błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja

Data: 2017-05-13 06:09:23
Autor: MarekZ
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Coś cicho o tym w sieci, ale jako że osobiście tego doświadczyłem (na kartach mBanku), to mogę dać znać, że Visa porozsyłała (przynajmniej do mBanku) błędne pliki z podwójnie porozliczanymi niektórymi transakcjami. Konkretnie u mnie na 5 transakcji bankomatowych z tego dnia, 4 zostały rozliczone podwójnie, a jedna pojedynczo. Tak więc chwilowo jestem do tyłu na 16k i zobaczymy ile to potrwa. :)

Ogólnie to moja pierwsza próba wysłania postu z jakiegoś śmieciowego interfejsu google i ciekawe czy to w ogóle się uda...

Data: 2017-05-13 08:57:13
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 13 maja 2017 15:09:25 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
[...]

Udało się. :)

Data: 2017-05-13 11:29:28
Autor: Kris
[...]
Tak z ciekawości: po co jednego dnia 5 razy bankomat odwiedzać? Hobby takie czy jakiś inny powód?

Data: 2017-05-13 20:45:38
Autor: Yakhub
Dnia Sat, 13 May 2017 11:29:28 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

[...]

Jednorazowo z bankomatu da się wyciągnąć tylko coś koło 3kzł.

--
Yakhub

Data: 2017-05-13 22:27:24
Autor: Animka
W dniu 2017-05-13 o 20:45, Yakhub pisze:
[...]

To ustaw sobie na: bez limitu.

--
animka

Data: 2017-05-13 22:39:23
Autor: Yakhub
Dnia Sat, 13 May 2017 22:27:24 +0200, Animka napisał(a):
[...]

Co mam sobie ustawić? Szerokość szczeliny w bankomacie?

--
Yakhub

Data: 2017-05-13 14:04:27
Autor: Kris
W dniu sobota, 13 maja 2017 22:39:24 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:

Co mam sobie ustawić? Szerokość szczeliny w bankomacie?
Z ciekawości:
Karta z limitem gotówkowym 10tys, Podchodzisz do bankomatu i zlecasz wypłate 10tys, jak bankomat to "rozegra":
-od razy tyle nie wypłaci ze względu na szerokość szceliny(500zł pomińmi na potrzeby tej dyskusji)
-kilka razy(za jednym pinem) będzie wysuwał pliki z banknotami?
Testował ktoś?

Data: 2017-05-13 14:47:03
Autor: MarekZ
W dniu sobota, 13 maja 2017 23:04:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

-kilka razy(za jednym pinem) będzie wysuwał pliki z banknotami?

Nie wypłaci. Obecnie maksymalnie da się 6k za jednym przebiegiem (bankomaty BZWBK, trzydzieści dwusetek), 8k (nieliczne bankomaty Euronetu, w których są dwusetki), a najczęściej 4k (czterdzieści setek lub 3.9k (38 setek + dwie pięćdziesiątki). Nie ma opcji wysuwania wypłaty w porcjach.

Data: 2017-05-14 08:52:23
Autor: Budzik
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Użytkownik MarekZ zetmarek@gmail.com ...

> [...]

Euronetu, w których są dwusetki), a najczęściej 4k (czterdzieści setek
lub 3.9k (38 setek + dwie pięćdziesiątki). Nie ma opcji wysuwania
Nowe bankomaty BZWBK pisza ze 3000 maks.
Poprzednie miały chyba 3500. --
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem"   - Charlie Chaplin

Data: 2017-05-14 05:25:15
Autor: MarekZ
W dniu niedziela, 14 maja 2017 10:52:25 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Nowe bankomaty BZWBK pisza ze 3000 maks.
Poprzednie miały chyba 3500.

Piszą że 3000, bo zapewne nie mają załadowanych dwusetek. Gdyby miały, byłyby w stanie wypłacić 6000. Być może też zawsze komunikat mówi o max 3000, bo komunikat max 6000 nie byłby w pełni prawidłowy (w końcu w żaden sposób nie da rady wypłacić np. 5990, dopóki o ile w ogóle, nie dostosują bankomatów do obsługi pięćsetek, bo chyba na sztywno mają ustawiony limit 30 sztuk banknotów).

Data: 2017-05-14 20:00:49
Autor: Budzik
[...]

Ale jakby na to nie patrzec - 4000 nie chca wypłacic.
To czy maja taka mozliwosc techniczna czy nie - nie ma az takiego znaczenia...

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2017-05-15 14:49:46
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-05-14, MarekZ <zetmarek@gmail.com> wrote:
[...]

Myślę, że bankomaty to obliczają na bazie aktualnego stanu swoich kasetek.
(tzn. maksymalne nominały x 30 sztuk). To nie jest taki trudny algorytm. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-05-16 08:36:31
Autor: MarekZ
tacja to nie była.W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 14:49:47 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

Myślę, że bankomaty to obliczają na bazie aktualnego stanu swoich kasetek.
(tzn. maksymalne nominały x 30 sztuk). To nie jest taki trudny algorytm. :)

Tak powinno to być zrobione. Czasem spotykalem się z nietypowymi komunikatami (typu max 3760) w starym bankomacie Euronetu, co wskazuje, że przynajmniej taki algorytm próbowano implementować. I faktycznie dawało się wtedy wypłacić 3760 (setki plus dwudziestki), ale 4000 nie, mimo że to także 40 sztuk banknotów. Tak że idealna implementacja to nie była.

Data: 2017-05-16 09:03:43
Autor: Kris
W dniu wtorek, 16 maja 2017 17:36:33 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:

I faktycznie dawało się wtedy wypłacić 3760 (setki plus dwudziestki), ale 4000 >nie, mimo że to także 40 sztuk banknotów. Tak że idealna implementacja to nie >była
Bo nie miał więcej setek jak 37szt zapewne.

Data: 2017-05-16 09:14:33
Autor: Dawid Rutkowski
> [...]
Bo nie miał więcej setek jak 37szt zapewne.
Większość euronetów nawet jak ma 40 jagiełłów to i tak wypłaca max. 3900 - wbite mają, że muszą być te dwie nieszczęsne pięćdziesiątki.
Ale kiedyś w przedsionku oddziału aliora, który już zlikwidowali, stał taki dziwny euronet, który nie miał tego zwyczaju - jak chciałeś 100zł to wypłacał jagiełłę, tak samo jagiełłami tylko 200, 300 czy 500. A do tego wypłacał 20-złotówki - choć na ekranie wypisywał po wybraniu "inna kwota", że musi być wielokrotność 50 (OIDP wypisywał, że musi być wielokrotność 50 i 100 - jakiś miszcz to napisał).

Data: 2017-05-16 09:16:08
Autor: MarekZ
W dniu wtorek, 16 maja 2017 18:03:44 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> I faktycznie dawało się wtedy wypłacić 3760 (setki plus dwudziestki), ale 4000 >nie, mimo że to także 40 sztuk banknotów. Tak że idealna implementacja to nie >była
Bo nie miał więcej setek jak 37szt zapewne.

Nie - miał setek od groma. Nie do końca poprawna implementacja i tyle. Zresztą historycznie uzasadniona, bo dawniej (lata temu) maksymalna wypłata z Euronetu to było 3900 (38x100+2x50). Za cholerę się nie dało 3950 ani 4000, choć to także 40 sztuk było.

Data: 2017-05-14 06:47:13
Autor: sczygiel
> [...]

-kilka razy(za jednym pinem) będzie wysuwał pliki z banknotami?

Testował. Po wpisaniu 3000 bankomat napisze ze maks to 2500.

Do tego jak mu kasy braknie to napisze ze tymczasowo niedostepny.
Zdarzało mi sie czyscic bankomaty w calym miescie do stanu ze wszystkie stawały sie niedostępne na jakis czas. Ale nie mialem okazji obserwować ich ponownego napełniania więc nie wiem jak szybko są uzupełniane...

Data: 2017-05-14 16:19:35
Autor: janek z pola
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

[...]

Bankomat może przechowywać kilkaset tysięcy złotych, załóżmy dla uproszczenia, że 100 tysięcy. Załóżmy, że takich urządzeń jest w jakimś małym miasteczku 5. Czyli co? Pobierałeś w paczkach po 2.500 złotych kwotę około 250.000 złotych (zakładając, że w każdym bankomacie zostało 50.000) i to nie jeden raz, ale przynajmniej kilka.

Czyli mamy takie szczęście, że na na grupie udziela się ten jeden jedyny klient banków w Polsce, które robi tego rodzaju operacje?

--
Wysłane z pola.

Data: 2017-05-14 13:01:51
Autor: sczygiel
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
W dniu niedziela, 14 maja 2017 16:19:40 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

> [...]

Czyli mamy takie szczęście, że na na grupie udziela się ten jeden jedyny klient banków w Polsce, które robi tego rodzaju operacje?

za duzo wyfilozofowales :)
Nie aż tyle nie trzeba bylo wybrac aby bankomat stwierdzil ze wiecej nie moze.
Per sztuka to były kwoty na poziomie 8kpln.
Tez sie zdziwilem ze tylko tyle dał wybrać i sie wyłączył.
Po dordze jeszcze sprawdzalem czy to nie taki mechanizm spowalniający wybieranie pieniedzy ale po okolo godzinie dalej był "ausser betrieb"

A bankomatów było 3.

Więc albo miałem pecha i ktos je opędzlował przedemną albo po prostu nie ma w nich aż tyle kasy ile by sie mogło wydawać...

Data: 2017-05-16 21:09:09
Autor: J.F.
sczygiel@gmail.com wrote:
> [...]

Po dordze jeszcze sprawdzalem czy to nie taki mechanizm spowalniający wybieranie pieniedzy ale po okolo godzinie dalej był "ausser betrieb"

Niemcy, czy Polska ?

Teoretycznie moze sie zdarzyc, ze trafil sie dzien wyplaty, albo najazd turystow, i wyczyscili bankomaty prawie do cna, a Ty dobiles dna,
ale cos malo prawdopodobne ze akurat na tobie sie skonczylo.
No chyba, ze doskonale planuja wyplaty, i i dla miasteczka starczylo, ale przyjechal taki jeden turysta.

A zadana kwote wyplacil ? Bo to jeszcze mniej prawdopodobne, ze trafiles na stan np 8200 zl (czy tam 2100 eur), wybrales akurat te 8000, i bankomat postanowil sie wylaczyc.  I jeszcze w dwoch bankomatach trafiles dokladnie w pozostala kwote.

Raczej bym podejrzewal, ze urwala sie lacznosc w tym miasteczku, ale wtedy bys nie wyplacil z dwoch pozostalych.
Cos na laczach miedzynarodowych czy komputerach ?
Proba zaksiegowania transakcji w Polsce konczyla sie zawieszeniem ?

J.

Data: 2017-05-16 21:30:09
Autor: 007
J.F. w <news:591b4e58$0$15196$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Piękne świadectwo, że J.F. to troll :P

CROSS:  pl.biznes.banki,pl.misc.samochody,pl.pregierz
  FUT:  poster
--
'Tom N'

Data: 2017-05-17 00:23:16
Autor: LordBluzg(R)
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
"007" wydumał(a) w wiadomości ID
[...]

Jak ktoś na usilne prośby i próby uczłowieczenia, wstawia specjalnie spację pomiędzy pytajnikiem, to TROLL, podobnie jak kilka pytajników na końcu zdania. To nie człowiek, to megapisior, katol troll albo debil...generalnie #dowora :)
--
LordBluzg(R)(TM)
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

Data: 2017-05-14 08:52:23
Autor: Budzik
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

Powie ze mozesz maks xxx i nie zrealizuje transakcji.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-05-13 23:06:47
Autor: Animka
W dniu 2017-05-13 o 22:39, Yakhub pisze:
[...]

Na swoim koncie internetowym w Banku. Jest taka opcja limit dzienny transakcji i ustawiasz sobie jak chcesz.

--
animka

Data: 2017-05-14 06:44:47
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 13 maja 2017 22:28:04 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

> Jednorazowo z bankomatu da się wyciągnąć tylko coś koło 3kzł.

To ustaw sobie na: bez limitu.

Same bankomaty tez maja limit.
Na koncie/karcie ustawisz sobie 5000 ale bankomat powie ci ze pojedyncza wyplata to max 2500...

Data: 2017-05-14 17:19:54
Autor: Animka
W dniu 2017-05-14 o 15:44, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Faktycznie.

Nie przyszło mi na myśl, że w otworze może się zmieścić gotówka do pewnej grubości, bo więcej się nie zmieści. Ponadto bankomaty często mają za mało pieniędzy i nie mogą wypłacić.

--
animka

Data: 2017-05-14 08:52:24
Autor: Budzik
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

[...]

Animko, jeżeli nigdy tyle nie wypłacałas to przestań pieprzyc głupoty.
Limit około 3 tysiecy to jest limit bankomatu ze wzgędu na ilosc banknotów.

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2017-05-13 22:06:45
Autor: MarcinF
W dniu 2017-05-13 o 20:29, Kris pisze:

Tak z ciekawości: po co jednego dnia 5 razy bankomat odwiedzać?

Żeby wypłacić stówkę w dwudziestkach.

Data: 2017-05-13 13:29:51
Autor: Kris
W dniu sobota, 13 maja 2017 22:06:49 UTC+2 użytkownik MarcinF napisał:
W dniu 2017-05-13 o 20:29, Kris pisze:

> Tak z ciekawości: po co jednego dnia 5 razy bankomat odwiedzać?

Żeby wypłacić stówkę w dwudziestkach.

A po kiego takie kombinacje?
Ze stówki resztę wydadzą w sklepie jakby co.
Ja tam sie cieszę jak bankomat wysoki nminał da zamiast kilkanaście dwudziestek np. W portfelu luźniej dzięki temu.
Bez sensu wg mnie te 20zł w bankomatach
Potrzebuję gótówki, fatyga do bankomatu to nie będe 20 zł wypłacał.
ale widocznie zapotrzebowanie jest skoro takie nominały do bankomatów pakują to i nie krytykuje.

Data: 2017-05-13 23:04:53
Autor: Animka
W dniu 2017-05-13 o 22:29, Kris pisze:
[...]

Rzadko w którym bankomacie wybierzesz np. ostatnie 20 zł. O 10 zł. natomiast nie ma co marzyć.

--
animka

Data: 2017-05-14 08:14:53
Autor: brum
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Rzadko w którym bankomacie wybierzesz np. ostatnie 20 zł. O 10 zł. natomiast nie ma co marzyć.

Nie trzeba marzyc. W wiekszosci bankomatow BS mozna wyplacic 10.

Data: 2017-05-16 20:52:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a42d2fa0-4bc1-4ab3-9d3f-0241b92aa06f@googlegroups.com...
> [...]

Ja tam sie cieszę jak bankomat wysoki nminał da zamiast kilkanaście dwudziestek np. W portfelu luźniej dzięki temu.

W sklepie tez sie ciesza ze w kasie luzniej, a potem zaczyna sie problem wydania reszty :-)

J.

Data: 2017-05-13 23:32:14
Autor: Michał Jankowski
W dniu 2017-05-13 o 15:09, MarekZ pisze:
[...]

Znaczy - chciałeś się pochwalić wyjmowaniem z bankomatu >16k dziennie. Udało się.

   MJ

Data: 2017-05-13 14:48:10
Autor: MarekZ
W dniu sobota, 13 maja 2017 23:32:37 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

Znaczy - chciałeś się pochwalić wyjmowaniem z bankomatu >16k dziennie. Udało się.

Dokładnie o to mi chodziło, dzięki za docenienie!

Data: 2017-05-14 06:49:13
Autor: sczygiel
> [...]
> chwilowo jestem do tyłu na 16k i zobaczymy ile to potrwa. :)

Znaczy - chciałeś się pochwalić wyjmowaniem z bankomatu >16k dziennie. Udało się.

Czemu od razu pochwalic?
Gdzie sprawnie podjąc te 15-20kpln z takiego mbanku. Albo w sobote?

Dziś sie żyje dosyć szybko. czasem nawet auto człowiek kupi pod wpływem impulsu...

Data: 2017-05-15 14:50:40
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-05-14, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

Czemu od razu pochwalic?
Gdzie sprawnie podjąc te 15-20kpln z takiego mbanku.

Z oddziału.

Albo w sobote?
Dziś sie żyje dosyć szybko. czasem nawet auto człowiek kupi pod wpływem impulsu...

To są przelewy. Gotówka jest so old century. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-05-15 06:20:59
Autor: Dawid Rutkowski
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
> Albo w sobote?
> Dziś sie żyje dosyć szybko. czasem nawet auto człowiek kupi pod wpływem impulsu...

To są przelewy. Gotówka jest so old century. :)

Przelew w weekend?
Tzn. wiadomo, że można - ale nie zawsze, poza tym ani to wygodne ani tanie.
Tym bardziej, że nie chodzi o sumy rzędu 100zł, które od biedy można sobie trzymać na koncie w każdym z 38 (minus kilka, które nie prowadzą rachunków dla fizoli) komercyjnych banków w PL (choć i tak jeszcze nie wszystkie pozwalają na przelewy wewnętrzne 24/7, a nawet i nocami w tygodniu).

Data: 2017-05-15 15:35:03
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-05-15, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
> Albo w sobote?
> Dziś sie żyje dosyć szybko. czasem nawet auto człowiek kupi pod wpływem impulsu...

To są przelewy. Gotówka jest so old century. :)

Przelew w weekend?

Też. Express Elixir nie jest taki drogi.

Albo płatności kartą bezpośrednio. No błagam, gdzie kupujesz coś za > 10k,
to chyba można oczekiwać poziomu obsługi lepszego niż babcia na bazarze.

Tzn. wiadomo, że można - ale nie zawsze, poza tym ani to wygodne ani tanie.

A własnego czasu nie szanujesz? :)
Mnie by się nie chciało latać pół dnia po bankomatach by oszczędzić ile? 15 zł?

[...]

Tym bardziej z takich kont (oszczędnościowych) nie wypłacasz gotówki kartą.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-05-15 07:20:28
Autor: Dawid Rutkowski
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
> Przelew w weekend?
Też. Express Elixir nie jest taki drogi.
Póki co niestety ma go mniejszość banków. Poza tym tutaj też nie ma gwarancji natychmiastowości - od razu jedynie pójdzie polecenie przelewu, zapewne też w SORBNET pójdzie realna kasa - ale bank docelowy ma obowiązek zaksięgowania do końca dnia :(
Swoją drogą wie ktoś, czym express elixir różni się od sorbnet?

Albo płatności kartą bezpośrednio. No błagam, gdzie kupujesz coś za > 10k,
to chyba można oczekiwać poziomu obsługi lepszego niż babcia na bazarze.
Hmmm, właśnie za takie duże zakupy nie jest łatwo kartą zapłacić. Po obniżeniu ustawowym IF jest zapewne lepiej, ale jeszcze 2-3 lata temu można było zapomnieć o zapłacie kartą np. za nowy samochód albo kuchnię na wymiar (chyba że w ikei), nie mówiąc np. o mieszkaniu u dewelopera ;>
A były to czasy, w których banki chętnie rzucały ochłapy z IF w formie różnych bonusów - a nawet ochłap od np. 500k, to może być coś fajnego ;>
Choć przyznam, że oczywiście do takich kombinacji trzeba by mieć niezły limit (bo debetówki dawały mniejsze ochłapy) - ale przecież można płacić na raty i sobie kartę z konta spłacać - albo są przecież kredytówki z możliwością nadpłacania.

> [...]

Tym bardziej z takich kont (oszczędnościowych) nie wypłacasz gotówki kartą.
Ehm? A skąd tu wziąłeś konta oszczędnościowe?
Miałem na myśli zwyczaje ROR - i to nie w świetle wypłat kartą (bo ROR z darmową kartą to na palcach jednej ręki, a nawet bezwarunkowo darmowy ROR można znaleźć w nie więcej niż 10 bankach) - to był taki kontrprzyład przeciw przelewom - oczywiście wewnętrznym.
Do wypłaty z bankomatu wystarczy jeden ROR - choć też można trafić na minę, jak np. w VW - max. 3 wypłaty dziennie i nie zwiększysz...

Data: 2017-05-15 07:35:43
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Express Elixir trwa tyle, że nie zdążysz odświeżyć strony i już jest, a Sorbnet potrzebuje z 15 minut do godzinki.

Data: 2017-05-15 18:32:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-05-15, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
Przelew w weekend?
Też. Express Elixir nie jest taki drogi.

Póki co niestety ma go mniejszość banków. Poza tym tutaj też nie ma gwarancji natychmiastowości - od razu jedynie pójdzie polecenie przelewu,

Ty piszesz o Blue Media, ja o Express Elixir. W tym drugim realizacja jest natychmiastowa i idzie KIRem.

zapewne też w SORBNET pójdzie realna kasa - ale bank docelowy ma obowiązek zaksięgowania do końca dnia :(
Swoją drogą wie ktoś, czym express elixir różni się od sorbnet?

Nowsze (technicznie) rozwiązanie.

[...]

Ale jakoś przelewem takie rzeczy się spokojnie reguluje.
A nie że przychodzisz z walizką gotówki :)

Między przedsiębiorcami > 15k musi być realizowane przelewem od początku
tego roku i jakoś świat się od tego nie skończył.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-05-16 02:30:52
Autor: Dawid Rutkowski
> [...]

Ty piszesz o Blue Media, ja o Express Elixir. W tym drugim realizacja jest natychmiastowa i idzie KIRem.

To sobie doczytaj, co o express elixir pisze KIR i zastanów się, dlaczego używają tam wyrażeń typu: "Po zaakceptowaniu transakcji pieniądze trafią do odbiorcy _nawet_ w kilka sekund", "_większość_ transakcji realizowana jest w czasie kilku sekund".

To nie jest żadna "nowa technologia" tylko KIR zerżnął pomysł z bluemedia.
Zoptymalizowano to jedynie w ten sposób, że np. alior nie musi mieć konta w każdym z banków biorących udział w express elixir, a jedynie rachunek powierniczy w NBP.
Ale pieniądze na tym rachunku też się mogą skończyć i wtedy nie będzie już to kilka sekund.

Tak że nie zaprzeczam, że _zwykle_ działa to w kilka sekund - ale gwarancji na to nikt nie daje.

> [...]

Ale jakoś przelewem takie rzeczy się spokojnie reguluje.
A nie że przychodzisz z walizką gotówki :)

Przelew to przelew, a karta to karta.
Karta jest "natychmiastowa", przelew nie.
Do zapłaty kartą wystarczy terminal, do zrobienia przelewu trzeba mieć komputer (może być w formie telefonu).
Więc zwykle kończy się to w ten sposób, że na giełdzie grata kupujesz za gotówkę - niekoniecznie walizkę, 10k to raptem 20 500-złotówek czy też 50 dwusetek, a od biedy 100 Jagiełłów (już dawno, dawno temu, gdy jeszcze jeździłem sobie po PL pociągami, PKP wprowadziło system rezerwacji biletów przez mail - drukowało się mail zwrotny i pokazywało konduktorowi w pociągu, pozwalało to oszczędzić 5zł za kupno biletu w pociągu no i w ogóle pozwalało na jazdę bez uprzedniego kupienia biletu pociągiem z całkowitą rezerwacją miejsc - szkopuł był tylko w tym, że bilety kosztowały tak 60-80zł, więc prawie każdy płacił stówką i kierpocie kiedyś widziałem z naprawdę niezłym plikiem stówek - może nie takim, jak sam płaciłem za podłogę w leroy-merlin, żeby zrobić na złość db - bo tą gotówkę wyjąłem w bankomacie pięć minut przed płaceniem - ale niezłym) - mieści się to w kieszeń (niech będzie, że w taką, w którą wchodzi tablet 7" - moje spodnie takie mają ;).

Między przedsiębiorcami > 15k musi być realizowane przelewem od początku
tego roku i jakoś świat się od tego nie skończył..

To chyba żadna nowość, jedynie próg obniżyli - do tej pory było chyba 60k?
A jak ktoś chce, to obejdzie - można przecież wystawić kilka faktur poniżej 15k, "rozbijając" usługę.

Data: 2017-05-16 21:29:58
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:88bbcf10-fb53-4fe6-a9c4-15e27297bfaf@googlegroups.com...
[...]

KIR ma znacznie lepsze uklady z bankami i NBP, to po co mu jakis powierniczy rachunek, ktory moze sie wyczerpac ?
Jako zabezpieczenie przed hakerami sobie wyobrazam ... no moze jeszcze jako zabezpieczenie przed dobrze poinformowanymi, w razie bankructwa :-)

[...]

Czasem trudno, bo jak rozbijesz samochod za 50 tys ?

Poza tym przedsiebiorcom raczej odpowiada platnosc przelewami, pomijajac to, ze ktos moze nie zaplacic :-)

J.

Data: 2017-05-16 22:36:42
Autor: cef
[...]

Pewnie, że nie nowość. Od bardzo dawna było 3000 euro jako limit
transakcji bezgotówkowej (pomiędzy przedsiębiorcami).
  Natomiast kwota ok 60k to chyba raczej limit
do rejestracji (prowadzenia rejestru) płatności gotówkowych powyżej tej kwoty.

Data: 2017-05-16 22:47:44
Autor: cef
W dniu 2017-05-16 o 22:36, cef pisze:

[...]

PS
Tak przy okazji zastanowiło mnie skąd taka informacja się pojawiła
i oczywiście jakiś pismak nie odróżnił limitu transakcji bezgotówkowych
od obowiązku rejestracji transakcji gotówkowych i wypuścił newsa, którego
internet zmultiplikował.
W art 13 prawa działalności gospodarczej od zawsze stało, że limit
transakcji gotówkowych jest równowartość 3000 euro
(kiedyś nawet była - albo w innej ustawie o tym samym traktującej- uwaga, że
jeśli płatności dotyczą jednej operacji gospodarczej, to liczy się suma i rozbicie nic nie daje)
Ale nie było żadnych realnych sankcji, więc przy ostatniej zmianie tego limitu na 15tys złotych wprowadzić mieli, że zapłacone gotówką powyżej
tego limitu nie będzie KUP.
Całe to zamieszanie dowodzi po raz kolejny, że nie warto czytać gazet/portali tylko ustawy.

