błędna informacja na opakowaniu urządzenia.

Data: 2012-09-06 17:35:16
Autor: cyklista
błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
Witam!
W dniu dzisiejszym zakupiłem przez internet Router z bramą internetową. Podłączyłem, wpisałem dane dostępowe i.. nie działa "brak połączenia"

Na opakowaniu jest wydrukowana dużymi literami informacja "idealny do KAŻDEGO łącza internetowego (...) Neostrada/Netia/ Dialog"
Tak się składa, że mam internet z Dialogu. Ale w Dialogu powiedzieli, że musi być annex B, a zakupiony router to annex A.
Czyli informacja na opakowaniu, że do KAŻDEGO łącza i że do Dialogu nie jest prawdziwa. Do pomocy technicznej nie mogę się dodzwonić.
Dzwoniłem do sprzedawcy. Oczywiście wymieni bez problemu, ale koszty transportu do mnie, z powrotem do sprzedawcy i znów do mnie muszę pokryć sam ( 3 x 20=60 zł).
W związku z tym mam pytanie: czy z uwagi na błędną informację na opakowaniu mogę żądać od producenta bezpłatnej wymiany na inny model?

Pozdrawiam

Przemek

Data: 2012-09-06 11:48:25
Autor: witek
cyklista wrote:
[...]

mozesz zrezygnowac z zakupu. wzor odstapienia od umowy powinien byc dolaczony. jak nie, znajdziesz tego pelno w internecie.
odsylasz do sprzedawcy i kupujesz gdzie indziej.
Ewentualnie wystaw na allegro jak kupiles po rozsadnej cenie
Teraz juz wiesz, ze ma byc Annex B.
CHociaz teraz w netii to diabli wiedza co bedzie za miesiac.

Data: 2012-09-06 17:49:03
Autor: spp
W dniu 2012-09-06 17:35, cyklista pisze:

W związku z tym mam pytanie: czy z uwagi na błędną informację na
opakowaniu mogę żądać od producenta bezpłatnej wymiany na inny model?

A kupiłeś od producenta?

--
spp

Data: 2012-09-06 18:26:27
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:k2aglj$284$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-09-06 17:35, cyklista pisze:

W związku z tym mam pytanie: czy z uwagi na błędną informację na
opakowaniu mogę żądać od producenta bezpłatnej wymiany na inny model?

A kupiłeś od producenta?

Pewnie nie, ale w sumie bardzo prawdopodobne, że to producent właśnie umieścił na opakowaniu błędne informacje.

Data: 2012-09-06 19:57:31
Autor: spp
b��dna informacja na opakowaniu ur z�dzenia.

A co to zmienia?

--
spp

Data: 2012-09-06 23:20:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:k2ao6e$jnu$1news.task.gda.pl...
[...]

Można na nim dochodzić również roszczenia. Z tym, ze to oczywiście teoretycznie, bo w tym wypadku łatwiej od sprzedawcy.

Data: 2012-09-07 06:18:32
Autor: spp
W dniu 2012-09-06 23:20, Robert Tomasik pisze:

[...]

Roszczenia to moĹźna dochodzić od celnikĂłw, ministra finansĂłw a nawet Premiera  - w końcu jakieś uzasadnienie teĹź moĹźna wymyślić. Skutek jednak będzie taki sam.
Na dodatek w tym przypadku sprawa jest jasna - autor postu  dość twĂłrczo potraktował sobie opis produktu, z całego akapitu wybrał to co pasuje mu do jego tezy i nam zaprezentował. Po zaprezentowaniu całości widać jednoznacznie, Ĺźe deklaracja producenta jest jak najbardziej prawidłowa.

--
spp

Data: 2012-09-06 18:25:51
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "cyklista" <cyklista0@interia.pl> napisał w wiadomości news:k2afri$kn8$1news.dialog.net.pl...
[...]

Ja, to bym odstąpił z powodu niezgodności z umową.

Data: 2012-09-06 18:46:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-09-06 18:25, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

W dniu dzisiejszym zakupiłem przez internet Router z bramą internetową. Podłączyłem, wpisałem dane dostępowe i.. nie działa "brak połączenia"

Ja, to bym odstąpił z powodu niezgodności z umową.

Nie było niezgodności.
Dla niewtajemniczonych - gniazdo RJ-11 to (Annex A) a RJ-45 to
(Annex B) zamiast normalnego routera kupił taki do neostrady
i pokrewnych. A to że u niego dostawca dostarcza sygnał
skrętką "sieciową" nie oznacza że gdzie indziej ten sam
dostawca nie dostarcza skrętką "telefoniczną".

Ja ciekawy jestem jak włożył końcówkę rj45 do gniazda rj11,
gniazdo jest mniejsze.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2012-09-06 20:48:20
Autor: cyklista
W dniu 06.09.2012 18:46, RadoslawF pisze:
[...]

Gdzie to wyczytałeś?
Annex A i Annex b nie różnią rodzajem gniazda tylko rodzajem sygnału.
Modem , który obecnie posiadam również ma na wejściu gniazdo RJ11, a jest to z pewnością Annex B.

Data: 2012-09-07 00:04:44
Autor: ww

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:k2ak1k$tu7$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie ma to jak sprowadzić różnice pomiędzy linią cyfrową
i anologową do kwestii wielkości gniazdka a potem napisać, że
router z modemem adsl jest "nienormalny".

Data: 2012-09-07 12:46:05
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Thu, 06 Sep 2012 18:46:43 +0200, RadoslawF napisał(a):

Dla niewtajemniczonych - gniazdo RJ-11 to (Annex A) a RJ-45 to
(Annex B)

Może już nikogo w nic nie wtajemniczaj.

AK

Data: 2012-09-06 18:29:41
Autor: Konrad
[...]

Jakim trzeba być durniem żeby kupować router przez internet nie mając pojęcia o rodzaju posiadanego łącza?
Pewnie opony też przez neta kupujesz bo są do samochodu "osobowego"?

Konrad

Data: 2012-09-06 11:45:30
Autor: witek
Konrad wrote:

[...]

a ty sie oczywiscie na wszystkim znasz?
Jak kupujesz zarowki na ktorych jest napisane ,ze pasuja do konkretnego modelu forda, to zapewne jestes durniem jesli okaze sie ze nie pasują, bo przeciez na zarowkach powinienes sie znac.

Data: 2012-09-06 19:07:12
Autor: mentore
[...]

Jeśli jest tak jak piszesz  to towar powinien być wymieniony na koszt sprzedawcy.
Możesz tez odstąpić od umowy ze względu na niezgodność i sprzedawca musi zwrócić wpłaconą kwotę wraz z kosztami transportu.

Data: 2012-09-06 19:13:25
Autor: <120906
cyklista w <news:k2afri$kn8$1news.dialog.net.pl>:

W dniu dzisiejszym zakupiłem przez internet Router z bramą internetową. Podłączyłem, wpisałem dane dostępowe i.. nie działa "brak połączenia"

O! Dzisiaj zakupiłes i juz dzisiaj podłączyłeś -- ciekawe.

Na opakowaniu jest wydrukowana dużymi literami informacja "idealny do KAŻDEGO łącza internetowego (...) Neostrada/Netia/ Dialog"
                            ^^^^^^^^
Tak się składa, że mam internet z Dialogu. Ale w Dialogu powiedzieli, że musi być annex B, a zakupiony router to annex A.
Czyli informacja na opakowaniu, że do KAŻDEGO łącza i że do Dialogu nie jest prawdziwa.

A może jest prawdziwa? Rozwiń proszę to co wyciąłeś tymi znakami (...)

--
'Tom N'

Data: 2012-09-06 19:31:04
Autor: cef
cyklista wrote:

Tak się składa, że mam internet z Dialogu. Ale w Dialogu powiedzieli,
że musi być annex B, a zakupiony router to annex A.

To po co kupowałeś annex A?

Data: 2012-09-06 19:40:24
Autor: Mentore

Przecież nigdzie nie napisał że kupował standard Annex A lub B tylko zgodnie z opisem na stronie :
"idealny do KAŻDEGO łącza internetowego (...) Neostrada/Netia/ Dialog"
Sprzedawca powinien sprawdzić jaki standard transmisji obsługuje Dialog zanim umieścił taki opis na swojej stronie.
Ewidentna wina sprzedawcy i to on ponosi koszty wymiany lub zwrotu urządzenia.

Data: 2012-09-06 19:47:31
Autor: <120906

cyklista wrote:
[...]

