Data: 2013-04-30 03:31:43 | |
Autor: stalowe | |
blokujący się łańcuch | |
witam,
mam taki problem: przerzucam w czasie jazdy biegi na przednich zębatkach - czasem zdarza się że łańcuch 'klei' się do zębatki i wchodzi między nią a ramę. Nie wyłapałem jeszcze czy to jest przy zmianie 'w górę' czy 'w dół', ale problem jest dość ciężki no bo napęd niestety staje. Co może być przyczyną? Regulacja przerzutek coś da? Czyściłem co mogłem, łańcuch z lata, mały przebieg. Osprzęt jest taki: Przerzutka przednia: SHIMANO Alivio Przerzutka tylna: SHIMANO Deore M531 Korba: SHIMANO M361 Octalink (42X32X22T) -- jureko |
|
Data: 2013-04-30 12:34:53 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
blokujący się łańcuch | |
Dnia Tue, 30 Apr 2013 03:31:43 -0700 (PDT), stalowe@gmail.com napisał(a):
przerzucam w czasie jazdy biegi na przednich zębatkach - czasem zdarza się że łańcuch 'klei' się do zębatki i wchodzi między nią a ramę Użyj ogranicznika. -- Jacek |
|
Data: 2013-04-30 03:43:07 | |
Autor: stalowe | |
blokujący się łańcuch | |
W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 12:34:53 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Użyj ogranicznika. nigdy nie używałem, chodzi o coś takiego może?: http://cyklisci.com/gfx/1353428103.28.jpg -- jureko |
|
Data: 2013-04-30 03:47:13 | |
Autor: ciapecki | |
blokujący się łańcuch | |
bardziej o cos takiego: http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-snc6/207460_190808017630603_2097960_n..jpg tymi dwoma srobkami regulujesz ograniczenia wychylania |
|
Data: 2013-04-30 12:49:51 | |
Autor: bans | |
blokujący się łańcuch | |
W dniu 2013-04-30 12:43, stalowe@gmail.com pisze:
nigdy nie używałem, chodzi o coś takiego może?: Nie, chodzi o to: http://rowery.zbooy.pl/przerzup.html A konkretnie fragment o śrubkach L i H - jeśli łańcuch spada ci na ramę, to kombinuj z L(ow gear), to jest śrubka ogranicznika wychyłu przerzutki w kierunku ramy. Ta druga, H(igh gear) - na zewnatrz. -- bans |
|
Data: 2013-04-30 04:15:59 | |
Autor: stalowe | |
blokujący się łańcuch | |
W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 12:49:51 UTC+2 użytkownik bans napisał:
A konkretnie fragment o śrubkach L i H - jeśli łańcuch spada ci na ramę, a, czyli zwykła regulacja. No spróbuję jeszcze raz. Ale wydaje mi się że problem jest gdzie indziej - łańcuch nie spada tylko idzie za zębatką. Może to jest na zasadzie: przerzucam na większą, część łańcucha wchodzi a część zostaje na mniejszej i blokuje o przerzutkę... Przyglądnę się może na spokojnie no i przećwiczę regulację jeszcze raz. -- jureko |
|
Data: 2013-04-30 13:18:52 | |
Autor: bans | |
blokujący się łańcuch | |
W dniu 2013-04-30 13:15, stalowe@gmail.com pisze:
a, czyli zwykła regulacja. No, nie do końca - to raczej wstęp do regulacji. Nawet linki do tego nie trzeba mocować ;) Ale wydaje mi się że problem jest gdzie indziej - łańcuch nie spada tylko idzie za zębatką. Niestety, moja wyobraźnia za tym nie nadąża ;) -- bans |
|
Data: 2013-04-30 17:21:41 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
blokujący się łańcuch | |
Dnia Tue, 30 Apr 2013 04:15:59 -0700 (PDT), stalowe@gmail.com napisał(a):
część łańcucha wchodzi a część zostaje na mniejszej i blokuje o przerzutkę... A moja wyobraźnia za tym :) jakbyś pstryknął fotkę fajno by było. -- Jacek |
|
Data: 2013-04-30 12:38:50 | |
Autor: stalowe | |
blokujący się łańcuch | |
W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 17:21:41 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> część łańcucha wchodzi a część zostaje na mniejszej i blokuje o przerzutkę... No cóż, przy zablokowaniu wystarczy cofnąć korbę o pół obrotu i po problemie - jakoś cykanie fotek w tym momencie nie jest dla mnie pierwszoplanowe. Ale sprawa w zasadzie rozwiązana - pod którymś z podanych linków są fotki dość dobrze pokazujące problem więc gdy wyobraźni nie staje - żywy obraz dopomoże :D Dzięki Wszystkim za nakierowanie na rozwiązanie. -- Jureko |
|
Data: 2013-04-30 13:27:47 | |
Autor: Szuwarek | |
blokujący się łańcuch | |
stalowe@gmail.com pisze:
witam, A może to "chain-suck" (niestety nie znam polskiego określenia) http://www.mountainbikerides.co.uk/fettling/24-drivechain/27-curing-chain-suck.html |
|
Data: 2013-04-30 13:29:58 | |
Autor: Szuwarek | |
blokujący się łańcuch | |
Szuwarek pisze:
stalowe@gmail.com pisze:Polskie też znalazłem http://banachbrothers.pl/index.php/2-pulpit/151-zaciaganie-chain-suck |
|
Data: 2013-04-30 04:50:26 | |
Autor: stalowe | |
blokujący się łańcuch | |
W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 13:29:58 UTC+2 użytkownik Szuwarek napisał:
Szuwarek pisze: Polskie teďż˝ znalazďż˝em No ja myślę że to o to chodzi - dlatego pisałem że łańcuch się 'klei' Dzięki za linki, poczytam. -- jureko |
|
Data: 2013-04-30 05:32:58 | |
Autor: drobo | |
blokujący się łańcuch | |
Tak jak w linku autor sugeruje - obejrzyj środkową, najbardziej "zapracowaną" zębatkę korby i jeśli będą zadziory, spróbuj zeszlifować pilnikiem rozwalcowany na boki metal z czół jej zębów. Jesienią przeprowadzałem taką "operację" w moim bicyklu, bo coraz cześciej zdarzało mi się zaciąganie - właśnie na T32 (korba czteroletnia). Pomijam możliwość wymiany zebatki na nową :-)
|
|
Data: 2013-05-06 09:56:50 | |
Autor: cytawa | |
blokujący się łańcuch | |
stalowe@gmail.com pisze:
przerzucam w czasie jazdy biegi na przednich zębatkach - czasem zdarza się że łańcuch 'klei' się do zębatki i wchodzi między nią a ramę. Nie wyłapałem jeszcze czy to jest przy zmianie 'w górę' czy 'w dół', ale problem jest dość ciężki no bo napęd niestety staje. Czy zmieniales ostatnio lancuch na nowy? Jan Cytawa |
|
Data: 2013-05-07 00:48:53 | |
Autor: stalowe | |
blokujący się łańcuch | |
W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 09:56:50 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Czy zmieniales ostatnio lancuch na nowy? końcem lata, trudno mi powiedzieć ile przejechałem ale sezon jeszcze trochę trwał. Masz jakieś sugestie może? Wstępne oględziny zębatki nie wykazały 'rekiniej płetwy' jak było na zdjęciach, ale wytypowałem kilka nitów które mogą przyblokować łańcuch na środkowej zębatce. Jak będzie możliwość to przy następnym zablokowaniu przyglądnę się dokładnie co łapie łańcuch. -- jureko |
|
Data: 2013-05-07 11:46:28 | |
Autor: cytawa | |
blokujący się łańcuch | |
stalowe@gmail.com pisze:
końcem lata, trudno mi powiedzieć ile przejechałem ale sezon jeszcze trochę trwał. mam takie spostrzezenia, ze przy pewnym, nawet nieduzym zuzyciu lancucha i wymianie na nowy potrafi go zasysac. Przypuszczam, ze bierze sie to stad,ze niektore zeby w tarczy sa bardziej zuzyte niz inne. Te przy korbie i naprzeciwko prawie wcale a te, ktore najmocniej pracuja (gdy korby sa poziomo) bardziej. I teraz nowy lancuch wpada w stare wgniecenia i sie rozpiera na zebach. Wystaraczy podpilowac odpowiednio lekko zeby i problem znika. Kiedys myslalem, ze to zasysanie jest spowodowane " rozklepaniem" zebow ale to wykluczylem doswiadczalnie. Co ciekawe czasem przy naprawde duzym zuzyciu starego lancucha zasysania nie ma. Jan Cytawa |
|