blu ray z wyjsciem analogowym

Data: 2009-11-05 08:13:31
Autor: termos
blu ray z wyjsciem analogowym
witam

przymierzam sie do zakupu odtwarzacza blu ray z dts hd oraz dd hd na
pokladzie i analogowym wyjsciem. chcialbym wykorzystac moj stary amplituner
yamahy rx640 oraz 5 glosnikow w tym 2 pokazne fronty JPW 1010 (po 2
niskotonowe 16,5cm). nie posiadam subwoofera gdyz pomieszczenie dosc male
(ok 16m) i nie stac mnie na dobry subwoofer, basu mam wystarczajaco. slucham
glownie koncertow . kiedys robilem maly test , podlaczylem do zestawu suba
Kody sw1000 no i niestety dzwiek pogorszyl sie znacznie, basu prawie nie
przybylo  a ten wydobywajacy sie z suba przypominal dudnienie ze studni,
przypominajace dzwiek z tub samochodowych, ogolnie wiecej szkody niz
pozytku.
a teraz do rzeczy . moglbym podlaczyc blu ray z ampli po optyku i w
amplitunerze przeniesc dolne pasmo do frontow, tak jak do tej pory , lecz
nie uzyskam dzwieku w jakosci hd. czy istnieja odtwarzacze ktore umozliwiaja
skonfigurowanie wyjsc analogowych tak by dolne pasmo zostalo przeniesione do
centrali i wszystko hulalo w 5.0 hd? czy rzeczywiscie gra jest warta
swieczki i warto inwestowac w dekodery dts hd , true , master i bog wie
jakie jeszcze na pokladzie czy to rzeczywiscie slychac czy to tylko
marketingowy belkot? czy moze lepiej zainwestowac w zestaw glosnikow 7.1 za
1500 zl z certyfikatem THX ((

pozdrawiam
rafal

Data: 2009-11-05 08:49:59
Autor: Robert_J
blu ray z wyjsciem analogowym
nie uzyskam dzwieku w jakosci hd.

A jaki to jest dźwięk w jakości hd?

Data: 2009-11-05 10:13:46
Autor: MF[PL]
Robert_J pisze:
nie uzyskam dzwieku w jakosci hd.

A jaki to jest dźwięk w jakości hd?

A Ty przespałeś ostatnie dwa lata?

Data: 2009-11-05 10:29:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
MF[PL] wrote:
Robert_J pisze:
nie uzyskam dzwieku w jakosci hd.

A jaki to jest dźwięk w jakości hd?

A Ty przespałeś ostatnie dwa lata?

Zdaje się, że nie piszemy tu o bełkocie marketoidopodobnym? Więc co to jest dźwięk w jakości HD?

Data: 2009-11-05 11:07:22
Autor: MF[PL]
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
MF[PL] wrote:
Robert_J pisze:
nie uzyskam dzwieku w jakosci hd.

A jaki to jest dźwięk w jakości hd?

A Ty przespałeś ostatnie dwa lata?

Zdaje się, że nie piszemy tu o bełkocie marketoidopodobnym? Więc co to jest dźwięk w jakości HD?

A z google potrafisz skorzystać?
Nowe bezstratne formaty od Dolby i DTS. Także wielokanałowy PCM dosyć częsty na płytach blu-ray.

Data: 2009-11-05 22:04:48
Autor: Tomasz Wójtowicz
MF[PL] pisze:

A z google potrafisz skorzystać?
Nowe bezstratne formaty od Dolby i DTS. Także wielokanałowy PCM dosyć częsty na płytach blu-ray.

To jest bełkot marketoidalny. HD=High Definition. Słówko 'definition' ma sens tylko w odniesieniu do wizji. Fonia może być High Fidelity, ale przecież standard HiFi istniał już w latach 60., więc na marketingowy lep się nie nadaje.

Data: 2009-11-05 23:20:39
Autor: MF[PL]
Tomasz Wójtowicz <sorry@too.much.spam> napisał(a):
MF[PL] pisze:

> [...]

To jest bełkot marketoidalny. HD=High Definition. Słówko 'definition' ma sens tylko w odniesieniu do wizji. Fonia może być High Fidelity, ale przecież standard HiFi istniał już w latach 60., więc na marketingowy lep się nie nadaje.

W zasadzie trudno się do tego odnieść. Ręce opadają.

Data: 2009-11-06 12:51:36
Autor: Syrkas
blu ray z wyjsciem analogowym

MF[PL] pisze:

[...]

Tobie opadaja czy opadaja innym ze dajesz sie wciagnac w marketingowy
bełkot... to tak jak mi pare lat temu szwagier udowadnial ze jego jakis tam
przenosny magnetofon ma 1000 W (bo tak napisane bylo na obudowie)...
zreszta jego sprawa...

Data: 2009-11-06 13:38:02
Autor: pawell32
Syrkas pisze:

[...]

bo ma tylko w szpilce i wg jakiej normy -;)
a z sieci pobiera 10W ;-)

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-11-06 14:06:22
Autor: MF[PL]
Syrkas pisze:
[...]

Czyli 6 kanałowy dźwięk zapisany bezstratnie to marketingowy bełkot?
No dobra
Jeśli o mnie chodzi to jest to akurat jedna z ważniejszych zalet blu-raya. Sorry ale ścieżka dd51 brzmi marnie przy truehd albo lpcm.

Data: 2009-11-06 14:27:55
Autor: Robert_J
blu ray z wyjsciem analogowym
Czyli 6 kanałowy dźwięk zapisany bezstratnie to marketingowy bełkot?
No dobra

Wnoszę że należysz do tego ułamka procenta ludzi ze słuchem absolutnym? ;-)))

 Sorry ale ścieżka dd51 brzmi marnie przy truehd albo lpcm.