<http://dialog.pl/faq/107#t107n1124>

<cite>
Czy mogę korzystać z własnego modemu DSLowego? Tak, jest to możliwe.
Należy zwrócić uwagę na to, że w przypadku dostępu w zakresie sieci DialNet
modem ten musi pracować w standardzie Annex B. Potrzebne dane do konfiguracji własnego modemu to: VPI (Virtual Path Identifier) identyfikator ścieżki wirtualnej: 1
VCI (Virtual Channel Identifier) identyfikator kanału wirtualnego: 32
Enkapsulacja: RFC 1483 Bridge
Multiplexing: LLC
Natomiast w przypadku dostępu w zakresie sieci TP S.A. - usługa DialNet
Global - modem ten musi pracować w standardzie Annex A. Potrzebne dane do konfiguracji własnego modemu to: VPI (Virtual Path Identifier) identyfikator ścieżki wirtualnej: 0
VCI (Virtual Channel Identifier) identyfikator kanału wirtualnego: 35
Enkapsulacja (over ATM): VcMUX/PPPoA lub LLC SNAP/PPPoE
ATM class: UBR
Możliwe jest także zastosowanie własnego routera, pozwalającego na
podłączenie kilku komputerów domowych lub zapewniającego komunikację
bezprzewodową WLAN. W zależności od typu usługi, wyróżnia się następujące konfiguracje routera: z portem WAN ADSL Annex B dla sieci Dialog, podłączanego w miejsce
istniejącego modemu ADSL; router musi obsługiwać protokół PPPoE, z portem WAN ADSL Annex A dla sieci TP w usłudze DialNet Global,
podłączanego w miejsce istniejącego modemu ADSL; router musi obsługiwać protokół PPPoE lub PPPoA, </cite>

Ewidentna wina sprzedawcy i to on ponosi koszty wymiany lub zwrotu urządzenia.

Najpierw niech autor wątku poda co tez takiego wyciął przy pomocy znaków
(...). Obstawiam, że coś w stylu: "na łączach &TP"

--
'Tom N'

Data: 2012-09-06 21:05:17
Autor: cyklista
W dniu 06.09.2012 19:47, 120906@194731.invalid pisze:

Najpierw niech autor wątku poda co tez takiego wyciął przy pomocy znaków
(...). Obstawiam, że coś w stylu: "na łączach &TP"
Proszę bardzo:
cytat:
idealny do każdego łącza internetowego, wsparcie dla dwóch typów podłączenia:
ADSL (annex A) Neostrada /Netia /Dialog
łącza kablowe
Aster/UPC/Vectra/Multimedia Polska
Koniec cytatu.
Czy więc twoim zdaniem informacja jest prawdziwa, cz nie?
Gdyby było napisane "dla większości łączy" albo "Dialog (na łączach TPSA), to nie byłoby sprawy.

Data: 2012-09-06 21:28:18
Autor: <120906
cyklista w <news:k2as5p$qq8$1news.dialog.net.pl>:

[...]

Jest prawdziwa.

Gdyby było napisane "dla większości łączy" albo "Dialog (na łączach TPSA), to nie byłoby sprawy.

Ale to każde łącze, które jest wymienione po dwukropku --   ADSL (annex A)
itd.

Dialog też informuje (czujnie wyciąłeś to co poprzednio zacytowałem z:
<http://dialog.pl/faq/107#t107n1124>), jakie annexy są potrzebne przy jakiej
usłudze

--
'Tom N'

Data: 2012-09-06 19:57:34
Autor: cef

cyklista wrote:

[...]

Jakoś niesłusznie wydawało mi się, że uzyskał informację
jaki  ma annex i kupił inny. Chyba nie doczytałem, że kupił po zakupie.

Data: 2012-09-06 20:12:07
Autor: cef
cef wrote:

Chyba nie doczytałem, że kupił po
zakupie.

...., że pytał po zakupie.

Data: 2012-09-06 21:23:13
Autor: cyklista
W dniu 06.09.2012 20:12, cef pisze:
cef wrote:

Chyba nie doczytałem, że kupił po
zakupie.

..., że pytał po zakupie.
Pytał po zakupie, ale chyba ma prawo oczekiwać od producenta umieszczania rzetelnych informacji na stronie/na opakowaniu?

Data: 2012-09-06 21:30:11
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-06 21:23, cyklista pisze:

[...]

PrzecieĹź informacja jest prawdziwa ... dla drugiego anexu ;)

Dwa - trza być niespełna rozumu by pchać się w towar "do wszystkiego".

Pamiętajmy - co jest do wszystkiego - jest do niczego.

Każdy manager Ci powie "skoncentrujmy się na wszystkim" :)

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2012-09-06 21:31:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
błędna informacja na opakowaniu urzą dzenia.

Pamiętajmy - co jest do wszystkiego - jest do niczego.

2 - strzelam, że po poprawnym doprowadzeniu sygnału do routera - router ten jest w stanie routować sygnał z każdego dostawcy netu, w tym z tepsy,dialogu,etc ;)

Data: 2012-09-06 21:55:03
Autor: cyklista
W dniu 06.09.2012 21:31, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

[...]

Dokładnie tak!
Podobnie jak to kiedyś było z pewnym modelem samochodu: Mogłeś otrzymać samochód w dowolnym wybranym przez siebie kolorze, pod warunkiem że wybrałeś kolor czarny.

Data: 2012-09-06 22:14:40
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-06 21:55, cyklista pisze:

Dokładnie tak!
Podobnie jak to kiedyś było z pewnym modelem samochodu: Mogłeś
otrzymać samochód w dowolnym wybranym przez siebie kolorze, pod
warunkiem że wybrałeś kolor czarny.

Szalejesz - Twój dostawca konkretnie wskazuje ANEX ... kupiłeś coś z innym anexem i sapiesz. Są urządzenia ("przejściówki") którymi można wprowadzić sygnał do tego routera i wówczas spełni on swoje zadanie - rozprowadzi sygnał dialogu.

Sorry, ale kupując router do ADSLa *trzeba sprawdzić* jakim anexem "leci".

Sam kupowałem routera do neostraty, wybór padł na jakiegoś fritza, ale zanim kliknąłem przycisk WYŚLIJ PRZELEW byłem pierdyliard razy przekonany jaki anex pcha mój dostawca, i jaki anex obsługuje sprzęt kupowany.

Głupich nie sieją.

Data: 2012-09-06 23:56:31
Autor: ww

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:k2b0e9$m8d$1node1.news.atman.pl...
[...]

Pytanie o jakiś aneks kuchenny to na pewno dla przeciętnego
użytkownika kurewsko oczywista sprawa. Zwłaszcza, że nawet
większość sprzedawców zapytana o działanie danego urządzenia
w sieci dialog pewnie bez wahania odpowiedziałaby: "oczywiście
prosze pana, nawet tu producent zaznaczył - działa w sieci
dialog".

Data: 2012-09-07 00:22:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-06 23:56, ww pisze:

Pytanie o jakiś aneks kuchenny to na pewno dla przeciętnego

Dobrze porównałeś. Skoro jesteś specem - Ty mi powiedz - po ki huj 99 % polaków uznaje się za speców w medycynie/hydraulice/prawie/mechanice ???

Co poczniesz, że idiota jest idiotą ?

Miast zapytać kogoś mądrzejszego: "Jaki router kupić" ... pędzi w te pędy do ceneo, sortuje po cenie i potem trzepie konia na psp, że OSZUKAŁA MNIE BANDA POLSKICH DECYDENTÓW ...

Znajomy powiedział mi, że auto mi muli bo ewidentnie mam hujowe przewody przelewowe ... no to poszedłem szukać ich w sklepie ze zlewami ...

Data: 2012-09-07 09:07:39
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Piszesz z punktu widzenia osoby wiedzącej, że jest więcej niz jeden annex. Szary użyszkodnik, kupuje router jak lodówkę, żeby pasował do reszty mebli. Toteż potrzebuje jedynie informacji, czy działa na 230V prądu zmiennego - tu czy modem zadziała z Dialogiem, na opakowaniu jest, że działa, to skąd ma wiedzieć, że są jakies ale, skoro nie ma takiej informacji?

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-09-07 09:48:56
Autor: Iksiński

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:50499d3a$0$1300$65785112news.neostrada.pl...

Piszesz z punktu widzenia osoby wiedzącej, że jest więcej niz jeden annex. Szary użyszkodnik, kupuje router jak lodówkę, żeby pasował do reszty mebli.

Bzdura. Router to jednak trochę bardziej wyrafinowane urządzenie i porównywanie go z lodówką jest bez sensu.
Jeśli już chcesz używać tego typu porównań, to powinieneś użyć np. telewizora lub jakiegoś dekodera do odbioru telewizji. Wtedy jednak okazałoby się, że Twoje argumenty są słabe, ponieważ przy zakupie tego typu sprzętów trzeba się zastanowić, w jakiej konfiguracji mają być połączone, jakie mają mieć wejścia/wyjścia, itp. i należy posiadać elementarną wiedzę wybiegającą poza zdolność doboru do reszty mebli.

Toteż potrzebuje jedynie informacji, czy działa na 230V
prądu zmiennego - tu czy modem zadziała z Dialogiem, na opakowaniu jest, że działa, to skąd ma wiedzieć, że są jakies ale, skoro nie ma takiej informacji?