Data: 2017-05-16 23:35:10
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-05-16, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Znaczy MF też nie odróżnił? o.O
http://www.mf.gov.pl/ko/ministerstwo-finansow/wiadomosci/aktualnosci/ministerstwo-finansow2/-/asset_publisher/M1vU/content/id/5807440

Nowe przepisy dot. skutków podatkowych przy regulowaniu płatności w formie gotówkowej

"Obniżenie - z obecnych 15 tys. euro do 15 tys. zł - limitu wartości transakcji między przedsiębiorcami, w ramach których płatności muszą być dokonywane (przyjmowane) za pośrednictwem rachunku płatniczego, to jedna z zasadniczych zmian przewidzianych ustawą z dnia 13 kwietnia 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Nowe rozwiązania wejdą w życie 1 stycznia 2017 r."

A wcześniej to owszem był limit, ale 15000 EUR.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-05-17 19:25:02
Autor: cef
On 2017-05-16, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

W starej ustawie (tej która zakonczyła żywot w 2004). był limit od wielu lat i  było tam 3000 euro. I myślałem, że jest nadal. Pewnie przy unijnej zmianie powiększyli go
  do 15000 euro bo już w tekscie z 2004 jest te 15000 euro.
Mea culpa. A to przespałem sobie 13 lat w nieświadomości :-)

PS
  Natomiast w publikacjom na stronach MF też nie ufam, bo pisane są przez
osoby, które zdania klecić potrafią, ale przepisów czytać nie umieją.
(wielokrotnie były tam bzdury publikowane)

Data: 2017-05-16 08:42:08
Autor: MarekZ
W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 16:20:30 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
Hmmm, właśnie za takie duże zakupy nie jest łatwo kartą zapłacić. Po obniżeniu ustawowym IF jest zapewne lepiej, ale jeszcze 2-3 lata temu można było zapomnieć o zapłacie kartą np. za nowy samochód albo kuchnię na wymiar

Jeżeli chodzi o płacenie kartami wysokich kwot, notorycznie jest wbity twardy limit w terminalach na 20k dla pojedynczej transakcji. Jeżeli kwota ma być wyższa, trzeba to dzielić na kawałki, bo inaczej terminal zgłasza błąd (nie odrzucenie transakcji, a błąd). Być może to kwestia jakichś ograniczeń w podpisywanych umowach, a być może jakieś bliżej niesprecyzowane "kwestie bezpieczeństwa". Nie jest to "nie do obejścia", bo czasami się da, tam gdzie spodziewają się wysokich płatności zapewne w jakiś sposób zdejmują to ograniczenie (które wydaje się być w pewien sposób stanem domyślnym).

Data: 2017-05-16 09:09:31
Autor: Kris
W dniu wtorek, 16 maja 2017 17:42:09 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
Nie jest to "nie do obejścia", bo czasami się da, tam gdzie spodziewają się >wysokich płatności zapewne w jakiś sposób zdejmują to ograniczenie (które >wydaje się być w pewien sposób stanem domyślnym).

W Cocomo nie mieli takich problemów i 970tys gościu kartą zapłacił;)

Data: 2017-05-16 09:11:36
Autor: Dawid Rutkowski
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
W Cocomo nie mieli takich problemów i 970tys gościu kartą zapłacił;)
Ale chyba nie była to jedna transakcja ;>
Choć swoją drogą limit miał niezły - bo raczej wątpię, by podczas zabawy spłacał KK ;>

Data: 2017-05-16 18:41:58
Autor: 007
Dawid Rutkowski w <news:f373465f-cd3b-4411-ac1a-9720ef5114dcgooglegroups.com>:

W Cocomo nie mieli takich problemów i 970tys gościu kartą zapłacił;)
Ale chyba nie była to jedna transakcja ;>
Choć swoją drogą limit miał niezły - bo raczej wątpię, by podczas zabawy spłacał KK ;>

Masz leniu!

