Data: 2014-08-13 09:27:32 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
http://www.tvn24.pl/wyprzedzal-bmw-na-podwojnej-ciaglej-nie-zyja-trzy-osoby,458663,s.html
Dlatego właśnie jestem za zakazem "anglików" w PL. Często tamtędy jeżdżę... Jedyny oddech między wąskimi dróżkami i wszyscy dają "ile fabryka dała". |
|
Data: 2014-08-13 08:49:12 | |
Autor: Budzik | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik twistedme twistedme@o2.pl ...
http://www.tvn24.pl/wyprzedzal-bmw-na-podwojnej-ciaglej-nie-zyja-trzy-oA przeciw tym z kierownica po lewej nie jestes? Tez powoduja wypadki...
Cóż, wariatów ci u nas dostatek :( |
|
Data: 2014-08-13 11:16:56 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-13 10:49, Budzik pisze:
Użytkownik twistedme twistedme@o2.pl ...Oczywi¶cie, że jestem, ale tu w materiale jest mowa o tym, że głównym powodem wypadku był brak widoczno¶ci spowodowany umiejscowieniem kierownicy. Jak tylko usłyszałem o możliwo¶ci legalizacji "anglików" to pomy¶lałem wła¶nie o takiej sytuacji. |
|
Data: 2014-08-13 11:20:09 | |
Autor: X-Man | |
bmw "anglik" | |
"twistedme" <twistedme@o2.pl> wrote in message news:53eb2d0a$0$2147$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-08-13 10:49, Budzik pisze: jasne... powodem wypadku nie była kierownica po prawej stronie tylko bezdenna głupota kierowcy który wyprzedzał na łuku drogi nie widz±c co ma przed sob±... Sam poruszałem się po Polsce anglikiem wiele razy i sprawa jest prosta albo widzisz i wyprzedzasz albo po prostu jedziesz wolniej a czy kierownica jest z prawej czy z lewej czy po ¶rodku to co ma za znaczenie? W przypadku kierownicy po prawej wystarczy zachowac większy odstęp i zjechać delikatnie na lewy pas żeby upewnić się że nic nie jedzie ale jak kto¶ jeĽdzi jakby był nie¶miertelny to potem s± efekty. Normlany człowiek będzie po prostu mniej wyprzedzał jak nie ma widoczno¶ci co paradoksalnie powinno poprawic bezpieczeństwo... Pzdr Piotr |
|
Data: 2014-08-13 16:01:20 | |
Autor: RadoslawF | |
bmw "anglik" | |
Dnia 2014-08-13 11:16, Użytkownik twistedme napisał:
Oczywiście, że jestem, ale tu w materiale jest mowa o tym, że głównymhttp://www.tvn24.pl/wyprzedzal-bmw-na-podwojnej-ciaglej-nie-zyja-trzy-oA przeciw tym z kierownica po lewej nie jestes? Tez powoduja wypadki... Nie było informacji o głównym powodzie. Była informacja o wyprzedzania na podwójnej ciągłej na łuku poprzedzona informacją że kierownica była po innej niż zwykle stronie. Jak kretyn by siedział po właściwej to wyprzedzanie w tym miejscu doprowadziło by do tego samego. Inna sprawa że zakaz rejestracji anglików u nas to chyba jedyny dobry pomysł nierobów zza biurek. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-08-13 17:08:23 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-13 16:01, RadoslawF pisze:
Nie było informacji o głównym powodzie. A może powodem była chwila zapomnienia wynikająca z przyzwyczajenia do ruchu lewostronnego? Tego nie wiemy - nie ma żadnej wzmianki, że kierowcą był mieszkaniec naszego kraju. Być może był to ktoś, kto ostatnie kilka lat spędził jednak na wyspach, a do Polski przyjechał na wakacje. Jeden błąd, a ludzi szkoda. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2014-08-13 17:56:32 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
bmw "anglik" | |
On Wed, 13 Aug 2014, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
A może powodem była chwila zapomnienia wynikaj±ca z przyzwyczajenia do ruchu I z tego "przyzwyczajenia" pojechał LEWˇ stron± kolumny? Rowerzysta? :> Jeden bł±d, a ludzi szkoda. Ludzi szkoda, ale w ten "bł±d" to sam nie wierzysz. To jest klasyczny przypadek z tych, o których powiadam, że dopóki za podjęcia próby takiego manewru kara nie będzie ISTOTNIE WYŻSZA niż kara za jazdę "z promilami" (no, niech będzie, do 2 promili :>) to z wypadkowo¶ci± nie będzie lepiej. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-08-14 08:32:59 | |
Autor: Robson | |
bmw "anglik" | |
A może powodem była chwila zapomnienia wynikaj±ca z przyzwyczajenia do Wiemy, gdyby tak było to wyprzedzałby po prawej. R |
|
Data: 2014-08-16 09:30:32 | |
Autor: Budzik | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik twistedme twistedme@o2.pl ...