Bo zadziała. I to z każdą jego wersją. Tylko w niektórych przypadkach, trzeba jeszcze dołożyć dodatkowe urządzenie. I w zasadzie jest ta informacja, bo na pudełku jest napisane: "wsparcie dla (...) ADSL (annex A)). Nie ma informacji, że wspiera wersję B. Czepiać się można w zasadzie tylko słowa "każde", które jest rzeczywiście użyte niefortunnie, ale w zasadzie nie kłamie. Ten router rzeczywiście może pracować z każdym łączem internetowym. A słowo "idealny" należy traktować jako subiektywną ocenę producenta.

Data: 2012-09-07 10:02:26
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2012-09-07 09:48, Iksiński pisze:

UĹźytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
[...]

Jesli by takie było w okolicy nie widziałbym na wifi tylu routerow z fabrycznymi ustawieniami. Po skanowaniu sieci 60% routerów w okolicy ma fabryczne usttawienia i tylko tyle, ponieważ część to routery telewizji kablowej, a więc oni sami ci ustawiają....

[...]

Wiesz 90% ludzi kupując telewizor martwi się jedynie przekątną i czy będą pasowały do reszty mebli. W okresie przejściowym pytali się, czy poradzą sobie z dekodowaniem sygnałów z multipleksów, ale to już przeszłość, teraz mało kto to sprawdza, wychodzi z założenia, że będzie działał.

[...]

Wiesz, osobę, która przychodzi do domu/bądź dzwoni informując, że dzwoni/przychodzi w celu "obnizenia mi rachunku telefonicznego" traktuję z góry jako oszusta.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-09-07 10:28:28
Autor: m
W dniu 07.09.2012 09:48, Iksiński pisze:

[...]

No jak widać, z jedną z wersji nie zadziałało.

Tylko w niektĂłrych przypadkach,
trzeba jeszcze dołożyć dodatkowe urządzenie.

Czyli jeżeli kupisz telewizor, na którym będzie napisane "przystosowany do odbioru telewizji cyfrowej", a w domu okaże się że owszem, przystosowany tylko trzeba kupić jeszcze dekoder, to uznasz że jest w porządku i nie zostałeś wprowadzony w błąd?

p. m.

Data: 2012-09-07 10:50:19
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-07 10:28, m pisze:

Bo zadziała. I to z każdą jego wersją.
No jak widać, z jedną z wersji nie zadziałało.

To i ja głópawne porównanie dam.

Producent marki BMW informuje, Ĺźe jego auto, model XYZ dojedzie do zakopanego.

Niestety auto utknęło zaraz za sklepem BMW bo skończyło się paliwo.

Router ten z przyjemnością poroutuje sygnał dialoga, być może nawet idealnie - pod warunkiem, że mu się go poda.

Data: 2012-09-07 10:58:58
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

To był router z modemem.....
Wiem, bo takie gówno wciśnięto komuś, kto się radził mnie, radziłem, kupic osobny router, ale sprzedawca w sklepie zachwalał wygodę mania wszystkiego w jednym i jak się okazało wcisnął ten sam badziew, jako taki co zadziała... Stanęło na moim, że lepiej było kupić sam router.
Router jako niezgodny z opisem został wymieniony na inne urządzenie.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-09-07 10:59:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-07 10:58, Tomasz Kaczanowski pisze:

Router jako niezgodny z opisem został wymieniony na inne
urządzenie.

Ale rozumiem, że nabywca też nie patrzył co jest mu potrzebne i co oferuje sprzedawca ?

Data: 2012-09-07 11:07:16
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Nabywca nie zna się na szczegółach. Nawet nei wiedział co to jest ten Annex - ba nie wiedział nawet, ze cos takiego istnieje - ta informacja była mu zbędna (to sprzedawca wprowadził nabywce w błąd i namówił do zakupu czegoś, czego ten 1) nie potrzebował 2) nie działało zgodnie z zapewnieniem), i jeśli okazałoby się, że modem zadziałał, dalej by nie wiedział. Nabywca potrzebował rozdzielić sygnał w domu na kilka urządzeń. Tak trudno to zrozumieć?

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-09-07 18:33:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-07 11:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

Nabywca nie zna się na szczegółach. Nawet nei wiedział co to
jest ten Annex

Hmmm wsiadając za kółko też mógł nie słyszeć, że do tego trzeba mieć prawo jazdy.

- ba nie wiedział nawet, ze cos takiego istnieje

I to ma o czymś świadczyć ?

- ta informacja była mu zbędna (to sprzedawca wprowadził nabywce
w błąd i namówił do zakupu czegoś, czego ten 1) nie potrzebował

Ty patrz ... nie potrzebował a jednak kupił mimo wyraźnego oznakowania na produkcie, że ten produkt nie spełnia jego oczekiwań. Ani chybi - wioskowy głupek.

[...]

Łatwo to zrozumieć. Jeśli nie wie/nie zna się na tym jak się rozdziela taki sygnał, to pyta się o to osób, które wiedzę taką posiadają. Ale wiem - głupota nie boli.

Data: 2012-09-07 21:37:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Hmmm wsiadając za kółko też mógł nie słyszeć, że do tego trzeba
mieć prawo jazdy.

  W kwestii formalnej - ustawodawca przypisuje sobie prawo do
domagania się aby *każdy* znał ustawy (a odesłania do rozporządzeń
są w ustawach, więc konieczność znajomości rozporządzenia
wynika z ustawy, a nie faktu ze to rozporządzenie istnieje,
więc na ustawach można poprzestać).
  Za to przepisu zobowiązującego konsumenta do znajomości
informacji technicznych nie ma :)

- ba nie wiedział nawet, ze cos takiego istnieje

I to ma o czymś świadczyć ?

  Jestem przeciw.
  Bo teza wyżej sugeruje "obronę bezbronnego", a IMVHO z tytułu
informacji podanej tak, że wprowadza w błąd (zakres sporu
z tego powodu w poscie obok, znając zastrzeżenia nie będę
się powtarzał, IMO fakt podania dwu informacji nie powoduje,
że pierwsza przestaje być "wprowadzająca w błąd", jestem
za tępieniem "dopisków fontem 2 punkty") - więc z tytułu
wprowadzenia w błąd IMVHO roszczenia kupującego powinny
być uznane nawet, jeśliby umyślnie kupił źle opisany towar.
  Napis "wszystkie" jest celowo umieszczony tak a nie
inaczej - i stanowi (IMO) większą "szkodliwość społeczną"
niż wyzyskanie tego faktu przez kupującego.
  Tak, wiem, to się już nie będzie pokrywało z aktualną
"literą", choćby ze względu na art.5 KC :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-07 21:45:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Słusznie. Lejmy benzynę do diesla i na odwrót.

[...]

A ja uważam, że napis WSZYSTKIE ma na celu ograniczenie pytań niezorientowanych debili o takie coś:

- panie, to obsługuje anex a TPsa ... a czy anex a w dialogu obsłuży ? Bo to wiesz pan, anex a anexowi a nie równy ... Czytaj (kolejne porównanie) rozmiarówka butów ;)

  Tak, wiem, to się juĹź nie będzie pokrywało z aktualną

Data: 2012-09-08 00:24:34
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  No i to źle :)
(bo "kliniczny przypadek" z wątku skończyłby się pytaniem przed
zakupem zamiast awantury "po").

Bo to wiesz pan, anex a anexowi a nie równy ... Czytaj (kolejne porównanie) rozmiarówka butów ;)

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-08 00:40:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

  No i to Ĺşle :)
(bo "kliniczny przypadek" z wątku skończyłby się pytaniem przed
zakupem zamiast awantury "po").

Błagam ... skończmy. Ani Ty mnie nie przekonasz ani ja Ciebie ;)
Myślisz,że wątkotwórca, który lekko lawirował w wyjaśnieniach pytałby przed ?

Ja skoczę w nowy przykład ;) ... Moja *ślimakowa* wyciskarka do soków ma napis na pudle, że przed żadnym owocem i warzywem nie klęknie ... myślisz, że jak zacznę rzucać nektarynki, śliwki,etc .... że nie klęknie ? Myślisz,że trzebabyło jebnąć wielki napis na opakowaniu, że pestek twardych jak kamień wyciskarka nie potraktuje tak samo jak malinki/truskawki ???

OK. Przyznam Ci prawdę ... wylicz mi tylko tą rentę, bo do teraz mi się nie udało. Zważ, że proszę osobę, która (chyba) coś wie w temacie, a nie rżnę głupa, że wiem, liczę i jestem geniuszem ;)

pzdr, Gotfryd

Zdravim.

