brak badań technicznych pojazdu - co grozi?

Data: 2009-06-06 08:05:57
Autor: kuba1777
brak badań technicznych pojazdu - co grozi?
Witam,

Mam pytanie - skończyło mi się badanie techniczne pojadu, a jutro
musze bardzo pilnie wyjechać na drugi koniec Polski. Wydaje mi się że
w najgorszym razie jeśli zatrzyma mnie policja skończy się to
zabraniem dowodu rejestracyjnego + mandacik, czy dobrze mi się wydaje?

Jeśli tak, to jaki maksymalny mandat jest za cuś takiego?

Dziękuję serdecznie i pozdrawiam,

Data: 2009-06-06 17:34:50
Autor: spp
kuba1777@o2.pl pisze:
[...]

No, w najgorszym to chyba odholowanie pojazdu na parking.

--
spp

Data: 2009-06-06 11:02:37
Autor: witek
spp wrote:
kuba1777@o2.pl pisze:
[...]

bez dowodu? w zasadzie w kazdym a nie w najgorszym.

Data: 2009-06-06 18:17:22
Autor: bartekk
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:h0e3vb$k1c$2inews.gazeta.pl...
[...]

A to dziwne, bo ostatnio w "Uwaga pirat" gosc nie mial waznego przegladu i jakos go nie odholowali. Dostal mandat i zabrali dowod, wystawili pokwitowanie, na ktorym mogl tymczasowo jechac. Myslisz, ze by sie tak nadstawiali bedac na wizji?

Data: 2009-06-11 10:38:54
Autor: Nostradamus

Użytkownik "bartekk" <krabar@gmail.com> napisał w wiadomości news:h0e4ta$qbr$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nawet ten mandat jest z lekka naciągany (naciągana podstawa). Jedyną konsekwencją jest zatrzymanie DR.

Leszek

Data: 2009-06-06 18:27:11
Autor: spp
witek pisze:

No, w najgorszym to chyba odholowanie pojazdu na parking.

bez dowodu? w zasadzie w kazdym a nie w najgorszym.

Dają dowód zastępczy.

--
spp

Data: 2009-06-11 10:37:50
Autor: Nostradamus

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h0e3vb$k1c$2inews.gazeta.pl...

bez dowodu? w zasadzie w kazdym a nie w najgorszym.

Za zatrzymany dowód rejestracyjny dostanie pokwitowanie. Strzelaj dalej.

Leszek

Data: 2009-06-11 10:37:12
Autor: Nostradamus

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:h0e2av$g24$1news.onet.pl...
kuba1777@o2.pl pisze:

No, w najgorszym to chyba odholowanie pojazdu na parking.

Nie pisz głupot.
Nie wiesz? Nie pisz.

Leszek

Data: 2009-06-06 17:52:48
Autor: Jaro
brak badań technicznych pojazdu - co grozi?
Jeśli tak, to jaki maksymalny mandat jest za cuś takiego?

Ja bym sie mandatu nie bal ale przy kazdej stluczce nie mowiac od wypadku, nawet nie z Twojej winy ubezpieczyciel moze Ci odmowic wyplaty odszkodowania.

Pozdr
Jaro

Data: 2009-06-06 17:57:48
Autor: spp
Jaro pisze:

Ja bym sie mandatu nie bal ale przy kazdej stluczce nie mowiac od wypadku, nawet nie z Twojej winy ubezpieczyciel moze Ci odmowic wyplaty odszkodowania.

Ale tylko wtedy gdy stan techniczny pojazdu przyczynił się do wypadku lub ... powstania strat.

--
spp

Data: 2009-06-06 19:13:06
Autor: Easy

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:h0e3m0$ivr$1news.onet.pl...
Jaro pisze:

[...]

przykro mi ale nie.
Poczytaj regulaminy ubezpieczalni.

E.

Data: 2009-06-06 20:02:07
Autor: spp
Easy pisze:

[...]

Tylko szkody AC.

--
spp

Data: 2009-06-06 20:16:35
Autor: qwerty
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h0e3m0$ivr$1@news.onet.pl...
Ale tylko wtedy gdy stan techniczny pojazdu przyczynił się do wypadku lub ... powstania strat.

Chciałbyś.

