Data: 2013-05-06 09:56:50 | |
Autor: cytawa | |
blokujący się łańcuch | |
stalowe@gmail.com pisze:
przerzucam w czasie jazdy biegi na przednich zębatkach - czasem zdarza się że łańcuch 'klei' się do zębatki i wchodzi między nią a ramę. Nie wyłapałem jeszcze czy to jest przy zmianie 'w górę' czy 'w dół', ale problem jest dość ciężki no bo napęd niestety staje. Czy zmieniales ostatnio lancuch na nowy? Jan Cytawa |
|
Data: 2013-05-07 00:48:53 | |
Autor: stalowe | |
blokujący się łańcuch | |
W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 09:56:50 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Czy zmieniales ostatnio lancuch na nowy? końcem lata, trudno mi powiedzieć ile przejechałem ale sezon jeszcze trochę trwał. Masz jakieś sugestie może? Wstępne oględziny zębatki nie wykazały 'rekiniej płetwy' jak było na zdjęciach, ale wytypowałem kilka nitów które mogą przyblokować łańcuch na środkowej zębatce. Jak będzie możliwość to przy następnym zablokowaniu przyglądnę się dokładnie co łapie łańcuch. -- jureko |
|
Data: 2013-05-07 11:46:28 | |
Autor: cytawa | |
blokujący się łańcuch | |
stalowe@gmail.com pisze:
końcem lata, trudno mi powiedzieć ile przejechałem ale sezon jeszcze trochę trwał. mam takie spostrzezenia, ze przy pewnym, nawet nieduzym zuzyciu lancucha i wymianie na nowy potrafi go zasysac. Przypuszczam, ze bierze sie to stad,ze niektore zeby w tarczy sa bardziej zuzyte niz inne. Te przy korbie i naprzeciwko prawie wcale a te, ktore najmocniej pracuja (gdy korby sa poziomo) bardziej. I teraz nowy lancuch wpada w stare wgniecenia i sie rozpiera na zebach. Wystaraczy podpilowac odpowiednio lekko zeby i problem znika. Kiedys myslalem, ze to zasysanie jest spowodowane " rozklepaniem" zebow ale to wykluczylem doswiadczalnie. Co ciekawe czasem przy naprawde duzym zuzyciu starego lancucha zasysania nie ma. Jan Cytawa |
|