Data: 2012-09-07 12:31:43
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  IMVHO, domaganie się odpowiedzialności za zapewnienie "działa
ze wszystkim" (i każde inne) jest jedyną skuteczną metodą na wyplenienie
naciągania klientów.
  O ile do ustawy "konsumenckiej" mam zastrzeżenia co do zasady (bo
przecież te wszystkie środki prawne KOSZTUJĄ), to akurat odpowiedzialność
za reklamę IMVHO jest na miejscu.
  I powinna być.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-07 12:28:16
Autor: Gotfryd Smolik news

W dniu 2012-09-07 10:28, m pisze:

Bo zadziała. I to z każdą jego wersją.
No jak widać, z jedną z wersji nie zadziałało.

To i ja głópawne porównanie dam.

Producent marki BMW informuje, że jego auto, model XYZ dojedzie do zakopanego.

Niestety auto utknęło zaraz za sklepem BMW bo skończyło się paliwo.

  No i tu dotknąłeś senda problemu - "problem" który przedstawiasz
wiąże się z dostarczaniem środków eksploatacyjnych.
  To tak, jakby ktoś miał pretensje do sprzedawcy routera, że
router nie działa. A po prostu nie ma prądu.
  To jest inna kategoria "błędu" i IMO prowadzi na manowce.

  Przyznam, że również wychylę się i też jestem... za :>
  Za prawem nabywcy do żądania wzięcia sobie z powrotem czegoś,
co ma na opakowaniu błędną informację.
  Nie idzie o to, że prawa konsumenta są zbytnio chronione (za co
płacą właśnie konsumenci, głównie ci, którym chce się zapoznać
z tym czego naprawdę potrzebują, zamiast ściągania pięci sztuk
towaru i wymieniania go "bo nie pasuje"), ale o to, że za taką
reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*.

  Jak producent i sprzedawca chcieli poinformować, że modem pracuje
z annex A (bądź dla odmiany B), to mieli tak właśnie napisać.
  Jak chcieli napisać, że "działa z TPSA i większością Dialogu",
tak mieli właśnie napisać.
  Napis sugerujący, że działa z KAŻDYM "dialogiem" stanowi co
najmniej naciąganie klienta, jeśli nie wprost wprowadzenie
w błąd.

  I teraz hint: pociągnięcie do odpowiedzialności za to, że na pudle
był napis "działa z Dialogiem", to powinna być właściwość państwa
libralnego.
  Nie ma *NIC* wspólnego z "państwem opiekuńczym", które każe
kupującym płacić za fanaberie "to ja sobie oddam do 10 dnia"
innych kupujących.
  A odnoszę wrażenie, że (ku mojemu zdumieniu) jest tak
właśnie traktowane przez co poniektórych grupowiczów, na
ogół rozróżniających te dwie składowe.

  Wiecie, jak szybko skończyłyby się głupawe reklamy "wszystko
naj" i byłaby szansa, że na pudełku normalny człowiek znajdzie
ISTOTNE informacje o towarze?
"Annex A gniazdo RJ 45" :P
  Przecież jakby nabywca widział TAKĄ informację, to chyba
by wpadł na pomysł, zeby się dopytać czy akurat jest to
towar dla niego, zastrzec u sprzedawcy możliwość zwrotu
czy coś w tym stylu, prawda?

Router ten z przyjemnością poroutuje sygnał dialoga, być może
nawet idealnie - pod warunkiem, że mu się go poda.

  Ależ ja nie widzę przeszkód, aby przy takiej wersji obrony
sprzedawca dołączył modem, który z przyjemności sygnał z tegoż
dialoga poda routerowi w stosownym opakowaniu ;)

  Twoim przykładem ad absurdum trudno się również ad absurdum
posłużyć, bo nie znam "samochodu BMW" który występowałby
w wersji drogowej oraz drezyny, bardzo świetnie jeżdżącej,
tylko potrzebującej torów ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-07 18:40:47
Autor: Rafał \"SP\" Gil
błędna informacja na opakowaniu urzą dzenia.

  No i tu dotknąłeś senda problemu - "problem" ktĂłry przedstawiasz
wiąże się z dostarczaniem środków eksploatacyjnych.
  To tak, jakby ktoś miał pretensje do sprzedawcy routera, Ĺźe
router nie działa. A po prostu nie ma prądu.
  To jest inna kategoria "błędu" i IMO prowadzi na manowce.

Moim zdaniem ta sama. Router będzie działał perfekt po dostarczeniu do niego prawidłowego sygnału.

Diesel też na benzynę nie pojedzie :)

  Za prawem nabywcy do żądania wzięcia sobie z powrotem czegoś,
co ma na opakowaniu błędną informację.

Ależ imho ma poprawną informację. Wskazuje "obslugiwany anex" .... Do sprzedawcy okularów też będziesz miał pretensje jak zamówisz sobie -2 doptrie miast + dwóch dioptrii ?

Nie, nie będziesz miał. Bo Ty się na dioptriach nie znasz, i receptę na rozwiązanie Twoich problemów da Ci ktoś kto na dioptriach się zna. A porównuję to do okularów, bo na św.p. stadionie X lecia widziałem staruszków wykłucających się z handlarzem, że sprzedał mi pan okulary do czytania (były takie stoiska) , widzę literki ale po 3 minutach oczy i łeb mnie naparzają, że hej.

reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*.

Na tym możemy poprzestać, bo zabrniemy w kozi róg. Ty mnie nie przekonasz ani ja Ciebie. Dla mnie jako konsumenta w dobie dzikich technologii jasnym jest, że jak kupuję sprzęt techniczny muszę znać perfect wymagania techniczne mojej potrzeby i porównać je do oferowanego produktu. W Przypadku modemów dsl podstawowym pytaniem jakie pojawi się u każdego kto się na tym zna jest pytanie o anex. Idąc z taką osobą do sklepu w zyciu nie kupiłbyś złego urządzenia, bo jest jak byk oznakowane jaki anex to obsługuje.

  Napis sugerujący, Ĺźe działa z KAĹťDYM "dialogiem" stanowi co
najmniej naciąganie klienta, jeśli nie wprost wprowadzenie
w błąd.

Z kaĹźdym pod warunkiem, Ĺźe anex A. I ta informacja nie jest ukryta.

  AleĹź ja nie widzę przeszkĂłd, aby przy takiej wersji obrony
sprzedawca dołączył modem, który z przyjemności sygnał z tegoż
dialoga poda routerowi w stosownym opakowaniu ;)

Za darmo ? :)

Data: 2012-09-07 21:16:03
Autor: Gotfryd Smolik news
błędna informacja na opakowaniu urzą dzenia.
On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Diesel też na benzynę nie pojedzie :)

  Przyznam, że to jest dobry argument.
  Ale brakuje w Twoim przykładzie szczegółu: informacji
"samochód na każde paliwo od Orlenu" :D, zaś gdzieś
niżej "olej napędowy".
  W tym problem - podano z jakimi dostawcami działa,
a protokół podano osobno.

Ależ imho ma poprawną informację. Wskazuje "obslugiwany anex"

  Wskazuje.
  Ale zawiera równoległą, błędną, bo nieścisłą informację.
  Owszem, przecięcie zbiorów danych obu informacji daje dobry
wynik.

... Do sprzedawcy okularów też będziesz miał pretensje jak zamówisz sobie -2 doptrie miast + dwóch dioptrii ?

  Jak zamówię SOBIE, to nie będę mógł mieć.
  Będę mógł mieć, jeśli sprzedawca mnie zapewni "okulary do czytania
dla każdego".
  A mi do czytania zero dioptrii pasuje :P

Nie, nie będziesz miał. Bo Ty się na dioptriach nie znasz

  Wypraszam sobie ;)
(dobra, dobra)

[...]

  No i teraz wszystko zależy od drobiazgu: czy sprzedawca zapewniał,
że to są okulary DLA KAŻDEGO.
  Nawet nie tyle dla każdego, ale mieszczące się w zbiorze wykłócających
się.
  To właśnie zrobił sprzedawca - nie uprzedził, że reklama na pudle
jest nieprawdziwa.

reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*.

Na tym możemy poprzestać, bo zabrniemy w kozi róg.

  Możemy.

  Moim zdaniem nie wolno podawać informacji "działa z dialogiem",
a jeśli ktoś to robi, to na własne ryzyko - bo jak Dialog
zmieni technologię za pół roku (a wcale nie byłoby to nic
dziwnego), to właśnie producent (i cały "łańcuszek" do
sprzedawcy) odpowiada za to, że informacja na pudle jest
fałszywa.

Ty mnie nie przekonasz ani
ja Ciebie. Dla mnie jako konsumenta w dobie dzikich technologii jasnym jest,

  Dla mnie jest jasne, że właściwsze jest podejście liberalne: producent
powinien podać te informacje, które są "oczywiscie prawdziwe".
  Czyli protokół, określenia złączy itede.
*MOŻE* jeszcze wskazać że w dniu 18 stycznia 2012 taki modem działał
z wszystkimi łączami TPSA i *niektórymi* łączami Dialogu.

  Jeśli udziela zapewnienia że "działa z Dialogiem" - jego sprawa,
niech się martwi jeśli nie działa.
  To jest jego *wina*!