A na czym słuchałeś?

Data: 2009-11-06 14:48:14
Autor: MF[PL]
Robert_J pisze:
Czyli 6 kanałowy dźwięk zapisany bezstratnie to marketingowy bełkot?
No dobra

Wnoszę że należysz do tego ułamka procenta ludzi ze słuchem absolutnym? ;-)))

Określenie "słuch absolutny" odnosi się do zupełnie czegoś innego.

Czy mam dobry słuch? Przeciętny.

 Sorry ale ścieżka dd51 brzmi marnie przy truehd albo lpcm.

A na czym słuchałeś?

Yamaha rx-v1600, jbl northridge E fronty (E80) i samsung bd p1400.

Data: 2009-11-07 00:56:45
Autor: Tomasz Wójtowicz
MF[PL] pisze:
Syrkas pisze:
[...]

Nazywanie go 'High Definition' to jest bełkot.

Wytłumacz mi proszę znaczenie słowa 'Definition' w kontekście sygnału audio.

Data: 2009-11-07 10:22:02
Autor: MF[PL]
Tomasz Wójtowicz pisze:
Czyli 6 kanałowy dźwięk zapisany bezstratnie to marketingowy bełkot?

Nazywanie go 'High Definition' to jest bełkot.

Jak zwał tak zwał. Póki nazywa się nośnymi marketingowo określeniami konkretne i przydatne rzeczy, nie widzę w tym nic złego. Mi bełkot kojarzy się z czymś co ma niewiele wspólnego z rzeczywistością i do tego jeszcze wprowadza ludzi w błąd. Dobry przykład to chodząca kilka lat temu reklama Cyfry+ i jej hasło "Cyfra+ cyfrowa jakość" czy jakoś tak. Wg "tfucuff" tej reklamy określenie "cyfrowa jakość" miało sugerować, że jak coś jest cyfrowe to jest super hiper jakości. Co jest kompletną bzdurą oczywiście. Inny przykład bezwzględnie wprowadzający ludzi w błąd, to ostatnie reklamy Samsunga z "Led tv". To dopiero jest bełkot.

Wytłumacz mi proszę znaczenie słowa 'Definition' w kontekście sygnału audio.

"Definition" to definicja ale i rozdzielczość. W cyfrowym audio bardzo często spotykam się określeniem "rozdzielczość". Pamiętaj, że mówimy tu o częstotliwości próbkowania i ilości bitów do opisania jednej próbki. Czy więc nazwiemy to dokładnością odwzorowania, zapisu, wiernością odwzorowania czy "rozdzielczością" wg mnie wszystko jest OK. Czepiasz się Kolego :)

Data: 2009-11-07 14:12:26
Autor: Robert_J
blu ray z wyjsciem analogowym
Jak zwał tak zwał. Póki nazywa się nośnymi marketingowo określeniami konkretne i przydatne rzeczy, nie widzę w tym nic złego.

A jak rzecz ma się np. z aparatami fotograficznymi dla niepełnosprytnych? Aparat z matrycą 1/2,5 czy nawet 1/2,7 cala, optyka na poziomie diaskopu "Ania" (taka zabawka sprzed 25-30 lat, to dla młodszych ;-) ), ale "rozdzielczość 12 Mpix" ;-). Tylko po ch....? Sprzedawca tłumaczy naiwniakowi jakie to piękne, szczegółowe fotki pstryknie tak zajebistą matrycą. Owszem, zapewne będzie to te ok. 12.000.000 pix, tyle że 10 czy 15 sąsiednich zarejestruje dokładnie to samo ;-))))

Mi bełkot kojarzy się z czymś co ma niewiele wspólnego z rzeczywistością i do tego jeszcze wprowadza ludzi w błąd.

OK, to odbiegając od tematu "dźwięku HD", czy powyższy przykład wprowadza w błąd?

..przykład bezwzględnie wprowadzający ludzi w błąd, to ostatnie reklamy Samsunga z "Led tv". To dopiero jest bełkot.

O, tu się zgadzamy ;-)

Data: 2009-11-07 22:14:47
Autor: Marek Dyjor
Tomasz Wójtowicz wrote:
MF[PL] pisze:

[...]

tja lampy blyskowe studyjne HD, farba do scian HD, nowy bełkot.

Data: 2009-11-06 13:40:46
Autor: pawell32
MF[PL] wrote:
Robert_J pisze:
[...]

i poczytaj na temat super audio cd

Data: 2009-11-06 14:12:44
Autor: MF[PL]
MF[PL] wrote:
Robert_J pisze:
[...]

I jeszcze dvd audio ?
Ale o czym my mówimy? Formaty dźwięku HD pojawiły się na nośnikach hd-dvd i blu-ray - następcach dvd video. Miałeś coś lepszego tam niż dd51? bo dts dużo rzadziej się zdarzał.

Data: 2009-11-06 14:32:12
Autor: Robert_J
blu ray z wyjsciem analogowym
Formaty dźwięku HD pojawiły się na nośnikach hd-dvd i blu-ray - następcach dvd video. Miałeś coś lepszego tam niż dd51? bo dts dużo rzadziej się zdarzał.

Zasadniczo może i masz trochę racji, ale zapewne wiesz że najsłabszym ogniwem zestawu audio są przetworniki, zwane głośnikami ;-)). Jaki sens onanizować się "audio hd" jeśli ma się kulawe kolumienki od "kina domowego" za 1000 zł z MM? Nie twierdzę że akurat Ty takie masz, ale 9 na 10 użytkowników niestety jest posiadaczami takiego wynalazku... A ich słyszenie różnicy najczęściej jest sprawą sugestii ;-))).

blu ray z wyjsciem analogowym