Data: 2009-06-06 20:33:13
Autor: spp
qwerty pisze:

Ale tylko wtedy gdy stan techniczny pojazdu przyczynił się do wypadku lub ... powstania strat.

Chciałbyś.

Poczytaj.

--
spp

Data: 2009-06-07 09:41:43
Autor: qwerty
brak badań technicznych pojazdu - co grozi?
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości grup
Poczytaj.

W pzu nie wypłacają.

Data: 2009-06-07 09:54:39
Autor: spp
brak badań technicznych pojazdu - c o grozi?
qwerty pisze:

Poczytaj.

W pzu nie wypłacają.

Mylisz OC z AC.

W tym pierwszym przypadku ustawa o obowiązkowych ubezpieczeniach jest o wiele bardziej rygorystyczna niż w drugim.

--
spp

Data: 2009-06-11 10:40:37
Autor: Nostradamus

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h0fqvn$vnr$1achot.icm.edu.pl...
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości grup
Poczytaj.

W pzu nie wypłacają.

No matołom nie.

Leszek

Data: 2009-06-11 10:39:22
Autor: Nostradamus
brak badań technicznych pojazdu - co grozi?

Użytkownik "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster> napisał w wiadomoœci news:4a2a90ce$0$29894$f69f905mamut2.aster.pl...
>Jeśli tak, to jaki maksymalny mandat jest za cuś takiego?

Ja bym sie mandatu nie bal ale przy kazdej stluczce nie mowiac od wypadku, nawet nie z Twojej winy ubezpieczyciel moze Ci odmowic wyplaty odszkodowania.

Nie pisz bzdur.

Leszek

Data: 2009-06-06 19:46:13
Autor: Paweł
kuba1777@o2.pl pisze:
[...]

Dostaniesz mandat i pokwitowanie zatrzymania DR. Jak będziesz pyszczył podczas kontroli drogowej to może być  zapis, że możesz nim jechać tylko z prędkością max 40 km/h do najbliższego parkingu, oczywiście może być zapis o skierowaniu na rozszerzony przegląd techniczny co jest krotnością standardowego.

Data: 2009-06-11 10:43:08
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Paweł" <pawel.pbox@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0ea19$j4k$1inews.gazeta.pl...
kuba1777@o2.pl pisze:

Dostaniesz mandat i pokwitowanie zatrzymania DR.

W jaki sposób sam brak badań (zagładając idealny stan techniczny) zagraża bezpieczeństwu lub porządkowi na drodze?? A o tym mówi art.97 KW będący podstawą do ewentualnego karania ?
Moim zdaniem, brak podstaw do ukarania mandatem.

Leszek

Data: 2009-06-11 13:50:53
Autor: Baloo

Użytkownik "Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał w wiadomości news:h0qg49$s4b$1opal.icpnet.pl...

W jaki sposób sam brak badań (zagładając idealny stan techniczny) zagraża bezpieczeństwu lub porządkowi na drodze??

Co za głupie pytanie.
Oczywiście, że sam brak badań nie zagraża, ale w jaki inny sposób jesteś (będąc funcjonariuszem SM lub policji) stwierdzić, że stan pojazdu jest bez zarzutu? Zakładając, że jest, "bo tak"?

Data: 2009-06-11 14:03:36
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Baloo" <balu@onet.eu> napisał w wiadomości news:h0qr2v$2nh$1news.onet.pl...

[...]

Nic nie zakładasz. Po prostu brak podstaw prawnych za brak aktualnych badań.
Chcąc karać musiałbyś udowodnić nie brak stempelka, a stan techniczny zagrażający bezpieczeństwu.

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-11 14:33:10
Autor: Baloo

Użytkownik "Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał w wiadomości news:h0qrs7$18u6$1opal.icpnet.pl...

Chcąc karać musiałbyś udowodnić nie brak stempelka, a stan techniczny zagrażający bezpieczeństwu.

Ale to jedynie takie Twoje pobożne życzenia, prawda? :>

Data: 2009-06-11 16:24:10
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Baloo" <balu@onet.eu> napisał w wiadomości news:h0qti8$8t6$1news.onet.pl...

Chcąc karać musiałbyś udowodnić nie brak stempelka, a stan techniczny zagrażający bezpieczeństwu.