Idąc z taką osobą do sklepu w zyciu nie kupiłbyś złego urządzenia, bo jest jak byk oznakowane jaki anex to obsługuje.

  O ile się nie mylę, jesteśmy na grupie .prawo.

  Nie wykluczam więc takiej możliwości, że ktoś umyślnie
pozwoliłby wcisnąć sobie zły modem, choćby dlatego, że
sprzedawca mu wcześniej podpadł :P
  I - moim zdaniem - prawo powinno bezwzględnie brać jego
stronę. Bo zapewnienie na pudełku - IMO w sposób oczywisty
- jest "wprowadzające w błąd".
  Tego NIE WOLNO i państwo powinno dawać narzędzia aby
z TAKIM podejściem skutecznie walczyć.
  To, że przypadkiem (przynajmniej formalnie) podobne prawo
wynika z przepisów konsumenckich, komplikuje mi sprawę,
właśnie dlatego, że o ile zgadzam się z większością
protestujących przeciw "ochronie głupoty", to nijak
nie mogę się zgodzić z tejże głupoty wykorzystywaniem.
  Znaczy jak ktoś bezmyślnie kupuje modem annex A kiedy
potrzebuje "B", to prawo nie powinno dawać mu narzędzia
do zwrotu "w 10 dni" ani pod żadnym innym rygorem, którego
nie uzgodnił ze sprzedawcą.
  Ale za każde "zapewnienie" tak producet jak i cały
łańcuszek do sprzedawcy włącznie powinien odpowiadać.
  Tak jak (przypadkiem :D) jest to ujęte w przepisie
"konsumenckim" - od reklamy poczynając.

Z każdym pod warunkiem, że anex A. I ta informacja nie jest ukryta.

  Nie jest.
  Co nie zmienia faktu, że pierwsze zdanie stanowi po prostu
marketingowy bełkot, a formalnie jest błędne i tyle.

  Ależ ja nie widzę przeszkód, aby przy takiej wersji obrony
sprzedawca dołączył modem, który z przyjemności sygnał z tegoż
dialoga poda routerowi w stosownym opakowaniu ;)

Za darmo ? :)

  Tak :)
  W ramach odszkodowania za wprowadzającą w błąd informację.

  Tak samo, jak wszelcy SMSowicze "wygrałeś samochód" powinni
przegrywać sprawy o terminowe i bezwarunkowe wydanie obiecanego
samochodu.
  Oczywiście SMSy "możesz wygrać samochód" nie są mniej
wkurzające, ale z prawnego p. widzenia różnica jest istotna :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-07 21:50:38
Autor: Rafał \"SP\" Gil
błędna informacja na opakowaniu urzą dzenia.

Diesel też na benzynę nie pojedzie :)
  Przyznam, Ĺźe to jest dobry argument.
  Ale brakuje w Twoim przykładzie szczegółu: informacji
"samochód na każde paliwo od Orlenu" :D, zaś gdzieś
niżej "olej napędowy".

Nie nie ... tą ogólną wiadomością jest : nasze auto dojedzie do zakopanego bez problemu ;)

  W tym problem - podano z jakimi dostawcami działa,
a protokół podano osobno.
Ależ imho ma poprawną informację. Wskazuje "obslugiwany anex"
  Wskazuje.
  Ale zawiera rĂłwnoległą, błędną, bo nieścisłą informację.

Anex tak "zacieśla" informację, że o ja pier****** Nie wiem jak można ściślej opisać produkt ;) w tej kwestii...

  Jak zamĂłwię SOBIE, to nie będę mĂłgł mieć.
  Będę mĂłgł mieć, jeśli sprzedawca mnie zapewni "okulary do
czytania
dla kaĹźdego".

Ale tak na stadionie były one sprzedawane. Normalny człowiek szedł do okulisty/optyka ... a idiota na stadion.

  To właśnie zrobił sprzedawca - nie uprzedził, Ĺźe reklama na pudle
jest nieprawdziwa.

To nie reklama. To zasadniczo specyfikacja (skrĂłcona).

pzdr, Gotfryd

Już mi się nie chciało, bo opieram się na łokciach , a tak pisać nie lubię :)

Data: 2012-09-08 00:37:27
Autor: Gotfryd Smolik news
błędna informacja na opakowaniu urzą dzenia.
On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Anex tak "zacieśla" informację, że o ja pier****** Nie wiem jak można ściślej opisać produkt ;) w tej kwestii...

  Nie można.
  Ale na prawne pytanie, co jest obowiązujące, jeśli mamy podane
obok siebie dwie informacje, z których jedna jest ogólna,
zrozumiała i nieprawdziwa, a druga ścisła, niezrozumiała dla
laika i prawdziwa, trudno znaleźć dobrą odpowiedź.

  Tak się składa, że mój pogląd iż "fałszywa reklama" (w postaci
pierwszej informacji) powinna być na swój sposób "ukarana"
zbiega się w części z literą przepisu, który pozwala wszelką postać
reklamy uznać za "oświadczenie producenta".
  W myśl przepisu IMVHO wychodzi, że jeśli kupujący nie wiedział
co to jest ten "annex" i obroni wersję o wprowadzeniu w błąd,
to jest "kryty".
  Różnica taka, że jakby o mnie chodziło, prawo powinno chronić
go nawet jakby miał świadomość że powinien się z owym "annexem"
zapoznać.

[...]

  Ale to nie ma nic do kwestii odpowiedzialności sprzedawcy.
  Jak sprzedawca odpowiada "nie mam pojęcia", to sprawa jest prosta.
  Kupujący wie (i bierze to co wie) albo nie wie (i wie że ma
się dowiedzieć lub bierze kota w worku z pełną świadomością).
  Jak sprzedawca mówi lub pisze "dobre", "do wszystkiego" itede,
to (IMHO) bierze i powinien brać za to odpowiedzialność.

  To właśnie zrobił sprzedawca - nie uprzedził, że reklama na pudle
jest nieprawdziwa.

To nie reklama. To zasadniczo specyfikacja (skrócona).

  Bez różnicy.
  Jak dla mnie, fakt podania jej w dwu częściach stanowi samoistną
"operację reklamową". Celowo wytłuszczone "wszystkich" to kant :[

Data: 2012-09-08 00:42:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
błędna informacja na opakowaniu urzą dzenia.

  Róşnica taka, Ĺźe jakby o mnie chodziło, prawo powinno chronić
go nawet jakby miał świadomość że powinien się z owym "annexem"
zapoznać.

Kończę ;), naprawde kończę :) ...
Nie masz racji według mnie i koniec.

Policz rentę, to powiem że masz.

(Uprzedzałem, że zabrniemy w takie "miejsce").

Data: 2012-09-07 20:36:23
Autor: <120907
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209071205140.2184quad>:

  Przyznam, że również wychylę się i też jestem... za :>
  Za prawem nabywcy do żądania wzięcia sobie z powrotem czegoś,
co ma na opakowaniu błędną informację.

Ale na opakowaniu jest informacja, "idealny do każdego łącza internetowego
wsparcie dla dwóch typów połączeń"

i dalej: "ADSL (annex A) Neostrada/Netai/Dialog"

"Każde łącze" to łącze wymienione w specyfikacji poniżej na naklejce -- sam
dobrze wiesz, że nie należy kończyć czytania po znalezieniu przepisu, który
Ci pasuje, bo np. dwa paragrafy dalej są wyłączenia...

za taką reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*

Ale jaką reklamę?
  Jak producent i sprzedawca chcieli poinformować, że modem pracuje
z annex A (bądź dla odmiany B), to mieli tak właśnie napisać.

A nie napisali?
  Jak chcieli napisać, że "działa z TPSA i większością Dialogu",
tak mieli właśnie napisać.

Napisali dokładnie, że działa z Dialog z annex A

  Napis sugerujący, że działa z KAŻDYM "dialogiem" stanowi co

Nie ma takiej sugestii na pudełku -- najpierw jest jaki annex, a dopiero
potem o dostawcy

  I teraz hint: pociągnięcie do odpowiedzialności za to, że na pudle
był napis "działa z Dialogiem", to powinna być właściwość państwa
libralnego.

Nie napisali, że działa z Dialogiem, dałeś sie zmanipulować. To tak jak bym poszedłi kupił ten modemorouter mając łącze Frame Relay
opierając się wyłącznie na tekście "idealny  do każdego łącza internetowego"
(na fakturze z PT stoi "PVC internet")

  Wiecie, jak szybko skończyłyby się głupawe reklamy "wszystko
naj" i byłaby szansa, że na pudełku normalny człowiek znajdzie
ISTOTNE informacje o towarze?
"Annex A gniazdo RJ 45" :P

I taka informację znajdujesz na rzeczonym pudełku

  Przecież jakby nabywca widział TAKĄ informację, to chyba
by wpadł na pomysł, zeby się dopytać czy akurat jest to
towar dla niego, zastrzec u sprzedawcy możliwość zwrotu
czy coś w tym stylu, prawda?

cyklista na to nie wpadł ;P

[...]

