blokujący się łańcuch

Data: 2013-04-30 12:34:53
Autor: Jacek Maciejewski
blokujący się łańcuch
Dnia Tue, 30 Apr 2013 03:31:43 -0700 (PDT), stalowe@gmail.com napisał(a):

przerzucam w czasie jazdy biegi na przednich zębatkach - czasem zdarza się że łańcuch 'klei' się do zębatki i wchodzi między nią a ramę

Użyj ogranicznika.
--
Jacek

Data: 2013-04-30 03:43:07
Autor: stalowe
blokujący się łańcuch
W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 12:34:53 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Użyj ogranicznika.

nigdy nie używałem, chodzi o coś takiego może?:
http://cyklisci.com/gfx/1353428103.28.jpg
--
jureko

Data: 2013-04-30 03:47:13
Autor: ciapecki
blokujący się łańcuch

nigdy nie używałem, chodzi o coś takiego może?:

http://cyklisci.com/gfx/1353428103.28.jpg

bardziej o cos takiego:
http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-snc6/207460_190808017630603_2097960_n..jpg
tymi dwoma srobkami regulujesz ograniczenia wychylania

Data: 2013-04-30 12:49:51
Autor: bans
blokujący się łańcuch
W dniu 2013-04-30 12:43, stalowe@gmail.com pisze:

nigdy nie używałem, chodzi o coś takiego może?:
http://cyklisci.com/gfx/1353428103.28.jpg

Nie, chodzi o to:

http://rowery.zbooy.pl/przerzup.html

A konkretnie fragment o śrubkach L i H - jeśli łańcuch spada ci na ramę, to kombinuj z L(ow gear), to jest śrubka ogranicznika wychyłu przerzutki w kierunku ramy. Ta druga, H(igh gear) - na zewnatrz.

--
bans

Data: 2013-04-30 04:15:59
Autor: stalowe
blokujący się łańcuch
W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 12:49:51 UTC+2 użytkownik bans napisał:

A konkretnie fragment o śrubkach L i H - jeśli łańcuch spada ci na ramę,

a, czyli zwykła regulacja. No spróbuję jeszcze raz.
Ale wydaje mi się że problem jest gdzie indziej - łańcuch nie spada tylko idzie za zębatką. Może to jest na zasadzie: przerzucam na większą, część łańcucha wchodzi a część zostaje na mniejszej i blokuje o przerzutkę...
Przyglądnę się może na spokojnie no i przećwiczę regulację jeszcze raz.
--
jureko

Data: 2013-04-30 13:18:52
Autor: bans
blokujący się łańcuch
W dniu 2013-04-30 13:15, stalowe@gmail.com pisze:

a, czyli zwykła regulacja.

No, nie do końca - to raczej wstęp do regulacji. Nawet linki do tego nie trzeba mocować ;)

Ale wydaje mi się że problem jest gdzie indziej - łańcuch nie spada tylko idzie za zębatką.

Niestety, moja wyobraźnia za tym nie nadąża ;)

--
bans

Data: 2013-04-30 17:21:41
Autor: Jacek Maciejewski
blokujący się łańcuch
Dnia Tue, 30 Apr 2013 04:15:59 -0700 (PDT), stalowe@gmail.com napisał(a):

część łańcucha wchodzi a część zostaje na mniejszej i blokuje o przerzutkę...

A moja wyobraźnia za tym :) jakbyś pstryknął fotkę fajno by było.
--
Jacek

Data: 2013-04-30 12:38:50
Autor: stalowe
blokujący się łańcuch
W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 17:21:41 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> część łańcucha wchodzi a część zostaje na mniejszej i blokuje o przerzutkę...

A moja wyobraźnia za tym :) jakbyś pstryknął fotkę fajno by było.

No cóż, przy zablokowaniu wystarczy cofnąć korbę o pół obrotu i po problemie - jakoś cykanie fotek w tym momencie nie jest dla mnie pierwszoplanowe.
Ale sprawa w zasadzie rozwiązana - pod którymś z podanych linków są fotki dość dobrze pokazujące problem więc gdy wyobraźni nie staje - żywy obraz dopomoże :D
Dzięki Wszystkim za nakierowanie na rozwiązanie.
--
Jureko

blokujący się łańcuch