Oczywi¶cie, że jestem,http://www.tvn24.pl/wyprzedzal-bmw-na-podwojnej-ciaglej-nie-zyja-trzy-oA przeciw tym z kierownica po lewej nie jestes? Tez powoduja wypadki... Czyli jestes przeciw wszystkim samochodom? cóż... ale tu w materiale jest mowa o tym, że głównym powodem wypadku był brak widoczno¶ci spowodowany umiejscowieniem kierownicy. Jak tylko usłyszałem o możliwo¶ci legalizacji "anglików" to pomy¶lałem wła¶nie o takiej sytuacji. Wiesz, jezdziłem troche anglikiem po Polsce - wiadomo ze trzeba jezdzic ostrożniej. Jak sie ma kierownice po prawej a jedzie sie tak jakby była po lewej to problemem nie jest samochód a głupi kierowca. |
|
Data: 2014-08-16 12:26:41 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-16 11:30, Budzik pisze:
problemem nie jest samochód a głupi kierowca.Cały czas próbuję to powiedzieć, a skoro wiadomo, że głupich jest więcej niż m±drych... Dla mnie jasne jest, że jak takich samochodów będzie więcej, to automatycznie wzro¶nie liczba debili za ich kierownicami. |
|
Data: 2014-08-16 13:59:50 | |
Autor: Budzik | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik twistedme twistedme@o2.pl ...
No ale nie rozumiem, dlaczego akceptujesz kierownice po lewej a przeszkadza ci kierownica po prawej, skoro to nie od jej umiejscowienia a od czynnika białkowego ktory przy niej siedzi zalezy bezpieczenstwo?problemem nie jest samochód a głupi kierowca.Cały czas próbuję to powiedzieć, a skoro wiadomo, że głupich jest więcej niż m±drych... Dla mnie jasne jest, że jak takich samochodów będzie więcej, to automatycznie wzro¶nie liczba debili za ich kierownicami. |
|
Data: 2014-08-16 14:34:24 | |
Autor: Hinek | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik "twistedme" napisał
Twierdzisz, że Polacy s± najgłupszym narodem w UE. Inne nacje radz± sobie bez problemu z kierownic± po niewła¶ciwej stronie, jednak twoim zdaniem debilni Polacy nie ogarn± tego. Nie wiem jakiej jeste¶ narodowo¶ci - no bo chyba nie jeste¶ z tych "debili", ale twierdzę, że to Ty jeste¶ głupi stawiaj±c takie tezy. Proponuję aby¶ swoje ¶wiatłe opinie wyrażał w swoim kraju. -- Hinek |
|
Data: 2014-08-16 16:51:55 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-16 14:34, Hinek pisze:
Użytkownik "twistedme" napisałTwierdzę to co mówi± statystyki: http://www.kia.com/pl/-/media/pl/content-pages/content-page/in-page-imagery/kiasafetysystem/img-wykres1-ofiary-ue2008.jpg http://bi.gazeta.pl/im/8/11817/z11817588Q,Zabici-w-wypadkach-drogowych-w-Unii-Europejskiej.jpg http://bezpieczenstwo.pord.pl/useruploads/images/najbardziej_niebezpieczne_drogi_w_europie.jpg Dla mnie EOT, bo widzę, że zaraz się okaże, że jestem ruskim albo niemieckim agentem, bo nie twierdzę, jak Ty, że bycie Polakiem znaczy z automatu bycie m±drym człowiekiem i ¶wietnym kierowc±. |
|
Data: 2014-08-16 17:45:57 | |
Autor: RadoslawF | |
bmw "anglik" | |
Dnia 2014-08-16 16:51, Użytkownik twistedme napisał:
Twierdzę to co mówią statystyki:Cały czas próbuję to powiedzieć, a skoro wiadomo, że głupich jestTwierdzisz, że Polacy są najgłupszym narodem w UE. Inne nacje radzą W którym miejscu ta statystyka twierdzi że to z winy kierowców ? http://bi.gazeta.pl/im/8/11817/z11817588Q,Zabici-w-wypadkach-drogowych-w-Unii-Europejskiej.jpg W którym miejscu ta statystyka twierdzi że to z winy kierowców ? I dlaczego są kraje w których zabitych jest więcej ? http://bezpieczenstwo.pord.pl/useruploads/images/najbardziej_niebezpieczne_drogi_w_europie.jpg A tutaj wręcz winią stan drug anie kierowców. Inna sprawa że tendencyjnie pominęli te mające większy współczynnik wypadków na milion mieszkańców. No ale Dla mnie EOT, bo widzę, że zaraz się okaże, że jestem ruskim albo Dajesz się manipulować jak przedszkolak, lub ty próbujesz manipulować nami, nieskutecznie. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-08-17 15:59:44 | |
Autor: Budzik | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik twistedme twistedme@o2.pl ...
