booster / akku rozruchowy

Data: 2016-01-05 20:12:47
Autor: zhbick
booster / akku rozruchowy
Używa/używał ktoś przenośnego urządzenia do odpalania auta? Na portalu aukcyjnym są takie boostery w cenie od 125 zł, specyfikacja na moje oko raczej zabawkowa (siedzi w tym akku 12-14 Ah) - ciekawi mnie, czy takie coś zadziała wtedy, gdy z powodu niskiej temperatury akumulatora w samochodzie wystarczy na pół obrotu wałem...

Data: 2016-01-05 20:21:35
Autor: Czesław Wiśniak
booster / akku rozruchowy

[...]

O to chodzi?

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/akumulatory-samochodowe-i-akcesoria/pomocnicze-akumulatory-rozruchowe/akumulator-wspomagajacy-rozruch-powerbank-619590/

Działa bardzo dobrze, ale za 125 zł to nie wiem co to może być.

Data: 2016-01-05 20:25:16
Autor: zhbick
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6h542$kta$1@node1.news.atman.pl...

O to chodzi?
[..]

tak, mniej więcej:

http://allegro.pl/prostownik-samochodowy-z-rozruchem-rozruchowy-900a-i5855247662.html

Data: 2016-01-05 20:34:30
Autor: Czesław Wiśniak
booster / akku rozruchowy

O to chodzi?
[..]

tak, mniej więcej:

http://allegro.pl/prostownik-samochodowy-z-rozruchem-rozruchowy-900a-i5855247662.html

Ten to ma jakiś kwasowy/żelowy aku bo waga 4,5kg. To co wkleiłem to wąży 0,5kg. Taki duży pwerbank do wszystkiego:
https://www.youtube.com/watch?v=87Zgq7wsi24
Jest tego w pytę:)

Data: 2016-01-05 21:20:28
Autor: P.B.
booster / akku rozruchowy
Dnia Tue, 5 Jan 2016 20:25:16 +0100, zhbick napisał(a):

tak, mniej więcej:

http://allegro.pl/prostownik-samochodowy-z-rozruchem-rozruchowy-900a-i5855247662.html

Te z prądem 900A są za słabe. 3000A to absolutne minimum :)

A tak serio, to może to i działa jakoś, ale opis techniczny, to czyste
fantazje sprzedawcy. Jak w radiomagnetofonie z głośnikami 1W i nalepką 80W
PMPO :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-01-05 12:42:58
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
Jak tam siedzi akumulator 17Ah to co ma nie dzialac. Ktos na grupach napisal ze sprawdzil jaka ma pojemnosc jego stary kilkuletni akumulator i wyszlo mu ze ponizej dziesieciu Ah. I odpalal nim silnik. 17Ah w cieplym przyniesionym z domu akumulatorze odpali na bank poltora litrowego dizelka. Zywotnosc tak rozladowywanego akumulatora duza nie bedzie zwlaszcza jak latem wlasciciel zapomni go co miesiac podladowac. A zapomni na bank.

Data: 2016-01-06 11:55:28
Autor: P.B.
booster / akku rozruchowy
Dnia Tue, 5 Jan 2016 12:42:58 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

Jak tam siedzi akumulator 17Ah to co ma nie dzialac.

Akumulator to pikuś. Ja chcę zobaczyć te 900 A przepływające przez przewody
grubości sznurówki. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-01-06 15:29:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello P.B.,

Wednesday, January 6, 2016, 11:55:28 AM, you wrote:

Jak tam siedzi akumulator 17Ah to co ma nie dzialac.
Akumulator to pikuś. Ja chcę zobaczyć te 900 A przepływające przez przewody
grubości sznurówki.

Ojtam, ojtam - jedno zero w tę czy we w tę - kto by się przejmował
różnicą?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-07 12:00:47
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "P.B."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:12quuvn4hyvqu$.142b5krb8s9iy.dlg@40tude.net...
[...]

przez chwile poplyna, a jak widac plynie tylko przez chwile.

Tylko jeszcze zrodlo jest potrzebne. Akumulatorek maly  tyle nie wydoli, ale niechby wydolil ze 100A, to moze zapali.
Tylu tez raczej nie wydoli, wiec chyba supercap ... ale tu sie nie znam.

Nawiasem mowiac - silnikowi zdarza sie odpalic po podladowaniu akumulatora przez 15 minut pradem ~5A.
To jest cos, co mozna wydoic z zestawu li-ion wielkosci jak na filmie.
No ale tu tak nie dziala...

J.

Data: 2016-01-05 20:24:26
Autor: Shrek
booster / akku rozruchowy
On 05.01.2016 20:12, zhbick wrote:
[...]

Raczej wątpię. Choć w lato swojego benzyniaka (1.8l) odpaliłem wspomagając się starym akumulatorem od motocykla (14Ah OIDP). Akumulator w samochodzie rozładował się z powodu zostawionej lampki w środku i nawet nie dawał rady kręcić. Po podłączeniu motocyklowego (stał na półce tak jak go z motocykla 2 miechy wcześniej wyjąłem) odpalił bez zająknięcia.

Ale w lato to inna para kaloszy niż w zimę.

Shrek.

Data: 2016-01-05 20:33:55
Autor: mk4
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-05 20:24, Shrek wrote:
[...]

Ale co inna? Jak przyniesiesz cieply? Bedzie dawal tyle mocy co latem.

--
mk4

Data: 2016-01-05 20:40:42
Autor: Shrek
booster / akku rozruchowy
On 05.01.2016 20:33, mk4 wrote:

Ale w lato to inna para kaloszy niż w zimę.

Ale co inna? Jak przyniesiesz cieply? Bedzie dawal tyle mocy co latem.

Wydaje mi się, że nie tylko w akku problem, ale ogólnie silnik w niskich temperaturach ciężej po prostu odpalić. Olej zgęstniały, elementy elementy wykonane z róznych stopów o różnym współczynniku rozszerzalności.

Shrek

Data: 2016-01-05 22:08:07
Autor: Tomasz Pyra
booster / akku rozruchowy
Dnia Tue, 5 Jan 2016 20:12:47 +0100, zhbick napisał(a):

[...]

1Ah przy 12V wystarczy na około 36s kręcenia rozrusznikiem.
Pod warunkiem że ma odpowiednią wydajność prądową (100A).

Takie boostery mogą działać dwojako - albo jako coś co nie daje dużego
prądu, ale za to podłączone do akumulatora na kilka minut podładując go,
albo coś co potrafi dać duży prąd, ale krótko (mają duże kondensatory).

Tanie pewnie będą działać pierwszym sposobem.
Kiedyś odpaliłem samochód z 14.4V akumulatora wkrętarki akumulatorowej -
dałem chwilę żeby się podładował samochodowy, potem mając nadal podłączone
oba silnik się uruchomił.

Data: 2016-01-06 00:36:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello Tomasz,

[...]

Jakie kondensatory? 1F przy 12V to ledwie 72J i to licząc do pełnego
rozładowania, akumulator 7Ah to grube tysiące dżuli bez rozładowania
do zera.

[...]

A ja mając zajechaną Centrę łączyłem akumulator żelowy 7Ah przewodami
1.5mm^2 i nie czekając dłużej niż kilkanaście sekund odpalałem Lanosa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-06 02:16:34
Autor: Tomasz Pyra
booster / akku rozruchowy
Dnia Wed, 6 Jan 2016 00:36:02 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Hello Tomasz,

[...]

Myślę o takich 350F:
http://www.digikey.com/product-search/en?x=19&y=16&lang=en&site=us&KeyWords=1182-1016-ND

gość zrobił z tego baterię do auta:
https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM

Jakieś tam mam przyszłościowe plany żeby takie coś wsadzić do rajdówki bo
nic nie waży, ale w sumie kosztuje tyle że nie wiem czy mi się chce.

W zastosowaniu cywilnym jednak jakiś mały akumulatorek byłby potrzebny żeby
z czegoś zasilić to co chodzi jak silnik jest wyłączony, bo rajdówkę jak
wyłączę to nie mam żadnego poboru prądu, a pierwszy start w dniu rajdu
zawsze można ewentualnie kablami.

[...]

No tak naprawdę dużo nie potrzeba pod warunkiem że silnik się uruchomi po
maksymalnie kilku obrotach.
Duży akumulator jest potrzebny jak ktoś ma silnik co potrzebuje 30s
kręcenia żeby się uruchomić.

Data: 2016-01-06 08:04:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello Tomasz,

Wednesday, January 6, 2016, 2:16:34 AM, you wrote:

[...]

Ale piszemy o marketowym urządzeniu za 125PLN...

[...]

Sprawny, współczesny benzynowy potrzebuje niepełnych dwóch obrotów.
Jednego dla ustalenia położenia wału, drugiego na rzeczywisty rozruch.

Duży akumulator jest potrzebny jak ktoś ma silnik co potrzebuje 30s
kręcenia żeby się uruchomić.

I dla grzania świec żarowych w dieslu :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-07 12:13:22
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:43125028.20160106080439@pik-net.pl.invalid...
Hello Tomasz,
[...]

Tym niemniej do zapalenia jak na filmie trzeba powiedzmy 100A*12V*2s = 2400J.
Ledwie 33F, choc do ich zlozenia trzeba np 5 kondensatorow po 160F szeregowo.

Duży akumulator jest potrzebny jak ktoś ma silnik co potrzebuje 30s
kręcenia żeby się uruchomić.

I dla grzania świec żarowych w dieslu :(

Tez nie tak duzo, bo tam powiedzmy 40A przez 20s, nowsze to nawet 5-10s, chyba ze -20 za oknem ...

J.

Data: 2016-01-07 12:24:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello J.F.,

1Ah przy 12V wystarczy na około 36s kręcenia rozrusznikiem.
Pod warunkiem że ma odpowiedniš wydajnoœć pršdowš (100A).
Takie boostery mogš działać dwojako - albo jako coœ co nie daje dużego
pršdu, ale za to podłšczone do akumulatora na kilka minut podładujšc go,
albo coœ co potrafi dać duży pršd, ale krótko (majš duże kondensatory).

Jakie kondensatory? 1F przy 12V to ledwie 72J i to liczšc do pełnego
rozładowania, akumulator 7Ah to grube tysišce dżuli bez rozładowania
do zera.
Myœlę o takich 350F:
http://www.digikey.com/product-search/en?x=19&y=16&lang=en&site=us&KeyWords=1182-1016-ND
goœć zrobił z tego baterię do auta:
https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM
Ale piszemy o marketowym urzšdzeniu za 125PLN...
Tym niemniej do zapalenia jak na filmie trzeba powiedzmy 100A*12V*2s =
2400J.
Ledwie 33F, choc do ich zlozenia trzeba np 5 kondensatorow po 160F szeregowo.

Rozrusznik nie będzie kręcił przy napięciu bliskim zeru. Licz dla
spadku napięcia do max 9V. Czyli 100F powinno wystarczyć. 15
kondensatorów.
Ale 5 kondensatorów to napięcie zaledwie 13.5V - łatwo zniszczyć takš
baterię kondensatorów, gdy silnik odpali i alternator walnie te
14.4V...

Duży akumulator jest potrzebny jak ktoœ ma silnik co potrzebuje 30s
kręcenia żeby się uruchomić.
I dla grzania œwiec żarowych w dieslu :(
Tez nie tak duzo, bo tam powiedzmy 40A przez 20s, nowsze to nawet
5-10s, chyba ze -20 za oknem ...