<http://wyborcza.pl/1,76842,15745767,Milion_za_noc_w_Cocomo___Panowie_wchodza_do_klubu.html>

--
'Tom N'

Data: 2017-05-16 21:38:08
Autor: J.F.
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Użytkownik "007"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:170516.184158.pbb.94.96@int.dyndns.org.invalid.170516.invalid...
Dawid Rutkowski w
[...]

Leniem nie jestes, a nadal g* wiadomo :-)

Tzn wiadomo, ze 44 transakcje, ale ... co za "oswiadczenie, ze na alkohol wydal blisko milion zl" ?

Taki przedstawili rachunek, poprosili o podpisanie oswiadczenia, po czym zaczeli pobierac z karty, bo terminal wiecej niz 25 tys za jednym razem nie przyjmie ?
Ot tak, zeby sie klient potem nie awanturowal, ze sie kwoty zduplikowaly, a nawet u-44-krotnily :-)

J.

Data: 2017-05-16 09:10:33
Autor: Dawid Rutkowski
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Dobrze wiedzieć o takim ograniczeniu do 20k, choć nie sądzę, bym kiedyś miał okazję tyle kartą zapłacić, musiałbym naprawdę duży dom wykańczać ;>
Ale z dzieleniem na kawałki problemu chyba nie ma, przecież nawet w zwykłym sklepie nie ma problemu z tym, żeby zapłacić np. stówkę gotówką, a resztę z karty.
Ja miałem tego typu przygodę w hotelu w Portugalii - było tak umówione, że my płacimy biuru podróży za hotel, a biuro płaci hotelowi swoją kartą - danymi podanymi przez fax.
No i oczywiście wszystko musiało się dziać w piątek po południu - zonk, płatność na te dane nie przechodzi. A tu nie ma się do kogo dodzwonić w PL - dobrze, że w tej Portugalii ludzie są spokojni, i że to był początek pobytu, więc jeszcze 200euro miałem na jedzenie przez te 10 dni (hotel tylko ze śniadaniem) - a w poniedziałek się wyjaśniło, że w takiej konfiguracji płatność na raz 500 euro nie przechodzi - ale przeszło w dwóch ratach, najpierw 200 i po chwili jeszcze 300. Podobno we Francji też się na coś takiego można nadziać.

Data: 2017-05-16 21:23:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fcf42fc8-0bde-4987-9a10-b5bfc868d3b3@googlegroups.com...
[...]

Kuchnia na wymiar to chyba domena malych rzemieslnikow, co to nie maja terminala, bo nie.
Zreszta klient moze zaplacic przelewem.

Za to maja dosc duzy udzial pracy wlasnej w towarze, wiec ich tak bardzo ten IF nie boli - jak kuchnia kosztuje powiedzmy 10 tys, materialy 3 tys,
to 7 tys zarobku czy 6700 - nie taka znow wielka roznica. Co nie znaczy, ze warto 300 zl lekcewazyc :-)

W samochodach zas .. kosztuje taki powiedzmy 50 tys, a ciekawe za ile dealer go kupuje ? 45 tys ?
I tu te 3% moga byc bardzo istotne ...
Podobnie np w branzy komputerowej bylo ... i paliwo na stacjach ... a one jakos nie protestowaly na wysoki IF, ktory im zabiera wiekszosc zysku :-)

Do wypłaty z bankomatu wystarczy jeden ROR - choć też można trafić na minę, jak np. w VW - max. 3 wypłaty dziennie i nie zwiększysz...

Wszystko dla dobra klienta - zlodziej mu konta nie wyczysci w jeden dzien, a przeciez normalny czlowiek nie potrzebuje nagle 10 tys w gotowce :-)

J.

Data: 2017-05-16 21:33:37
Autor: J.F.
[...]

Sorbnet zorganizowal NBP, a ekspresa KIR.

J.

Data: 2017-05-15 14:21:51
Autor: Budzik
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

Albo w sobote?
Dziś sie żyje dosyć szybko. czasem nawet auto człowiek kupi pod
wpływem impulsu...

To są przelewy. Gotówka jest so old century. :)

Same problemy przy kupnie auta, zwłaszcza takiego poniżej 20kpln.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2017-05-16 08:32:40
Autor: MarekZ
[...]

Dziś zostały rozesłane i przetworzone skorygowane pliki, przy okazji okazało się,że awaria zawadziła też o niektóre transakcje z datą 10 maja (w tym sensie, że zakończyła się po północy czasu polskiego).

błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja