bledna decyzja = SM / laweta

Data: 2010-10-04 11:52:18
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
Czesc,

Jako żem zmorzon chorob± i 38 stopni mam na karku, zgodnie ze starymi prawdami,
życie mnie nie oszczędza na żadnym froncie :). Musiałem na chwilę odwiedzić
lekarza i podj±łem błędn± decyzję - na 10 minut zatrzymałem się na zakazie.

Kiedy wróciłem do samochodu, była już laweta i miły pan ze Straży Miejskiej
fotografował mi Fiestusię.

I teraz tak - otrzymałem 100 zł mandatu za złe parkowanie i jeden punkt karny.
To mi się należało. Tak po prawdzie to mogłem jeszcze dostać za 1,5 metra
chodnika.

Natomiast ponoć mam jeszcze dostać fakturę za usługę holownicz± i to mi się nie
podoba, bo:
1. Z jakiej racji mam zasilać kasę jakiej¶ firmy pociotka burmistrza za
wykroczenie drogowe?
2. Usługa nie została wykonana - holownik nie przesun±ł Fiesty ani o centymetr.
Tak po prawdzie to nawet jej nie zapi±ł kompletnie.
3. Tenże holownik nie musiał wracać bezproduktywnie do bazy, bo 10 minut póĽniej
miał już zapięty kolejny pojazd - więc nie przyjechał na darmo.

Pytanie do do¶wiadczonych z Was - jak wygl±da sprawa tej "faktury za holowanie"?
Jakby co¶, "spamboks" na o2 jest w pełni działaj±c± skrzynk± pocztow±.

Dzieki za pomoc i proszę o powstrzymanie się od dyskusji filozoficznych jakie to
zło wyrz±dziłem zajmuj±c chodnik, którym i tak nikt nie chodzi.

pozd, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.nora.pl

Data: 2010-10-04 12:11:07
Autor: Przemysław Bernat
bledna decyzja = SM / laweta
Dnia Mon, 4 Oct 2010 11:52:18 +0200, radxcell napisał(a):

Dzieki za pomoc i proszę o powstrzymanie się od dyskusji filozoficznych jakie to
zło wyrz±dziłem zajmuj±c chodnik, którym i tak nikt nie chodzi.

Nie wiem jak to wygl±da od strony prawnej, ale w Gdańsku jak przyjechał
holownik, to na oczach kumpla załadował furę i pojechał. Żadne protesty nie
pomogły. Dołożył jeszcze na taryfę, na jakie¶ zadupie i za parking. w Twoim
przypadku i tak poszło ulgowo. Probować możesz, ale cienko widzę szansę na
wywalczenie czego¶. Zlecenie na holowanie daje Urz±d Miasta, Ty tylko masz
zapłacić.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-10-04 12:23:20
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*Przemysław Bernat* wrote in <news:1sapzlvoy4l14.1ffi8vi809lnp.dlg40tude.net>:
[...]

Ładnie ulgowo, 5 stówek psu pod ogon...

Je¶li wierzyć ludziom, którzy nie zgadzali się ze mn± nt kosztów samochodu [1]
albo niektórym na tej grupie, to niektórzy przez rok tyle na samochód nie
wydaj±... :)

pozdr, rdx
[1] http://bit.ly/crVp6y

Data: 2010-10-04 12:28:22
Autor: szerszen
bledna decyzja = SM / laweta

Użytkownik "radxcell" <sp____ks@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4ca9ab18$1@news.home.net.pl...

Ładnie ulgowo, 5 stówek psu pod ogon...

ulgowo, nie zapominaj, ze mogles dodatkowo zaplacic za dojazd do miejsca postoju auta po odcholowaniu, za parking, o straconym czasie i nerwach nie wspominam

Data: 2010-10-04 12:29:13
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
bledna decyzja = SM / laweta
radxcell pisze:
[...]

Jak Cię obci±ż±, możesz temat poci±gn±ć i się zorientować, czy za ten sam przyjazd/odjazd holownika zapłaciłe¶ Ty i inny kierowiec. Bo je¶li tak, to jest co¶ nie tak.

Seco

Data: 2010-10-04 12:31:53
Autor: andrzej
bledna decyzja = SM / laweta

Użytkownik "radxcell" <sp____ks@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4ca9ab18$1news.home.net.pl...
[...]

Jak Ci się chce to najwyżej sprawdĽ, czy miasto/SM mogło Cię skasować. Może byli nadgorliwi.

--
andrzej

Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
www.auto-szyby.opx.pl   www.agi.de
Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

Data: 2010-10-04 12:40:03
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*andrzej* wrote in <news:i8caeu$s2j$1news.onet.pl>:
Jak Ci się chce to najwyżej sprawdĽ, czy miasto/SM mogło Cię skasować. Może
byli  nadgorliwi.

Masz na my¶li czy był tam znak zakazu? Był. :)

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 12:45:26
Autor: S P 1 Q X L
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 12:40, radxcell pisze:
*andrzej* wrote in<news:i8caeu$s2j$1news.onet.pl>:
Jak Ci się chce to najwyżej sprawdź, czy miasto/SM mogło Cię skasować. Może
byli  nadgorliwi.

Masz na myśli czy był tam znak zakazu? Był. :)

Nie, Ustawodawca zapisał że holowanie wówczas i tylko wówczas gdy Twój pojazd utrudnia ruch lub stwarza zagrożenie dla ruchu. Więc jak?

Data: 2010-10-04 13:02:03
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*S P 1 Q X L* wrote in <news:4ca9b04d$0$21002$65785112news.neostrada.pl>:
[...]

Ani jedno ani drugie. Za to pod znakiem B-36 była tabliczka T-24.

Natomiast nie było to miejsce opisane:
"TabliczkÄ™ stosuje w pobliĹĽu obiektĂłw takich jak banki, sÄ…dy, obiekty wojskowe
oraz w miejscach, gdzie pozostawienie pojazdu utrudnia lub zagraĹĽa
bezpieczeństwu ruchu drogowego." Samochód w całości zajmował chodnik, nota bene
nie uczęszczany w ogóle przez pieszych.

JakÄ… ustawÄ™ masz na mysli?

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 13:35:15
Autor: ...:::Tomek:::...
bledna decyzja = SM / laweta
radxcell wrote:
Samochód w całości zajmował
chodnik, nota bene nie uczęszczany w ogóle przez pieszych.

Nota bene? Twój samochód utrudniał ruch pieszych na chodniku, w całości go zajmując. Gdzie tu miejsce na wątpliwości? A to, że w danym momencie nikt tamtędy nie szedł nie ma żadnego znaczenia.

Tomek

Data: 2010-10-04 13:39:51
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*...:::Tomek:::...* wrote in <news:4ca9bbef$1news.home.net.pl>:
radxcell wrote:
[...]

Tak... "w całości" to poetycka przenośnia. Oceniałbym że zostało koło metra. Nie
jest to oczywiscie wymagane 150 cm.

A to nie jest tak, że w danym momencie nikt nie szedł. To jest takie miejsce, że
tam przez cały dzień nikt nie idzie, bo to komunikacyjnie nie ma sensu...

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 13:44:16
Autor: ...:::Tomek:::...
bledna decyzja = SM / laweta
radxcell wrote:
[...]

Wiesz, logicznie rzecz ujmując Cię rozumiem, bo samemu zdarza mi się tak parkować, ale prawo jest prawo - stałeś w takim miejscu, że utrudniałeś ruch i podejrzewam, że jak zaczniesz się kłócić, to SM wytoczy taki sam argument.

Tomek

Data: 2010-10-04 13:53:03
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 13:44, ...:::Tomek:::... pisze:
radxcell wrote:
[...]

Wiesz, logicznie rzecz ujmujÄ…c CiÄ™ rozumiem,

A ja z logicznego punktu widzenia wręcz odwrotnie - stoi jak byk B-36
z T-24, a jednak musi się znaleźć kliku, którzy w takich miejscach
zaparkują. Jak zwykle oczywiście oni mają rację, a nie zarządca drogi.

bo samemu zdarza mi siÄ™ tak  parkować,

To by tłumaczyło tę dziwaczną logikę

ale prawo jest prawo - stałeś w takim miejscu, że utrudniałeś
ruch i podejrzewam, że jak zaczniesz się kłócić, to SM wytoczy taki sam
argument.

SM nawet specjalnie nie musi tego uzasadniać - stały stosowne znaki.

Data: 2010-10-04 13:28:40
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur 'futrzak' Maśląg
A ja z logicznego punktu widzenia wręcz odwrotnie - stoi jak byk B-36 z
T-24, a jednak musi się znaleźć kliku, którzy w takich miejscach
zaparkują. Jak zwykle oczywiście oni mają rację, a nie zarządca drogi.

Nie powinien tam stać skoro nikt tam nie łazi, a nie ma gdzie parkować.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 15:44:38
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 15:28, to pisze:
begin Artur 'futrzak' Maśląg

[...]

Aha, nie powinien, ponieważ tak się wydaje kolejnemu specjaliście od
utrudnień w ruchu i zasadności stosownego oznakowania?

Data: 2010-10-17 15:57:02
Autor: jerzu
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 13:39:51 +0200, "radxcell" <sp____ks@o2.pl> wrote:

Tak... "w cało¶ci" to poetycka przeno¶nia. Oceniałbym że zostało koło metra. Nie
jest to oczywiscie wymagane 150 cm.

I wystarczy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-04 13:45:47
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 13:02, radxcell pisze:
[...]

O czym tu deliberować? Było B-36? Było. Była tabliczka T-24? Była.

[...]

No jasne - co jeszcze wymyślisz, by próbować podważyć zachowanie SM?

Data: 2010-10-04 16:27:19
Autor: Przemysław Bernat
bledna decyzja = SM / laweta
Dnia Mon, 4 Oct 2010 12:23:20 +0200, radxcell napisał(a):

Ładnie ulgowo, 5 stówek psu pod ogon...

Co¶ Ty temu strasznikowi wsiowemu 16-letni± córkę przeleciał? Ja tam jako¶
często mandatów za parkowanie nie dostaję, ale o stówie słyszałem, dwie
stówy tez kto¶ tam dostał, ale 500 za zaparkowanie na nieużywanym
chodniczku? --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-10-17 15:58:30
Autor: jerzu
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 16:27:19 +0200, Przemysław Bernat <pbernat@wp.pl>
wrote:

ale 500 za zaparkowanie na nieużywanym
chodniczku?

500 to pewnie razem z niezamawian± usług± holowania ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-04 16:43:49
Autor: Sebastian Kaliszewski
bledna decyzja = SM / laweta
radxcell wrote:
[...]

Czekaj cierpliwie aż tech "rachunek" przyjdzie. Jak przyjdzie to zobacz za co. I na jakiej podstawie.
Jak za co¶ co nie miało miejsca to chyba wiadomo co dalej...

pzdr
\SK

Data: 2010-10-04 14:26:31
Autor: Sebastian Kaliszewski
bledna decyzja = SM / laweta
Przemysław Bernat wrote:
[...]

Było kumplowi wsi±¶ć do samochodu -- ciekawe co by wtedy zrobili...

W większo¶ci miast jednak samochód zostawiaj± (mam możliwo¶c częstej obserwacji jednego miejsca polowań -- jak wła¶ciciel przyjdzie w porę to samochodu mu nie wezm±). Zwł±szcza że zwykle za kilka minut w pobliżu będzie następna ofiara -- 10min dłużej zamiast 40min a szansa na sci±gnięcie kasy z dwu go¶ci.

[...]

Ale jak ma samochód w rękach wła¶ciela a nie miasta to siła przekonywania urzędu miasta mocno spada...

pzdr
\SK

Data: 2010-10-04 12:34:02
Autor: kogutek
bledna decyzja = SM / laweta
[...]

--   ___         ___  __       _ _
| _ \__ _ __| \ \/ /__ ___| | | gg#157002
|   / _` / _` |>  </ _/ -_) | | spamboks na o2peel
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.nora.pl

ad1. Zapłacisz tej firmie za aktywn± gotowo¶ć. A że należy do czyjego¶ pociotka
oznacza że zapłacisz na pewno.
ad2. Patrz wyżej.
ad3. Patrz wyżej.

Data: 2010-10-04 14:01:43
Autor: Ariusz
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 12:34, kogutek pisze:
> [...]

|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.nora.pl

ad1. Zapłacisz tej firmie za aktywn± gotowo¶ć. A że należy do czyjego¶ pociotka

W zasadzie USŁUGA nie ostała wykonana - więc nie ma podstaw do obci±żenia Cię kosztami holowania. A to już problem tego co wzywał holownik kto ma za to zapłacić. Chyba, że podpisałe¶ jaki¶ papier potwierdzaj±cy, że taka usługa nie została wykonana na Twoje życzenie i ty poniesiesz koszty.
Masz mandat za złe parkowanie. Czekaj na fakturę i ode¶lij j± wraz z adnotacj±, że ty takiej usługi nie zamawiałe¶ i nie odbierałe¶ u nich z parkingu auta. Zobaczysz co Ci napisz±. W najgorszym wypadku zapłacisz

Ariusz

Data: 2010-10-04 14:29:05
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 14:01, Ariusz pisze:
(...)
W zasadzie USŁUGA nie ostała wykonana - więc nie ma podstaw do
obci±żenia Cię kosztami holowania.

Jak nie, jak tak? Holownik się na miejscu pojawił i wrócił na
pusto.

A to już problem tego co wzywał holownik kto ma za to zapłacić.

Oczywi¶cie, że kierowca.

Chyba, że podpisałe¶ jaki¶ papier
potwierdzaj±cy, że taka usługa nie została wykonana na Twoje życzenie i
ty poniesiesz koszty.

LOL - przecież to nie on wzywał lawetę i nie on miał życzenie korzystać
z tej usługi.

Masz mandat za złe parkowanie. Czekaj na fakturę i ode¶lij j± wraz z
adnotacj±, że ty takiej usługi nie zamawiałe¶ i nie odbierałe¶ u nich z
parkingu auta. Zobaczysz co Ci napisz±. W najgorszym wypadku zapłacisz

No, krętu krętu, może się wyłgam....

Data: 2010-10-04 14:41:35
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*Artur 'futrzak' Ma¶l±g* wrote in <news:i8chah$hdj$1news.onet.pl>:
[...]

Ależ sk±d. Zapi±ł następnego.

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 13:30:30
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur 'futrzak' Maśląg
Ależ skąd. Zapiął następnego.

Nieistotne.

Co za brednie. Nie odholował go, więc za usługę holowania nie płaci. W najgorszym razie powinien zapłacić za kurs holownika z/do bazy. A i to jest dyskusyjne.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 15:43:22
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 15:30, to pisze:
begin Artur 'futrzak' Maśląg

Ależ skąd. Zapiął następnego.

Nieistotne.

Co za brednie. Nie odholował go, więc za usługę holowania nie płaci.

Niby dlaczego? Laweta przyjechała - niech się cieszy, że nie musiał
dodatkowo szukać samochodu i płacić za parking.

najgorszym razie powinien zapłacić za kurs holownika z/do bazy.

A o czym ja pisałem - czytasz czasem co napisano wcześniej?

A i to jest dyskusyjne.

Nie, nie jest dyskusyjne.

Data: 2010-10-04 13:51:37
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur 'futrzak' Maśląg
Niby dlaczego? Laweta przyjechała

Przyjechała ale nie odholowała. Więc nie płaci za holowanie.

- niech się cieszy, że nie musiał
dodatkowo szukać samochodu i płacić za parking.

I jeszcze może ma się cieszyć, że nie napluli mu w oko i nie podpalili psa?

A i to jest dyskusyjne.

Nie, nie jest dyskusyjne.

Jest bo w zasadzie powinien pokryć rzeczywiste koszty. Skoro laweciarz miał na miejscu kolejnego "klienta" i nie musiał wracać, to w zasadzie nie ma powodu by za ów nieistniejący powrót płacić.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 16:22:04
Autor: Przemysław Bernat
bledna decyzja = SM / laweta
Dnia 04 Oct 2010 13:51:37 GMT, to napisał(a):

Jest bo w zasadzie powinien pokryć rzeczywiste koszty. Skoro laweciarz miał na miejscu kolejnego "klienta" i nie musiał wracać, to w zasadzie nie ma powodu by za ów nieistniej±cy powrót płacić.

Kluczowa może tu być tre¶ć umowy miasta z laweciarzem. Jeżeli umowa jest
prosta: 300 PLN za każde rozpoczęte zgłoszenie - niezależnie od rodzaju
pojazdu, odległo¶ci, czy tego, czy w ogóle co¶ zostało załadowane na
lawetę, to sprawa jest zakończona i 300 się należy. Lepiej dla radxcella
byłoby, gdyby był cennik szczegółowy: 20 za rozładunek/załadunek, 3PLN za
kilometr itp... Wtedy jest podstawa by robić dym, że faktura jest za
usługi, których nie wykonano.
Póki radxcell nie będzie miał w ręku faktury, wszelkie dyskusje s±
akademickie, bo nie wiemy za co ta faktura będzie wystawiona.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-10-04 14:31:39
Autor: masti
bledna decyzja = SM / laweta
Dnia pięknego Mon, 04 Oct 2010 16:22:04 +0200 osobnik zwany Przemysław
Bernat wystukał:

Póki radxcell nie będzie miał w ręku faktury, wszelkie dyskusje są
akademickie, bo nie wiemy za co ta faktura będzie wystawiona.

a tak ogólnie to niech laweciarz wystawi fakturę zamawiajacemu. radxcell nic nie zamawiał więc nie ma za co go fakturować :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-10-04 16:55:00
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Przemysław Bernat
Kluczowa może tu być treść umowy miasta z laweciarzem. Jeżeli umowa jest
prosta: 300 PLN za każde rozpoczęte zgłoszenie - niezależnie od rodzaju
pojazdu, odległości, czy tego, czy w ogóle coś zostało załadowane na
[...]

Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Umowę zawarło miasto, a nie kierowca. Nie jest winą kierowcy, jeśli miasto zawarło niekorzystną dla siebie umowę. Miasto nie może obciążać kierowcy dowolnymi kosztami. W PoRD jest jasno napisane, że może obciążyć kosztami odholowania w pewnych przypadkach. Oczywiście nie mogą być to koszty dowolne, wzięte z sufitu, tylko korespondujące z rynkowymi cenami takiej usługi, co wynika z innych przepisów. Auto radxcella nie zostało jednak odholowane, więc ten artykuł nie ma tu zastosowania. Moim zdaniem w takiej sytuacji miasto może ew. dochodzić od radxcella rekompensaty na zasadach ogólnych, czyli raczej tylko pokrycia realnego kosztu przyjazdu holownika na miejsce, a i co do tego nie jestem przekonany. --
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 19:16:14
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 18:55, to pisze:
(...)
Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Umowę zawarło miasto, a nie kierowca.

A jakie to ma znaczenie - dostałeś opinię NSA o tej opłacie i masz
pozamiatane.

[...]
przepisĂłw.

Co Ty bredzisz - weź przeczytaj może ciąg dalszy tego artykułu, a nie
3 zdania na krzyż. Masz tam wyjaśnione jakie warunki ma spełniać to
'usuwanie na koszt właściciela'. Jak Ci się jej wysokość nie podoba,
to zaskarż decyzję organu samorządowego, który ją określił.

Auto radxcella nie zostało jednak odholowane, więc ten artykuł
nie ma tu zastosowania.

To naprawÄ™ nieistotne - jeĹĽeli juĹĽ tak bardzo chcesz/chcecie siÄ™
trzymać samego faktu fizycznego zwiezienia, to jak najbardziej
jestem za tym, by każdy wezwany laweciarz mimo płaczu cwaniaków
zapakował to na górę i zawiózł w miejsce jemu znane. Niech sobie
dzwonią na Policję, gdzie tego szukać.

Moim zdaniem w takiej sytuacji miasto moĹĽe ew.
dochodzić od radxcella rekompensaty na zasadach ogólnych, czyli raczej
tylko pokrycia realnego kosztu przyjazdu holownika na miejsce, a i co do
tego nie jestem przekonany.

Nie, nie - to właściciel może sobie dochodzić zmniejszenie kosztów,
a nie miasto ma mu udowadniać, że są niesłuszne. Miasto płaci
ryczałtem za każdą akcję - firma ma realizować takie usługi na
kaĹĽde ĹĽÄ…danie i to niezaleĹĽnie od tego, co siÄ™ stanie po dojechaniu
na miejsce.

Data: 2010-10-05 05:15:27
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur Maśląg

?

[...]
wynika z innych przepisĂłw.

[...]

Nic nie trzeba zaskarżać, bo auto nie zostało usunięte i artykuł nie ma zastosowania.

To naprawę nieistotne - jeżeli już tak bardzo chcesz/chcecie się trzymać
[...]

Nie widzę podstawy prawnej takiego działania. Skoro właściciel jest na miejscu, to może zabrać auto i nie będzie już zagrażało bezpieczeństwu ani utrudniało ruchu. Zdecydowanie dłużej będzie zagrażało bezpieczeństwo i utrudniało ruch jeśli będzie pakowane na lawetę.

Moim zdaniem w takiej sytuacji miasto może ew. dochodzić od radxcella
rekompensaty na zasadach ogĂłlnych, czyli raczej tylko pokrycia realnego
[...]

każdą akcję - firma ma realizować takie usługi na każde żądanie i to
niezaleĹĽnie od tego, co siÄ™ stanie po dojechaniu na miejsce.

Umowę ma miasto, a nie kierowca. Nie ma żadnej podstawy prawnej by kierowca musiał pokrywać dowolne koszty działań "miasta" które jego dotyczą. --
ignorance is bliss

Data: 2010-10-07 21:11:54
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 04.10.2010 19:16, Artur Maśląg pisze:

[...]

W Irlandii jest to tak rozwiazane - mowie o ideii a nie o umocowaniu prawnym - ze placisz za fakt parkowania w niedozwolonym miejscu a w cenie masz usluge odholowania lub zablokowania kola. Jak trafisz akurat na blokowanie lub ladowanie to zdarza sie, ze daja ci czas na zaplacenie i jestes wolny. Ale nie ma takich dyskusji jaka tutaj prowadzicie. Tyle, ze tak w roznich takich miejscach stoja tablice z cennikiem...

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-04 18:28:28
Autor: MariuszM
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 4-10-2010 16:22, Przemysław Bernat pisze:

[...]

Nie s±dzę, żeby umowa była sporz±dzona w ten sposób, gdyż byłaby ona z mocy prawa nieważna.
"Art. 58  § 2. Nieważna jest czynno¶ć prawna sprzeczna z zasadami współżycia społecznego".

M.

Data: 2010-10-04 16:44:29
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 15:51, to pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg

Niby dlaczego? Laweta przyjechała

Przyjechała ale nie odholowała. Więc nie płaci za holowanie.

Negocjować to sobie możesz w dyskusjach z klientem, a nie w kontekście
opłaty dodatkowej związanej z odholowaniem pojazdu. Firma holująca
jak najbardziej to robi z miastem, ale nie z TobÄ… - Ty masz okazjÄ™
zabulić z racji swoich działań - czytaj popełnionego wykroczenia.
T-24 było? Było. To nie firmie holującej płacisz i nie nią negocjujesz.

- niech się cieszy, że nie musiał
dodatkowo szukać samochodu i płacić za parking.

I jeszcze może ma się cieszyć, że nie napluli mu w oko i nie podpalili
psa?

A to jest związane z czynnościami tyczącymi konkretnego wykroczenia?

A i to jest dyskusyjne.

Nie, nie jest dyskusyjne.

Jest bo w zasadzie powinien pokryć rzeczywiste koszty.

Bynajmniej - ma pokryć koszty usługi dodatkowej związanej z
wykroczeniem, które zostały jakoś tam średnio skalkulowane per
interwencja.

Skoro laweciarz
miał na miejscu kolejnego "klienta" i nie musiał wracać,

Nieistotne - najwyżej laweciarz zarobił na tym konkretnym
kursie więcej z racji stosownej umowy z miastem. Równie dobrze mogli
go wezwać w tej samej cenie na drugi koniec miasta i pa chwilowe
większe zyski. On nie jest stroną w Twoim sporze.

Data: 2010-10-04 14:47:58
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur Maśląg
Nieistotne - najwyżej laweciarz zarobił na tym konkretnym kursie więcej
z racji stosownej umowy z miastem. Równie dobrze mogli go wezwać w tej
samej cenie na drugi koniec miasta i pa chwilowe większe zyski. On nie
jest stronÄ… w Twoim sporze.

Umowa miasta z laweciarzem to sprawa miasta i laweciarza, a ni radxcella. Jak się umówią na milion to radxcell ma zapłacić milion? Brednie. W tym przypadku redxcell powinien ewentualnie pokryć realny koszt rozpoczęcia interwencji (o ile była zasadna, a to nie jest dla mnie oczywiste) i nic ponadto. Twoje teorie są oparte na niczym.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 16:56:01
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 16:47, to pisze:
begin Artur Maśląg

[...]

Bredzisz. Laweciarzowi nic nie płacisz.

Jak się umówią na milion to radxcell ma zapłacić milion? Brednie.

Tak, ma zapłacić milion.

W tym
przypadku redxcell powinien ewentualnie pokryć realny koszt rozpoczęcia
interwencji (o ile była zasadna, a to nie jest dla mnie oczywiste) i nic
ponadto. Twoje teorie sÄ… oparte na niczym.

Bredzisz - art. 130a PoRD.

Data: 2010-10-04 15:06:35
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur Maśląg
Umowa miasta z laweciarzem to sprawa miasta i laweciarza, a ni
radxcella.

Bredzisz. Laweciarzowi nic nie płacisz.

Rozumiesz to co czytasz?

Jak się umówią na milion to radxcell ma zapłacić milion? Brednie.

Tak, ma zapłacić milion.

Nie osłabiaj mnie.

W tym
przypadku redxcell powinien ewentualnie pokryć realny koszt rozpoczęcia
interwencji (o ile była zasadna, a to nie jest dla mnie oczywiste) i
nic ponadto. Twoje teorie sÄ… oparte na niczym.

Bredzisz - art. 130a PoRD.

Ten artykuł mówi o tym, w jakich przypadkach pojazd będzie usunięty na koszt właściciela. W tym przypadku do usunięcia pojazdu nie doszło. Po za tym z opisu wynika, że pojazd nie utrudniał ruchu i nie zagrażał bezpieczeństwa więc nawet gdyby został usunięty to zasadność tegoż byłaby dyskusyjna. Tak czy siak usunięty NIE ZOSTAŠwięc ten artykuł nie ma tu zastosowania.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 17:17:36
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 17:06, to pisze:
(...)
Rozumiesz to co czytasz?

Tak - pominąłeś co niewygodne, więc straciłeś orientację.

Nie osłabiaj mnie.

Ponegocjuj sobie w tej materii z miastem, a nie ze mnÄ…. Przeczytaj
rzeczony artykuł. Niektórzy nawet laweciarzom proponują 'gratyfikację'
by odstÄ…pili od holowania.

Bredzisz - art. 130a PoRD.

Ten artykuł mówi o tym, w jakich przypadkach pojazd będzie usunięty na
koszt właściciela. W tym przypadku do usunięcia pojazdu nie doszło.

Doszło. By nie było wątpliwości to laweciarz powinien go spakować
mimo protestów właściciela - szkoda, że tego nie zrobił. Nie jest
to jakakolwiek złośliwość czy życzenie innym dodatkowych kosztów.
Chcecie się bawić w cwaniaczków to płaćcie jak złapią. W niektórych
krajach laweciarze nawet nie potrzebujÄ… wezwania SM czy Policji.
Mają ściągać wszystko co stoi w miejscach niedozwolonych. Ale by
się wrzask na pms-ie zrobił, gdyby tak w Polsce zaczęli postępować.

Po za tym z opisu wynika, że pojazd nie utrudniał ruchu i nie zagrażał
bezpieczeństwa więc nawet gdyby został usunięty to zasadność tegoż byłaby
dyskusyjna.

Złóż zażalenie i podyskutuj sobie z miastem, sądem itd. Jako
uzasadnienie podaj swe zdanie/opinię wyciągnięte na podstawie
subiektywnego opisu w internecie.

Tak czy siak usuniÄ™ty NIE ZOSTAĹ

Został.

więc ten artykuł nie ma tu zastosowania.

Chciałbyś...

Data: 2010-10-04 15:56:17
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur Maśląg
[...]

Ale nie zrobił, więc nie doszło. Artykuł NIE MA zastosowania, ponieważ mówi o przypadkach, gdy samochód ZOSTAŠodholowany, bo utrudniał ruch i/
lub zagrażał bezpieczeństwu. W tym przypadku NIE ZOSTAŠodholowany, a pewnie też ruchu nie utrudniał, ani bezpieczeństwu nie zagrażał.
Tak czy siak usuniÄ™ty NIE ZOSTAĹ

Został.

Piłeś? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 18:25:45
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 17:56, to pisze:
(...)
Ale nie zrobił, więc nie doszło.
<cite>
Usługa nie została wykonana - holownik nie przesunął Fiesty ani o centymetr.
Tak po prawdzie to nawet jej nie zapiÄ…Ĺ‚ kompletnie.
</cite>

Teraz idź sobie do sądu i udowadniaj, że do interwencji nie doszło.

Artykuł NIE MA zastosowania, ponieważ

Ma zastosowanie.

mówi o przypadkach, gdy samochód ZOSTAŠodholowany, bo utrudniał ruch i/
lub zagrażał bezpieczeństwu. W tym przypadku NIE ZOSTAŠodholowany, a
pewnie też ruchu nie utrudniał, ani bezpieczeństwu nie zagrażał.

Udowadniaj to sobie w sÄ…dzie.

Tak czy siak usuniÄ™ty NIE ZOSTAĹ

Został.

Piłeś? ;)

Inaczej bym tu nie pisał.

Data: 2010-10-04 16:32:10
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur Maśląg
Usługa nie została wykonana - holownik nie przesunął Fiesty ani o
centymetr. Tak po prawdzie to nawet jej nie zapiÄ…Ĺ‚ kompletnie. </cite>

Teraz idź sobie do sądu i udowadniaj, że do interwencji nie doszło.

Dobrze się czujesz? To podmiot wysuwający roszczenie (tu zapewne miasto) ma udowodnić jego zasadność.

Piłeś? ;)

Inaczej bym tu nie pisał.

To wiele wyjaśnia. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 18:33:37
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 18:32, to pisze:
begin Artur Maśląg

Usługa nie została wykonana - holownik nie przesunął Fiesty ani o
centymetr. Tak po prawdzie to nawet jej nie zapiÄ…Ĺ‚ kompletnie.</cite>

Teraz idź sobie do sądu i udowadniaj, że do interwencji nie doszło.

Dobrze siÄ™ czujesz? To podmiot wysuwajÄ…cy roszczenie (tu zapewne miasto)
ma udowodnić jego zasadność.

Dopiero w sądzie - obciąża kosztami usługi klienta i do widzenia. Ma
stosowne uzasadnienie.

Data: 2010-10-04 16:36:26
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
[...]

Jakie ma uzasadnienie, skoro auto nie zostało odholowane? --
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 19:04:29
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 18:36, to pisze:
[...]

Usługa została zrealizowana, zgłoszenie jest, mandat jest itd.
Jeżeli biedny 'poszkodowany' bardzo chce obniżenia tej opłaty,
to niech przed sądem udowadnia, że laweciarza nie do końca
'zapiÄ…Ĺ‚' samochĂłd, ĹĽe nawet go niby nie przesunÄ…Ĺ‚.

Data: 2010-10-04 19:44:39
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Artur Maśląg
Jakie ma uzasadnienie, skoro auto nie zostało odholowane?

Usługa została zrealizowana,

Jaka usługa?

zgłoszenie jest, mandat jest itd.

Jest mandat za złe parkowanie i został zapłacony.

JeĹĽeli
biedny 'poszkodowany' bardzo chce obniżenia tej opłaty, to niech przed
sądem udowadnia, że laweciarza nie do końca 'zapiął' samochód, że nawet
go niby nie przesunÄ…Ĺ‚.

Dobrze się czujesz? Kierowca ma udowadniać, że nie jest wielbłądem? Niby w jaki sposób?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 17:51:21
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*Artur Maśląg* wrote in <news:i8cr6l$6st$1inews.gazeta.pl>:
[...]

Widzisz, tu chodzi trochę o coś więcej.

Kary dla kierowców w Polsce już od jakiegoś czasu przestały być karami, a są
podatkiem - dodatkowym źródłem dochodu dla gmin. Nie jest żadną tajemnicą, że są
gminy, ktĂłre budĹĽetujÄ… 50% swojego dochodu jako przychody z fotoradarĂłw [2].

A rząd, zamiast zlikwidować ZUS i pozwolić każdemu uzbierać sobie na
czterokrotnie wyĹĽszÄ… emeryturÄ™ [1], Ĺ‚ata dziury czym siÄ™ da. Podobnie samorzÄ…dy.
I teraz jest pytanie - czy iść jak to cielę na rzeź "bo dostalem fakturę i musze
zapłacić", czy zastanowić się czy ktoś nie robi mnie w wała. Bo to trochę taka
sytuacja - "tatuś przepija nasze pieniążki, więc musimy więcej dokładać do
wspólnej kasy domowej, żeby na chlebek starczyło". Jakoś komunizm słabo do mnie
przemawia.

ZauwaĹĽ, ĹĽe nie kwestionujÄ™ mandatu za niedostosowanie siÄ™ do B36. Nawet juĹĽ
zapłaciłem, mogę Ci wysłać potwierdzenie przelewu.

Ale faktura za jakieś holowanie, którego nie było, od nie wiadomo kogo, w
nieuzasadnionej wysokości (ile kosztuje wezwanie holownika do wypadku?) - to
brzmi jak wyciÄ…ganie kasy od frajera.

pozdr, rdx
[1] http://bit.ly/a0EXWT
[2] http://bit.ly/9Rwy2X

Data: 2010-10-04 18:18:54
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 17:51, radxcell pisze:
[...]

Widzę - jak zwykle narzekanie, że ktoś w końcu prawo wyegzekwował
i to akurat na mnie niewinnego trafiło.

[...]

Daruj sobie to wykrętne bredzenie - chciało Ci się parkować na B-36 +
T-24? TwĂłj wybĂłr - w kwestii kary dodatkowej (Art. 130a ust. 6):
(...)NSA potwierdził, że ów przepis upoważnia organy samorządu do samodzielnego ustalania wysokości opłat. Art. 217 konstytucji nie mógł być podstawą do wyłączenia tej ustawowej delegacji. Opłaty nie są daniną publiczną, która może być nałożona tylko przez ustawę, lecz świadczeniem represyjno-prewencyjnym, służącym bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Jak widzisz, czarno na białym jest powiedziane, że opłata jest swoistym
uzupełnieniem kary i środkiem prewencji.

A rząd, zamiast zlikwidować ZUS i pozwolić każdemu uzbierać sobie na
czterokrotnie wyĹĽszÄ… emeryturÄ™ [1], Ĺ‚ata dziury czym siÄ™ da.

Tak, tak, likwiduj ZUS i niech kaĹĽdy sobie zbiera na tÄ™ emeryturÄ™.

> [...]
wspólnej kasy domowej, żeby na chlebek starczyło". Jakoś komunizm słabo do mnie

LOL - niesamowite. Ĺamiesz przepisy jednoznacznie opisane stosownymi
konsekwencjami i próbujesz do tego jeszcze komunizm wplątywać? No, no,
zdaje się, że jesteś ślepy na to, że świat 'kapitalistyczny' dużo
skuteczniej realizuje 'stawianie' obywatela do pionu i ma z tego tytułu
dużo większe dochody.

ZauwaĹĽ, ĹĽe nie kwestionujÄ™ mandatu za niedostosowanie siÄ™ do B36. Nawet juĹĽ
zapłaciłem, mogę Ci wysłać potwierdzenie przelewu.

Jest to dla mnie nieistotne - kwestionujesz zasadność realizacji prawa
określonego stosowaną ustawą.

Ale faktura za jakieś holowanie, którego nie było, od nie wiadomo kogo, w
nieuzasadnionej wysokości (ile kosztuje wezwanie holownika do wypadku?) - to
brzmi jak wyciÄ…ganie kasy od frajera.

Frajerem to byłeś parkując na takim miejscu i dając się złapać - teraz
jesteś cwaniaczkiem, który próbuje się wykręcić od odpowiedzialności.
Ryzyka zapłacenia 100PLN na zakazie było czystą kalkulacją ekonomiczną,
a tutaj 'pacz pan' - przydybali skutecznie i jeszcze płacić każą.
Teraz płacz, że za co, że pociotki burmistrza, że komunizm itd.

Data: 2010-10-04 18:25:28
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*Artur Maśląg* wrote in <news:i8cupk$j0f$1inews.gazeta.pl>:
[...]

Gdybyś jednak przeczytał mój pierwszy post, tego zdania by nie było.

A rząd, zamiast zlikwidować ZUS i pozwolić każdemu uzbierać sobie na
czterokrotnie wyĹĽszÄ… emeryturÄ™ [1], Ĺ‚ata dziury czym siÄ™ da.
Tak, tak, likwiduj ZUS i niech kaĹĽdy sobie zbiera na tÄ™ emeryturÄ™.

GĹ‚osuj na mnie, a zlikwidujÄ™.

[...]

Nie do tego, tylko do Twojego myślenia. Być może żyjesz dłużej ode mnie i
przesiąkłeś. Przejrzyj na oczy. :)

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 18:35:27
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 18:25, radxcell pisze:
(...)
Widzę - jak zwykle narzekanie, że ktoś w końcu prawo wyegzekwował
i to akurat na mnie niewinnego trafiło.
Gdybyś jednak przeczytał mój pierwszy post, tego zdania by nie było.

Czytałem i każdą kolejną wypowiedzią tylko to potwierdzasz. Niewinny
i uciśniony.

GĹ‚osuj na mnie, a zlikwidujÄ™.

Nie, dziękuje - nic zamiast nie oferujesz i nie jesteś wiarygodny.
(...)

[...]

Jak na razie to udowadniasz, że widzisz i rozumiesz tylko bardzo mały
wycinek rzeczywistości - ciekawe czemu nie ustosunkowałeś się do ciągu
dalszego mojej wypowiedzi?
<cite>
[...]

Tak, tak - tam to dopiero jest komunizm.

> Przejrzyj na oczy. :)

Jeszcze trochÄ™ czasu przed TobÄ…...

Data: 2010-10-04 19:34:07
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*Artur Maśląg* wrote in <news:i8cvol$ljo$2inews.gazeta.pl>:

GĹ‚osuj na mnie, a zlikwidujÄ™.
Nie, dziękuje - nic zamiast nie oferujesz i nie jesteś wiarygodny.

To taki kwiatek dla pozostałych czytających. Piękne w swojej istocie. Otóż,
rzeczony tekst mĂłwi o likwidacji ZUSu i jego najsilniejszÄ… cechÄ… jest to, ĹĽe
"nic w zamian nie oferuje", własnie dlatego daje każdemu wolność i swobodę
dysponowania jego/jej pieniędzmi. Jednak dla mojego szacownego rozmówcy jest to
podstawowa wada - bo przecież państwo musi coś zaoferować obywatelowi *zamiast*
ZUS. I to jest właśnie myślenie socjalistyczne. Co było do okazania. :)

Resztę wyciąłem bo nie było sensu - i nadal nie ma - dyskutować, jako że nie
mogę odpowiadać za stwierdzenia, których nie wygłaszam.

To sÄ… Twoje opinie, Arturze, a nie moje wypowiedzi. Masz prawo do dowolnych
opinii, jeno nie oczekuj, że będę ich bronił. :)

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 20:04:39
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 19:34, radxcell pisze:
[...]

Może i piękne, ale tego nie zrozumiałeś.

[...]

Nie pisałem o ZUS-ie, tylko o tylko o tym, że Ty nic zamiast propozycji
likwidacji ZUS nie oferujesz. Mamienie swobodą dysponowania pieniędzmi
jest piękne, tylko dość fałszywe z racji osiąganych celów. Póki co
to dorabiasz jakÄ…Ĺ› chorÄ… ideologiÄ™ do tez tu przedstawianych.

Jednak dla mojego szacownego rozmĂłwcy jest to
podstawowa wada - bo przecież państwo musi coś zaoferować obywatelowi *zamiast*
ZUS.

A gdzie ja pisałem, że państwo musi coś zaoferować zamiast ZUS?

I to jest właśnie myślenie socjalistyczne. Co było do okazania. :)

Bynajmniej - okazałeś tylko swoje imaginacje. Dodatkowo mylenie
komunizmu z socjalizmem to grube nieporozumienie i bardzo Ĺ‚adnie
to widać w Twoich wypowiedziach. O kwestiach zabezpieczenia socjalnego
czy polityce społecznej nawet nie wspomnę. Dziki kapitalizm, feudalizm,
niewolnictwo? Co oferujesz?

Resztę wyciąłem bo nie było sensu - i nadal nie ma - dyskutować, jako że nie
mogę odpowiadać za stwierdzenia, których nie wygłaszam.

Nie - Ty nie odpowiadasz w ogĂłle na nic. Dostajesz kontrargument na
swoje rewelacje i z nim nawet nie próbujesz polemizować.

To sÄ… Twoje opinie, Arturze, a nie moje wypowiedzi. Masz prawo do dowolnych
opinii, jeno nie oczekuj, że będę ich bronił. :)

Póki co, to strasznie kręcisz i do tego nie potrafisz obronić własnych.
Swoje sam obroniÄ™.

Data: 2010-10-04 18:22:48
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 17:51:21 +0200, radxcell <sp____ks@o2.pl>
wrote:

A rz±d, zamiast zlikwidować ZUS i pozwolić każdemu uzbierać sobie na
czterokrotnie wyższ± emeryturę [1],

 Radku, czy w swojej kalkulacji uwzględniłe¶ też emerytury Twoich
 rodziców, oby żyli wiecznie w zdrowiu i dostatku, oraz, je¶li
 wci±ż żyj± (a je¶li tak, to oby żyli wiecznie i w dostatku),
 Twoich dziadków?

 Czy też zamierzasz nie dotrzymać umowy [1], któr± kiedy¶ zawarł
 z nimi ZUS i niech żyj± sobie z tego, co uzbierali?

 r.

 [1] -- umowy pokoleń, wedle której oni mieli wpłacać ¶rodki na
 uposażenie ich dziadków i rodziców, a w zamian za to mieli
 takowe uposażenie otrzymać ze składek swych dzieci i wnuków.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-04 20:47:43
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*Robert Rędziak* wrote in <news:slrniak6ro.elk.rekindrapak.wkurw.org>:
 [1] -- umowy pokoleń, wedle której oni mieli wpłacać ¶rodki na
 uposażenie ich dziadków i rodziców, a w zamian za to mieli
 takowe uposażenie otrzymać ze składek swych dzieci i wnuków.

Ze mn± ZUS tej umowy nie dotrzyma, co wynika ze struktury demograficznej - ten
system po prostu nie wyrobi. Im póĽniej ZUS upadnie, tym więcej pieniędzy
pochłonie. Im wcze¶niej, tym lepiej zabezpiecz± się ci, ktorzy jeszcze
zarabiaj±.

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 18:49:52
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 20:47:43 +0200, radxcell <sp____ks@o2.pl>
wrote:

[...]

 Nie odpowiedziałe¶ na moje pytanie :)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-04 20:51:16
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*Robert Rędziak* wrote in <news:slrniak8eg.elk.rekindrapak.wkurw.org>:
 Nie odpowiedziałe¶ na moje pytanie :)

Odpowiedzialem. Ta umowa jest nie do dotrzymania. Im wcze¶niej tym straty będ±
mniejsze.

p<R

Data: 2010-10-04 18:57:42
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 20:51:16 +0200, radxcell <sp____ks@o2.pl>
wrote:

Odpowiedzialem. Ta umowa jest nie do dotrzymania. Im wcze¶niej tym straty będ±
mniejsze.

 Nie. Nie odpowiedziałe¶. Opisałe¶ punkt widzenia, z perspektywy
 Twojego portfela, ale co ze wstępnymi? Niech id± na najbliższ±
 ¶więt± górę, umrzeć?

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-04 21:05:08
Autor: Cavallino
bledna decyzja = SM / laweta
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomo¶ci news:slrniak8t6.3ai.rekindrapak.wkurw.org...
wrote:

Odpowiedzialem. Ta umowa jest nie do dotrzymania. Im wcze¶niej tym straty będ±
mniejsze.

Nie. Nie odpowiedziałe¶. Opisałe¶ punkt widzenia, z perspektywy
Twojego portfela, ale co ze wstępnymi?

To samo co w przypadku kiedy już ZUS pierdyknie.

Data: 2010-10-04 21:08:15
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
wrote:
[...]

Może Ty by¶ im na to pozwolił. Ja nie.

I głęboko wierzę, że nikt nie da, a takie przypadki jak Ty pytaj± jedynie ze
zło¶liwo¶ci, a nie z rzeczywistego braku gotowej odpowiedzi.

Moje dodatkowe koszty z wzięcia na utrzymanie bliskich będ± niższe niż dodatkowe
+10% podatku dochodowego, jakie nam pewnie będ± niedługo próbowali zafundować.

To się wła¶nie stanie przy eliminacji ZUSu. Nic. Ludzie ponarzekaj±, ale realne
efekty będ± w finansach mniej dotkliwe niż podwyżki centralne, a w ludziach
ewentualne konsekwencje niższe niż ofiery wypadków drogowych z jednego weekendu
(pomimo obowiazku jazdy na swiatlach w dzien!).

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 19:34:54
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 21:08:15 +0200, radxcell <sp____ks@o2.pl>
wrote:

I głęboko wierzę, że nikt nie da, a takie przypadki jak Ty pytaj± jedynie ze
zło¶liwo¶ci, a nie z rzeczywistego braku gotowej odpowiedzi.

 Podatku nie tykam, skupię się tylko na ZUS-ie.

 WeĽmy rodzinę 2+2, rodzice zarabiaj± po 3k netto. Wychodzi 1500
 na głowę. Likwidujemy ZUS, wpada im dodatkowo po około 1300 na
 głowę (pod warunkiem że to, co teraz płaci pracodawca, pójdzie
 do ich kieszeni) i mamy 8600 na, zakładaj±c że żyj± wszyscy
 dziadkowie i nie ma żadnych niezameżnych ciotek/wujków, osiem
 osób. Robi się nieco ponad 1k na głowę, a z tego trzeba oblecieć
 wydatki bież±ce, spłacać ewentualne kredyty i jeszcze odłożyć na
 swoj± przyszło¶ć.

 Z powyższego nie wynika, że obecny system emerytalny jest dobry.
 Ale daleki jestem od twierdzenia, że Twoja recepta jest
 najlepsza zaraz po krojonym chlebie.

Moje dodatkowe koszty z wzięcia na utrzymanie bliskich będ± niższe niż dodatkowe
+10% podatku dochodowego, jakie nam pewnie będ± niedługo próbowali zafundować.

 No cóż, widzę że albo Twoi rodzicie gotowi s± przyj±ć
 kieszonkowe, albo Twoje zarobki znacznie (przez bardzo duże Z)
 przekraczaj± ¶redni± krajow±.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-04 22:57:06
Autor: MariuszM
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 4-10-2010 21:34, Robert Rędziak pisze:

[...]

Bł±d.
Zakładasz, że oni całe życie nie pracowali, nie maj± oszczędno¶ci, nieruchomo¶ci i s± na naszym wył±cznym utrzymaniu.
Nie wiem też dlaczego sugerujesz, żeby¶my utrzymywali wujków/ciocie - oni też maj± dzieci, a jak ich nie maj± to pewnie maj± w zamian duże oszczędno¶ci (bo nie wydawali).

  Z powyższego nie wynika, że obecny system emerytalny jest dobry.
Nigdy nie odbierzesz z systemu tyle, ile do niego wpłacisz.
Chyba, że będziesz żył 120 lat (czego Ci życzę).

M.

Data: 2010-10-04 21:27:03
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 04 Oct 2010 22:57:06 +0200, MariuszM <usn@poczta.onet.pl>
wrote:

Zakładasz, że oni całe życie nie pracowali, nie maj± oszczędno¶ci, nieruchomo¶ci i s± na naszym wył±cznym utrzymaniu.

 Oszczędno¶ci? Szczególnie u pokoleń urodzonych na chwilę przed
 IIWS lub zaraz po? Nauczyli się oszczędzać np. przy okazji
 wymiany pieniędzy w latach pięćdziesi±tych.  Nieruchomo¶ci?
 Nieruchomo¶ci maj±, jak mieli siły by je odzyskać. Z czego wiele
 z nich jest warte mniej niż ziemia pod nimi, bo ich wyburzenie
 też kosztuje, a do niczego więcej się nie nadaj±.

Nie wiem też dlaczego sugerujesz, żeby¶my utrzymywali wujków/ciocie - oni też maj± dzieci, a jak ich nie maj± to pewnie maj± w zamian duże oszczędno¶ci (bo nie wydawali).

 Choćby maj±c w pamięci ciotkę mojej matki, która IIRC nigdy nie
 wyszła za m±ż, całe życie żyła skromnie i nadmiarem grosza nie
 ¶mierdziała.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-04 23:41:10
Autor: MariuszM
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 4-10-2010 23:27, Robert Rędziak pisze:

[...]

Pisałem wyżej, ale może nie doczytałe¶.
Te "stare" emerytury powinny być płacone przez państwo - z prywatyzacji i innych dochodów budżetu. Po 1990 r. był czas na grub± kreskę, a przynajmniej wolny wybór - stary ZUS albo wolno¶ć (nie chcesz - radĽ sobie sam).

  Choćby maj±c w pamięci ciotkę mojej matki, która IIRC nigdy nie
  wyszła za m±ż, całe życie żyła skromnie i nadmiarem grosza nie
  ¶mierdziała.
Patrz wyżej.

M.

Data: 2010-10-04 23:03:51
Autor: Artur Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 22:57, MariuszM pisze:
[...]

Tak, Twój.

Zakładasz, że oni całe życie nie pracowali, nie maj± oszczędno¶ci,
nieruchomo¶ci i s± na naszym wył±cznym utrzymaniu.

Eee - gdzie widzisz takie założenie? Pracowali całe życie płac±c
na swoich rodziców, dziadków itd. Nie bardzo widać sk±d by się mieli
kokosów dorobić.

Nie wiem też dlaczego sugerujesz, żeby¶my utrzymywali wujków/ciocie -
oni też maj± dzieci, a jak ich nie maj± to pewnie maj± w zamian duże
oszczędno¶ci (bo nie wydawali).

Kolejny bł±d - statystyka jest niebłagana. To, że kto¶ nie ma dzieci
wcale nie ¶wiadczy o jego oszczędno¶ciach.

Z powyższego nie wynika, że obecny system emerytalny jest dobry.
Nigdy nie odbierzesz z systemu tyle, ile do niego wpłacisz.
Chyba, że będziesz żył 120 lat (czego Ci życzę).

A sk±d założenie, że z tego systemu masz odebrać tyle co włożyłe¶,
albo i więcej?

Data: 2010-10-04 23:30:06
Autor: MariuszM
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 4-10-2010 23:03, Artur Ma¶l±g pisze:

Eee - gdzie widzisz takie założenie?
Z powyższych wyliczeń Roberta.

Pracowali całe życie płac±c
na swoich rodziców, dziadków itd. Nie bardzo widać sk±d by się mieli
kokosów dorobić.
No widzisz....nie powinni płacić tylko oszczędzać na swoje emerytury.
Wówczas by się tych kokosów dorobili, albo żyj±c na własny rachunek i odpowiedzialno¶ć - przebalowali.

Kolejny bł±d - statystyka jest niebłagana. To, że kto¶ nie ma dzieci
wcale nie ¶wiadczy o jego oszczędno¶ciach.
Jak nie ma to jego problem.
Co mnie to obchodzi.

A sk±d założenie, że z tego systemu masz odebrać tyle co włożyłe¶,
albo i więcej?
Gdyż tak jest uczciwie?
Gdybym sam odkładał to miałbym tyle co odłożyłem oraz stosowne procenty.
O inwestowaniu nie wspomnę.

M.

Data: 2010-10-04 21:36:29
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 04 Oct 2010 23:30:06 +0200, MariuszM <usn@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

 http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?p=188797#p188797

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-05 10:45:31
Autor: Jakub Witkowski
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 21:34, Robert Rędziak pisze:

[...]

Pomy¶l logicznie.

Je¶li rodzina radxcella odpowiada pewnemu ¶redniemu przekrojowi wiekowemu przez społeczeństwo,
to jest w nim procventowo tyle samo pracuj±cych i emerytów, co w społeczeństwie.
Skoro więc zystem ZUS-owski, gdzie pracuj±cy utrzymuj± emerytów daje radę, to TYM BARDZIEJ
dadz± sobie radę bez tej "pomocy". Right?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2010-10-05 11:23:36
Autor: Cavallino
bledna decyzja = SM / laweta
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:i8eojb$2d4m$1news2.ipartners.pl...
[...]

I połowa kasy nie rozejdzie się na marmury, papiery, komputery i pierdzistołków wszelakich, o łapówach nie wspominaj±c.

Data: 2010-10-05 11:33:24
Autor: Jakub Witkowski
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-05 11:23, Cavallino pisze:
[...]

Z tym nie jest aż tak Ľle. Z tego co pamiętam to całkowite koszty funkcjonowania ZUS
były jakie¶ małe, poniżej 10% składek. Aż się sam zdziwiłem.

Data: 2010-10-05 11:38:21
Autor: Cavallino
bledna decyzja = SM / laweta
[...]

Dodaj do tego ogromne dotacje z budżetu, a więc większe niż potrzeba podatki, tam już na pewno 10% narzutu nie wystarcza.

Data: 2010-10-05 11:46:14
Autor: Cavallino
bledna decyzja = SM / laweta
[...]

Dodatkowe 2600/4=750 zł dla każdego z dziadków.
Czy aby na pewno emerytury dostaj± tak mocno wyższe?
Je¶li tak, to powinni też dużo zarabiać wcze¶niej, je¶li sobie nic z tych zarobków nie odłożyli, to niech teraz bieduj± za 750 zł.
Jako że ¶rednia życia w Polsce wynosi kilka lat od przekroczenia wieku emerytalnego, to długo nie pobieduj±.

Data: 2010-10-05 12:04:28
Autor: Jakub Witkowski
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-05 11:46, Cavallino pisze:
[...]

¬le liczycie. W modelu 2+2 który zapewnia minimum następstwa pokoleń,
dziadkowie maj± nie dwoje, ale czworo wnucz±t (¶rednio jest tyle samo
wnucz±t, co dziadków) czyli po likwidacji ZUS wypadnie po 1300
na każdego z dziadków i to przy założeniu że żyje cała czwórka.

A je¶li model w rodzinie dominował inny model, np. 2+1? No cóż.
Zaoszczędzili niebagatelne kwoty na utrzymaniu i wykształceniu pociech
i mieli dużo więcej czasu żeby z tymi ¶rodkami co¶ zrobić.

S± jeszcze niezawinione przypadki losowe, oczywi¶cie.
Od tego jednak powinna być opieka społeczna.

Data: 2010-10-05 12:13:13
Autor: Cavallino
bledna decyzja = SM / laweta
[...]

Słusznie.
Oczywi¶cie 1600, a nie 1300 (różnica to podatek dochodowy od emerytury którego by nie było, bo nie byłoby emerytury).

A je¶li model w rodzinie dominował inny model, np. 2+1? No cóż.
Zaoszczędzili niebagatelne kwoty na utrzymaniu i wykształceniu pociech
i mieli dużo więcej czasu żeby z tymi ¶rodkami co¶ zrobić.

Dokładnie tak.
Niech każdy odpowiada za siebie.

S± jeszcze niezawinione przypadki losowe, oczywi¶cie.
Od tego jednak powinna być opieka społeczna.

Howgh.

Data: 2010-10-04 21:03:48
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 20:51, radxcell pisze:
[...]

Nie, nadal nie odpowiedziałe¶ - podobnie jak na to, co ja Ci wcze¶niej
napisałem. Tyle, że ja znam odpowiedĽ na pytanie Roberta.

Data: 2010-10-04 22:24:12
Autor: MariuszM
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 4-10-2010 20:22, Robert Rędziak pisze:

[...]
Te emerytury powinno płacić państwo, ze ¶rodków pochodz±cych z prywatyzacji.
Gruba kreska, ZUS do rozwi±zania, młodzi id± na swoje - chcesz to odkładasz, nie chcesz nie odkładasz. Pracujesz, jeste¶ dorosły, ¶wiadomie podejmujesz decyzje.
Utrzymywanie tego stanu jaki mamy teraz i tak skończy się wielk± klap± finansów publicznych, bo jak wiadomo z TV społeczeństwo się starzeje, a kto¶ emerytury płacić musi.

  Czy też zamierzasz nie dotrzymać umowy [1], któr± kiedy¶ zawarł
  z nimi ZUS i niech żyj± sobie z tego, co uzbierali?

SB-kom zabrali i nikt nie robi z tego problemu. Różnym zabrali - zarówno tym co łamali palce, jak i paszportowom, kadrowcom, archiwistom, technikom, sekretarkom, BOR-owcom oraz obrońcom granic...
TK napisał w uzasadnieniu, że jak państwo dało państwo może zabrać.

  [1] -- umowy pokoleń, wedle której oni mieli wpłacać ¶rodki na
  uposażenie ich dziadków i rodziców, a w zamian za to mieli
  takowe uposażenie otrzymać ze składek swych dzieci i wnuków.

Ależ to jest chore, socjalistyczne podej¶cie.

M.

Data: 2010-10-04 20:29:09
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 04 Oct 2010 22:24:12 +0200, MariuszM <usn@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

 Socjalistyczny to może najwyżej być przymus. Zanim pojawiły się
 systemy emerytalne, tak to wła¶nie działało, tylko że w obrębie
 rodziny (za wyj±tkiem tych przypadków, gdzie babcia/dziadek byli
 wysyłani do lasu).

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-04 22:55:57
Autor: Artur Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
wrote:

[...]

I to też w do¶ć 'dowolnej' interpretacji.

>   Zanim pojawiły się
  systemy emerytalne, tak to wła¶nie działało, tylko że w obrębie
  rodziny (za wyj±tkiem tych przypadków, gdzie babcia/dziadek byli
  wysyłani do lasu).

I tak to nadal działa (lepiej lub gorzej). Najgorsze w tym wszystkim
jest to, że młodzi ludzie często nie maj± ¶wiadomo¶ci w tej materii.
Nie wiem - czy te umysły wypaczyła nagła 'wolno¶ć' po przemianie
systemowej? Gorzej, że wielu z ich rodziców również uwierzyło w jakie¶
chore teorie, których podstaw± była nienawi¶ć do starego systemu, a
nie racjonalno¶ć w zakresie ekonomicznym i społecznym. W czambuł
niszczono wszystko co w dowolny sposób można było uznać za co¶
wspólnego ze starym system. Teraz zbieramy tego owoce - opieka
społeczna, służba zdrowia itd. - zamiast zrobić z tym porz±dek, to
próbuje się to niszczyć. Gorzej, że ja nie widzę pomysłu na sensowne
działania, choć nie powiem, postęp jest. W krajach, które s± tutaj
za wzór przedstawiane, podatki, emerytury, opieka medyczna itd.
poziom opieki socjalnej jest do¶ć wysoki.

Data: 2010-10-05 10:55:11
Autor: Jakub Witkowski
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 22:55, Artur Ma¶l±g pisze:

> [...]
rodziny (za wyj±tkiem tych przypadków, gdzie babcia/dziadek byli
wysyłani do lasu).

I tak to nadal działa (lepiej lub gorzej).

Gorzej.
Bo dawniej opłacało się mieć np. dużo dobrze wychowanych dzieci, które mogłyby
utrzymać rodziców na staro¶c. Teraz jest dokładnie na odwrót - najwięcej dostan±
z ZUS ci emeryci, którzy wył±cznie robili kariery (dobrze zarabiali) a za wolne
¶rodki rozrywali się.
A na staro¶ć dostan± emerytury od dzieci tych pozostałych którzy rodzili i wychowywali,
zaciskaj±c pasa. I to się nazywa sprawiedliwo¶ć społeczna - ulubione pojęcie socjalistów.
Nie wspomnę już o tym, że efektem takiego systemu "opieki" jest to co mamy - niska dzietno¶ć.

jest to, że młodzi ludzie często nie maj± ¶wiadomo¶ci w tej materii.

Oj maj±, maj±.

Data: 2010-10-05 15:36:36
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
(...)
Gorzej.

Załóżmy.

Bo dawniej opłacało się mieć np. dużo dobrze wychowanych dzieci, które
mogłyby utrzymać rodziców na staro¶c.

Dawniej to znaczy kiedy i gdzie?

Teraz jest dokładnie na odwrót - najwięcej dostan±
z ZUS ci emeryci, którzy wył±cznie robili kariery (dobrze zarabiali) a
za wolne ¶rodki rozrywali się.

To do¶ć odważna teza i do tego ¶rednio prawdziwa. ZUS ma granice
emerytury. Faktem jest, że mieli więcej ¶rodków na przejedzenie.
Do tego zupełnie pomijasz rzeczywisto¶ć w której się to odbywało.

A na staro¶ć dostan± emerytury od dzieci tych pozostałych którzy rodzili
i wychowywali, zaciskaj±c pasa.

Cóż, tak to działa.

I to się nazywa sprawiedliwo¶ć społeczna - ulubione pojęcie socjalistów.

Nie - to o czym piszesz to s± konsekwencje złego gospodarowania
¶rodkami, a nie systemu jako takiego.

Nie wspomnę już o tym, że efektem takiego systemu "opieki" jest to co
mamy - niska dzietno¶ć.

Niska dzietno¶ć nie jest efektem tego systemu, tylko konsumpcyjnego
podej¶cia do życia - tak ludzi jak i pracodawców. Jako¶ w czasach
'socjalistycznych' nie było z tym problemów. Do tego państwo nie
zachęca ludzi do posiadania dzieci - wręcz przeciwnie. Dochód na
głowę mamy niski i do tego wydatki na dzieci s± na bardzo niskim poziomie. Temat rzeka.

jest to, że młodzi ludzie często nie maj± ¶wiadomo¶ci w tej materii.

Oj maj±, maj±.

Jak widać nie bardzo.

Data: 2010-10-04 19:38:23
Autor: Przemysław Bernat
bledna decyzja = SM / laweta
Dnia Mon, 4 Oct 2010 17:51:21 +0200, radxcell napisał(a):

Widzisz, tu chodzi trochę o co¶ więcej.

Kary dla kierowców w Polsce już od jakiego¶ czasu przestały być karami, a s±
podatkiem

Sorry stary, ale zwyczajnie jojczysz. W każdym cywilizowanym kraju
zaparkowanie na chodniku może skończyć się wycieczk± za miasto po
odholowany samochód. Ile filozofii do tego nie dorobisz, to nie zmienisz
tego. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-10-04 19:50:56
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta
*Przemysław Bernat* wrote in <news:k5dhoon997dh$.1nhs1q4w80ikd$.dlg40tude.net>:
[...]

Niezłe słowo. Nawet miejski.pl go nie ma. Za to jest dopuszczalny w grach ;)
(http://www.sjp.pl/co/jojczy%E6)
Ciekawe czy jest w OSPS :)

W każdym cywilizowanym kraju zaparkowanie na chodniku może
skończyć się wycieczk± za miasto po
odholowany samochód. Ile filozofii do tego nie dorobisz, to nie zmienisz
tego.

Jestem ciekawy, jak± masz definicję cywilizowanego kraju?

pozdr, rdx

Data: 2010-10-04 20:16:52
Autor: Przemysław Bernat
bledna decyzja = SM / laweta
Dnia Mon, 4 Oct 2010 19:50:56 +0200, radxcell napisał(a):

Sorry stary, ale zwyczajnie jojczysz.

Niezłe słowo. Nawet miejski.pl go nie ma. Za to jest dopuszczalny w grach ;)
(http://www.sjp.pl/co/jojczy%E6)
Ciekawe czy jest w OSPS :)

W Scrabble bym go nie użył :-)
Jestem ciekawy, jak± masz definicję cywilizowanego kraju?

Niemcy, Austria, Szwajcaria, UK. Holuj± i nie pytaj± o zdanie. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-10-04 20:48:16
Autor: Artur Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 20:16, Przemysław Bernat pisze:
(...)
Jestem ciekawy, jak± masz definicję cywilizowanego kraju?

Niemcy, Austria, Szwajcaria, UK. Holuj± i nie pytaj± o zdanie.

Do tego (O tempora, o mores!) nawet spod parkingów okołomarketowych,
czy z miejsc dla niepełnosprawnych.

Data: 2010-10-04 19:35:34
Autor: Przemysław Bernat
bledna decyzja = SM / laweta
Dnia 04 Oct 2010 15:06:35 GMT, to napisał(a):

Po za tym z opisu wynika, że pojazd nie utrudniał ruchu

Zapominasz, że piesi s± również uczestnikami ruchu drogowego! Zostawienie
na chodniku mniej niż 1,5 jest wła¶nie szkolnym przykładem utrudniania
ruchu PIESZYCH!
Jak bardzo to utrudnia ruch człowiek szybko przekonuje się, gdy wybierze
się na spacer z dzieckiem w dużym wózku. O biednych dorosłych wózkersach
nawet nie chcę my¶leć - oni nie wci±gn± brzucha i nie przecisn± się!

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-10-04 19:59:19
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Przemysław Bernat
Zapominasz, ĹĽe piesi sÄ… rĂłwnieĹĽ uczestnikami ruchu drogowego!
Zostawienie na chodniku mniej niż 1,5 jest właśnie szkolnym przykładem
utrudniania ruchu PIESZYCH!

Nie wydaje mi się, szczególnie jeśli jest to nieuczęszczany chodnik na peryferiach.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 22:03:59
Autor: Przemysław Bernat
bledna decyzja = SM / laweta
Dnia 04 Oct 2010 19:59:19 GMT, to napisał(a):

Nie wydaje mi się, szczególnie je¶li jest to nieuczęszczany chodnik na peryferiach.

Zdefiniuj "nieuczęszczany". --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-10-04 23:17:50
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Przemysław Bernat
Nie wydaje mi się, szczególnie jeśli jest to nieuczęszczany chodnik na
peryferiach.

Zdefiniuj "nieuczęszczany".

Kup sobie słownik.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 21:26:19
Autor: Tomek Kańka
bledna decyzja = SM / laweta
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a)

Bredzisz - art. 130a PoRD.

A Ty przeczytałeś ten artykuł? Tam jest wprost napisane, że:

2a. Od usunięcia pojazdu odstępuje się, jeżeli przed wydaniem dyspozycji
usunięcia pojazdu lub w trakcie usuwania ustaną przyczyny jego
usunięcia.
Jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu w przypadkach, o których
mowa w ust. 1 lub 2, spowodowało powstanie kosztów, do ich pokrycia jest
obowiązany właściciel pojazdu.

A jeśli wierzyć twórcy wątku, nie doszło do powstania kosztów, a jeśli
do nich doszło, to na SM będzie ciążył obowiązek wykazania tego.

W skrócie, ja bym nie zapłacił i ze spokojnym sumieniem udał się do sądu
jeśli miasto, będzie bardzo chciało te pieniądze dostać.

--
Tomek

Data: 2010-10-04 21:30:36
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 21:26:19 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

A je¶li wierzyć twórcy w±tku, nie doszło do powstania kosztów,

 Laweciarz przyjechał za darmo? Nie będę zdziwiony, jak umowa z
 laweciarzem przewiduje zapłatę za każd± rozpoczęt± interwencję.
 Inaczej, przy odbrobinie braku szczę¶cia mógłby jeĽdzić dużo, za
 to za darmo.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-04 21:36:00
Autor: Tomek Kańka
bledna decyzja = SM / laweta
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a)
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

A jeśli wierzyć twórcy wątku, nie doszło do powstania kosztów,

 Laweciarz przyjechaĹ‚ za darmo? Nie bÄ™dÄ™ zdziwiony, jak umowa z
 laweciarzem przewiduje zapĹ‚atÄ™ za kaĹĽdÄ… rozpoczÄ™tÄ… interwencjÄ™.
 Inaczej, przy odbrobinie braku szczęścia mĂłgĹ‚by jeĹşdzić duĹĽo, za
 to za darmo.

Tak, masz rację. Ale myślę, że "spowodowało powstanie kosztów", nie oznacza "bo my się tu z Panem Lawtą umówiliśmy, że to kosztuje pińcet".

Ale jak ktoĹ› nie pĂłjdzie do sÄ…du to siÄ™ nie dowiemy.

--
Tomek

Data: 2010-10-04 21:38:03
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 21:36:00 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

Tak, masz rację. Ale my¶lę, że "spowodowało powstanie kosztów", nie oznacza "bo my się tu z Panem Lawt± umówili¶my, że to kosztuje pińcet".

 Je¶li laweciarz ma płacone ryczałtem od interwencji, to może być
 i ,,pincet''.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-04 21:50:39
Autor: Tomek Kańka
bledna decyzja = SM / laweta
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

Tak, masz rację. Ale myślę, że "spowodowało powstanie kosztów", nie oznacza "bo my się tu z Panem Lawtą umówiliśmy, że to kosztuje pińcet".

 JeĹ›li laweciarz ma pĹ‚acone ryczaĹ‚tem od interwencji, to moĹĽe być
 i ,,pincet''.

Chyba się niezbyt precyzyjnie wyrażam. Moim zdaniem, to nie może zostać
nazwane "kosztem", bo nie ma dla niego uzasadnienia. Oczywiście jeśli
wszystko było tak jak pisze wątkotwórca.

Ale z mojej strony EOT, moĹĽe dowiemy siÄ™ za jakiĹ› czas jak siÄ™ to
skończyło.

--
Tomek

Data: 2010-10-05 11:06:45
Autor: Jakub Witkowski
bledna decyzja = SM / laweta
Robert RÄ™dziak<rekin@gm.wkurw.org>  napisaĹ‚(a)
<tom@tomkan.eu.org>  wrote:

[...]

Ale to nie chodzi o koszt Pana Lawety, tylko miasta, i jest uzasadniony - umową ryczałtową.
Myślę że dopiero w sądzie można by podważać zasadność takiej umowy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-10-05 00:27:50
Autor: Marcin Stankiewicz
bledna decyzja = SM / laweta

<tom@tomkan.eu.org> wrote:

[...]

300 PLN za kurs i 50 PLN za parking na Telefonicznej to nie jest ryczałt -
to jest zwykłe kurewstwo. Ciekawe jaki pociotek ma to w swojej łapce, bo
co¶ w łódzkim BIP'ie nie mogłem znaleĽć przetargu na usuwanie pojazdów. Swoj± drog± - w przepisie jest mowa o pokryciu kosztów - ewentualna umowa
na opłatę za interwencję nie powinna być podstaw± do okre¶lenia tych
kosztów. Bo inaczej można wyobrazić sobie patologię - laweta przyjeżdza,
czeka na kierownika, kierownik otrzymuje mandat, odjeżdza, a pan laweciarz
otrzymuje wynagrodzenie za wykonanie całej usługi. I tak 10 razy dziennie. --
"Dzwon na trwogę musi mieć odważne serce. Stanisław Jerzy Lec"

Data: 2010-10-05 05:11:12
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Marcin Stankiewicz
SwojÄ… drogÄ… - w przepisie jest mowa o pokryciu kosztĂłw - ewentualna
umowa na opłatę za interwencję nie powinna być podstawą do określenia
tych kosztów. Bo inaczej można wyobrazić sobie patologię - laweta
przyjeĹĽdza, czeka na kierownika, kierownik otrzymuje mandat, odjeĹĽdza, a
pan laweciarz otrzymuje wynagrodzenie za wykonanie całej usługi. I tak
10 razy dziennie.

Przede wszystkim jest tam mowa o opłacie za odholowanie auta i to pod pewnymi warunkami. Do odholowania nie doszło, więc ten artykuł nie ma zastosowania, wbrew kwikowi grupowych kapeluszy.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-05 06:31:21
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta
On Tue, 5 Oct 2010 00:27:50 +0200, Marcin Stankiewicz
<e-mail@w.sigu.invalid> wrote:

300 PLN za kurs i 50 PLN za parking na Telefonicznej to nie jest ryczałt -
to jest zwykłe kurewstwo.

 You play, you pay. I w zasadzie cały ten w±tek można sprowadzić
 do tego zdania. Cholera. Wyszło mi, że to czysty kapitalizm :)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-05 09:01:36
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
<e-mail@w.sigu.invalid>  wrote:

[...]

No popatrz - Tobie wychodzi kapitalizm, a inni twierdz±, że to
komunizm ;)

Data: 2010-10-05 08:52:08
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-05 00:27, Marcin Stankiewicz pisze:
(...)
300 PLN za kurs i 50 PLN za parking na Telefonicznej to nie jest ryczałt -
to jest zwykłe kurewstwo.

Ha, ha, ha - jest to ustawowe ¶wiadczenie represyjno-prewencyjne, jak
to okre¶lił NSA. Do tego obowi±zek jego uregulowania kierowca
przyjmuje na własn± pro¶bę, b±dĽ inaczej - ryzykuje wielokrotnie
zakładaj±c, że go nie złapi±, albo wykpi się tanim mandatem.

Data: 2010-10-05 05:09:53
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin Robert Rędziak
 JeĹ›li laweciarz ma pĹ‚acone ryczaĹ‚tem od interwencji, to moĹĽe być i
 ,,pincet''.

Ale umowÄ™ z laweciarzem ma miasto, a nie kierowca.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-17 16:45:09
Autor: jerzu
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 21:38:03 +0000 (UTC), Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> wrote:

Je¶li laweciarz ma płacone ryczałtem od interwencji, to może być
i ,,pincet''.

W Warszawie kosztuje 360 zł + 28 zł za każd± rozpoczęt± dobę na
parkingu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-05 08:19:40
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 23:26, Tomek Kańka pisze:
Artur MaĹ›lÄ…g<futrzak@polbox.com>  napisaĹ‚(a)

Bredzisz - art. 130a PoRD.

