bol kolana a wysokosc siodelka

Data: 2009-09-17 12:46:01
Autor: Tomasz Minkiewicz
bol kolana a wysokosc siodelka
On Thu, 17 Sep 2009 12:18:16 +0200
KuFeL <kufel@o2.pl> wrote:

przed Mazovia w Jozefowie podnioslem sobie siodelko o jakies 2 cm tak zeby przy pedalowaniu miec 100% wyprostowana noge. Ostatnie km maratonu konczylem z bolem kolana od zewnetrznej, ponizej stawu.

Potem ze dwa-trzy dni odczuwalem bol podczas chodzenia.

Po tygodniu wsiadlem znow na rower i po nastu km znow bol w tym samym miejscu. Dopiero po obnizeniu siodelka o rzeczone 2 cm bol troche ustapil. czy to ma az taki wplyw na obciazenie stawow?

Skoro ból jest poniżej i z boku, to chyba nie problem ze stawem, a ze
ścięgnami. Chyba jest całkiem możliwe, że nawet te głupie 2 cm,
powodując, że nogę prostujesz „do oporu”, na tyle zwiększą napięcie
ścięgien, że zaczną one boleć.

A czujesz w ogóle zwiększenie wydajności przy podniesieniu siodełka tak
blisko skraju zakresu?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-17 04:15:16
Autor: kaczor1
bol kolana a wysokosc siodelka
On 17 Wrz, 12:46, Tomasz Minkiewicz napisa:

Skoro bl jest poniej i z boku, to chyba nie problem ze stawem, a ze
cignami.

To problem z wizadem.
U mnie te  pojawia si po przejechaniu 15-20km i to bez specjalnego
forsowana si.
Dwa lata temu wyldowaem z tym u ortopedy bo bul by na tyle silny,
e przez dwa tygodnie nie mogam normalnie chodzi.
Badanie, przewietlenia a w kocu USG. - na usg usyszaem:
przetrenowanie.
Od ortopeda usyszaem:
Nic panu nie bdzie ale kotki sabe wic adnej gry w tenisa,
adnego chodzenia po grach, adnej jazdy na nartach.
Zalecam duo jazdy na rowerze. :-)
-  ale przez rower do pana trafiem
Aaa. no to adnej jazdy na rowerze.

Do ostatniego punktu si nie zastosowaem.

KuFeL
Jeli zauwaye zwizek pomidzy pozycj na rowerze a blem to po
prostu wr do poprzednich ustawie.

Pozdrawiam Roland

Data: 2009-09-17 13:38:17
Autor: KuFeL
kaczor1 pisze:

KuFeL
Jeli zauwaye zwizek pomidzy pozycj na rowerze a blem to po
prostu wr do poprzednich ustawie.

ustawilem po staremu, dzis odpoczywam. jutro mam zaplanowane ca 40 km. zobaczymy. bo w niedziele kolejna mazovia i chcialbym wystartowac...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-09-17 14:05:14
Autor: Coaster
bol kolana a wysokosc siodelka
kaczor1 wrote:
[...]
[...] wyldowaem z tym u ortopedy bo bul [auuuuuu!] by na tyle silny,
e przez dwa tygodnie nie mogam normalnie chodzi [...]
[...] Roland

Problem z orientacja? Roland? Rolanda? ;-)

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-09-17 06:05:44
Autor: kaczor1
bol kolana a wysokosc siodelka
On 17 Wrz, 14:05, Coaster pisze:
kaczor1 wrote:

[...]

> [...] wyldowaem z tym u ortopedy bo bul [auuuuuu!] by na tyle silny,
> e przez dwa tygodnie nie mogam normalnie chodzi [...]
> [...] Roland

Problem z orientacja? Roland? Rolanda? ;-)

Z orientacj nie.
Ze wzrokiem i maymi literkami w telefonie tak.
BELFER. ;-)

KuFeL pisze:

wiecej niz kiedykolwiek a 30 na karku. wydajnosc generalnie mi rosnie,
choc fakt ze po podniesieniu siodelka odczulem znaczy wzrost

Do mnie te po trzydziestce dotaro - nie jestem niezniszczalny.

Pozdrawiam Roland

Data: 2009-09-17 13:29:07
Autor: KuFeL
KuFeL <kufel@o2.pl> wrote:

[...]

trudno mi to ocenic, bo od wiosny bawie sie w mazovie, jezdze duzo wiecej niz kiedykolwiek a 30 na karku. wydajnosc generalnie mi rosnie, choc fakt ze po podniesieniu siodelka odczulem znaczy wzrost wydajnosci ale jednoczesnie problem bolu pojawil sie pierwszy raz w tym sezonie  i dopiero teraz po tych akcjach z siodelkiem.

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-09-17 13:49:41
Autor: KuFeL
KuFeL <kufel@o2.pl> wrote:

[...]

platformy, o spd'ach mysle, ale bol ktory sie pojawil poki co oddala temat. Tym bardziej ze z tego co czytalem na preclu to latwo nie jest, zwlaszcza na poczatku dobrze wszystko ustawic.

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-09-17 12:55:28
Autor: jpogoda
On 17 Wrz, 13:49, KuFeL <ku...@o2.pl> wrote:
platformy, o spd'ach mysle, ale bol ktory sie pojawil poki co oddala
temat. Tym bardziej ze z tego co czytalem na preclu to latwo nie jest,
zwlaszcza na poczatku dobrze wszystko ustawic.