Twierdzę to co mówi± statystyki: Zle czytane to jedno wielkie kłamstwo. Hint: drogi... |
|
Data: 2014-08-16 16:04:03 | |
Autor: J.F. | |
bmw "anglik" | |
Dnia Sat, 16 Aug 2014 12:26:41 +0200, twistedme napisał(a):
W dniu 2014-08-16 11:30, Budzik pisze: Jeszcze pytanie czy kierowca sobie zdaje sprawe z zagrozenia i wie jak temu przeciwdzialac. Moze trzeba specjalna kategorie PJ i kurs doszkalajacy :-) J. |
|
Data: 2014-08-16 17:30:15 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
bmw "anglik" | |
On Sat, 16 Aug 2014, J.F. wrote:
Jeszcze pytanie czy kierowca sobie zdaje sprawe z zagrozenia "Widzi że nie widzi" i nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia? No to jest tak samo niebezpieczny, kiedy siedzi z kierownic± po lewej. Pechowo przy TYM wypadku siedział po prawej, ale to bez znaczenia. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-08-16 17:52:47 | |
Autor: J.F. | |
bmw "anglik" | |
Dnia Sat, 16 Aug 2014 17:30:15 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
On Sat, 16 Aug 2014, J.F. wrote: Nie - wyjezdza w lewo zeby zobaczyc i nie zdaje sobie sprawy ile drogi zajezdza. No to jest tak samo niebezpieczny, kiedy siedzi z kierownic± Ale siedzac po lewej wyjezdza o te 75cm mniej, czyli czesto wcale nie wyjezdza na przeciwny pas. J. |
|
Data: 2014-08-16 23:48:38 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
bmw "anglik" | |
On Sat, 16 Aug 2014, J.F. wrote:
Dnia Sat, 16 Aug 2014 17:30:15 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a): Zastanówmy się... to z ilu jeszcze rzeczy "nie zdaje sobie sprawy"? Je¶li NIE WIDZI, że ma prawie półtorej metra do krawędzi auta, to IMHO "angielsko¶ć" kierownicy nadal jest gdzie¶ na końcu listy zagrożeń. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-08-13 11:15:38 | |
Autor: Robson | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-13 09:27, twistedme pisze:
http://www.tvn24.pl/wyprzedzal-bmw-na-podwojnej-ciaglej-nie-zyja-trzy-osoby,458663,s.html Ja bym w ogóle zakazał sprzedaży BMW: http://www.kurierlubelski.pl/artykul/3537227,wypadek-na-ul-diamentowej-bmw-rozbilo-sie-na-filarze-wiaduktu-zginal-pasazer-zdjecia,id,t.html R |
|
Data: 2014-08-13 12:07:43 | |
Autor: BartekK | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-13 11:15, Robson pisze:
W dniu 2014-08-13 09:27, twistedme pisze:Nie ma co się rozdrabniać, zakazać samochodów! albo jeszcze lepiej zakazać wypadków... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-08-14 19:54:20 | |
Autor: Shrek | |
bmw "anglik" | |
On 2014-08-13 12:07, BartekK wrote:
Ja bym w ogóle zakazał sprzedaży BMW:Nie ma co się rozdrabniać, zakazać samochodów! albo jeszcze lepiej E tam - zakazać internetu i telewizji - statystycznemu Kowalskiemu wypadki znikniesz:P Shrek. |
|
Data: 2014-08-13 12:50:27 | |
Autor: Hinek | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik "Robson" napisał
Słusznie, ale ja bym jeszcze zakazał filarów! -- Hinek |
|
Data: 2014-08-13 13:52:29 | |
Autor: z | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-13 o 11:15, Robson pisze:
Ja bym w ogóle zakazał sprzedaży BMW: Przecież badania wykazały że poruszanie się BMW jest bardzo niebezpieczene. Prawie tak samo niebezpieczne jak używanie komórki ;-) UE powinna wydać dyrektywę zakazuj±c± sprzedawania tak niebezpiecznych pojazdów. ;-) Skoro można zakazać wędzenia dymem... z |
|
Data: 2014-08-13 12:53:35 | |
Autor: Hinek | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik "twistedme" napisał
Najwięcej wypadków powodują kierowcy w autach z kierownicą po lewej. Dlatego jestem za zakazem rejestrowania "europejczyków" w PL. -- Hinek |