Zarówno w specyfikacji modemoroutera (równiez na pudełku), jak i w
specyfikacji usługi świadczonej przez dostawcę są wymienione annexy...

--
'Tom N'

Data: 2012-09-07 21:28:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Sep 2012, 120907@203624.invalid wrote:

Ale na opakowaniu jest informacja, "idealny do każdego łącza internetowego
wsparcie dla dwóch typów połączeń"

  Nie, ta informacja jest podana jako dwie osobne informacje,
w różnym formacie, z naciskiem na "dla każdego łącza".
  IMO to jest niedopuszczalne wprowadzanie w błąd.

i dalej: "ADSL (annex A) Neostrada/Netai/Dialog"

  Widziałem :)
  Patrz post obok - IMO przypadek jest taki sam jak "wygrałeś
samochód". Niedopuszczalny.

za taką reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*

Ale jaką reklamę?

  Na pudełku.
  Zupełnie przypadkiem, w zakresie który (IMVHO) nie jest
uzasadniony, dający w "prawach konsumenta" ochronę za którą
wszyscy konsumenci *muszą* płacić (bo muszą, ktoś musi
zapłacić np. za prawo "zwrotu do 10 dnia", więc płacimy
wszyscy) - w tym zakresie jest również prawo z którym
się zupełnie zgadzam, czyli traktowanie wszelkiej reklamy
i materiałów informacyjnych jako "zapewnienia producenta"
niosącego odpowiedzialność cywilnoprawną.

  Jak producent i sprzedawca chcieli poinformować, że modem pracuje
z annex A (bądź dla odmiany B), to mieli tak właśnie napisać.

A nie napisali?

  Nie.
  Napisali *zastrzeżenie* i napisali je *osobno*.

  Słowa "dla każdego łącza" są osobną treścią, wprowadzającą w błąd.

  Jak chcieli napisać, że "działa z TPSA i większością Dialogu",
tak mieli właśnie napisać.

Napisali dokładnie, że działa z Dialog z annex A

  Ale napisali "każdego łącza", mogli w tym samym miejscu tym samym
fontem umieścić słowa "w którym" lub co by im tam wyszło ze
sposobu sformułowania treści.

  Tak, żeby ów wielki napis *już* zawierał wyraźne zastrzeżenie,
że NIE KAŻDYM. A nie w inny sposób, którego laik ma pełne prawo
nie kojarzyć, osobno, specyfikacja techniczna.

Nie ma takiej sugestii na pudełku -- najpierw jest jaki annex, a dopiero
potem o dostawcy

  To prawda, poddaję.

  Pozostaję na szerszym zapewnieniu - o "każdym łączu".

Nie napisali, że działa z Dialogiem, dałeś sie zmanipulować.

  J.w, przyznaję rację :)

To tak jak bym poszedłi kupił ten modemorouter mając łącze Frame Relay
opierając się wyłącznie na tekście "idealny  do każdego łącza internetowego"

  O toto.

  I aby jasność była - tak właśnie, TAKI przypadek mam na myśli.
"Każdy" znaczy każdy a nisko latające kwantyfikatory są niebezpieczne.

ISTOTNE informacje o towarze?
"Annex A gniazdo RJ 45" :P

I taka informację znajdujesz na rzeczonym pudełku

  Prawda.
  Więc jakby laik nie był zmanipulowany zapewnieniem że "każde",
lub zapewnienie "każde Annex A" byłoby w sposób oczywisty
zapisane jako jedno wyrażenie, fakt niedopytania fachowca
IMO stanowiłby oczywistą głupotę.
  Ale zastrzeżenie jest zapisane osobno.
  I to mi się nijak nie podoba :]

cyklista na to nie wpadł ;P

  Dobra, dobra :)

Zarówno w specyfikacji modemoroutera (równiez na pudełku), jak i w
specyfikacji usługi świadczonej przez dostawcę są wymienione annexy...

  Są, nie zaprzeczam.
  Irytuje mnie nadużywanie w reklamach, prawem kaduka, zapewnień
w rodzaju "każdy", "najlepszy" itede.
  To jest właśnie taki przypadek.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-07 10:46:35
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-07 09:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

Piszesz z punktu widzenia osoby wiedzącej, że jest więcej niz
jeden annex.

Ale jak szukałem routera do NEO to nie wiedziałem.

Szary użyszkodnik, kupuje router jak lodówkę, żeby
pasował do reszty mebli.

A widzisz, a ja kupując lodówkę (zabierając się do zakupu) dowiedziałem się, że są jedno i dwu agregatowe, że są jakieś agregaty liniowe itd itp ... Do tego klasy zużycia energii i takie tam. No i radziłem się mądrzejszych oraz internetu.

ToteĹź potrzebuje jedynie informacji,
czy działa na 230V prądu zmiennego - tu czy modem zadziała z
Dialogiem, na opakowaniu jest, że działa, to skąd ma wiedzieć,
że są jakies ale, skoro nie ma takiej informacji?

j.w.

Data: 2012-09-07 07:41:49
Autor: cef
cef wrote:

[...]

Jeśli to jest to opakowanie, które linkują w tym watku,
to chyba widać jasno, że trzeba było pytac przed zakupem.

Data: 2012-09-12 03:35:11
Autor: live_evil
On 06.09.2012 19:31, cef wrote:
cyklista wrote:

Tak się składa, że mam internet z Dialogu. Ale w Dialogu powiedzieli,
że musi być annex B, a zakupiony router to annex A.

To po co kupowałeś annex A?

Są routery/bramki, które obsługują i annex A i annex B. Więc informację, że działa z każdym łączem ADSL można uznać za prawdziwą.

--
live_evil

Data: 2012-09-06 20:06:01
Autor: Iksiński
[...]

Zdradzisz jaki producent tak się podłożył?

W związku z tym mam pytanie: czy z uwagi na błędną informację na opakowaniu mogę żądać od producenta bezpłatnej wymiany na inny model?

Możesz podesłać link, z którego kupiłeś ten router?
IMHO istotne jest co było napisane w opisie tego routera.

Data: 2012-09-06 21:20:25
Autor: cyklista
W dniu 06.09.2012 20:06, Iksiński pisze:

[...]

Tak:
Urządzenie to Pentagram Cerberus P6343
Jak już pisałem próbowałem skontaktować się z ich pomocą techniczną, ale po 1,5 godz. naciskania na klawisz "redial" dałem za wygraną.
Albo zajęte, albo nikt nie odpowiada.

[...]

Opis na stronie sprzedawcy był bardzo ogólny, po dokładniejsze dane odsyłali na stronę producenta. A tam przeczytałem to, co przeczytałem.

W międzyczasie (po założeniu tego wątku) rozmawiałem ze sprzedawcą. Obiecał przesłać jutro  ofertę wymiany na inny model ze zwrotem i wysyłką na jego koszt. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Data: 2012-09-06 16:11:03
Autor: witek
cyklista wrote:
Urządzenie to Pentagram Cerberus P6343
Jak już pisałem próbowałem skontaktować się z ich pomocą techniczną, ale
po 1,5 godz. naciskania na klawisz "redial" dałem za wygraną.
Albo zajęte, albo nikt nie odpowiada.

Ale co ci pomoc techniczna moze pomóc? Magicznie sprawią, że A stanie sie B?

W międzyczasie (po założeniu tego wątku) rozmawiałem ze sprzedawcą.
Obiecał przesłać jutro  ofertę wymiany na inny model ze zwrotem i
wysyłką na jego koszt. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

jak ci nie wyjdzie, to mu to po prostu odeślij jako odstapienie od umowy.

Data: 2012-09-06 21:50:35
Autor: <120906
cyklista w <news:k2at1l$rdb$1news.dialog.net.pl>:

[...]

Podasz link? Bo do tej pory twierdziłeś, że na pudełku przeczytałeś...

--
'Tom N'

Data: 2012-09-06 21:51:23
Autor: Irokez
Użytkownik "cyklista" <cyklista0@interia.pl> napisał w wiadomości news:k2at1l$rdb$1news.dialog.net.pl...

[...]

http://www.pentagram.pl/produkty/sieci_i_komunikacja/routery/pentagram_cerberus_dsl_adsl_wi_fi_802_11n_300mb_p_6343

Pisze Annex A

[...]

Fotę pudełka znalazłem na aledrogo i przynajmniej z jednej strony nie pisze nic o annexie i jest wlepka faktycznie że "idealny..."
Powinien wymienić, nie ma obowiązku aby czytać net przed kupnem w markecie. A ta wlepa zdecydowanie wprowadza w błąd.

