bol kolana a wysokosc siodelka

Data: 2009-09-17 13:42:41
Autor: PeJot
bol kolana a wysokosc siodelka
KuFeL pisze:
przed Mazovia w Jozefowie podnioslem sobie siodelko o jakies 2 cm tak zeby przy pedalowaniu miec 100% wyprostowana noge.

Jeśli masz SPD albo inny system zatrzaskowy, to trochę ryzykowne, bo kolano dosyć nienaturalnie się rozciąga. +2cm to przepaść, proponuję na początek +2mm.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-17 13:56:09
Autor: KuFeL
PeJot pisze:
KuFeL pisze:
[...]

hmm... nie jestem maniakiem ktory sobie komputerowo ustawia sprzet ;)

doczytalem gdzies ze poprawne ustawienie siodla to takie kiedy przy wyprostowanej nodze pieta dotyka pedalu.

pewnie to taka stara rzemieslnicza metoda i stad efekty...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-09-17 14:07:34
Autor: PeJot
KuFeL pisze:

[...]

Spokojnie, +/- 2 mm to kosmetyka która pozwala wychwycić kierunek zmian, a nie narobić kłopotów.

doczytalem gdzies ze poprawne ustawienie siodla to takie kiedy przy wyprostowanej nodze pieta dotyka pedalu.

pewnie to taka stara rzemieslnicza metoda i stad efekty...

W rowerze do jazdy po bułki to może i dobra metoda, ale przy ambicjach sportowych trzeba się bardziej przyłożyć do tematu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-17 14:53:13
Autor: Wojtek
KuFeL pisze:

hmm... nie jestem maniakiem ktory sobie komputerowo ustawia sprzet ;)

doczytalem gdzies ze poprawne ustawienie siodla to takie kiedy przy wyprostowanej nodze pieta dotyka pedalu.

Ale w JAKIM BUCIE?!?!?!?!?! W bucie szosowym, z gładką podeszwą czy w bucie mtb z grubym protektorem na pięcie... a może w bucie szosowym z gumą przeciwślizgową na pięcie???

Generalnie noga musi być lekko ugięta w dolnym położeniu pedału, co wyklucza nadmierne rozciąganie więzadeł. Pamiętaj, że im masz mocniej blok do przodu tym mocniej angażujesz achillesa, stąd stopa także "wydłuża" nogę.

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-09-17 15:16:36
Autor: Coaster
KuFeL wrote:
PeJot pisze:
KuFeL pisze:
[...]

Bzdura - zle doczytales - przy takim ustawieniu, kiedy pieta stoi na pedale noga ma byc *lekko* ugieta w kolanie.

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-09-17 18:20:36
Autor: maksWYTNIJTO
bol kolana a wysokosc siodelka

doczytalem gdzies ze poprawne ustawienie siodla to takie kiedy przy wyprostowanej nodze pieta dotyka pedalu.

  ...święta prawda...ja tak mam i pomogło plus "miększe" nieznacznie
  przełożenia.

  Ignac

  --

bol kolana a wysokosc siodelka