błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja

Data: 2017-05-13 11:29:28
Autor: Kris
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
W dniu sobota, 13 maja 2017 15:09:25 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
Konkretnie u mnie na 5 transakcji bankomatowych z tego dnia, 4 zostały >rozliczone podwójnie, a jedna pojedynczo.
Tak z ciekawości: po co jednego dnia 5 razy bankomat odwiedzać? Hobby takie czy jakiś inny powód?

Data: 2017-05-13 20:45:38
Autor: Yakhub
Dnia Sat, 13 May 2017 11:29:28 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

[...]

Jednorazowo z bankomatu da się wyciągnąć tylko coś koło 3kzł.

--
Yakhub

Data: 2017-05-13 22:27:24
Autor: Animka
W dniu 2017-05-13 o 20:45, Yakhub pisze:
[...]

To ustaw sobie na: bez limitu.

--
animka

Data: 2017-05-13 22:39:23
Autor: Yakhub
Dnia Sat, 13 May 2017 22:27:24 +0200, Animka napisał(a):
[...]

Co mam sobie ustawić? Szerokość szczeliny w bankomacie?

--
Yakhub

Data: 2017-05-13 14:04:27
Autor: Kris
W dniu sobota, 13 maja 2017 22:39:24 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:

Co mam sobie ustawić? Szerokość szczeliny w bankomacie?
Z ciekawości:
Karta z limitem gotówkowym 10tys, Podchodzisz do bankomatu i zlecasz wypłate 10tys, jak bankomat to "rozegra":
-od razy tyle nie wypłaci ze względu na szerokość szceliny(500zł pomińmi na potrzeby tej dyskusji)
-kilka razy(za jednym pinem) będzie wysuwał pliki z banknotami?
Testował ktoś?

Data: 2017-05-13 14:47:03
Autor: MarekZ
W dniu sobota, 13 maja 2017 23:04:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

-kilka razy(za jednym pinem) będzie wysuwał pliki z banknotami?

Nie wypłaci. Obecnie maksymalnie da się 6k za jednym przebiegiem (bankomaty BZWBK, trzydzieści dwusetek), 8k (nieliczne bankomaty Euronetu, w których są dwusetki), a najczęściej 4k (czterdzieści setek lub 3.9k (38 setek + dwie pięćdziesiątki). Nie ma opcji wysuwania wypłaty w porcjach.

Data: 2017-05-14 08:52:23
Autor: Budzik
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Użytkownik MarekZ zetmarek@gmail.com ...

> [...]

Euronetu, w których są dwusetki), a najczęściej 4k (czterdzieści setek
lub 3.9k (38 setek + dwie pięćdziesiątki). Nie ma opcji wysuwania
Nowe bankomaty BZWBK pisza ze 3000 maks.
Poprzednie miały chyba 3500. --
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem"   - Charlie Chaplin

Data: 2017-05-14 05:25:15
Autor: MarekZ
W dniu niedziela, 14 maja 2017 10:52:25 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Nowe bankomaty BZWBK pisza ze 3000 maks.
Poprzednie miały chyba 3500.

Piszą że 3000, bo zapewne nie mają załadowanych dwusetek. Gdyby miały, byłyby w stanie wypłacić 6000. Być może też zawsze komunikat mówi o max 3000, bo komunikat max 6000 nie byłby w pełni prawidłowy (w końcu w żaden sposób nie da rady wypłacić np. 5990, dopóki o ile w ogóle, nie dostosują bankomatów do obsługi pięćsetek, bo chyba na sztywno mają ustawiony limit 30 sztuk banknotów).

Data: 2017-05-14 20:00:49
Autor: Budzik
[...]

Ale jakby na to nie patrzec - 4000 nie chca wypłacic.
To czy maja taka mozliwosc techniczna czy nie - nie ma az takiego znaczenia...

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2017-05-15 14:49:46
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-05-14, MarekZ <zetmarek@gmail.com> wrote:
[...]

Myślę, że bankomaty to obliczają na bazie aktualnego stanu swoich kasetek.
(tzn. maksymalne nominały x 30 sztuk). To nie jest taki trudny algorytm. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-05-16 08:36:31
Autor: MarekZ
tacja to nie była.W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 14:49:47 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

Myślę, że bankomaty to obliczają na bazie aktualnego stanu swoich kasetek.
(tzn. maksymalne nominały x 30 sztuk). To nie jest taki trudny algorytm. :)

Tak powinno to być zrobione. Czasem spotykalem się z nietypowymi komunikatami (typu max 3760) w starym bankomacie Euronetu, co wskazuje, że przynajmniej taki algorytm próbowano implementować. I faktycznie dawało się wtedy wypłacić 3760 (setki plus dwudziestki), ale 4000 nie, mimo że to także 40 sztuk banknotów. Tak że idealna implementacja to nie była.

Data: 2017-05-16 09:03:43
Autor: Kris
W dniu wtorek, 16 maja 2017 17:36:33 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:

I faktycznie dawało się wtedy wypłacić 3760 (setki plus dwudziestki), ale 4000 >nie, mimo że to także 40 sztuk banknotów. Tak że idealna implementacja to nie >była
Bo nie miał więcej setek jak 37szt zapewne.

Data: 2017-05-16 09:14:33
Autor: Dawid Rutkowski
> [...]
Bo nie miał więcej setek jak 37szt zapewne.
Większość euronetów nawet jak ma 40 jagiełłów to i tak wypłaca max. 3900 - wbite mają, że muszą być te dwie nieszczęsne pięćdziesiątki.
Ale kiedyś w przedsionku oddziału aliora, który już zlikwidowali, stał taki dziwny euronet, który nie miał tego zwyczaju - jak chciałeś 100zł to wypłacał jagiełłę, tak samo jagiełłami tylko 200, 300 czy 500. A do tego wypłacał 20-złotówki - choć na ekranie wypisywał po wybraniu "inna kwota", że musi być wielokrotność 50 (OIDP wypisywał, że musi być wielokrotność 50 i 100 - jakiś miszcz to napisał).

Data: 2017-05-16 09:16:08
Autor: MarekZ
W dniu wtorek, 16 maja 2017 18:03:44 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> I faktycznie dawało się wtedy wypłacić 3760 (setki plus dwudziestki), ale 4000 >nie, mimo że to także 40 sztuk banknotów. Tak że idealna implementacja to nie >była
Bo nie miał więcej setek jak 37szt zapewne.

Nie - miał setek od groma. Nie do końca poprawna implementacja i tyle. Zresztą historycznie uzasadniona, bo dawniej (lata temu) maksymalna wypłata z Euronetu to było 3900 (38x100+2x50). Za cholerę się nie dało 3950 ani 4000, choć to także 40 sztuk było.

Data: 2017-05-14 06:47:13
Autor: sczygiel
> [...]

-kilka razy(za jednym pinem) będzie wysuwał pliki z banknotami?

Testował. Po wpisaniu 3000 bankomat napisze ze maks to 2500.

Do tego jak mu kasy braknie to napisze ze tymczasowo niedostepny.
Zdarzało mi sie czyscic bankomaty w calym miescie do stanu ze wszystkie stawały sie niedostępne na jakis czas. Ale nie mialem okazji obserwować ich ponownego napełniania więc nie wiem jak szybko są uzupełniane...

Data: 2017-05-14 16:19:35
Autor: janek z pola
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

[...]

Bankomat może przechowywać kilkaset tysięcy złotych, załóżmy dla uproszczenia, że 100 tysięcy. Załóżmy, że takich urządzeń jest w jakimś małym miasteczku 5. Czyli co? Pobierałeś w paczkach po 2.500 złotych kwotę około 250.000 złotych (zakładając, że w każdym bankomacie zostało 50.000) i to nie jeden raz, ale przynajmniej kilka.

Czyli mamy takie szczęście, że na na grupie udziela się ten jeden jedyny klient banków w Polsce, które robi tego rodzaju operacje?

--
Wysłane z pola.

Data: 2017-05-14 13:01:51
Autor: sczygiel
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
W dniu niedziela, 14 maja 2017 16:19:40 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

> [...]

Czyli mamy takie szczęście, że na na grupie udziela się ten jeden jedyny klient banków w Polsce, które robi tego rodzaju operacje?

za duzo wyfilozofowales :)
Nie aż tyle nie trzeba bylo wybrac aby bankomat stwierdzil ze wiecej nie moze.
Per sztuka to były kwoty na poziomie 8kpln.
Tez sie zdziwilem ze tylko tyle dał wybrać i sie wyłączył.
Po dordze jeszcze sprawdzalem czy to nie taki mechanizm spowalniający wybieranie pieniedzy ale po okolo godzinie dalej był "ausser betrieb"

A bankomatów było 3.

Więc albo miałem pecha i ktos je opędzlował przedemną albo po prostu nie ma w nich aż tyle kasy ile by sie mogło wydawać...

Data: 2017-05-16 21:09:09
Autor: J.F.
sczygiel@gmail.com wrote:
> [...]

Po dordze jeszcze sprawdzalem czy to nie taki mechanizm spowalniający wybieranie pieniedzy ale po okolo godzinie dalej był "ausser betrieb"

Niemcy, czy Polska ?

Teoretycznie moze sie zdarzyc, ze trafil sie dzien wyplaty, albo najazd turystow, i wyczyscili bankomaty prawie do cna, a Ty dobiles dna,
ale cos malo prawdopodobne ze akurat na tobie sie skonczylo.
No chyba, ze doskonale planuja wyplaty, i i dla miasteczka starczylo, ale przyjechal taki jeden turysta.

A zadana kwote wyplacil ? Bo to jeszcze mniej prawdopodobne, ze trafiles na stan np 8200 zl (czy tam 2100 eur), wybrales akurat te 8000, i bankomat postanowil sie wylaczyc.  I jeszcze w dwoch bankomatach trafiles dokladnie w pozostala kwote.

Raczej bym podejrzewal, ze urwala sie lacznosc w tym miasteczku, ale wtedy bys nie wyplacil z dwoch pozostalych.
Cos na laczach miedzynarodowych czy komputerach ?
Proba zaksiegowania transakcji w Polsce konczyla sie zawieszeniem ?

J.

Data: 2017-05-16 21:30:09
Autor: 007
J.F. w <news:591b4e58$0$15196$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Piękne świadectwo, że J.F. to troll :P

CROSS:  pl.biznes.banki,pl.misc.samochody,pl.pregierz
  FUT:  poster
--
'Tom N'

Data: 2017-05-17 00:23:16
Autor: LordBluzg(R)
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
"007" wydumał(a) w wiadomości ID
[...]

Jak ktoś na usilne prośby i próby uczłowieczenia, wstawia specjalnie spację pomiędzy pytajnikiem, to TROLL, podobnie jak kilka pytajników na końcu zdania. To nie człowiek, to megapisior, katol troll albo debil...generalnie #dowora :)
--
LordBluzg(R)(TM)
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

Data: 2017-05-14 08:52:23
Autor: Budzik
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

Powie ze mozesz maks xxx i nie zrealizuje transakcji.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-05-13 23:06:47
Autor: Animka
W dniu 2017-05-13 o 22:39, Yakhub pisze:
[...]

Na swoim koncie internetowym w Banku. Jest taka opcja limit dzienny transakcji i ustawiasz sobie jak chcesz.

--
animka

Data: 2017-05-14 06:44:47
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 13 maja 2017 22:28:04 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

> Jednorazowo z bankomatu da się wyciągnąć tylko coś koło 3kzł.

To ustaw sobie na: bez limitu.

Same bankomaty tez maja limit.
Na koncie/karcie ustawisz sobie 5000 ale bankomat powie ci ze pojedyncza wyplata to max 2500...

Data: 2017-05-14 17:19:54
Autor: Animka
W dniu 2017-05-14 o 15:44, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Faktycznie.

Nie przyszło mi na myśl, że w otworze może się zmieścić gotówka do pewnej grubości, bo więcej się nie zmieści. Ponadto bankomaty często mają za mało pieniędzy i nie mogą wypłacić.

--
animka

Data: 2017-05-14 08:52:24
Autor: Budzik
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

[...]

Animko, jeżeli nigdy tyle nie wypłacałas to przestań pieprzyc głupoty.
Limit około 3 tysiecy to jest limit bankomatu ze wzgędu na ilosc banknotów.

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2017-05-13 22:06:45
Autor: MarcinF
W dniu 2017-05-13 o 20:29, Kris pisze:

Tak z ciekawości: po co jednego dnia 5 razy bankomat odwiedzać?

Żeby wypłacić stówkę w dwudziestkach.

Data: 2017-05-13 13:29:51
Autor: Kris
W dniu sobota, 13 maja 2017 22:06:49 UTC+2 użytkownik MarcinF napisał:
W dniu 2017-05-13 o 20:29, Kris pisze:

> Tak z ciekawości: po co jednego dnia 5 razy bankomat odwiedzać?

Żeby wypłacić stówkę w dwudziestkach.

A po kiego takie kombinacje?
Ze stówki resztę wydadzą w sklepie jakby co.
Ja tam sie cieszę jak bankomat wysoki nminał da zamiast kilkanaście dwudziestek np. W portfelu luźniej dzięki temu.
Bez sensu wg mnie te 20zł w bankomatach
Potrzebuję gótówki, fatyga do bankomatu to nie będe 20 zł wypłacał.
ale widocznie zapotrzebowanie jest skoro takie nominały do bankomatów pakują to i nie krytykuje.

Data: 2017-05-13 23:04:53
Autor: Animka
W dniu 2017-05-13 o 22:29, Kris pisze:
[...]

Rzadko w którym bankomacie wybierzesz np. ostatnie 20 zł. O 10 zł. natomiast nie ma co marzyć.

--
animka

Data: 2017-05-14 08:14:53
Autor: brum
błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
Rzadko w którym bankomacie wybierzesz np. ostatnie 20 zł. O 10 zł. natomiast nie ma co marzyć.

Nie trzeba marzyc. W wiekszosci bankomatow BS mozna wyplacic 10.

Data: 2017-05-16 20:52:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a42d2fa0-4bc1-4ab3-9d3f-0241b92aa06f@googlegroups.com...
> [...]

Ja tam sie cieszę jak bankomat wysoki nminał da zamiast kilkanaście dwudziestek np. W portfelu luźniej dzięki temu.

W sklepie tez sie ciesza ze w kasie luzniej, a potem zaczyna sie problem wydania reszty :-)

J.

błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja