blotniki pelne SKS vs Orion

Data: 2017-05-13 00:04:01
Autor: Titus Atomicus
blotniki pelne SKS vs Orion
Witam,
Podczas zimowej wycieczki rowerowej uszkodzilem blotnik w trekkingu.
Przez wiele lat uzywalem SKS - pisze o pelnych blotnikach trekkingowych, z chlapaczami. I bylem zadowolony.
Kupilbym znowu, tyle ze ta cena... nie wiem czym sie roznia poszczegolne modele, ale kosztuja od 90zl w gore.
Tymczasem na rynku sa blotniki f-my Orion. Na zdjeciach wygladaja b. podobnie.
Czy ktos widzial je z bliska albo uzywal i czy warto przeplacac za SKS?
--
TA

Data: 2017-05-13 06:49:29
Autor: ąćęłńóśźż
blotniki pelne SKS vs Orion
SKS Velo Mountain nie są aż takie drogie, choć nie jest to ich najdłuższy model.

-- -- -

Data: 2017-05-13 07:37:41
Autor: Łukasz Kroczka
blotniki pelne SKS vs Orion
W dniu 13.05.2017 o 00:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Kupilbym znowu, tyle ze ta cena...

No właśnie, nie stać mnie na kupowanie tańszych rzeczy. Ostatnio kupiłem koszyki SKS i na kartoniku widnieje znaczek "5 lat gwarancji", a same koszyki oczywiście "Made in Germany".
W teście terenowym z litrowymi bidonami Zéfal sprawdzają się jak należy. Z jednej strony na tyle sztywne, że nic się nie giba, a z drugiej na tyle elastyczne, że wkładanie i wyciąganie bidonów nie jest problematyczne. Dużo lepsze od wszystkich czterech aluminiowych koszyków jakie miałem wcześniej.

Data: 2017-05-17 05:50:07
Autor: Titus Atomicus
blotniki pelne SKS vs Orion
In article <59169bb0$0$653$65785112@news.neostrada.pl>,
 Lukasz Kroczka <nazwisko.imie@gmail.com> wrote:

> [...]

W teście terenowym z litrowymi bidonami Zéfal sprawdzają się jak należy. Z jednej strony na tyle sztywne, że nic się nie giba, a z drugiej na tyle elastyczne, że wkładanie i wyciąganie bidonów nie jest problematyczne. Dużo lepsze od wszystkich czterech aluminiowych koszyków jakie miałem wcześniej.
Mhm.
Przy blizszych ogledzinach okazalo sie ze z przodu mam Oriona, a z tylu SKS. Przypomnialo mi sie, ze z 10 lat temu uszkodzilem przedni blotnik i w Cyklopie [WAW] kupilem to co mieli, czyli wlasnie Oriona.
W kazdym razie skoro juz przypomnialo mi sie, ze wymienialem blotnik to poszukalem w szafie i faktycznie znalazlem niewykorzystany tylny blotnik. Tez Orion.
Naprawde nie ma miedzy nimi zadnej roznicy. Poza tym ze ten moj SKS mial fabrycznie przyczepiona lampke odblaskowa. Pewnie jedno i drugie przyjechalo z tej samej fabryki gdzies na Dalekim Wschodzie.
A przy okazji poszukiwan pelnych blotnikow znalazlem SKS Routing.
Co jest z nim nie tak, ze kosztuje 2-3 razy mniej niz inne blotniki SKSy?
Cena od 35 zl czyli tyle co Oriony. Fakt, nie ma chlapaczy, ale komplet chlapaczy no-name to od 6zl, a SKSowe od 20zl. I tak wychodzi znacznie taniej niz inne SKSy.
--
TA

Data: 2017-05-17 09:04:29
Autor: ąćęłńóśźż
blotniki pelne SKS vs Orion
Widziałem jeszcze (na niemieckim amazonie) błotniki pod marką BBB niemal identyczne z SKS-ami.

-- -- -

Data: 2017-05-17 19:21:02
Autor: Łukasz Kroczka
blotniki pelne SKS vs Orion
W dniu 17.05.2017 o 05:50, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Pewnie jedno i drugie przyjechalo z tej samej fabryki gdzies na Dalekim
Wschodzie.

Żyłem w naiwnej niewiedzy, jeśli myślałem, że napis "Made in Germany" oznacza fabrykę w Niemczech?

Kitajce z kopiowania znani są od lat. Z wyglądu takie samo, tylko tworzywo do form trochę gorszej jakości i nie wytrzymują gwarantowanych 5 lat (choć mogą).

Data: 2017-05-19 02:08:44
Autor: Titus Atomicus
blotniki pelne SKS vs Orion
In article <591c8692$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> Wschodzie.

Żyłem w naiwnej niewiedzy, jeśli myślałem, że napis "Made in Germany" oznacza fabrykę w Niemczech?
Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze blotniki robia w Niemczech, ale moge sie mylic.

Kitajce z kopiowania znani są od lat. Z wyglądu takie samo, tylko tworzywo do form trochę gorszej jakości i nie wytrzymują gwarantowanych 5 lat (choć mogą).

No, przeciez pisalem, ze te moje Oriony maja conajmniej 10 lat.
Sladow poczatku rozpadu nie widze.
Predzej sie polamia w wyniku uderzenia.
--
TA

Data: 2017-05-19 20:02:44
Autor: Titus Atomicus
blotniki pelne SKS vs Orion
No i raz jeszcze:
Dlaczego te SKS Routing sa takie tanie w stosunku do innych SKSow?
--
TA

Data: 2017-05-19 20:01:25
Autor: Titus Atomicus
blotniki pelne SKS vs Orion
In article <Titus_Atomicus-EE90DD.05500717052017@node1.news.atman.pl>,

Przy blizszych ogledzinach okazalo sie ze z przodu mam Oriona, a z tylu SKS.
Przy jeszcze bardziej wnikliwaych ogledzinach okazalo sie ze z tylu jest San Giorgio, a nie SKS.
:-)
--
TA

Data: 2017-05-15 12:19:40
Autor: tadeklodz
blotniki pelne SKS vs Orion
W dniu sobota, 13 maja 2017 00:04:02 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
[...]

mam Oriony i nie narzekam W drugim rowerze mam SKS z "rurką" w tylnym na przewód do lampki tylnego światła mocowanej na bagażniku. Nie narzekam. Gdyby Orion miał taką opcję to kupiłbym Oriona / cena/

Data: 2017-05-15 19:27:55
Autor: Piotr aka dracorp
blotniki pelne SKS vs Orion
Dnia Mon, 15 May 2017 12:19:40 -0700, tadeklodz napisał(a):

W drugim rowerze mam SKS z "rurką" w tylnym na
przewód do lampki tylnego światła mocowanej na bagażniku. Nie narzekam.
Gdyby Orion miał taką opcję to kupiłbym Oriona / cena/
A jak to się nazywa? Ja u siebie przewód puściłem wzdłuż mocowania bagażnika wewnątrz rurki termokurczliwej i w środku końcowej rurki z bagażnika.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-05-18 03:08:50
Autor: tadeklodz
blotniki pelne SKS vs Orion
W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 21:31:18 UTC+2 użytkownik Piotr aka dracorp napisał:
> [...]

-- piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

wygląda to tak jak w tej aukcji ale oczywiście bez lampi. TYLKO RURKA NA PRZEWÓD WEWNĄTRZ BŁOTNIKA kUPIŁEM NA ALLEGRO
http://www.ebay.de/itm/Schutzblech-Set-aus-Metall-28-Zoll-City-Trekkingrad-55-mm-silber-LED-Rucklicht-/311651824265?hash=item488fe57289:g:tiQAAOSwKytZGa2t

blotniki pelne SKS vs Orion