Ale to jedynie takie Twoje pobożne życzenia, prawda? :>

Pomyliłeś popierdułko grupy? Trafiłeś tu przypadkiem??
Podaj podstawę prawną karania za brak badań technicznych pojazdu.
Ale to pewnie moje pobożne życzenie (

Leszek

Data: 2009-06-11 16:41:36
Autor: Baloo
brak badań technicznych pojazdu - co grozi?

"Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał

Pomyliłeś popierdułko grupy?Trafiłeś tu przypadkiem??
Podaj podstawę prawną karania za brak badań technicznych pojazdu.

Art. 96 § 1 pkt 4 Kodeks Wykroczeń

Data: 2009-06-11 17:23:00
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Baloo" <balu@onet.eu> napisał w wiadomości news:h0r532$rbm$1news.onet.pl...

"Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał

Pomyliłeś popierdułko grupy?Trafiłeś tu przypadkiem??
Podaj podstawę prawną karania za brak badań technicznych pojazdu.

Art. 96 § 1 pkt 4 Kodeks Wykroczeń

A teraz weź chłopie sprawdź jakie dokumenty dopuszczają pojazd do ruchu. I czy stempelek jest dokumentem. Kończ i wstydu sobie oszczędź.

Leszek

Data: 2009-06-11 17:59:52
Autor: Baloo
"Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał w wiadomości news:h0r7i3$1mk8$1opal.icpnet.pl...

A teraz weź chłopie sprawdź jakie dokumenty dopuszczają pojazd do ruchu.

Ja pitolę :-/
Toż właśnie m.in. DR z wbitym aktualnym badaniem technicznym.
Bo przecież nie jakikolwiek inny DR.
Ale jeśli chcesz się kłócić z policjantem, że masz ważne dokumenty, pomimo braku aktualizacji badań, to się kłóć. Choice is yours. Równie dobrze możesz się kłócić, że masz wprawdzie nieaktualne DR tymczasowe, ale przecież masz, więc o co chodzi? Albo, że masz DR wprawdzie z zamazanym numerem podwodzia albo bez ostatniej strony, ale przecież masz. Taka sama sytuacja.

czy stempelek jest dokumentem.

Nie, stempelek jest poświadczeniem faktu, że pojazd jest sprawny technicznie i może być dopuszczony do ruchu.

Kończ i wstydu sobie oszczędź.

Wstydu to oszczędź sobie Ty.
A najpierw prześledź sobie dokładniej za co, gdzie i kiedy funcjonariusze policji mają prawo wlepiać mandaty za to wykroczenie. Oczywiście możesz się z tym nie zgodzić, ale realia mówią swoje. Jak trafisz na normalnych policjantów, to Ci nawet DR nie zabiorą, tylko pouczą. Jak trafisz na służbistów, to nie dość, że zabiorą DR, to wlepią Ci mandat i tyle. Szybciej się nauczysz, że nie opłaca się zapominać o badaniach technicznych.

Data: 2009-06-11 18:55:54
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Baloo" <balu@onet.eu> napisał w wiadomości news:h0r9lq$71n$1news.onet.pl...
"Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał w wiadomości

Toż właśnie m.in. DR z wbitym aktualnym badaniem technicznym.

Byzydura. To tylko i wyłącznie twoja interpretacja. O dopuszczeniu do ruchu decyduje dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne. O żadnym stempelku od diagnosty w przepisach nie znajdziesz.

Bo przecież nie jakikolwiek inny DR.

Nie inny. Ten wydany przez WK.

Ale jeśli chcesz się kłócić z policjantem, że masz ważne dokumenty, pomimo braku aktualizacji badań, to się kłóć.

To nie kwestia kłótni a przepisów prawa.
Dowiedz się jaką podstawę prawną wypisują ci nieliczni policjanci na mandacie. Bo napewno nie art.96 tylko naciągany 97.
Ale EOT bo na dyskusji z tobą nic nie zyskuję a jedynie trace))

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-12 13:20:43
Autor: Baloo
brak badań technicznych pojazdu - co grozi?
"Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał

Byzydura. To tylko i wyłącznie twoja interpretacja.

Toteż rób sobie jak chcesz, ja Ci tylko napisałem, z jakiego tytułu policja_może_wlepić Ci mandat. Nie musi, ale jak trafisz na wyjątkowego uparciucha, a zaczniesz się przed nim popisywać, jak tutaj przede mną, to z pewnością dobra wola szybko w nim zaniknie ;-)

O dopuszczeniu do ruchu decyduje dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne. O żadnym stempelku od diagnosty w przepisach nie znajdziesz.