|
Data: 2014-08-13 13:06:07 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-13 12:53, Hinek pisze:
Użytkownik "twistedme" napisałFajnie brzmi taka demagogia... Idąc tym tropem można powiedzieć, że pijani powodują znacznie mniej wypadków niż trzeźwi. Pozwolisz jeździć bezkarnie na bani? O ile zapinanie pasów mnie grzeje, chcesz, nie zapinaj, Twoja sprawa. Jeżdżąc bez pasów nikogo nie zabijesz, a nie widząc nic podczas wyprzedzania jak widać można... |
|
Data: 2014-08-13 13:54:39 | |
Autor: z | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-13 o 13:06, twistedme pisze:
O ile zapinanie pasów mnie grzeje, chcesz, nie zapinaj, Twoja sprawa. Jak to? Przecież wylecisz przez przedni± szybę i trafisz niewinnego przechodnia. Wszystko można uzasadnić w zależno¶ci od siły lobbingu albo o zgrozo głupoty ludzkiej. z |
|
Data: 2014-08-13 17:16:11 | |
Autor: Hinek | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik "twistedme" napisał
Nie widzisz - nie wyprzedzasz. To proste! Jakie znaczenie ma to po której stronie jest kierownica? Jeśli zderzysz się czołowo na lewym łuku z debilem w aucie z kierownicą po lewej - to OK? Nieważne że bawił się w ruską ruletkę? -- Hinek |
|
Data: 2014-08-13 19:13:14 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-13 17:16, Hinek pisze:
Użytkownik "twistedme" napisałA możliwe, że on się wychylił, żeby zobaczyć, czy może wyprzedzać? W takim wypadku to jednak ma znaczenie. Mało prawdopodobne chyba, że facet celowo wjechał na czołówkę... |
|
Data: 2014-08-13 23:10:31 | |
Autor: Bogdann | |
bmw "anglik" | |
Jeżeli nie jeste¶ pewien, czy możesz się wychylić, żeby sprawdzić, czy potem możesz wyprzedzić - nie wychylaj się. Każdy manewr na drodze powinien być bezpieczny. ¦więta jest pierwsza reguła - 'Nie widzisz - nie jedĽ'. pzdr Bogdan |
|
Data: 2014-08-14 08:19:20 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-14 08:10, Bogdann pisze:
W takim razie próba wyprzedzania "anglikiem" w ogóle nie powinna mieć miejsca. |
|
Data: 2014-08-13 23:58:42 | |
Autor: Bogdann | |
bmw "anglik" | |
W takim razie prďż˝ba wyprzedzania "anglikiem" w ogďż˝le nie powinna mieďż˝ miejsca. Nieprawda, bo: a) wszystkie przypadki, gdy jednak kierwowca 'anglika' widzi bez wychylania drogę: - wyprzedzanie 'anglikiem', ktory jest wyższy od wyprzedzanego auta (np. ciężarówk± wyprzedzasz niski osobowy) - wyprzedzanie z górki b) ja rozumiem, że założyłe¶ sytuację, że wyprzedzać należy siedz±c na tyłku drugiego auta i wychylać się bezpo¶rednio będ±c za nim, a można przecież zachować taki odstęp od wyprzedzanego auta, aby jednak bezpiecznie się wychylić. Oczywi¶cie wymaga to lepszych warunków - czyli więcej czasu na taki manewr, dłuższy odcinek prostej , etc. c) na drogach jednokierunkowych (np. autostradach) pzdr Bogdan |
|
Data: 2014-08-14 06:52:01 | |
Autor: Jacek Politowski | |
bmw "anglik" | |
In article <53ec54e9$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
twistedme <twistedme@o2.pl> wrote: W dniu 2014-08-14 08:10, Bogdann pisze: ¦więta jest pierwsza reguła - 'Nie widzisz - nie jedĽ'. W takim razie próba wyprzedzania "anglikiem" w ogóle nie powinna mieć miejsca. Je¶li nie potrafisz wyprzedzać inaczej niż "ze zderzaka", to faktycznie... Ale w takm razie i autem LHD powiniene¶ się powstrzymać. -- Jacek Politowski |
|
Data: 2014-08-14 08:35:09 | |
Autor: Robson | |
bmw "anglik" | |
W takim razie próba wyprzedzania "anglikiem" w ogóle nie powinna mieć Oczywi¶cie, je¶li nie ma widoczno¶ci i nie może się bezpiecznie "wychylić" to się nie wyprzedza. |
|
Data: 2014-08-14 08:43:46 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-14 08:35, Robson pisze:
ergo, moim zdaniem, bez sensu jest dopuszczanie do ruchu samochodów, które nie mog± wyprzedzać/wymijać innych uczestników ruchu.W takim razie próba wyprzedzania "anglikiem" w ogóle nie powinna mieć |
|
Data: 2014-08-14 09:16:48 | |
Autor: X-Man | |
bmw "anglik" | |
"twistedme" <twistedme@o2.pl> wrote in message news:53ec5aa3$0$2239$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-08-14 08:35, Robson pisze: mog±, jest to trochę trudniejsze w aucie z kierownic± po prawej ale można skutecznie i bezpiecznie wyprzedzać, s± sytuacje kiedy należy po prostu odpu¶cić lub poczekać aż kto¶ "utoruje" drogę ale nie jest to jazda na ¶lepo jak usiłujesz sugerować, s± też dostępne na rynku lusterka mocowane na przyssawkę do przedneij szyby (w lewym rogu) gdzie możesz spokojnie obserwować ruch z naprzeciwka. Niestety zdrowego rozs±dku nic nie zast±pi i jak kto¶ wyprzedza na łukach, skrzyżowaniach liniach ci±głych itd. to umiejscowienie kierownicy nie ma tu nic do rzeczy Pzdr Piotr |
|
Data: 2014-08-14 16:45:02 | |
Autor: twistedme | |
bmw "anglik" | |
W dniu 2014-08-14 10:16, X-Man pisze:
Niestety zdrowegoOtóż to. Nie wiem czemu większo¶ć z Was zakłada sytuację, że kierowca będzie jeĽdził bezpiecznie, uważnie i zgodnie z przepisami. Wystarczy trochę pojeĽdzić po polskich drogach, żeby doj¶ć do wniosków dokładnie odwrotnych. Dlatego ja wolałbym nie spotykać z naprzeciwka dodatkowo jeszcze kierowców, którzy z założenia maj± utrudnione wykonywanie manewrów na drodze. |
|
Data: 2014-08-14 16:41:51 | |
Autor: RadoslawF | |
bmw "anglik" | |
Dnia 2014-08-14 08:43, Użytkownik twistedme napisał:
ergo, moim zdaniem, bez sensu jest dopuszczanie do ruchu samochodów,W takim razie próba wyprzedzania "anglikiem" w ogóle nie powinna mieć Zgłoś to to do UE, u nich wolno i wypadków z tego powodu specjalnie dużo raczej nie ma. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-08-14 21:34:30 | |
Autor: WildS | |
bmw "anglik" | |
On 2014-08-14, twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:
W dniu 2014-08-14 08:35, Robson pisze: Jakoś w UK nie mają z tym problemu tylko Polacy go widzą. Jeżdżą tam auta z kierownicami po obu stronach i nie słychać o jakiejś pladze wypadków z udziałem Francuzów, Holendrów, Belgów (którzy zwłaszcza latem sobie tam turystycznie jeżdżą) czy Polaków. Problem nie leży w aucie a w kierowcy. Ma kierownicę nie po tej stronie co trzeba to niech się do tego dostosuje. -- WildS |
|
Data: 2014-08-15 00:22:43 | |
Autor: J.F. | |
bmw "anglik" | |
Dnia Thu, 14 Aug 2014 21:34:30 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
ergo, moim zdaniem, bez sensu jest dopuszczanie do ruchu samochodów, które nie mog± wyprzedzać/wymijać innych uczestników ruchu. Bo oni tam jezdza na wakacjach, nigdzie im sie nie spieszy, a i autostrady tam maja :-( Problem nie leży w aucie a w kierowcy. Ma kierownicę nie po tej stronie J. |
|
Data: 2014-08-14 08:55:32 | |
Autor: Hinek | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik "twistedme" napisał
A nie-anglikiem tak? Przypominam, że był tak łuk i podwójna ci±gła. -- Hinek |
|
Data: 2014-08-16 09:30:33 | |
Autor: Budzik | |
bmw "anglik" | |
Użytkownik twistedme twistedme@o2.pl ...
W takim razie próba wyprzedzania "anglikiem" w ogóle nie powinna mieć miejsca.A możliwe, że on się wychylił, żeby zobaczyć, czy może wyprzedzać? Oczywi¶cie. Pod warunkiem, ze nie umiesz wyprzedzac. |