Chodzi o to „chyba że” i o to, że samochód niekoniecznie nowy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-06 12:05:49
Autor: Jawi
booster / akku rozruchowy
W dniu 2016-01-06 o 02:16, Tomasz Pyra pisze:
Myślę o takich 350F:
http://www.digikey.com/product-search/en?x=19&y=16&lang=en&site=us&KeyWords=1182-1016-ND
11 dolców za sztukę, 2,7V
potrzeba takich 6 szt.
Ładowanie tych kondziorków to nie takie pierdnąć i uciec, niektóre nie lubią rozładowania wielkimi prądami.

Data: 2016-01-05 22:16:47
Autor: Jacek
booster / akku rozruchowy
W dniu 2016-01-05 o 20:12, zhbick pisze:
[...]
12 Ah to nie jest mało. Tyle będzie miał pewnie każdy 5-letni w miarę sprawny akumulator, który miał w fabryce 60.
Obawiam się tu niestety tego samego "chłytu maketingowego" co w powerbankach. Podają często sumaryczną pojemność wszystkich ogniw połączonych szeregowo, a to przecież bzdura. Pojemność ogniw połączonych szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.
Trzeba by sprawdzić, jak to wygląda w konkretnym modelu.
Jacek

Data: 2016-01-06 12:33:28
Autor: Mateusz Bogusz
booster / akku rozruchowy
Pojemność ogniw połączonych szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.

No trochę się zagalopowałeś :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-01-06 12:37:18
Autor: Jacek
booster / akku rozruchowy
W dniu 2016-01-06 o 12:33, Mateusz Bogusz pisze:
Pojemność ogniw połączonych szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.

No trochę się zagalopowałeś :-)
Możesz rozwinąć tę myśl?
Jacek
PS
chyba nie chcesz powiedzieć, że łącząc ogniwa szeregowo sumuje się napięcie a także pojemność.

Data: 2016-01-06 13:10:54
Autor: Mateusz Bogusz
booster / akku rozruchowy
[...]

Jak połączymy kilka ogniw tymi samymi biegunami i udostępnimy przeciwne bieguny pierwszego i ostatniego ogniwa, to mamy napięcie pojedynczego i sumę pojemności.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-01-06 14:20:14
Autor: Czarek
booster / akku rozruchowy

W dniu 06.01.2016 o 13:10, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

Czyli to jest połączenie równoległe, zobacz o jakim połączeniu jest mowa powyżej.

i udostępnimy przeciwne
bieguny pierwszego i ostatniego ogniwa,

Przy połączeniu równoległym przecież jest obojętne czy to będzie pierwsze, ostatnie czy któreś ze środka.

to mamy napięcie pojedynczego i
sumę pojemności.

Ale przy połączeniu równoległym, które opisałeś a wcześniej mowa była o szeregowym.
Motasz się, o galopie nie wspomnę.

--
Czarek

Data: 2016-01-06 15:30:12
Autor: RadoslawF
booster / akku rozruchowy
W dniu 2016-01-06 o 14:20, Czarek pisze:

Ale przy połączeniu równoległym, które opisałeś a wcześniej mowa była o
szeregowym.
Motasz się, o galopie nie wspomnę.

Sugerujesz że dla pojemności sumy akumulatorów ma różnicę rodzaj
ich podłączenia (szeregowy lub równoległy) ?

Pozdrawiam

Data: 2016-01-06 15:32:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello Mateusz,

Pojemność ogniw połączonych szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.
                                 ^^^^^^^^^
[...]

I to jest - Twoim zdaniem - połączenie szeregowe? Spałeś na fizyce?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-06 16:24:31
Autor: Mateusz Bogusz
booster / akku rozruchowy
I to jest - Twoim zdaniem - połączenie szeregowe? Spałeś na fizyce?

No cóż. U mnie by działało, a sąsiad pytający o radę miałby problem ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-01-06 15:30:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello Mateusz,

Pojemność ogniw połączonych szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.
No trochę się zagalopowałeś :-)

A ile jest Twoim zdaniem?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-06 18:22:24
Autor: Tom N
booster / akku rozruchowy
RoMan Mandziejewicz w <news:836246953.20160106153058pik-net.pl.invalid>:

Hello Mateusz,

Pojemność ogniw połączonych szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.
No trochę się zagalopowałeś :-)

A ile jest Twoim zdaniem?

Trochu mniej niż pojemności jednego ogniwa (straty) ;-)

--
'Tom N'

Data: 2016-01-06 16:29:26
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-05 22:16, Jacek wrote:
Pojemność ogniw połączonych
szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.

Pojemność, a więc w przypadku akku jest to zgromadzona energia, sumuje się *zawsze* bez wzgledu na rodzaj połaczenia: szeregowe czy rownoległe. Jedyne co się zmienia to napięcie i prąd tak uzyskanego polaczenia. Energia jest zawsze sumą z dokładnością do strat.

Data: 2016-01-06 07:51:36
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
Przy rownoleglym sumuje sie pojemnosc przy szeregowym sem. Ale przy szeregowym nie sumuje sie pojemnosc i napiecie. I tyle w tym temacie. Przy okazji energia to iloczyn a nie suma pradu i napiecia. Chyba ze mnozenie zastapic wielokrotnym dodawaniem.

Data: 2016-01-06 17:00:49
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-06 16:51, Zenek Kapelinder wrote:
Przy rownoleglym sumuje sie pojemnosc przy szeregowym sem.

GĂłwno prawda.

Ale przy szeregowym nie sumuje sie pojemnosc i napiecie.

GĂłwno prawda.

Przy okazji energia to iloczyn a nie suma pradu i napiecia.

Przy okazji iloczyn napięcia i prądu to moc a nie energia.

Chyba ze mnozenie zastapic wielokrotnym dodawaniem.

Próbuj. Może wyjdzie coś innego niż reszcie świata.

Data: 2016-01-06 09:11:19
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
to napisz jaka pojemnosc bedzie miala bateria zlozona z pieciu baterii o pojemnosci 1Ah i SEM 1V w takich przypadkach. 1. Baterie polaczone szeregowo.
2. Baterie polaczone rownolegle.

Data: 2016-01-06 18:32:41
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-06 18:11, Zenek Kapelinder wrote:
to napisz jaka pojemnosc bedzie miala bateria zlozona z pieciu baterii o pojemnosci 1Ah i SEM 1V w takich przypadkach.

Myslę że nie dostrzegasz o czym ja mówie. Ja mówie o pojemności wyrażonej w Wh. Ty mówiesz o pojemnosci wyrażonej w Ah. OBOJE mamy rację.

Obie nazywają się pojemności ale obie działają inaczej przy łaczeniu.

Jeśli więc tworzysz reguły "łaczenie szeregowe nie zwiększa pojemności" to bądź uprzejmy *najpierw* zdefiniować co rozumiesz przez pojemność, bo inaczej to tylko Gówno Prawda.

Żeby nie być gołosłownym, tutaj jest tekst w którym wystepują obie jednostki Ah i Wh i obje są nazywane "pojemność":

http://www.andex.eu/product-pol-1878-Akumulator-12V-95Ah-EXIDE-DUAL-ER450.html

Jeśli teraz jakiś mistrz trafi na ten wątek i znacznie stosować "reguly na chlopski rozum" to się zdrowo przejedzie przy dodawaniu.

Pojemnośc jako pojęcie jest niejednoznaczna. W przypadku akumulatorów oznacza dwie zupełnie różne cechy fizyczne. W przypadku kondensatorów coś jeszcze innego, choć odpalać samochód z kondensatroa potrafimy. W przypadku szuflady jeszcze inne.

PS. U Ciebie dalej iloczyn pradu i napięcia to energia czy już się ustabilizowało?

Data: 2016-01-06 10:15:31
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
Co mam do dostrzegania jak napisales

Data: 2016-01-06 18:53:13
Autor: Tom N
booster / akku rozruchowy
Sebastian Biały w <news:n6jj5c$47h$1node1.news.atman.pl>:

[...]

"Wh = dostępna pojemność akumulatora wyrażona w Watogodzinach na 20 godzin
bez przekraczania dopuszczalnego poziomu naładowania"

Jeśli teraz jakiś mistrz trafi na ten wątek i znacznie stosować "reguly na chlopski rozum" to się zdrowo przejedzie przy dodawaniu.

Liczyłeś, że nikt sie linku nie przyjrzy i przejdzie "pojemność" zamiast
"pojemność w Wh na 20h"?

Pojemnośc jako pojęcie jest niejednoznaczna.

Sam w linku podałeś "Akumulator-12V-95Ah"
W przypadku akumulatorów

Temat jest o balonach aka dymionach aka gąsiorach...?

--
'Tom N'

Data: 2016-01-06 19:07:35
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-06 18:53, (Tom N) wrote:
[...]

Googole ma to do siebie że wyszukuje pojedyncze posty. Jesli w tym poście nie padnie "Ah" tylko zbiór półprawd to może się to zakończyć fatalnie. Tak swoją drogą 2 latat temu pewien miszcz od baterii słonecznych liczył mi potencjalną instalację i popełnił *TEN* właśnie bład obliczając pojemnośc akumulatorów. Tak, to powszechna niewiedza czym się różni Ah od Wh, za to pełno jest "majstrów od łaczenia aku" bazujących na doświadczeniu. No, być może chodziło mu o to aby opchnąc 2x za dużą baterię, ale już nie zdążylem sie dowiedzieć. Od tego czasu jestem cholernie wyczulony na specjalistów od licznienia pojemności aku.

Pojemnośc jako pojęcie jest niejednoznaczna.
Sam w linku podałeś "Akumulator-12V-95Ah"

I w tym samej treści jest *pojemność* w Wh. Typowe inżynierskie dziadostwo.

W przypadku akumulatorów
Temat jest o balonach aka dymionach aka gąsiorach...?

Jesli wytniesz dostatecznie dużo zdania z dowolnej wypowiedzi to cała reszta faktycznie może wyjść o gąsiorkach. Popatrz:

> balonach

NTG! pl.misc.baloniarstwo !

Fajne, nie ?

Data: 2016-01-06 19:32:32
Autor: Tom N
booster / akku rozruchowy
Sebastian Biały w <news:n6jl6r$4od$1node2.news.atman.pl>:

On 2016-01-06 18:53, (Tom N) wrote:
[...]
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[ciach bełkot]

I w tym samej treści jest *pojemność* w Wh. Typowe inżynierskie dziadostwo.

Gdybyś tyle nie bełkotał (wycięte) to byś zapewne zauważył podkreślony
drobiazg...

Temat jest o balonach aka dymionach aka gąsiorach...?
Jesli wytniesz dostatecznie dużo zdania z dowolnej wypowiedzi to cała reszta faktycznie może wyjść o gąsiorkach. Popatrz:

Patrzę:

 > balonach
NTG! pl.misc.baloniarstwo !

Taka grupa nie istnieje.

Fajne, nie ?

Fajne, jeżeli chodzi o pokazanie Twojego usiłowania manipulowania. Ale
ogólnie to niefajnie, że tak się postępujesz.

--
'Tom N'

Data: 2016-01-06 19:38:28
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-06 19:32, (Tom N) wrote:
Liczyłeś, że nikt sie linku nie przyjrzy i przejdzie "pojemność" zamiast
"pojemność w Wh na 20h"?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Liczyłem ze ktoś sie po link przejdzie i trafi na taką ciekawostkę:

"Przy pojemności Wh* od 350 Wh do 2100 Wh". Mój akumulator miał swego czasu pojemność w Ah i Wh na jednej obudowie.

