blokady na koła za nie zapłacenie za parko wanie?

Data: 2010-06-25 10:23:27
Autor: Tomek GÅ‚owacki
blokady na koła za nie zapłacenie za parko wanie?
Witam serdecznie,

Problem czysto teoretyczny i pewnie oczywisty dla fachowców, bo ja jestem laikiem w tych sprawach.

Czy zakładanie blokad na koło przez straż miejską jest dopuszczalne i w pełni zgodne z obowiązującymi przepisami?

Moja intuicja podpowiada mi, że chyba nie koniecznie - bo czy jakaś służba była by w stanie nie wpuścić mnie do mieszkania za niezapłacony np. podatek gruntowy? Dobra analogia, czy chybiona bo ruchomość i nieruchomość to mocno dwie różne rzeczy, nawet pomijając to, że obydwie sprawy to własność prywatna i ograniczanie możliwości dysponowania daną rzeczą? Generalnie, umiem sobie wyobrazić kilka scenariuszy, gdzie założenie blokady na koło może mieć poważne konsekwencje, nie koniecznie finansowe.. i co wtedy? batalia w sądzie?

Jak to jest? Zaznaczam, nie chcę się wykłócać czy coś, po prostu zastanawiałem się, chcę zasięgnąć wiedzy na ten temat.

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2010-06-25 09:10:02
Autor: 666
blokady na ko³a za nie zap³acenie za parkowanie?
"Zastaw na rzeczy ruchomej wniesionej do przedmiotu najmu"? ;-))

Data: 2010-06-25 19:41:08
Autor: Jotte
blokady na koła za nie zapłacenie za parkowanie?
W wiadomości news:i01p21$h69$1portraits.wsisiz.edu.pl Tomek Głowacki
<t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> pisze:

Problem czysto teoretyczny i pewnie oczywisty dla fachowców, bo ja jestem laikiem w tych sprawach.
Czy zakładanie blokad na koło przez straż miejską jest dopuszczalne i w pełni zgodne z obowiązującymi przepisami?
Niestety tak.
Możliwe jest unieruchomienie za pomocą blokady o ile pojazd nie utrudnia ruchu i nie stanowi zagrożenia bezpieczeństwa. Inaczej może być wywózka.
Uprawnienia te wynikają z Ustawy o strażach gminnych (miejskich), Ustawie Prawo o ruchu drogowym i aktach wykonawczych.
Minęły dawno piękne czasy gdy blokady takie były zamykane na wsuwaną wkładkę. Zatem zastając ją na kole udawałeś się do najbliższego kiosku, kupowałeś Super Glue, wpuszczałeś do zamka po czym dokonywałeś wymaganej opłaty i żądałeś natychmiastowego usunięcia. Teraz zwykła kłóda za 20 zł, do przecięcia w kilkanaście sekund - szkoda zachodu.

Generalnie, umiem sobie wyobrazić kilka scenariuszy, gdzie założenie blokady na koło może mieć poważne konsekwencje, nie koniecznie finansowe.. i co wtedy? batalia w sądzie?
Pozwolę sobie powątpiewać w sukces. Podobnie jak w przypadku poważnych konsekwencji (łacznie ze śmiercią) odcięcia prądu w wyniku niezapłacenia kilku rachunków.
To dzicz, owszem, ale tak jest nie tylko u nas.

--
Jotte

blokady na koła za nie zapłacenie za parko wanie?