bootuje się z dysku zamiast DVD

Data: 2009-04-18 13:10:24
Autor: animka
bootuje się z dysku zamiast DVD
r_ahimsa_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
Dzień dobry,
Mam problem z zabootowaniem komputera z DVD. Mimo że przestawiłem w CMOSie kolejność bootowania (pierwsze CDROM), a bootowanie z dysku (IDE-0) w ogóle wyłączyłem, to komputer nadal bootuje mi się z dysku (Windows XP Professional) a nie płytki DVD (na której mam instalkę Linuxa Mandrivy 2009). Nie pomaga nawet wciśnięcie F8 i wybór bootowania w CDROM z menu.
Byłbym wdzięczny za pomoc.
PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona sprawna. Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.

Moze z CDROM by Ci się zabotowało, a nie z DVD.
Czy ta płyta DVD zrobiona jest jako botowalna?

--
animka

Data: 2009-04-19 14:20:20
Autor: r ahimsa mWYTNIJTO
bootuje się z dysku zamiast DVD
Moze z CDROM by Ci się zabotowało, a nie z DVD.
Czy ta płyta DVD zrobiona jest jako botowalna?

Tak, ta płytka jest bootowalna. Zainstalowałem z niej na innym komputerze Linuxa.

Data: 2009-04-19 15:21:20
Autor: animka
[...]

Ja sobie zrobiłam kiedyś instalkę botowalną WinXP SP3 na płytce dvd i nie bootowała. Nagrałam na płytkę cdrom (TDK!) i bootuje.

--
animka

Data: 2009-04-19 15:22:55
Autor: animka
[...]

To ustaw sobie w Biosie jako pierwsze botoowanie z cd-rom (dvd?).

--
animka

Data: 2009-04-19 15:57:58
Autor: Tomaszek
animka pisze:
To ustaw sobie w Biosie jako pierwsze botoowanie z cd-rom (dvd?).

Zrobił to!!

| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

bootuje się z dysku zamiast DVD