[hdd] blue screen podczas uruchamiania

Data: 2009-03-09 20:24:52
Autor: identyfikator: 20040501
[hdd] blue screen podczas uruchamiania
pytanie z pogranicza, ale bardziej sprzętowe...

mam w komputerze dysk, jak uruchamiam windowsa xp z tego dysku nie ma problemów... jak tylko podepnę na drugiej taśmie dysk, podczas uruchamiania windowsa pojawia się blue screen... o co może chodzić?
czy płyta walnięta? reinstalowałem xp, kilka uruchomień z dyskiem dodatkowym przeszło, ale teraz znów blue screen... nie mam pomysłu co jest nie tak...
do tego czasem restartuje mi się ten podpięty dysk, możliwe, że płyta?

Data: 2009-03-09 20:50:13
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w wiadomości news:gp3qe4$tf8$1news.onet.pl...
[...]

Ale problem pojawia sie, jak dodajesz drugi dysk, czy jak przepinasz pierwszy na druga tasme?  Bo w sumie troche zamieszane masz w opisie...

Jesli to problem po dopieciu drugiego dysku - to go odlacz i zamiast tego przelacz pierwszy dysk na drugi kanal... wtedy sprawdz efekty...
Poza tym w windowsie jest podglad zdarzen, ktory wartoby poogladac...
Poza tym przy BSODzie zazwyczaj jest jakis komunikat - numer bledu, biblioteka, na ktorej sie wywalil system... Daj ludziom szanse, zeby ci pomogli...
Poza tym - zawsze wartoby na poczatek wykluczyc problemy z dyskiem (SMART, skanowanie powierzchni) i pamieciami (memtest), a najlepiej - jeszcze problem z zasilaczem (chwilowa wymiana na inny i sprawdzenie, czy problem w dalszym ciagu istnieje)...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-03-10 18:54:01
Autor: identyfikator: 20040501
[hdd] blue screen podczas uruchamiania
sytuacja wygląda tak, mam płytę Asrock AM2NF3... używam w niej obu kanałów ATA, na jednym kabelku mam dysk, na drugim kabelku mam nagrywarkę i kieszeń w której czasem umieszczam dysk... no i coś się pochrzaniło, bo gdy bootuję windows xp z sp2 przy włożonym innym dysku do kieszeni, przy uruchamianiu pojawia mi się blue screen z napisem
irql_not_less_or_equal
a poniżej jakieś informacje serwisowe:
Informacje techniczne: 0x0000000A (0x0000007E, 0x00000002, 0x00000000, 0x80500390)...
czy teraz możecie mi Panowie pomóc?

Data: 2009-03-10 20:38:40
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w wiadomości news:gp69fp$ihb$1news.onet.pl...
[...]

No to wartoby zaczac od najlepszego doradcy na grupie:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=irql_not_less_or_equal&btnG=Szukaj&lr=

Proste, prawda? :)

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-03-11 16:25:16
Autor: identyfikator: 20040501
[hdd] blue screen podczas uruchamiania
potraktuję to jako niesmaczny żart, pytanie pozostaje otwarte...

Data: 2009-03-12 01:27:16
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w wiadomości news:gp8l4r$1lq$1news.onet.pl...
potraktuję to jako niesmaczny żart, pytanie pozostaje otwarte...

No nie bardzo rozumiem...
w pierwszej odpowiedzi podalem ci przypuszczalne kierunki poszukiwan, pomimo, ze nie napisales zadnego sensownego komunikatu bledu - nic, na czym moznaby sie oprzec...

Jak juz podales cos dokladniej, to zasugerowalem, zebys w googlach sprawdzil podstawowe rzeczy (nota bene pokrywaly sie z tym, co napisalem wczesniej). Sprawdziles cos z tego? Czy ma sie odezwac kolejna osoba, ktora costam zasugeruje, a ty to przyjmiesz do wiadomosci lub nie...

Teraz prawdopodobnie czekasz z zalozonymi rekami, az ktos z czarodziejska rozdzka przyjdzie i naprawi ci zdalnie komputer, albo powie - uwalila ci sie plyta/zasilacz/pamiec... Uwierz mi - takie zachowanie jest NIEPOWAZNE. Jesli nie stac cie na to, zeby z internetu sciagnac memtesta czy program do sprawdzenia dysku twardego - to czego wlasciwie oczekujesz od tej grupy?

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-03-12 10:45:57
Autor: identyfikator: 20040501
[hdd] blue screen podczas uruchamiania
przed napisaniem postu sprawdziłem, pamięć jest dobra... a w tych linkach wszyscy sugerują wymień pamięć.

Data: 2009-03-13 00:53:56
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w wiadomości news:gpalkn$c8i$1news.onet.pl...
przed napisaniem postu sprawdziłem, pamięć jest dobra... a w tych linkach wszyscy sugerują wymień pamięć.

No to teraz ja rowniez sie dowiedzialem, ze testowales pamiec :)
Zakladajac to, co napisales ponizej, proponuje jeszcze takie sprawdziany:
- zasilacz - byc moze podlaczenie obu urzadzen przekracza mozliwosci zasilacza (jesli tak - to i tak w niedlugim czasie czeka cie wymiana)
- sprawdzenie zworek master/slave na obu tasmach - bo jak rozumiem, nie sa to napedy SATA...

Jesli zworki sa OK, to zrob tak:
- odepnij jedno z urzadzen, uruchom i sprawdz w jakim trybie dziala (PIO, UDMA) - sprawdzasz to w menedzerze urzadzen, sekcja kontrolerow ATA/ATAPI, u ciebie bedzie to jako Secondary Channel, tak? - Sprawdz, czy widzisz to jako urzadzenie nadrzedne, czy podrzedne.
- nastepnie odlacz to i podlacz drugie urzadzenie... jesli oba beda podrzedne, albo oba nadrzedne - to sytuacja bledna i nalezy wrocic do zworkologii..
- jesli oba maja rozne tryby transferu (ale poprawne zworki), to chyba da sie wymusic w BIOSie tryb transferu (chociaz tego nie jestem pewien)...

Aha - tak z mojego doswiadczenia - jesli dysk sluzy ci tylko do wymiany danych (a nie do bootowania) - lepiej go ustawic jako Slave, a nagrywarke na Master.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-03-15 10:26:37
Autor: identyfikator: 20040501
[hdd] blue screen podczas uruchamiania
no to teraz zgłupiałem kompletnie... wymieniłem nagrywarkę i zmieniłem master/slave... dalej to samo, wiesza się przy uruchamianiu... chyba nie pozostaje mi nic innego niż zakupienie nagrywarki na sata - tylko mam pytanie, jak taka nagrywarka działa z linuxem na jądrze 2.4.x?

Data: 2009-03-15 12:14:51
Autor: identyfikator: 20040501
[hdd] blue screen podczas uruchamiania
no to się załatwiłem, ściągnąłem sterowniki z nVidii do nForce i próbowałem zainstalować... teraz mam tak, że przy uruchamianiu ekrna wygasza się, dysk coś tam mieli i po chwili pełny zwis... dysk stoi klawiatura nie działa...

próbowałem wejść w tryb awaryjny, ale nie wiem czemu w trybie awaryjnym nie działa ani myszka ani klawiatura...

czy jest jeszcze jakiś ratunek?

Data: 2009-03-12 13:35:08
Autor: identyfikator: 20040501
[hdd] blue screen podczas uruchamiania
wkurzyłem się nie na żarty ;o)... wymieniłem pamięć, płytę,
dyski... nic nie pomogło... odłączyłem nagrywarkę DVD i co?
spokój, żadnego blue screena... czy Ktoś spotkał się z takim
przypadkiem, że przy podpięciu na jednym kablu DVD + HDD
windows wywala się przy bootowaniu? na szczęście mam
gwarancję, tylko nie wiem jak uzasadnić, żeby wymienili...

[hdd] blue screen podczas uruchamiania