bootuje się z dysku zamiast DVD

Data: 2009-04-18 08:42:18
Autor: r ahimsa mWYTNIJTO
bootuje się z dysku zamiast DVD
Dzień dobry,
Mam problem z zabootowaniem komputera z DVD. Mimo że przestawiłem w CMOSie kolejność bootowania (pierwsze CDROM), a bootowanie z dysku (IDE-0) w ogóle wyłączyłem, to komputer nadal bootuje mi się z dysku (Windows XP Professional) a nie płytki DVD (na której mam instalkę Linuxa Mandrivy 2009). Nie pomaga nawet wciśnięcie F8 i wybór bootowania w CDROM z menu.
Byłbym wdzięczny za pomoc.
PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona sprawna. Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.

Data: 2009-04-18 09:41:48
Autor: Reksio
bootuje się z dysku zamiast DVD
PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona
sprawna. Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.

Istnieje prawdopodobieństwo że ten napęd nie czyta Twojej płyty. Jeżeli masz możliwość - sprawdź czy pozwoli wystartować z innej bootowalnej płyty. Wyeliminujesz nośnik (płytę).
Bardziej wgłębiając się w temat - jezeli jest porysowana - też nie wystartuje - chociaż można ją będzie odczytać po włożeniu do napędu. Ale takie dywagacje mozna przeprowadzać po innych testach.

Oczywiście zakładam że płyta jest bootowalna.

Pozdrrr... Reksio

Data: 2009-04-18 09:57:01
Autor: r ahimsa mWYTNIJTO
[...]

Spróbowałem innej bootowalnej płytki DVD. Ten sam problem.

Data: 2009-04-18 15:31:36
Autor: JoteR
<r_ahimsa_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał:

Spróbowałem innej bootowalnej płytki DVD. Ten sam problem.

A próbowałeś bootowalnej płytki CD, nie DVD?

JoteR

Data: 2009-04-18 09:59:53
Autor: Jacek Maciejewski
bootuje się z dysku zamiast DVD
Dnia Sat, 18 Apr 2009 08:42:18 +0200, r_ahimsa_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl
napisał(a):

PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona sprawna. Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.

Skoro butuje z hd to znaczy że nie widzi CD. Sprawdź w POST czy ten napęd
optyczny jest w ogóle wykrywany przez bios. Może taśma nie wciśnięta do
końca :) albo nie wetknąłeś molexa zasilania :)
--
Jacek

Data: 2009-04-18 10:01:01
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 18 Apr 2009 09:59:53 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Może taśma nie wciśnięta do
końca :) albo nie wetknąłeś molexa zasilania :)

Albo jakaś kaszana ze zworkologią :)
--
Jacek

Data: 2009-04-18 11:48:03
Autor: r ahimsa m
bootuje się z dysku zamiast DVD
> Może taśma nie wciśnięta do
> końca :) albo nie wetknąłeś molexa zasilania :)

chyba nie, bo płytkę mogę obejrzeć pod Windows

Albo jakaś kaszana ze zworkologią :)

jest slave

Data: 2009-04-18 10:11:57
Autor: B.G
Użytkownik <r_ahimsa_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2c8f.0000025d.49e9764anewsgate.onet.pl...
[...]

Dysk i CD masz podłączone do kanałów (S)ATA  mostka południowego (chipsetu) czy do kanałów jakiejś dodatkowej kości?
Napisz jaka to płyta.

--
B.G

Data: 2009-04-18 12:20:31
Autor: r ahimsa mWYTNIJTO
bootuje się z dysku zamiast DVD
Dysk i CD masz podłączone do kanałów (S)ATA  mostka południowego (chipsetu) czy do kanałów jakiejś dodatkowej kości?

nie kumam

Napisz jaka to płyta.

Producenta nie znam. Przy bootowaniu komputera okazuje mi się (może to coś pomoże):
NVIDIA GeForce2 MX400 VGA BIOS
Version 3.11.00.08.00 Copyright (C) 1996-2000 Nvidia Corp.
AMIBIOS (C) 2001 American Megatrends Inc.
K7S5A Release 12/15/2001 S
AMD Duron(tm) Processor 700 MHz

Jednym słowem: to stary komputer

Data: 2009-04-18 12:46:58
Autor: JoteR
[...]

No to już znasz - ECS K7S5A, bardzo popularna płyta, kawał historii PC ;-). Jedyny przypadek jaki kojarzę z niechętnym bootowaniem z CD na tej płycie był spowodowany obecnością napędu ZiP ATA w systemie. Ja na Twoim miejscu po pierwsze kupiłbym taśmę 80-żyłową (teraz podpinasz 40-żyłową, prawda?), ustawił napęd CD na Master i podpiął na końcu taśmy do osobnego kanału ATA.

JoteR

Data: 2009-04-20 09:47:18
Autor: smutny
Użytkownik <r_ahimsa_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2c8f.0000027a.49e9a96fnewsgate.onet.pl...
[...]

No to już wiesz co jest przyczyną, wgrywaj nowy BIOS!

http://eu.ecs.com.tw/ECSWebSite/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?detailid=74&DetailName=Bios&DetailDesc=&CategoryID=1&MenuID=6&LanID=16

tylko uwaga, nie wiem czy to jest Twoja wersja płyty, po lewej z menu wybierasz płyty>Socket 462>Twój model i wersja, którą pewnie znajdziesz na oznaczeniach płyty w kompie

Data: 2009-04-18 12:23:39
Autor: r ahimsa mWYTNIJTO
bootuje się z dysku zamiast DVD
PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona sprawna.
Sprawdziłem w Windows, można obejrzeć zawartość.

Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.
Przedtem był tam napęd CD i działał prawidłowo. Kabelki podłączyłem do DVD tak samo jak były do CD. Zworkologia: slave.

Data: 2009-04-18 13:10:24
Autor: animka
r_ahimsa_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Moze z CDROM by Ci się zabotowało, a nie z DVD.
Czy ta płyta DVD zrobiona jest jako botowalna?

--
animka

Data: 2009-04-19 14:20:20
Autor: r ahimsa mWYTNIJTO
bootuje się z dysku zamiast DVD
Moze z CDROM by Ci się zabotowało, a nie z DVD.
Czy ta płyta DVD zrobiona jest jako botowalna?

Tak, ta płytka jest bootowalna. Zainstalowałem z niej na innym komputerze Linuxa.

Data: 2009-04-19 15:21:20
Autor: animka
[...]

Ja sobie zrobiłam kiedyś instalkę botowalną WinXP SP3 na płytce dvd i nie bootowała. Nagrałam na płytkę cdrom (TDK!) i bootuje.

--
animka

Data: 2009-04-19 15:22:55
Autor: animka
[...]

To ustaw sobie w Biosie jako pierwsze botoowanie z cd-rom (dvd?).

--
animka

Data: 2009-04-19 15:57:58
Autor: Tomaszek
animka pisze:
To ustaw sobie w Biosie jako pierwsze botoowanie z cd-rom (dvd?).

Zrobił to!!

| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

bootuje się z dysku zamiast DVD