Podobnie kupiłem kierownicę Manty do PC'ta.
Pisało na pudle kierownica i pedały analogowe a okazało się że pedały są cyfrowe (włącz-wyłącz). Na stronie internetowej pisało już że cyfrowe. Oddałem w diabły z racji niezgodności z informacją (swoją drogą ostatni raz skusiłem się na cokolwiek Manty i nigdy nic więcej) i kupiłem porządną Logitecha z FF.

--
Irokez

Data: 2012-09-06 21:59:11
Autor: <120906
Irokez w <news:5048febf$0$1304$65785112news.neostrada.pl>:

Fotę pudełka znalazłem na aledrogo i przynajmniej z jednej strony nie pisze nic o annexie i jest wlepka faktycznie że "idealny..."

Czy ja mam jakieś zwidy?

<http://www.wasserman.pl/userdata/gfx/62365f65ebb98bafbcb29f012338d986.jpg>

Link z aukcji allegro...

I jak byk stoi Annex A, o czym autor wątku przyciśnięty napisał zresztą

--
'Tom N'

Data: 2012-09-06 22:17:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-06 21:59, 120906@215911.invalid pisze:

Fotę pudełka znalazłem na aledrogo i przynajmniej z jednej strony nie pisze
nic o annexie i jest wlepka faktycznie Ĺźe "idealny..."
[...]

Nieee no ... w tej sytuacji w ogóle nie polemizuję. Na pudle widać zapis o anexie.

To juĹź w ogĂłle bez komentarza.

Data: 2012-09-07 00:00:31
Autor: ww

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:k2b0k3$mcs$1node1.news.atman.pl...
[...]

Oraz o 78 fajnie nazywających się technologiach które sprawią, że twoje ubrania będą
miekkie a kolory jak nowe.  No i oczywiście o tym, że działa w sieci dialog.

Data: 2012-09-07 00:26:39
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-07 00:00, ww pisze:

Oraz o 78 fajnie nazywających się technologiach które sprawią, że twoje
ubrania będą
miekkie a kolory jak nowe.  No i oczywiście o tym, Ĺźe działa w sieci dialog.

Nie poradzę, że jesteś imbecylem i uznajesz się za znawcę we wszystkim. Czasy mamy takie, że trzeba pytać się mądrzejszych. Inaczej za głupotę swoją się płaci.

W tym przypadku dla średnio rozgarniętej ameby przekaz jest jasny - ANNEX A na routerze ... a dialog ma ANNEX B.

Ja nie mam pojęcia co to są te annexy - poważnie ... ale kupując router (wspomnianego fritza) zapytałem znajomego informatyka czy TEN co se wybrałem będzie dobry ... a on do mnie : pojebało cie gil, to jest annex a a to b ... to nie będzie działać ...

Mógłbym przytoczyć wiele takich historii - ale jaki to sens ma ?
CYKLISTA zaniżył noty cyklistów w usenecie i nic nie zrobisz ...

Data: 2012-09-07 20:34:24
Autor: John Kołalsky
błędna informacja na opakowaniu urządzenia.

Użytkownik <120906@215911.invalid>

A co to ten Annex A ?

Data: 2012-09-07 21:24:44
Autor: <120907
John Kołalsky w <news:k2devn$3ca$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Ta wiedza nie jest mi potrzebna -- wiem, że do działania potrzebuję sprzętu
wspierającego annex B, wiec nie kupuje niczego co nie ma napisane na pudełku
annex B.

I nie pytaj, skąd wiem, że annex B -- to jest zapisane w umowie, choćby
pośrednio, ale jest

--
'Tom N'

Data: 2012-09-09 10:18:36
Autor: John Kołalsky
błędna informacja na opakowaniu urządzenia.

Użytkownik <120907@212444.invalid>

[...]

Nie mam żadnego powodu sądzić, że to urządzenie nie wspiera "annex B". Jest zapewnienie "do każdego łącza xx" a "annex A" nie wyklucza "annex B" tak jak IMAP nie wyklucza POP

Data: 2012-09-09 11:26:17
Autor: <120909
John Kołalsky w <news:k2hjl5$8ao$1mx1.internetia.pl>:

Użytkownik <120907@212444.invalid>

wiem, że do działania potrzebuję sprzętu wspierającego annex B,
wiec nie kupuje niczego co nie ma napisane na pudełku annex B.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nie mam żadnego powodu sądzić, że to urządzenie nie wspiera "annex B".

Tak? Znaczy nie potrafisz przeczytać kilku wierszy na niebieskim tle

Jest zapewnienie "do każdego łącza xx"

Nie kłam, jest "dla każdego łącza internetowego wsparcie dla annex A"

a "annex A" nie wyklucza "annex B"

Patrz podkreślone.

--
'Tom N'

Data: 2012-09-09 16:22:10
Autor: John Kołalsky
błędna informacja na opakowaniu urządzenia.

Użytkownik <120909@112617.invalid>

[...]

Ja nie umiem ?! Chyba Ty.

Jest zapewnienie "do każdego łącza xx"

Nie kłam, jest "dla każdego łącza internetowego wsparcie dla annex A"

Może mam coś z oczami nie tak, ale widzę dwie linie. W pierwszej "dla każdego łącza xx" a w drugiej "annex A", czyli wymienione zostały dwie cechy w rodzaju pierwsza "na paliwa ciekłe" a druga "na benzynę". Mam z tego wnioskować, że tylko na benzynę ? A czemu ?

a "annex A" nie wyklucza "annex B"

Patrz podkreślone.

Nie wystarczy "dla każdego łącza xx" ?

Data: 2012-09-09 18:27:28
Autor: <120909
John Kołalsky w <news:k2i8ur$ckk$1mx1.internetia.pl>:

[...]

A ja widzę 7:
Idealny do - czcionka A
każdego - czcionka B
łącza internetowego - czcionka A
wsparcie dla dwóch typów podłączenia - czcionka C
ADSL (annex A) - czcionka D
Dialog

W pierwszej "dla każdego łącza xx" a w drugiej "annex A"

Masz coś z oczami. Annex A jest najpierw, potem są wymienieni dostawy,
którzy świadczą usługę w oparciu o ten annex

w rodzaju pierwsza "na paliwa ciekłe" a druga "na benzynę". Mam z tego wnioskować, że tylko na benzynę ? A czemu ?

No to lej sobie benzynę z butelki z napisem benzyna w pierwszym wierszu i
np. lakowa w drugim, i miej pretensje do sprzedawcy tej benzyny, że samochód
nie jedzie na "benzynie lakowej", przecież to benzyna...

a "annex A" nie wyklucza "annex B"
Patrz podkreślone.

Nie wystarczy "dla każdego łącza xx" ?

Po pierwsze nie było informacji "dla każdego łącza Dialog", po drugie jak
widać router z pudełka, na którym nie pisało, że wspiera annex B nie działa
z annexem B.

Po trzecie jak cos jest do wszystkiego, to jest do dupy.

I przewrotnie napiszę tak: każdy router firmy Pentagram,
który miałem możliwość używać
miał jakąś wadę
1 sie zepsuł po 2 miesiacach
2 sie zepsuł po tygodniu 3 w enkapsulacji VC-MUX nie potrafił wysyłać z prędkością łącza, przy
połaczeniu komputer-router przez WiFi. [1]

Jak widzisz nie chodzi tu o Twój router, ani router cyklisty, ani Gotfryda
pomimo, że w powyższej informacji znajdują sie słowa *każdy router*

[1] max to było jakieś 2Mbps na łaczu 4Mbps po zmianie na LLC nie ma
problemu, ale oficjalnie dostawca zaleca VC-MUX w instrukcji...

--
'Tom N'

Data: 2012-09-09 09:02:49
Autor: Irokez
Użytkownik <120906@215911.invalid> napisał w wiadomości news:120906.215911.psp.437.11int.dyndns.org.invalid...
[...]

Nie, znalazłeś lepszą fotę.. Ja za długo nie kopałem i jakoś tak się światło ułożyło, że...
No więc nie ma więcej pytań :)

--
Irokez

Data: 2012-09-07 08:46:12
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Jest i nie jest - Dialog udostępnia sygnał w obu trybach, tyle, że w jednym na swoich łączach, w drugim trybie, jeśli masz usługe na łączach TPSA (znaczy się Orange).

W związku z tym mam pytanie: czy z uwagi na błędną informację na
opakowaniu mogę żądać od producenta bezpłatnej wymiany na inny model?

Znajoma tak zrobiła bez problemu, ale nie od producenta, a w sklepie. I za moją radą, nie kupowała juz routera z modemem. Modem ma z Dialogu, natomiast router "niezależny". Jest to wygodniejsze rozwiązanie.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-09-07 08:12:21
Autor: witek
Tomasz Kaczanowski wrote:
I za moją radą, nie kupowała juz routera z modemem. Modem ma z Dialogu,
natomiast router "niezależny". Jest to wygodniejsze rozwiązanie.

zgadzam sie.