W przepisach nie ma też mowy o tym, że tablice muszą być legalne, niezniszczone, że DR ma być stały, kompletny i niefałszowany. Logiczne jednak jest, że takie być powinny. To samo jest z potwierdzeniem badań technicznych. Co z tego, że masz DR, jeśli jest on niekompletny? Jaśniej już nie potrafię.

Bo przecież nie jakikolwiek inny DR.

Nie inny. Ten wydany przez WK.

Ale jednocześnie może być bez ostatniej strony albo zalany wodą i przez to nieczytelny?
I będzie nadal stanowił ważny DR? No weź.

To nie kwestia kłótni a przepisów prawa.
Dowiedz się jaką podstawę prawną wypisują ci nieliczni policjanci na mandacie. Bo napewno nie art.96 tylko naciągany 97.

Wypisują 96. Jak sobie poguglasz po odpowiednich stronach, to sporo Ci tego wyskoczy.

Ale EOT bo na dyskusji z tobą nic nie zyskuję a jedynie trace))

A proszę Cię bardzo. Ja też nie zwykłem po raz n-ty wyjaśniać rzeczy, które jest w stanie zrozumieć 10-latek.

Data: 2009-06-12 13:30:25
Autor: Flo
brak badań technicznych pojazdu - c o grozi?
Możecie się kłócić o to czy dopuszcza z pieczątką czy też bez ale jest inny aspekt tego problemu.
Zdarzenie drogowe.
Spróbujcie od ubezpieczyciela odszkodowanie wyciągnąć bez tej pieczątki w DR.
Na 99,99% sprawa o sąd się oprze bo ubezpieczyciel zrobi wszystko co w jego mocy aby się wymigać od płacenia.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-06-13 08:15:49
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0te8l$np5$1inews.gazeta.pl...
Możecie się kłócić o to czy dopuszcza z pieczątką czy też bez ale jest inny aspekt tego problemu.
Zdarzenie drogowe.
Spróbujcie od ubezpieczyciela odszkodowanie wyciągnąć bez tej pieczątki w DR.

Tylko w przypadku AC.

Leszek

Data: 2009-06-13 08:15:08
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Baloo" <balu@onet.eu> napisał w wiadomości news:h0tdmd$pj9$1news.onet.pl...
"Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał

W przepisach nie ma też mowy o tym, że tablice muszą być legalne, niezniszczone,

Serio? Zajrzyj do kodeksu.

To samo jest z potwierdzeniem badań technicznych. Co z tego, że masz DR, jeśli jest on niekompletny?

Najpierw do kodeksu zajrzyj a nie pitol co ci ślina na klawiaturę przyniesie.

Ale jednocześnie może być bez ostatniej strony albo zalany wodą i przez to nieczytelny?

Może. Zabiorą ci go i prześlą do WK dając ci pokwitowanie.

Wypisują 96. Jak sobie poguglasz po odpowiednich stronach, to sporo Ci tego wyskoczy.

Może jakiś konkretny link ? Tylko nie do  wypowiedzi jakiegoś półgłowka.

A proszę Cię bardzo. Ja też nie zwykłem po raz n-ty wyjaśniać rzeczy, które jest w stanie zrozumieć 10-latek.

Powtórzenie 10 razy głupoty wyssanej z palca nie uczyni z niej mądrości.

A miało być EOT ((

Leszek

Data: 2009-06-07 00:00:35
Autor: Michał Pysz
brak badań technicznych pojazdu - c o grozi?
Zakłady robiące przeglądy są czynne zwykle od 7.

Wstąp do jakiegoś po drodze :-)

mp.

Data: 2009-06-06 22:18:14
Autor: Jacek_P
Michał Pysz napisal:
Zakłady robiące przeglądy są czynne zwykle od 7.

W niedziele? 8^)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-06-07 10:23:22
Autor: Jaro
brak badań technicznych pojazdu - co grozi?
W niedziele? 8^)
Jacek

Nie wiem skad jestes ale w 5 min znalazlem przez google w moim miescie przeglady rejestracyjne czynne w niedziele.

Pozdrawiam
Jaro

brak badań technicznych pojazdu - co grozi?