A Ty przeczytałeś ten artykuł? Tam jest wprost napisane, że:

Owszem, czytałem.

[...]
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
mowa w ust. 1 lub 2, spowodowało powstanie kosztów, do ich pokrycia jest
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
obowiązany właściciel pojazdu.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A jeśli wierzyć twórcy wątku, nie doszło do powstania kosztów, a jeśli
do nich doszło,

Nie doszło? Ciekawostka. Laweta przyjechała i nawet częściowo
zapakowała samochód.

to na SM będzie ciążył obowiązek wykazania tego.

Bez problemu - interwencja została odnotowana.

W skrócie, ja bym nie zapłacił i ze spokojnym sumieniem udał się do sądu
jeśli miasto, będzie bardzo chciało te pieniądze dostać.

Polska to jednak dziki kraj.

Data: 2010-10-05 10:25:40
Autor: MariuszM
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 5-10-2010 08:19, Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze:

W skrócie, ja bym nie zapłacił i ze spokojnym sumieniem udał się do s±du
je¶li miasto, będzie bardzo chciało te pieni±dze dostać.

Polska to jednak dziki kraj.

Strasznie zastraszony jeste¶.
Pewnie jaki widzisz policjanta to mówisz mu "Dzień Doby, kłaniasz się w pas i schodzisz z drogi...a nuż pał± da po plecach, w końcu mu wolno.

M.

Data: 2010-10-05 11:00:32
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-05 10:25, MariuszM pisze:
(...)
Strasznie zastraszony jeste¶.
Pewnie jaki widzisz policjanta to mówisz mu "Dzień Doby, kłaniasz się w
pas i schodzisz z drogi...a nuż pał± da po plecach, w końcu mu wolno.

Nie znasz mnie, wyci±gasz nieuzasadnione wnioski, a prawa nie
szanujesz i nie przestrzegasz. Nie, nie jestem zastraszony, policjanta
jak widzę to mam do niego szacunek, a jak mi da pał± po plecach
w nieuzasadnionym przypadku to będę dochodził stosownej rekompensaty.
Będę również wymagał od tej policji realizacji prawa w postaci
wyłapywania i karania kierowców, którzy do¶ć dowolnie podchodz±
sobie do przepisów.

Data: 2010-10-05 15:47:01
Autor: MariuszM
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 5-10-2010 11:00, Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze:

Nie znasz mnie, wyci±gasz nieuzasadnione wnioski,

Widziałem Cię wielokrotnie na ulicy w ruchu drogowym i obserwuję Twoj± twórczo¶ć na p.m.s od lat. Mam wyrobione zdanie na Twój temat.

> a prawa nie
> szanujesz i nie przestrzegasz.

A masz na to dowody?
Patrz art. 216 KK.

Nie, nie jestem zastraszony, policjanta
jak widzę to mam do niego szacunek, a jak mi da pał± po plecach
w nieuzasadnionym przypadku to będę dochodził stosownej rekompensaty.

Chyba zado¶ćuczynienia, domorosły prawniku....

Będę również wymagał od tej policji realizacji prawa w postaci
wyłapywania i karania kierowców, którzy do¶ć dowolnie podchodz±
sobie do przepisów.

Domagaj się, najlepiej pisz donosy.
Zacznij od s±siadów, pewnie ruszaj± spod bloku bez zapiętych pasów.

M.

Data: 2010-10-05 16:56:08
Autor: Artur Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-05 15:47, MariuszM pisze:
W dniu 5-10-2010 11:00, Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze:

Nie znasz mnie, wyci±gasz nieuzasadnione wnioski,

Widziałem Cię wielokrotnie na ulicy w ruchu drogowym

Widzieli¶my się raz - jakimi samochodami jeżdżę? Skoro mnie
¶ledzisz, to powiniene¶ wiedzieć.

i obserwuję Twoj± twórczo¶ć na p.m.s od lat.

Proszę bardzo.

Mam wyrobione zdanie na Twój temat.

Nie w±tpię - nawet dokładnie pamiętam Twoje zdanie na temat
jazdy na wprost z prawo/lewoskrętów itd. Nawet wiem sk±d u Ciebie
taka agresja i napastliwo¶ć :)

 > a prawa nie
 > szanujesz i nie przestrzegasz.

A masz na to dowody?

Tak - sam to opisywałe¶. Sam znajdziesz w googlach.

Patrz art. 216 KK.

Ha, ha, ha. Strasz mnie - podobnie jak mnie miałe¶ nagrać.

Chyba zado¶ćuczynienia, domorosły prawniku....

Nieistotne - widzę, że brak Ci argumentów to próbujesz po bandzie :)
Niech Ci będzie zado¶ćuczynienie - jednakże zado¶ćuczynienie ma funkcję
kompensacyjn±, więc nie wiem czego się czepiasz, choć wiem dlaczego.
Tym bardziej, ze pisałem z punktu widzenia poszkodowanego.

Domagaj się, najlepiej pisz donosy.

Donosy? Z jakiej bajki się urwałe¶?

Zacznij od s±siadów, pewnie ruszaj± spod bloku bez zapiętych pasów.

No cóż - chciałe¶ mnie nagrać, wcze¶niej co¶ wypisujesz o donosach,
teraz jeszcze karzesz mi s±siadów szpiegować. NajwyraĽniej masz jaki¶
problem i do¶wiadczenia w tej materii - najpewniej z opowie¶ci.

Data: 2010-10-05 15:53:20
Autor: Sebastian Kaliszewski
bledna decyzja = SM / laweta
Artur 'futrzak' Ma¶l±g wrote:
[...]

Wnioski wyci±gn±ł zapewne na podstawie tego, co tu wypisujesz.

a prawa nie
szanujesz

Prawo nie jest osob±, żaden szacunek mu się nie należy. Należy je przestrzegać i to tylko pod warunkiem, że nie łamie innego, ważniejszego prawa.

[...]

A ci kierowcy maj± prawo nie przyj±ć kary nałożonej przez policję. I nie ma to nic wspólnego z cwaniakowaniem.

\SK

Data: 2010-10-05 17:06:18
Autor: Artur Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-05 15:53, Sebastian Kaliszewski pisze:
(...)
Wnioski wyci±gn±ł zapewne na podstawie tego, co tu wypisujesz.

Twój wniosek jest błędny, a sprawa ma tzw. drugie dno :)

a prawa nie
szanujesz

Prawo nie jest osob±, żaden szacunek mu się nie należy.

Jak najbardziej należy mu się. Poszanowanie prawa jest jednym
z elementarnych obowi±zków każdego obywatela 'demokratycznego'
kraju.

Należy je
przestrzegać i to tylko pod warunkiem, że nie łamie innego, ważniejszego
prawa.

Nie filozofuj - jak chcesz znaleĽć sprzeczno¶ć z ustaw± zasadnicz± to
droga wolna.

A ci kierowcy maj± prawo nie przyj±ć kary nałożonej przez policję.

Oczywi¶cie - nie id± do s±du jak maj± w±tpliwo¶ci.

I nie ma to nic wspólnego z cwaniakowaniem.

Ma i to jak najbardziej. Sporadycznie spotyka się sprawy, kiedy
faktycznie sprawa jest dyskusyjna. W większo¶ci wypadków to typowe
cwaniakowanie i lament, ze kogo¶ złapali.

Data: 2010-10-05 16:16:43
Autor: Sebastian Kaliszewski
bledna decyzja = SM / laweta
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
[...]

Ciesze siÄ™ na wyraz, ĹĽe podpierasz siÄ™ uchylonym przepisem.

[...]

Nie, to Ty masz totalitarne pojęcie o prawie.

\SK

Data: 2010-10-05 18:09:33
Autor: Artur Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-05 16:16, Sebastian Kaliszewski pisze:
(...)
Ciesze siÄ™ na wyraz, ĹĽe podpierasz siÄ™ uchylonym przepisem.

LOL - ja się podpieram? Gdybyś był łaskaw zauważyć, to nie
ja się nim podpierałem :)

Nie, to Ty masz totalitarne pojęcie o prawie.

Bynajmniej - nawet w polskim prawie istnieje coĹ› takiego jak
intencja ustawodawcy (w krajach bardziej 'cywilizowanych' wręcz
jest stosowna preambuła w poszczególnych aktach prawnych)
i tak też te akty należy interpretować. Nie ma to nic wspólnego
z totalitaryzmem (o ile w ogĂłle rozumiesz co to znaczy).
W tym co tutaj wiele osób napisało, widać bardzo wyraźnie
'falandyzacjÄ™ prawa'.

Generalnie to bardzo mi się podobało dorabianie ideologii
do prostej rzeczy - parkowania na B-36 + T-24. ZĹ‚apali za
rękę - to powiedz, że nie twoja, a jak ktoś pokaże palcem,
to powiedz, ze komuch, lewak i kłamca.

Data: 2010-10-05 20:04:22
Autor: Tomek Kańka
bledna decyzja = SM / laweta
Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał(a)
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
[...]

To nie on, tylko ja. Tzn. on go przywołał, a ja przytoczyłem
Dlaczego uwaĹĽasz, ĹĽe ten przepis jest nieaktualny?

--
Tomek

Data: 2010-10-05 16:18:51
Autor: Sebastian Kaliszewski
bledna decyzja = SM / laweta
Tomek Kańka wrote:
[...]

Fajnie, tylko ten przepis w postaci tu zacytowanej nie obowiÄ…zuje.

W skrócie, ja bym nie zapłacił i ze spokojnym sumieniem udał się do sądu
jeśli miasto, będzie bardzo chciało te pieniądze dostać.

Jeśli ma ochotę to jak najbardziej -- to jego prawo.

To ĹĽe niektĂłrym siÄ™ wydaje, ĹĽe skorzystanie z prawa jest karygodne to juz problem ich totalitarnego skrzywienia.

\SK

Data: 2010-10-05 20:05:42
Autor: Tomek Kańka
bledna decyzja = SM / laweta
Tomek Kańka wrote:
[...]

Już zapytałem w innej gałęzi, ale, że to ważne dla mnie, powtórzę.

Dlaczego?

--
Tomek

Data: 2010-10-05 15:27:02
Autor: Sebastian Kaliszewski
bledna decyzja = SM / laweta
Artur 'futrzak' Ma¶l±g wrote:
No, krętu krętu, może się wyłgam....

Mam dla Ciebie propozycję: następnym razem jak złamiesz jaki¶ przepis zadenoncjuj się sam!
Albo przestań chrzanić głupoty...

\SK

Data: 2010-10-05 15:38:06
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-05 15:27, Sebastian Kaliszewski pisze:
Artur 'futrzak' Ma¶l±g wrote:
No, krętu krętu, może się wyłgam....

Mam dla Ciebie propozycję: następnym razem jak złamiesz jaki¶ przepis
zadenoncjuj się sam!

Dlaczego - donie¶ na mnie.

Albo przestań chrzanić głupoty...

Tobie wolno...

Data: 2010-10-04 14:36:52
Autor: kogutek
bledna decyzja = SM / laweta

> [...]
Masz mandat za złe parkowanie. Czekaj na fakturę i ode¶lij j± wraz z adnotacj±, że ty takiej usługi nie zamawiałe¶ i nie odbierałe¶ u nich z parkingu auta. Zobaczysz co Ci napisz±. W najgorszym wypadku zapłacisz

To nie jest usługa. To działania służby miejskiej maj±c doprowadzić do stanu
zgodnego z obowi±zuj±cym prawem. Naruszaj±c przepisy należy się liczyć z
dodatkowymi kosztami. Więcej takich akcji i okaże się ze wcale nie trzeba stan±ć
na zakazie pod żabk± żeby piwo kupić. --

Data: 2010-10-04 16:40:07
Autor: p 47
bledna decyzja = SM / laweta
Pytaj±cy popełnił wykroczenie i za to należy mu się kara. Zgodnie z kodeksem wykroczeń jest ni± WYŁˇCZNIE mandat (ew. grzywna itp ale to tu nieistotne) i punkty karne.
Opłata za lawete to nie jest kara! Miasto może zlecic taka usługę, aby przywrócić np. drożno¶c chodnika i obci±zyć jej kosztami sprawcę.
Ale tu nie było takiej potrzeby (a przynajmniej miastu trudno będzie to wykazać) skoro sprawca PRZED laweciarzem usun±ł swój samochód. Ponadto koszt tej usługi nie może być dowolny tj. np. wspominane 500zł. Skoro usługi takie sam dojazd na miejsce), co sprawca powinien dowie¶ć, kosztuj± zapewne mniej, to obci±żaneie go zawyżonymi kosztami niezgodne jest z zasadami współżycia i przed tym powinien, nawert s±downie, bronic się.. Powtarzam,- opłata za holowanie TO NIE KARA i dlatego musi odzwierciedlac ona rzeczywiste koszty, a nie wzięte z sufitu!

Data: 2010-10-04 14:43:36
Autor: to
bledna decyzja = SM / laweta
begin p 47
Powtarzam,- opłata za holowanie TO NIE KARA i dlatego musi
odzwierciedlac ona rzeczywiste koszty, a nie wzięte z sufitu!

Dokładnie tak, przykre, że tak wiele osób tego nie rozumie i każe się cieszyć się z tych 500 zł wziętych z sufitu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 16:53:03
Autor: Artur Ma¶l±g
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 2010-10-04 16:40, p 47 pisze:
(...)
Pytaj±cy popełnił wykroczenie i za to należy mu się kara. Zgodnie z
kodeksem wykroczeń jest ni± WYŁˇCZNIE mandat (ew. grzywna itp ale to tu
nieistotne) i punkty karne.

Chciałby¶ - a tabliczkę widział? Niestety nie piszesz prawdy i nie
znasz prawa - vide art. 130a PORD.

[...]

Może po główce pogłaskać? Stawka za odholowanie jest okre¶lana przez
organy samorz±dowe - podobnie jak stawki za parking depozytowy.
Jak co¶ się komu¶ nie podoba, to może w póĽniejszym czasie dochodzić
zwrotu 'nienależnej' czę¶ci (b±dĽ cało¶ci) opłaty.

Powodzenia na drodze s±dowej.

Data: 2010-10-04 18:02:48
Autor: MariuszM
bledna decyzja = SM / laweta
W dniu 4-10-2010 16:53, Artur Ma¶l±g pisze:
Chciałby¶ - a tabliczkę widział? Niestety nie piszesz prawdy i nie
znasz prawa - vide art. 130a PORD.
Czytaj ze zrozumieniem.
"Pojazd jest usuwany z drogi na koszt wła¶ciciela w przypadku [...]"
Proponuję quiz:
- czy w dyskutowanym przypadku pojazd został usuniety?
(wybierz wła¶ciw± odpowiedĽ)

TAK / NIE

Jeżeli odpowiedĽ brzmi NIE to na jakiej podstawie chcesz naliczać opłatę za "usunięcie pojazdu"

M.

Data: 2010-10-17 16:36:48
Autor: jerzu
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 16:40:07 +0200, "p 47" <karolakowie1@wp.pl> wrote:

[...]

Dura led, sed lex.

Wg rozporz±dzenia MSWiA (Dziennik Ustaw z 2007 r. Nr 191 poz. 1377)

"§ 4. 1. Usunięcie pojazdu z drogi przez podmiot, o którym mowa w § 2
ust. 1 pkt 1-5 oraz ust. 2 pkt 1 lub 2, polega na wydaniu dyspozycji
wyznaczonej przez starostę jednostce."

Czyli cała procedura nie zaczyna się od przybycia holownika, ale dużo
wcze¶niej.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-04 19:12:33
Autor: Bydlę
bledna decyzja = SM / laweta
radxcell wrote:
> (ciach wypłakiwanie się o rzekomej chorobie uniemożliwiaj±cej podjechanie taksówk± do lekarza)

> I teraz tak - otrzymałem 100 zł mandatu za złe parkowanie i jeden punkt karny.

Tanio.

> mogłem jeszcze dostać za 1,5 metra
> chodnika.

Już dostałe¶.

> Natomiast ponoć mam jeszcze dostać fakturę za usługę holownicz± i to mi się nie
> podoba

Twój problem.

, bo:
> 1. Z jakiej racji mam zasilać kasę jakiej¶ firmy pociotka burmistrza za
> wykroczenie drogowe?

Bo dałe¶ się złapać. bp je popełniłe¶?
Dlatego.

> 2. Usługa nie została wykonana - holownik nie przesun±ł Fiesty ani o centymetr.
> Tak po prawdzie to nawet jej nie zapi±ł kompletnie.

Żówno to kogo obchodzi - zapłacisz ryczałt za gotowo¶ć i dojazd.

> 3. Tenże holownik nie musiał wracać bezproduktywnie do bazy,

Żówno ci do tego co on sobie robi po wykonaniu usługi dla ciebie.
Nie twój interes.

> Pytanie do do¶wiadczonych z Was - jak wygl±da sprawa tej "faktury za holowanie"?

Nie płacę, bo nie dostaję.

--
Bydlę

Data: 2010-10-05 09:06:43
Autor: radxcell
bledna decyzja = SM / laweta - EOT
Od dłuższego czasu nie mamy merytorycznej odpowiedzi wnosz±cej co¶ nowego do
tematu, więc proponuję EOT.

Jako Mistrz W±tku, podsumuję.

Serdecznie dziękuję wszystkim odpowiadaj±cym merytorycznie: Seco, andrzej,
SP1QXL, Tomek (wykropkowany), Sebastian, kogutek, Ariusz, Przemek, masti,
MariuszM, to, p47... pomijam offtopic. +1 do Karmy.

Najbardziej przekonuj±cy byli dla mnie kogutek - niestety, czysta logika, a
także MariuszM, p47. Dodatkowy +1 do Chwały.

Championem W±tku mianowałbym to. Z dużym wdziękiem i cierpliwo¶ci± dyskutował z
niemerytorycznymi uwagami *w temacie* w±tku. +1 do Szacunu. Szanuję ludzi,
którzy posiadaj± cechy jakich mi brakuje, a cierpliwo¶ć do każdego, niezależnie
od jego możliwo¶ci intelektualnych, jest bardzo cenn± umiejętno¶ci±.

Rolę W±tkowego Błazna przyjęli Artur "zagram lewaka" Ma¶l±g i Robert "odezwę się
dopiero jak będzie można poci±gn±ć offtopa" Rędziak. Artur w sumie tak na
pograniczu, bo co¶ próbował argumentować, ale niestety, zabrakło mi konkretów. Z
t± rol± tak bywa, bez nich byłoby smutno, ale jak s± to obniżaj± merytorykę.
Dlatego trochę podsycałem offtopa, ale bez szaleństw.

Ponownie dziękuję za udział w w±tku - wszystkim, i za pomoc - szczególnie
wymienionym.

Wasz Mistrz W±tku,
rdx

Data: 2010-10-05 10:13:55
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
bledna decyzja = SM / laweta - EOT
W dniu 2010-10-05 09:06, radxcell pisze:
(...)
Rolę Wątkowego Błazna przyjęli Artur "zagram lewaka" Maśląg i Robert "odezwę się
dopiero jak będzie można pociągnąć offtopa" Rędziak. Artur w sumie tak na
pograniczu, bo coś próbował argumentować, ale niestety, zabrakło mi konkretów.

Muszę kolegę zmartwić - były konkrety na które nie odpowiedziałeś, a
w swych 'teoriach' byłeś łaskaw pominąć przynajmniej 50% realnego
świata. Takich teorii jest bez liku, tyle że są nierealizowalne
w rzeczywistości.

tą rolą tak bywa, bez nich byłoby smutno, ale jak są to obniżają merytorykę.

No cóż - wykazywanie błędów/braków w teoriach promowanych przez pewną
grupę wojujących, uciśnionych 'kapitalistów' to obniżanie merytoryki?

BTW:
Lewak – element społeczeństwa występujący pojedynczo lub zbiorowo, popierający lewicę, homoseksualizm i Muzykę Przeciwko Rasizmowi. Zadaniem lewaka jest niszczenie naszej wspólnie budowanej i regularnie opijanej Polski! Kto nie jest z nami, jest lewakiem!

Kto jest lewakiem?
O tym decydują członkowie młodzieżówek partii, tj. UPR, LPR i PiS (czytaj skinheadzi).

Data: 2010-10-05 12:52:08
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-10-05 10:13, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

[...]

Dla mnie lewak to ktoś, kto twierdzi że przeciętna pracująca para ma na wyłącznym
utrzymaniu 4 dziadkĂłw, ĹĽe w 4-pokoleniowej rodzinie pracuje tylko jedno pokolenie
(pomimo ĹĽe na emeryturÄ™ pracuje siÄ™ u nas przez jakieĹ› 40-45 lat), oraz ĹĽe emeryci
mają generalnie lepiej jeśli składki ich dzieci i wnuków przechodzą przez ZUS,
gdyż tam się tajemniczo pomnażają. Krótko mówiąc ktoś, kto głosi opinie sprzeczne
z elementarnÄ… matematykÄ… i logikÄ…, oraz ci, ktĂłrzy Ĺ‚ykajÄ… je bez refleksji.

Data: 2010-10-05 15:07:50
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[...]

To będziesz miał problem ze znalezieniem ludzi, których poglądy będą
pasowały do takiej definicji.

Data: 2010-10-05 16:21:19
Autor: Sebastian Kaliszewski
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
[...]

Szkoda, że te konkrety nie były oparte na obowiązującym prawie :)

\SK

Data: 2010-10-05 15:23:56
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta - EOT
On Tue, 5 Oct 2010 09:06:43 +0200, radxcell <sp____ks@o2.pl>
wrote:

Rolę W±tkowego Błazna przyjęli Artur "zagram lewaka" Ma¶l±g i Robert "odezwę się
dopiero jak będzie można poci±gn±ć offtopa" Rędziak.

 Do usług. Na mnie zawsze możesz liczyć, szczególnie jak będziesz
 dorabiał ideologię do rzeczy prostych :)

Artur w sumie tak na
pograniczu, bo co¶ próbował argumentować,

 A co tu argumentować? Był znak? Była tabliczka? ,,You play, you
 pay''. Na Twoim miejscu bym się cieszył, że laweciarz nie
 wywiózł Ci auta na parking. Daleki jestem od bycia ¶więtym, ale
 jak już co¶ nawywijam i mnie złapi±, to przyjmuję karę. A mój
 ból z tym zwi±zany zachowuję dla siebie.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-05 17:26:37
Autor: Cavallino
[...]

Twój wybór.
Ale jaki cel ma zmuszanie innych do tego samego?

Data: 2010-10-05 15:52:56
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta - EOT
On Tue, 5 Oct 2010 17:26:37 +0200, Cavallino
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

Twój wybór.
Ale jaki cel ma zmuszanie innych do tego samego?

 Rozumiem, że bliższa jest Ci postawa ,,zrobię kupę na ¶rodku
 pokoju, a potem powiem że to pies'' [1]?

 r.

 [1] -- tylko dlaczego pluszowy?
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-05 21:00:55
Autor: Cavallino
bledna decyzja = SM / laweta - EOT
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomo¶ci news:slrniamiep.640.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Żeby zachować Twój ulubiony temat - to mi bliska jest raczej taka, żeby nie i¶ć do pierdla za to, że Twój pies nasrał na ulicy, a WŁADZA wymy¶liła że za takie przestępstwo to ona będzie ciężkim więzieniem karać.

Data: 2010-10-05 19:17:10
Autor: Robert Rędziak
bledna decyzja = SM / laweta - EOT
On Tue, 5 Oct 2010 21:00:55 +0200, Cavallino
[...]

 Oj biedny, cierpi±cy za miliony. Za cudze psy musisz w pierdlu
 gnić. I to pluszowe...

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-05 21:24:47
Autor: Cavallino
bledna decyzja = SM / laweta - EOT
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomo¶ci news:slrniamudm.6te.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Sorry - miało być MÓJ pies.

Data: 2010-10-05 21:28:42
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2010-10-05 21:24, Cavallino pisze:
[...]

Za Twojego psa to możesz pój¶ć siedzieć, a nawet masz szanse być
ustrzelonym. Cierp dalej...

Data: 2010-10-17 16:05:44
Autor: jerzu
bledna decyzja = SM / laweta
On Mon, 4 Oct 2010 11:52:18 +0200, "radxcell" <sp____ks@o2.pl> wrote:

2. Usługa nie została wykonana - holownik nie przesun±ł Fiesty ani o centymetr.
Tak po prawdzie to nawet jej nie zapi±ł kompletnie.

http://www.strazmiejska.waw.pl/procedura/usunicie-pojazdu.html

"Jeżeli w trakcie usuwania pojazdu pojawi się jego wła¶ciciel,
funkcjonariusz Straży Miejskiej informuje o możliwo¶ci uiszczenia
opłaty na miejscu. Na podstawie przedstawionych przez wła¶ciciela
pojazdu dokumentów - w tym opłaty - strażnik wydaje zezwolenie odbioru
pojazdu."

http://jerzu.waw.pl GG:129280

bledna decyzja = SM / laweta