Data: 2012-09-07 21:29:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Sep 2012, witek wrote:

Tomasz Kaczanowski wrote:
natomiast router "niezależny". Jest to wygodniejsze rozwiązanie.

zgadzam sie.

  No to ja też złamię netykietę ;)
(i również się zgodzę)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-07 10:51:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-09-07 08:46, Tomasz Kaczanowski pisze:

Znajoma tak zrobiła bez problemu, ale nie od producenta, a w
sklepie. I za moją radą, nie kupowała juz routera z modemem.
Modem ma z Dialogu, natomiast router "niezaleĹźny". Jest to
wygodniejsze rozwiązanie.

A spytam z ciekawości, dlaczego wygodniejsze ?

Data: 2012-09-07 11:04:02
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Bo zmieniając dostawcę netu, to on martwi się, aby jego modem pracował w odpowiednim trybie, ja tylko podłączam się pod ten sygnał, a sieć mam juz skonfigurowaną... Dzięki takiemu zabiegowi zmieniałem już kilku operatorów (ze względu na przeprowadzki/czasem lepsze warunki) i jedyne co musiałem zrobic, to wpisać odpowiednie dane w routerze, żeby ten łączył się z modemem. A tak miałbym kolejne urządzenie, które nie w pełni działa, albo nie działa z danym dostawcą. Ja miałem 3 dostawców, TPSA (DSL), Dialog, Toya. Za każdym razem inny modem, a router ten sam, kwestia konfiguracji.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-09-07 12:13:14
Autor: Mark
Dnia Thu, 06 Sep 2012 17:35:16 +0200, cyklista napisał(a):

Na opakowaniu jest wydrukowana dużymi literami informacja "idealny do KAŻDEGO łącza internetowego (...) Neostrada/Netia/ Dialog"

Kłamiesz kłamiesz drogi panie.
W (...) wyciąłeś to co najistotniejsze, bo producent *wyraźnie* zaznaczył że
chodzi o AnnexA

Czyli informacja na opakowaniu, że do KAŻDEGO łącza i że do Dialogu nie jest prawdziwa.

Ależ jest prawdziwa, tyle że wraz z wyciętym zręcznie przec Ciebie słowem
zmienia nieco znaczenie - poprawnie brzmi :

Dla KAŻDEGO łącza opartego na Annex A i do Dialogu opartego na AnnexA

To co zrobiłeś to zwykła manipulacja, frustracją i kłamstwami przykrywasz
własną ignorancje

Oczywiście nie każdy musi się znać na wszystkim, ale trzeba miec odwagę
przyznać sie do blędu a nie iść w zaparte. Wystarczyło przecież przed
zakupem zapytać się kogos kto się na tym zna.

Data: 2012-09-07 13:06:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Sep 2012, Mark wrote:

[...]

  Ale IMO "wprowadzenie w błąd" jest spełnione.
  Zapis o "każdym łączu" jest oddzielny, nie ma zapisu "każde łącze które"
(lub podobnego).

[...]

  Ale ja na pudełku widzę INNY napis!
  Mówimy o tym pudełku, jak rozumiem:
http://www.wasserman.pl/userdata/gfx/62365f65ebb98bafbcb29f012338d986.jpg

  Przecież to jest zagrywka tej samej kategorii co "wygrałeś samochód!"
  A dopiero później małymi literkami "ale dopiero 712 kolejnych SMSów
przekona cię że nie".
  I taka zagrywka POWINNA być, z całą skutecznością, tępiona.

To co zrobiłeś to zwykła manipulacja,

  Raczej nie. Nie sądzę, żeby celowo kupował zły model.
  Może więc to być niekompetencja, nieuwaga, można wylistować cały
zestaw określeń i skończyć na głupocie, nie wnikam.

  Ale *manipulacja* ma miejsce ze strony producenta.
  Nisko latający kwantyfikator ogólny grozi rykoszetem.
  "Każdego łącza" oznacza "każdego łącza", a nie "każdego łącza
które: [...lista...]". Tego słowa tam NIE MA!

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-07 21:07:48
Autor: <120907
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209071258310.2184quad>:

On Fri, 7 Sep 2012, Mark wrote:

[...]

Tak? Napis "wsparcie dla annex A Neostrada/Netia/Dialog" jest niewidoczne?

A może by się czepić, że moje poprzednie łącze internetowe działało na
0202122, albo na FR (dwa druty na RJ11) i włożyłem wtyk pasujący z tymi
dwoma drutami i dupa.

[...]

Zagrywka, że najpierw piszą w jakim annexie neostrada/netia/dialog jest
przez ten router obsługiwana?

  Ale *manipulacja* ma miejsce ze strony producenta.
  Nisko latający kwantyfikator ogólny grozi rykoszetem.

Każdy łącze z annexem A to Twoim zdaniem manipulacja  kwantyfikatorami?

  "Każdego łącza" oznacza "każdego łącza", a nie "każdego łącza
które: [...lista...]". Tego słowa tam NIE MA!

Owszem jest: "wsparcie dla dwóch typów podłączenia" i poniżej lista. Tylko
trzeba czytać od początku do końca ;P

Jeśli chodzi o paliwo: "paliwo IDEALNE do WSZYSTKICH silników
dotyczy silników akceptujących noPB95"

Pójdziesz do sprzedawcy/producenta tego paliwa i będziesz mu udowadniał, że
masz samochód z silnikiem dieslai to tez jest noPB95? A może melexem podjedziesz?

--
'Tom N'

Data: 2012-09-14 09:32:08
Autor: Marcin Debowski
On 2012-09-07, <120907@210748.invalid> <120907@210748.invalid> wrote:
Tak? Napis "wsparcie dla annex A Neostrada/Netia/Dialog" jest niewidoczne?

Mozna to rozmaicie interpretować, np. tak, że ww. to są właśnie wyłącznie pod aneksem A. Szczególnie ze wczesniej wymienionym "każdym". Już z samej burzliwości tej dyskusji przy w miarę rozsądnej argumentacji wiekszości uczestników klarownie wynika, że jest to informacja wprowadzająca w błąd :) Konsument, nie powinien mieć takich dylematów. Powinien mieć jasno powiedziane: urządzenie działa wyłącznie z infrastrukturą oparta na Aneksie A. Skonsultuj się ze swoim dostawcą Internetu aby upewnić się czy jest ono odpowiednie dla twojego przyłącza.

Rozbieranie napisów na pudełku na składowe elementy logiczne nie jest MZ właściwym podejsciem, bo to co sie liczy jest odbiór danych informacji przez przecietnego konsumenta o przeciętnej dozie zdrowego rozsądku. Zresztą jeśli bawimy się w bezwględną logike, to stwierdzenie, które cytujesz wcale nie oznacza, że nie wspiera Aneksu B, prawda? A gdziendziej, w osobnym zdaniu jest, że będzie działać z "każdym". Jak mówią pół prawdy to całe kłamstwo. Jest w wybitnym interesie producencie/sprzedawcy aby unikać takich niedomówień.

--
Marcin

Data: 2012-09-14 07:10:31
Autor: spp
W dniu 2012-09-14 03:32, Marcin Debowski pisze:

[...]

Sam sobie zaprzeczasz - albo 'rozbieramy' (czemu jesteś przeciwny) albo traktujemy go całościowo. Część właśnie rozbiera go, wyrzuca co niewygodne i wtedy wychodzi iż napis wprowadza w błąd (jeżeli cofniesz się do pierwszych postów to zauważysz iż sam autor wątku tak zrobił kiedy cytował opis opakowania i wyciął z niego tylko i wyłącznie wzmiankę o typie annexu).
Czytając całościowo zauważany ten annex i - tutaj masz rację, potrzebna jest wiedza by wiedzieć że to nie to. Skoro jednak decydyjemy się na zakup to wiemy co robimy. ;)

Swoją drogą cała ta dyskusja jest potwierdzeniem iż McDonald`s wie co robi drukując na kubkach kawy ostrzeżenie, że jest ona gorąca. :(

--
spp

Data: 2012-09-14 13:46:28
Autor: Marcin Debowski
On 2012-09-14, spp <spp@op.pl> wrote:
[...]

Oj nie zaprzeczam nie zaprzeczam. Powyzsze to ilustracja do czego takie rozdrabnianie sie prowadzi i, że idąc nawet takim tokiem rozumowania tez niczego klarownego się nie wykoncypuje.

Swoją drogą cała ta dyskusja jest potwierdzeniem iż McDonald`s wie co robi drukując na kubkach kawy ostrzeżenie, że jest ona gorąca. :(

Owszem, tylko nawet przy dużo mniejszym poziomie debilizmu czy tez oportunizmu naszego orzecznictwa jednak ustawodawca przyjął domniemanie ograniczonej rozsądkowości konsumentów (bo tym de facto ochorona konsumencka jest), więc MZ trzeba na to wszystko przez taki pryzmat patrzeć.

--
Marcin

błędna informacja na opakowaniu urządzenia.