Myl, e miao moesz zainwestowa w spd.
Nie jest wcale tak ciko, jak si naczytae.
Szybko znajdziesz odpowiedni pozycj nogi i sioda i bdzie ok.
W dodatku w spd jedna noga pcha a druga w tym czasie cignie, co nie
jest bez znaczenia dla wydajnoci pedaowania.
Bloki pozwalaj te bezpiecznie utrzyma wysok kadencj, co te
przekada si na zmniejszenie obcienia mini i staww.
Ale ja nie startuj w zawodach jed tylko rekreacyjno-turystycznie
wic si pewnie nie znam.
To sa tylko moje wasne dowiadczenia i przemylenia :-)

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-09-17 14:42:10
Autor: Tomasz Minkiewicz
bol kolana a wysokosc siodelka
On Thu, 17 Sep 2009 13:49:41 +0200
KuFeL <kufel@o2.pl> wrote:

Moper pisze:

platformy, o spd'ach mysle, ale bol ktory sie pojawil poki co oddala temat.

Sheldon zalecał przy spdach wysokość siodła właśnie o ok. 2 cm
mniejszą, ze względu na to, że wtedy część siły przykładasz także w
innych fazach obrotu. Tak więc może nie odsuwaj tej myśli, tylko
sprawdź, czy kliki nie dadzą Ci zarówno pełnej sprawność przekazywania
napędu, jak i przyjaznej dla kolan wysokości siodła.

PS. A`propos spdów – używa ktoś może butków MT21? Przymierzam się do
nich, bo wyglądają bardzo cywilnie, ale jak z jazdą w nich? I czy brak
klapki przykrywającej sznurówki mocno przeszkadza w praktyce?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-18 10:39:07
Autor: granat
KuFeL pisze:

platformy, o spd'ach mysle, ale bol ktory sie pojawil poki co oddala temat. Tym bardziej ze z tego co czytalem na preclu to latwo nie jest, zwlaszcza na poczatku dobrze wszystko ustawic.

ludzie to duzo roznych rzeczy pisza...
w tym samym watku dowiesz sie ze dobrze ustawiles siodlo a w nastepnej wypowiedzi ze spieprzyles sprawe. normalnie jak na onecie.
startujesz w maratonach to pytaj maratonczykow tym bardziej ze przeciez udzielasz sie na forum.

wysylaja cie do lekarza... super, ale ja bym zaczal od obnizenia siodelka a nie wmawiania choroby.

granat

Data: 2009-09-17 13:50:56
Autor: PeJot
KuFeL pisze:

[...]

Oby to była tylko kwesta przesilenia kolana w związku ze zbyt wysokim siodłem, bo jeśli w tym wieku zaczynają się problemy z kolanami, to trochę nieciekawa sprawa. Na amatorskich maratonach widuję sporo *młodych* ludzi katujących kolana ( kilometry podjazdów na twardym na stojąco ) i zastanawiam się czy oni mają kolana z tytanu czy jak ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-17 13:54:01
Autor: KuFeL
PeJot pisze:
KuFeL pisze:

[...]

wiesz, ja na rowerze jezdze 'od zawsze' i duzo. Ale nigdy tak intensywnie jak w tym roku - akurat na stojaco nie podjezdzam:). Mam swiadomosc ze stawy sa jedne na cale zycie dlatego juz sie na zapas martwie. Zobaczymy cos sie z tego wykluje. Tak czy owak chyba zdecyduje sie na wizyte u lekarza.

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-09-17 14:00:44
Autor: PeJot
KuFeL pisze:
Mam swiadomosc ze stawy sa jedne na cale zycie dlatego juz sie na zapas martwie.

I dobrze.

Tak czy owak chyba zdecyduje  sie na wizyte u lekarza.

I drugie dobrze. Tylko trzeba trafić na normalnego, a nie takiego co tylko będzie zakazywał rowerowania. Mój jest dosyć liberalny, leczy ( z efektami ) glukozaminą, zaleca normalne życie i uprawianie sportu. Ale na wszelki wypadek więcej czasu spędzam na oraniu basenu, bo pływanie nie niszczy stawów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-17 15:02:48
Autor: Coaster
KuFeL wrote:
PeJot pisze:
KuFeL pisze:

[...]

Jezeli nie miales ugietej nogi przy pelnym wyproscie, to pewnie musiales troche 'krecic krzywki' biodrami? A jak biodra Ci niepotrzebnie pracowaly gora-dol to moze sobie tylko co naciagnales. Ale do lekarza idz tylko do *sportowego*.

Data: 2009-09-18 10:15:40
Autor: granat
Coaster pisze:

[...]

tez o tym pomyslalem.
mogl za wysoko podniesc siodlo a przeciez nie o to chodzi zeby noga prostowala sie tylko byla lekko ugieta = tylek nie jezdzi po siodelku z lewej na prawa. jesli biodra balansuja przy pedalowaniu to znaczy ze siodelko trzeba opuscic.

granat

Data: 2009-09-18 10:19:16
Autor: PeJot
granat pisze:

[...]

Jest taka metoda: do tylnej kieszeni wsadzić trochę drobnych. Jeśli podczas jazdy dzwonią, to znaczy że biodra się kołyszą i siodło za wysoko.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-17 15:00:22
Autor: Coaster
PeJot wrote:
KuFeL pisze:

[...]

A moze glowe z siana? Nie kiwaja sie zupelnie na boki?
Nie traca nieporzebnie energii?
http://www.sheldonbrown.com/standing.html