Data: 2012-11-01 08:00:43 | |
Autor: Andrzej Kłos | |
[mBank] brak blokady | |
No właśnie, przy płaceniu kartą 31.10 w Lidlu, nie pojawiła się na rachunku blokada. Nie ma też transakcji w historii, co akurat jest zrozumiałe. Ale brak blokady już nie.
karta Visa debetowa, płatność "przez chip", PIN, kwota powyżej 50 zł. Ki czort? andy_nek |
|
Data: 2012-11-01 08:03:07 | |
Autor: Kamil Jońca | |
[mBank] brak blokady | |
Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl> writes:
No właśnie, przy płaceniu kartą 31.10 w Lidlu, nie pojawiła się naPowrót do normalności ;) ? KJ -- http://blogdebart.pl/2009/12/22/mamy-chorych-dzieci/ TONY RANDALL! Is YOUR life a PATIO of FUN?? |
|
Data: 2012-11-01 10:08:00 | |
Autor: Bogdan | |
[mBank] brak blokady | |
Ja 31 w tej samej kasie /Lidl/ płaciłem kredytową MC i Visa. Na Visa jest blokada na MC nie ma.
Bogdan |
|
Data: 2012-11-01 10:12:58 | |
Autor: quiris | |
[mBank] brak blokady | |
Miałem podobną sytuację niedawno z KK Mastercard Citibanku.
Problem chyba dotyczy agenta rozliczeniowego Lidla. -- Pozdrawiam, Robert Błaut |
|
Data: 2012-11-01 23:10:48 | |
Autor: Chris94 | |
[mBank] brak blokady | |
Dnia Thu, 01 Nov 2012 08:00:43 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):
karta Visa debetowa, płatność "przez chip", PIN, kwota powyżej 50 zł. Jeśli to była karta zbliżeniowa, to "ten typ tak ma". -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używający nicka 'Chris') |
|
Data: 2012-11-01 23:32:40 | |
Autor: Andrzej Kłos | |
[mBank] brak blokady | |
Chris94 pisze:
Dnia Thu, 01 Nov 2012 08:00:43 +0100, Andrzej Kłos napisał(a): To rzeczywiście jest Visa payWave, ale "wykastrowana". Z innych sklepów blokady są. Ale właśnie dziś rozliczyła mi się transakcja z Lidla, tyle, że poprzednia, też bez blokady. I konto się zmniejszyło. I to jest, jak rozumiem, kolejny możliwy przyczynek, żeby zrobić saldo ujemne na koncie "debetowym". Czy mBank uznałby taką reklamację - saldo ujemne nie z mojej winy? A może jednak z mojej? Może naprawdę coś jest z tym agentem rozliczeniowym Lidla, jak pisał "quiris". Ogólnie - nie jest dobrze. andy_nek |
|
Data: 2012-11-01 23:59:24 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
[mBank] brak blokady | |
"Andrzej Kłos" 5092f883$1@news.home.net.pl "debetowym". Czy mBank uznałby taką reklamację - saldo ujemne nie z mojej winy? A może jednak z mojej? Sprawdź i opisz. ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2012-11-02 01:15:40 | |
Autor: Chris94 | |
[mBank] brak blokady | |
Dnia Thu, 01 Nov 2012 23:32:40 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):
Jeśli to była karta zbliżeniowa, to "ten typ tak ma". Wykastrowanie nie odgrywa tu żadnej roli. Ja takiej karty używam ponad miesiąc i jeszcze żadna operacja nie zrobiła mi blokady, również nie dostaję powiadomienia SMS-owego o dokonanej operacji, podczas gdy przy poprzedniej karcie Visa Electron dostawałem SMS-a za każdym razem. Właśnie dlatego w jednym z wcześniejszych postów napisałem, że ta karta jest traktowana jak karta kredytowa z zerowym kredytem i "grace period" wynoszącym zero dni. Ale właśnie dziś rozliczyła mi się transakcja z Lidla, tyle, że poprzednia, też bez blokady. I konto się zmniejszyło. I to jest, jak rozumiem, kolejny możliwy przyczynek, żeby zrobić saldo ujemne na koncie "debetowym". Czy mBank uznałby taką reklamację - saldo ujemne nie z mojej winy? Absolutnie nic by nie uznał. Aktywując nową kartę potwierdziłeś, że zapoznałeś się z nowym, liczącym coś 25 stron "Regulaminem wydawania i używania debetowych kart płatniczych mBanku", który obliguje Cię do zapewnienia na koncie karty środków wystarczających na pokrycie wszystkich transakcji dokonanych kartą. Tak więc chcąc uniknąć debetu na koncie, w praktyce będziesz musiał trzymać tam na nieoprocentowanym rachunku więcej kasy niż masz zamiar wydać na płatności kartą. -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używający nicka 'Chris') |
|
Data: 2012-11-02 20:17:34 | |
Autor: Andrzej Kłos | |
[mBank] brak blokady | |
Chris94 pisze:
Dnia Thu, 01 Nov 2012 23:32:40 +0100, Andrzej Kłos napisał(a): No wiem, dziś ten sam sklep (Lidl), ta sama karta i blokada już jest. Nie ma prawidłowości, a to, niestety, dobrze nie wróży. andy_nek |
|
Data: 2012-11-03 09:52:45 | |
Autor: MK | |
[mBank] brak blokady | |
W dniu 02.11.2012 o 20:17 Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl> pisze:
Kiedys byl floor limit, a teraz dla kart EMV mamy autoryzacje offline dawana przez mikroprocesor karty. W takim przypadku nie ma blokady. Wydawalo mi sie, ze kazdy bardziej zaawansowany uzytkownik kart o tym powinien wiedziec... MK |
|