[ciach bełkot]

To raczej powinno dać się uzasadnić.

Fajne, jeżeli chodzi o pokazanie Twojego usiłowania manipulowania. Ale
ogólnie to niefajnie, że tak się postępujesz.

Pewnie. Dlatego pokazujesz że manipuluje poprzez manipulowanie. To jest dopiero cholernie moralne. Ziew. EOT.

Data: 2016-01-06 19:49:53
Autor: Tom N
booster / akku rozruchowy
Sebastian Biały w <news:n6jn0o$6iq$1node2.news.atman.pl>:

On 2016-01-06 19:32, (Tom N) wrote:
[...]

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

No właśnie ktoś tę * sprawdził, ale na to nie liczyłeś...

--
'Tom N'

Data: 2016-01-06 21:58:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello Sebastian,

to napisz jaka pojemnosc bedzie miala bateria zlozona z pieciu
baterii o pojemnosci 1Ah i SEM 1V w takich przypadkach.
Myslę że nie dostrzegasz o czym ja mówie. Ja mówie o pojemnoœci
wyrażonej w Wh.

WyraŸnie została okreœlona jednostka!

Ty mówiesz o pojemnosci wyrażonej w Ah. OBOJE mamy rację.

Który z Was jest obojnakiem albo samicš, że piszesz „oboje”? A może
uważacie się za instrumenty muzyczne?

OBAJ lub OBYDWAJ w kontekœcie samych samców!

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-06 22:09:31
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-06 21:58, RoMan Mandziejewicz wrote:
Myslę że nie dostrzegasz o czym ja mówie. Ja mówie o pojemnoœci
wyrażonej w Wh.
WyraŸnie została okreœlona jednostka!

W wypowiedzi od której to się zaczeło nie została. Tej z 16.51.

Ty mówiesz o pojemnosci wyrażonej w Ah. OBOJE mamy rację.
Który z Was jest obojnakiem albo samicš, że piszesz „oboje”?

A skšd ja mam wiedzieć czy Zenek Kapelinder to jest prawdziwe nazwisko czy pseudonim sceniczny jakiejœ samicy? A Ty masz pewnoœć?

OBAJ lub OBYDWAJ w kontekœcie samych samców!

Ech, zawiało jak za starych dobrych czasów na os.advocacy. Sugeruje EOT bo to już głębokie chaszcze.

Data: 2016-01-08 18:24:56
Autor: LEPEK
booster / akku rozruchowy

Ech, zawiało jak za starych dobrych czasów na os.advocacy.

Uhu... Widzę, że dyskusja (jak to u prawdziwych samców) kończy się na przechwalaniu, kto ma dłuższego ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2016-01-06 17:08:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello Sebastian,

[...]

Gówno prawda.

[...]

Gówno prawda.

*PLONK!* warning!

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-06 17:18:52
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-06 17:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
*PLONK!* warning!

Przeczytaj cytat który łaskawie Zenek nie wyciął w kontekście jego odpowiedzi.

Data: 2016-01-06 17:08:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello Sebastian,

Pojemność ogniw połączonych
szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.
Pojemność, a więc w przypadku akku jest to zgromadzona energia,

Pojemność w przypadku akumulatorów wyraża się w Ah - jednostce
pozaukładowej, która jest jednostką ładunku a nie energii.

sumuje się *zawsze* bez wzgledu na rodzaj połaczenia: szeregowe czy
rownoległe. Jedyne co się zmienia to napięcie i prąd tak uzyskanego
polaczenia. Energia jest zawsze sumą z dokładnością do strat.

j.w.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-06 17:18:07
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-06 17:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
Pojemność w przypadku akumulatorów wyraża się w Ah - jednostce
pozaukładowej, która jest jednostką ładunku a nie energii.

To tylko workaround z racji faktu że akumulatory w motoryzacji mają tylko 3 spotykane napięcia.

Zarowno Wh (J) jak i Ah jest jednostką nazywaną "pojemnością". Z punktu widzenia inzynierskiego stosuje się Ah. Z punktu widzenia fizycznego jest to skandal bo nie uwzględnia się V co prwadzi do idiotyzmów w wypowiedziach w tym i innych wątkach. Istnieją akumulatory których napięcie nie jest stałe podczas cyklu i w nich uzywanie Ah do wyrażania czegokolwiek związanego z energią jest absurdem, ale sami inzynierowie skazali się na ten absurd wybierając debilną jednostkę.

Nazywanie jej pojemnością jest jak określanie pojemności szuflady kiedy znamy tylko jeden wymiar.

Data: 2016-01-07 12:34:23
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-06 17:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
Pojemność w przypadku akumulatorów wyraża się w Ah - jednostce
pozaukładowej, która jest jednostką ładunku a nie energii.

To tylko workaround z racji faktu że akumulatory w motoryzacji mają tylko 3 spotykane napięcia.

Na innych tez masz Ah.

Zarowno Wh (J) jak i Ah jest jednostką nazywaną "pojemnością". Z punktu

Pojemnosc to pojemnosc, i z Wh ma luzny zwiazek, zeby nie powiedziec wcale nie ma zwiazku.

[...]

Kazdy akumulator ma to napiecie zmienne, i jednoczesnie na tyle malozmienne, ze te Ah maja sens.

Bo z drugiej strony - policzylismy, ze to zaplonu benzyniaka 2Wh to az nadto, wiec dobierz odpowiednia bateryjke i zademonstruj jak odpalasz :-)

J.

Data: 2016-01-07 18:52:51
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-07 12:34, J.F. wrote:
Bo z drugiej strony - policzylismy, ze to zaplonu benzyniaka 2Wh to az
nadto, wiec dobierz odpowiednia bateryjke i zademonstruj jak odpalasz :-)

Kilka dni temu wyliczylem gdzies na sasiedniej grupie ze bez problemu odpale z akumulatorka NiMH 2400mAh. Przy czym zaznaczam że nie podaleś ograniczenia czasowego ani budowy ukladu co skrzętnie wykorzystuje właśnie w tej chwili.

Data: 2016-01-07 11:13:59
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
Nie wziales po uwage w wyliczeniach rezystancji wewnetrznej akumulatorka 2,8Ah. Teoria czasami mija sie z praktyka. Jak przy rozruchu z typowego akumulatora ubywa 1% energii to po co robia takie duze i ciezkie? Ano po to zeby mialy mala rezystancje wewnetrzna a ta zalezy od powierzchni plyt.

Data: 2016-01-07 20:35:39
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-07 20:13, Zenek Kapelinder wrote:
Nie wziales po uwage w wyliczeniach rezystancji wewnetrznej akumulatorka 2,8Ah.

Nie wziąłeś pod uwage że akumulatorek AA jest tylko jednym z kilu elementów układu. W wrunkach zadania nie pojawił się zakaz użycia np. super capa.

Teoria czasami mija sie z praktyka.

WyobraĹźenia o wiedzy innych rĂłwnieĹź.

Data: 2016-01-07 12:20:56
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
To ja wole w markecie kupic nowy akumulator i miec 5 lat spokoju. Taniej wyjdzie niz akumulatorki, przewornice, superkondensatory, przenosne super odpalaczki, przewody do pozyczania pradu. No kurwa juz taki jestem ze szklem dupy nie obcieram i truskawki cukrem posypuje. Talmudysta tez ze mnie chujowy.

Data: 2016-01-07 21:52:06
Autor: Czesław Wiśniak
booster / akku rozruchowy

[...]

Pwrbank, który waży 500g przy pomocy, którego można kilka x odpalić auto bez doładowania to tylko dodatek. Zasadniczym celem jest np. doładowywanie telefonów na tygodniowej wycieczce kajakowej, rowerowej czy w górach. itp. Jeszcze tam jest jakaś latarka.

Data: 2016-01-07 13:09:31
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
To sobie kup.

Data: 2016-01-07 23:18:02
Autor: Czesław Wiśniak
booster / akku rozruchowy

To sobie kup.

Wskazuje ci, że mało kto specjalnie kupuje to urządzenie do odpalania samochodu, a jeżeli to zrobił to potem powiedzmy w 90% będzie je wykorzystywał w innym celu. Natomiast ktoś kto wymyślił, żeby to zaadoptować do odpalania miał bardzo dobry pomysł, więc twoje szydzenie jak zwykle jest z dupy wzięte.

Data: 2016-01-07 18:59:52
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
Nie w dziewiecdziesieciu a w stu procentach ze dwa razy odpali a potem pojedzie kupic nowy akumulator do samochodu. Cudo pierdolnie w kat i o nim zapomni. Po roku akumulator w cudzie bedzie sie nadawal do wyrzucenia. Amen.

Data: 2016-01-07 22:02:26
Autor: Tom N
booster / akku rozruchowy
Czesław Wiśniak w <news:n6mj5r$vgl$1node2.news.atman.pl>:

[...]

Pwrbank, który waży 500g przy pomocy, którego można kilka x odpalić auto bez doładowania to tylko dodatek.[...]. Jeszcze tam jest jakaś latarka.

Jakaś latarka? Bez problemu da się z sześciu takich zrobić oświetlenie
wymagane przez FIFA na mecz międzynarodowy... --
'Tom N'

Data: 2016-01-08 16:51:47
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6m8n5$qda$1@node1.news.atman.pl...
On 2016-01-07 12:34, J.F. wrote:
[...]

Wbrew twierdzenim Kapelinderka mialem kiedys stara Centre, ktorej zostalo juz ~4Ah, 4000mAh jak kto woli.
I auto zapalalo normalnie.

Problemem bylo zapomnienie swiatel - wystarczylo na kilkanascie minut zostawic, i kabli trzeba szukac.
Problemem byl tez zaplon w trudnych warunkach - dlugo to on rozrusznikiem nie pokrecil.

J.

Data: 2016-01-08 19:48:52
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-08 16:51, J.F. wrote:
Wbrew twierdzenim Kapelinderka mialem kiedys stara Centre, ktorej
zostalo juz ~4Ah, 4000mAh jak kto woli.

Mam 4 letni akku, nawet nie wiem jakiej firmy, zasiarczony z powodu stania 0.5 roku na placu dealera (używane z salonu). Mialem wymienić, ale ...

I auto zapalalo normalnie.

Też zapala.

Problemem bylo zapomnienie swiatel - wystarczylo na kilkanascie minut
zostawic, i kabli trzeba szukac.

Dokładnie to samo. Ponieważ odpala normalnie równiez w warunkach -18C jak kilka dni temu to zakładam że zasiarczenie w moim przypadku nie spowodowało drastycznego pogorszenia rezystancji, ale pojemnośc jest około 5-10Ah (mierzone raczej z grubsza, muszę sobie zrobić rozładowarkę z pomiarem ładunku :/). Odsiarczać mi się nie chce, bo idę o zakład że czas który poświęcę na ratowanie się nie zwróci.

Data: 2016-01-07 00:12:57
Autor: Jacek
booster / akku rozruchowy

[...]
Panie Boże! Spójrz z nieba i pier*olnij granatem!
Jacek

Data: 2016-01-07 03:39:18
Autor: felkot
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości

[...]

Pan Bóg spojrzał z nieba, pier*olnął granatem i ty trafiłeś do piekła
za głupotę. Energia pozostaje energią, także w akku.

Data: 2016-01-07 09:32:21
Autor: Jacek
booster / akku rozruchowy
W dniu 2016-01-07 o 03:39, felkot pisze:
Pan Bóg spojrzał z nieba, pier*olnął granatem i ty trafiłeś do piekła
za głupotę. Energia pozostaje energią, także w akku.
Ale my tu mówimy o POJEMNOŚCI.
Pojemność to pojemność - wyrażana jest w faradach (ale także w większych amperogodzinach). Jak najbardziej jest to jednostka SI (pochodna).
Energia i pojemność to niestety różne wielkości fizyczne.
A co do piekła, to już w nim jestem widząc niedouków czerpiących wiedzę z reklam, kolorowych gazetek i różnych Fejs-zbuków.
Jacek
PS
podawanie na akumulatorze jego energii w np. Wh wydaje mi się mieć sens, gdyż uwzględnia napięcie, jednak nie zmienia to faktu, że NIE jest to jednostka pojemności.

Data: 2016-01-07 09:42:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello Jacek,

Thursday, January 7, 2016, 9:32:21 AM, you wrote:

[...]

Nie - Ah to pochodna kulomba a nie farada. I tak naprawdę jest to
jednostka ładunku.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-07 09:56:13
Autor: Jacek
booster / akku rozruchowy

Nie - Ah to pochodna kulomba a nie farada. I tak naprawdę jest to
jednostka ładunku.
Mea culpa!
Zdenerwowałem się i samemu mi się zdarzyło głupotę napisać. Oczywiście, że kulomb, a nie farad.
Jacek

Data: 2016-01-07 03:16:34
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
Jednostka ladunku zgromadzonego jest Farad. Kulomb i amperogodzina to jednostki ladunku przeslanego. W galwanotechnice uzywa sie jako jednostek amperogodzin a kapiele nie sa akumulatorami. Mogli by i w Kulombach podawac ale to mniej wygodna jednostka bo mala.

Data: 2016-01-07 13:01:50
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
UĹźytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:78feee8a-0443-417c-b4e6-da5f34915068@googlegroups.com... >
Jednostka ladunku zgromadzonego jest Farad.

Pojemnosci, i to pojemnosci kondensatora.
Ladunek zgromadzony zalezy dodatkowo od napiecia.

Data: 2016-01-07 04:15:20
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
1 Farad to 1 Culomb/1 Volt. I masz wolta we wzorze.

Data: 2016-01-07 13:59:59
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
UĹźytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c688201f-6fa7-4627-be80-c1f294e2a55f@googlegroups.com...
1 Farad to 1 Culomb/1 Volt. I masz wolta we wzorze.

Tylko jak wolty sa 2, to i kulomby sa dwa, a jak wolty 3, to i kulomby 3, a farad ciagle jeden.

Dlatego nie nalezy sugerowac, ze farad ma cos wspolnego z ladunkiem.

Ladunek zgromadzony mierzymy w kulombach, i dla danego kondensatora moze byc on rozny, w zaleznosci od napiecia.
Owszem - znalazloby sie ograniczenie na ladunek maksymalny.

P.S. nie dotyczy wspolczesnych kondensatorow, tam cuda sie dzieja, a marketing wykorzystuje.

J.

Data: 2016-01-07 06:40:17
Autor: Zenek Kapelinder
booster / akku rozruchowy
Maksymalny ladunek w akumulatorach ogranicza napiecie w stanie pelnego naladowania. Farad przy akumulatorach jest poprawna jednostka ale czysto teoretyczna. Techniczna i uzytkowa jest amperogodzina. I zostanmy przy amperogodzinie jako wielkosci okreslajacej pojemnosc akumulatorow, po co sobie zycie komplikowac.

Data: 2016-01-07 16:23:15
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
UĹźytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
Maksymalny ladunek w akumulatorach ogranicza napiecie w stanie pelnego naladowania. Farad przy akumulatorach jest poprawna jednostka ale czysto teoretyczna.

Przede wszytkim nie ma podstawowej zaleznosci - czyli proporcjonalnosci ladunku i napiecia.
Nie ma wiec pojemnosci elektrycznej (w sensie kondensatora), wiec trudno mowic o jej wielkosci.

Owszem, mozna by wyliczyc taka efektywna pojemnosc dla napiecia roboczego ... przydatne chyba tylko dla celow porownawczych ...

J.

Data: 2016-01-07 19:13:28
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-07 09:32, Jacek wrote:
podawanie na akumulatorze jego energii w np. Wh wydaje mi się mieć sens,
gdyż uwzględnia napięcie, jednak nie zmienia to faktu, że NIE jest to
jednostka pojemności.

Gówno prawda.

Nawet głupie internaty mówią inaczej na dziesiątkach stron:

http://blog.lupo-baterie.pl/przeliczanie-jednostek-pojemnosci/

Data: 2016-01-07 09:32:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello felkot,

Thursday, January 7, 2016, 3:39:18 AM, you wrote:

[...]

W momencie, gdy dyskutuje się o pojemności wyrażonej w Ah, to nie ma
mowy o energii. Jakby pytanie było o energię, to odpowiedź dotyczyłaby
energii.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-07 12:45:12
Autor: felkot
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:1951291882.20160107093234pik-net.pl.invalid...
[...]

To jeszcze dokładnie, z zrozumieniem przeczytaj post na który ja
odpowiadałem.

Data: 2016-01-07 19:17:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello felkot,

[...]

[...]

A Ty czytaj cały wątek a nie fragmencik z niego wycięty.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-08 01:27:36
Autor: felkot
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:482717857.20160107191702pik-net.pl.invalid...
Hello felkot,

[...]

[...]

Widzę, ze dalej nic nie rozumiesz.
Co to znaczy "fragmencik wycięty z wątku" ?  Nie widzisz, że wątek
składa się z ok. 50 postów i dawno podzielił się na podwątki.
Mój post był komentarzem do treści, którą zacytowałem nad moim postem,
bo tak się robi w Usenecie.
Niżej cytuję ci całą treść którą komentowałem w moim poście :
Początek cytatu :

Koniec cytatu.

Data: 2016-01-07 19:11:36
Autor: Sebastian Biały
booster / akku rozruchowy
On 2016-01-07 00:12, Jacek wrote:
[...]

Potwierdzileś tezę że uswiadomienie ludzi iż istnieją dwa *różne* pojęcia nazywane "pojemność" jest niezbędne, inaczej dochodzimy do bezmyślnego stosowania głupich reguł.

Data: 2016-01-07 12:20:49
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6hbrv$taj$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Owszem, ale ... jesli w powerbanku sa dwa ogniwa powiedzmy po 2Ah i stosowna przetwornica,
to mimo szeregowego polaczenia jest on jednak dwa razy pojemniejszy (jako powerbank) niz taki z jednym ogniwem 2Ah, i podobnie pojemny jak taki z dwoma ogniwami 2Ah polaczonymi rownolegle.
Wiec marketing w zasadzie uzasadniony ... a klient i tak sie zdziwi, czemu PB 3Ah nie chce naladowac bateryjki 2Ah w telefonie.

Natomiast ... jesli to naprawde potrafi zapalic samochod, to zaden chwyt marketingowy tego nie zalatwi, musi byc stosowna wydajnosc.
Chyba, ze chwyt polega na tym, ze tak naprawde nie zapala, a klientowi sie wytlumaczy, ze kupil za maly ...

J.

Data: 2016-01-12 21:45:56
Autor: Dykus
booster / akku rozruchowy
Witam!

W dniu 2016-01-05 o 20:12, zhbick pisze:

Używa/używał ktoś przenośnego urządzenia do odpalania auta?

Przy okazji natrafiłem na takie ustrojstwo:
http://www.pcformat.pl/News-Powerbank-ktory-ozywi-nawet-auto,n,15013

Kieszonkowy booster. ;)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2016-01-12 22:28:30
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Dykus"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n73omn$kef$1@node1.news.atman.pl...
[...]

No o czyms takim rozmawiamy, jesli sie nie myle.

Ale nadal nie bardzo wierze :-)

J.

Data: 2016-01-12 22:35:46
Autor: Czesław Wiśniak
booster / akku rozruchowy

[...]

Ale w co nie wierzysz?

Data: 2016-01-13 10:16:28
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n73rjl$mg7$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ze to urzadzonko jest w stanie dostarczyc pradu rozruchowego.
Choc 100A ...

J.

Data: 2016-01-13 13:12:06
Autor: Czesław Wiśniak
booster / akku rozruchowy

[...]

https://www.youtube.com/watch?v=ywQeEV1SIqY
to chyba jest w stanie bo rozrusznik ma tutaj 1,4kW

Data: 2016-01-13 13:39:35
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n75euq$gj5$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Tez trudno uwierzyc, ale juz sie dawno pogodzilem, ze nie nadazam za postepem w elektronice :-)

P.S. prad zwarcia bateryjki do telefonu 600mAh, zrobionej z trzech ogniw rozmiaru AAA - 11A.
Ale widac to za malo, bo z tej bateryjki telefon juz nie rusza - jak byla nowa to i owszem.

No ale prad zwarcia to za malo - chcemy miec 100A i z 9V ...

J.

Data: 2016-01-13 13:50:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
booster / akku rozruchowy
Hello J.F.,

[...]

Niemal tyle daje nowy akumulator żelowy 7Ah...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-13 23:08:51
Autor: Dykus
booster / akku rozruchowy
Witam!

W dniu 2016-01-13 o 13:39, J.F. pisze:

Tez trudno uwierzyc, ale juz sie dawno pogodzilem, ze nie nadazam za
postepem w elektronice :-)

Więc jak to może być zrobione? Szeregowo 3 ogniwa? Co z zabezpieczeniami? Niby MOSFETy na 200A za 10zł idzie kupić, ale mierzyć taki prąd czy przełączać przy tym prądzie to już trzeba sprawnie. :)

Jakoś nikt w Internecie nie chce tego otworzyć. Może Dawidowi z EEVblog trzeba zaproponować... ;)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2016-01-13 23:14:40
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Dykus"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n76htj$jl4$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2016-01-13 o 13:39, J.F. pisze:
Tez trudno uwierzyc, ale juz sie dawno pogodzilem, ze nie nadazam za
postepem w elektronice :-)

Więc jak to może być zrobione? Szeregowo 3 ogniwa? Co z

troche malo, ale 4 jakby za duzo.

zabezpieczeniami? Niby MOSFETy na 200A za 10zł idzie kupić, ale mierzyć taki prąd czy przełączać przy tym prądzie to już trzeba sprawnie. :)

Mierzy sie prosto - spadek napiecia na tymze mosfecie.
Jak jest za duzy, to trzeba szybko wylaczac, bo zaraz ten mosfet zadymi.

Albo zabezpieczen po prostu nie ma.
Na dlugo tego pradu nie starczy przeciez :-)

J.

Data: 2016-01-13 23:32:17
Autor: Dykus
booster / akku rozruchowy
Witam!

W dniu 2016-01-13 o 23:14, J.F. pisze:

Albo zabezpieczen po prostu nie ma.
Na dlugo tego pradu nie starczy przeciez :-)

W sumie tak może być. Przed klemą jest kostka - pewnie z bezpiecznikiem. A złącza i klemy tak zabezpieczone, że mała szansa, że się bieguny spotkają...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2016-01-14 12:08:09
Autor: J.F.
booster / akku rozruchowy
Użytkownik "Dykus"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n76j9h$kvj$1@node2.news.atman.pl...
[...]

IMO - dosc prawdopodobne ze sie spotkaja.
Tylko co - dac bezpiecznik na 200A i liczyc na to, ze w zwarciu bateria da rade go przepalic ?

J.

booster / akku rozruchowy