Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   bmw dakar i zmiana przeÅ‚ożeÅ„

bmw dakar i zmiana przełożeń

Data: 2010-03-25 19:04:55
Autor: Piotr Rezmer
bmw dakar i zmiana przełożeń
Witam

Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie po 1 ząbku na przodzie i tyle uczyni jedynkę praktyczniejszą?

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2010-03-25 20:01:52
Autor: Monster
bmw dakar i zmiana przełożeń
W dniu 2010-03-25 19:04, Piotr Rezmer pisze:
Witam

Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na
asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie
po 1 zÄ…bku na przodzie i tyle uczyni jedynkÄ™ praktyczniejszÄ…?

chyba trochę źle kombinujesz,dodajesz na jednej zębatce ew na drugiej odejmujesz,ale zmienią się wszystkie przełożenia czyli na wszystkich biegach będzie mocniejszy/słabszy.
To o co Ci chodzi to bardziej zmiana przełożeń samych zębatek 1go biegu.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2010-03-25 20:12:42
Autor: Piotr Rezmer
bmw dakar i zmiana przełożeń
Monster pisze:

chyba trochę źle kombinujesz,dodajesz na jednej zębatce ew na drugiej
odejmujesz,ale zmienią się wszystkie przełożenia czyli na wszystkich
biegach będzie mocniejszy/słabszy.
To o co Ci chodzi to bardziej zmiana przełożeń samych zębatek 1go biegu.

Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście np. z 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne dodanie ząbka na tylnej tarczy.
Zdaję sobie sprawę, że proporcji przełożeń poszczególnych biegów nie zmienię.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2010-03-25 20:55:25
Autor: Monster
bmw dakar i zmiana przełożeń
W dniu 2010-03-25 20:12, Piotr Rezmer pisze:

Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście
np. z 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne
dodanie zÄ…bka na tylnej tarczy.
Zdaję sobie sprawę, że proporcji przełożeń poszczególnych biegów nie
zmieniÄ™.
ZmieniaÅ‚em w Dukacie tylnÄ… zÄ™batkÄ™  na +2 zÄ™by,zmiana byÅ‚a o jakieÅ› 15%


--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2010-03-25 22:43:45
Autor: Hinek
bmw dakar i zmiana przełożeń

Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał

Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście np. z 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne dodanie ząbka na tylnej tarczy.


Zmiana o jeden zab na malej zebatce odpowiada w przyblizeniu zmianie o
trzy na duzej.  Jak dodasz jeden na malej - to tak jak bys odjal trzy na duzej.
Czyli efekt ktory chcesz uzyskac mozesz miec zmniejszajac ilosc zebow
duzej o dwa - bez zmiany malej. To chyba latwiej?
Pozdr

--
Hinek
F650 K750 i inne..

Data: 2010-03-25 20:36:09
Autor: KJ Siła Słów
bmw dakar i zmiana przełożeń
Piotr Rezmer pisze:
Witam

Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie po 1 ząbku na przodzie i tyle uczyni jedynkę praktyczniejszą?

To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.

Musisz znalezc przelozenia fabryczne i policzyc zmiane w %.

KJ

Data: 2010-03-25 22:46:45
Autor: Hinek
bmw dakar i zmiana przełożeń

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał

To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.


To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]
Pozdr

--
Hinek
F650 K750 i inne..

Data: 2010-03-25 23:48:50
Autor: KJ Siła Słów
bmw dakar i zmiana przełożeń
Hinek pisze:

To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]

fakt.

KJ

bmw dakar i zmiana przełożeń

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona