brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?

Data: 2011-05-11 07:27:34
Autor: jol
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Wysłałem e-mailem do urzędnika wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Urzędnik zażądał ode mnie powołując się na m.in. kpa uwierzytelnionego podpisu. W myśl wyroku WSA (IISAB/Wa 57/09) jest to niezgodne z prawem i kwalifikuje się do wniesienia skargi na
bezczynność. Pytanie tylko do jakiej instancji. Z tego co w necie znalazłem SKO nie zawsze chętnie takimi sprawami się zajmują, z kolei WSA to dość wysoka instancja, w dodatku trzeba wnosić opłatę :)
Co radzicie, pytam osoby mające już doświadczenie w tej kwestii.

Data: 2011-05-11 07:57:47
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 07:27:34 +0000, jol napisał(a):

Pytanie tylko do jakiej instancji. Z tego co w necie znalazłem SKO nie
zawsze chętnie takimi sprawami się zajmują, z kolei WSA to dość wysoka
instancja, w dodatku trzeba wnosić opłatę

Wojewódzki Sąd Administracyjny, opłata to 100 złotych.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-05-11 08:20:09
Autor: jol
Dnia Wed, 11 May 2011 07:57:47 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

Witam :) To m.in. dzięki informacjom z Twojej strony dowiedziałem się sporo o udip. Niestety kilka opisywanych tam spraw wciąż "wisi" tzn. nie ma nic o ich zakończeniu, pozytywnym lub nie. Dałeś sobie spokój czy wnosiłeś odwołanie i zostały odrzucone. Mówię o kilku sprawach związanych z informacja publiczną.

Czy te 100 zł to wszystkie konsekwencje finansowe czy ew. należy liczyć się jeszcze z jakimiś?

Data: 2011-05-11 09:04:28
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 08:20:09 +0000, jol napisał(a):

[...]

Witam  To m.in. dziÄ™ki informacjom z Twojej strony dowiedziaÅ‚em siÄ™
sporo o udip. Niestety kilka opisywanych tam spraw wciąż "wisi" tzn. nie
ma nic o ich zakończeniu, pozytywnym lub nie. Dałeś sobie spokój czy
wnosiłeś odwołanie i zostały odrzucone. Mówię o kilku sprawach
zwiÄ…zanych z informacja publicznÄ….

Na dziÅ› przymierzam siÄ™ do napisania tej cholernej skargi na KancelariÄ™ Prezydenta RP :-)

Data: 2011-05-11 10:55:51
Autor: jol
Dnia Wed, 11 May 2011 09:04:28 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

Czy podanie II SAB/Wa 57/09 i II SAB/Wa 86/07 wystarczy czy znasz jeszcze jakieś orzeczenia w tej kwestii (żądanie podpisu kwalifikowanego).

Czy jeśli pisze skargę to podaje się tylko orzeczenia, na których podstawie opieram skargę czy też z tych orzeczeń cytuję konkretny zapis? Pytam bo nigdy się nie skarżyłem :) Podać do sądu to jedno, a wygrać to drugie. Niestety nie znalazłem w sieci jakiegoś dokumentu, na którym mógłbym się wzorować.

Data: 2011-05-11 11:20:35
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 10:55:51 +0000, jol napisał(a):

[...]

Wystarczy, zresztą w ogóle nie musisz powoływać się na orzecznictwo (ale możesz, bo sądy bywają niekumate).

Czy jeśli pisze skargę to podaje się tylko orzeczenia, na których
podstawie opieram skargę czy też z tych orzeczeń cytuję konkretny zapis?

j.w. -- możesz co chcesz :)

Pytam bo nigdy siÄ™ nie skarżyÅ‚em  Podać do sÄ…du to jedno, a wygrać to
drugie. Niestety nie znalazłem w sieci jakiegoś dokumentu, na którym
mógłbym się wzorować.

No wzorów może i wiele nie ma, ale zasada jest prosta:

- data
- oznaczenie sÄ…du
- oznaczenie stron
- tytuł pisma ("skarga na bezczynność organu")
- syntetyczny opis tego co chcesz
- uzasadnienie (nieco szerzej, ale bez przesady)

Posyłasz do organu, który Cię olał, oni muszą to posłać do WSA, dopiero wówczas dostajesz wezwanie do zapłaty :) Zdarza się, że w tzw. międzyczasie organ się puknie w czoło.

Data: 2011-05-11 11:43:20
Autor: jol
[...]

Mam nadzieję, że jednak się puknie. Nie lubię ganiać po sądach. Jeszcze jedna kwestia czy ten e-mail, który wysłałem do urzędnika i odpowiedź od niego też zamieścić jako załączniki czy też ich treść zamieszczam w "syntetycznym opisie tego co chcę"? :)

Data: 2011-05-11 13:04:30
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 11:43:20 +0000, jol napisał(a):

Jeszcze jedna kwestia czy ten e-mail, który wysłałem do urzędnika i
odpowiedź od niego też zamieścić jako załączniki czy też ich treść
zamieszczam w "syntetycznym opisie tego co chcÄ™"?

Jako załącznik do skargi :) Tudzież Twoje żądanie (też wydruk). --

Data: 2011-05-16 18:46:47
Autor: jol
Dnia Wed, 11 May 2011 13:04:30 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

Dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze wątpliwości jakby ktoś mi mógł wyjaśnić, bo w necie znalazłem rozbieżne opinie:

Czy bezpośrednio skierowanie sprawy do WSA bez uprzedniego rozpatrzenia w SKO nie będzie odrzucone jako niezachowanie kolejności?

Czy faktycznie kierowanie skargi do WSA na bezczynność przez organ który był w bezczynności nie wymaga uprzedniego uiszczenia 100 zł opłaty? Na stronie http://
informacjapubliczna.org.pl/11,450,tajna_umowa_na__scentralizowany_dostęp_do_informacji_publicznej.html znalazłem przykład dwóch skarg i w jednej w załącznikach wpis jest wymieniony, a w drugiej nie. Czy to od czegoś zależy i czy te 100 zł to ew. cały koszt czy też mogą pojawić się jeszcze jakieś dodatkowe obciążenia finansowe? :) Stracić ew. 100 to jeszcze przeżyję... :)

Data: 2011-05-11 12:20:39
Autor: Kamil
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Dnia Wed, 11 May 2011 09:04:28 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

Na dzi¶ przymierzam siê do napisania tej cholernej skargi na Kancelariê Prezydenta RP :-)

Urzêduj±cego? ;)

Data: 2011-05-11 10:49:23
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 12:20:39 +0200, Kamil napisał(a):

Na dziÅ› przymierzam siÄ™ do napisania tej cholernej skargi na KancelariÄ™
Prezydenta RP

Urzędującego?

Kancelaria zawsze jest urzędującego.

Data: 2011-05-11 13:13:34
Autor: Kamil
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Dnia Wed, 11 May 2011 10:49:23 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

Na dzi¶ przymierzam siê do napisania tej cholernej skargi na Kancelariê
Prezydenta RP

Urzêduj±cego?

Kancelaria zawsze jest urzêduj±cego.

Dlatego pytam :)
Bo mo¿e byæ ¿e "zawini³ stryjek, a cygana powiesili" ;))

Data: 2011-05-11 11:49:43
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 13:13:34 +0200, Kamil napisał(a):

Kancelaria zawsze jest urzędującego.

Dlatego pytam
Bo może być że "zawinił stryjek, a cygana powiesili"

Urząd zawsze ma ciągłość.

Data: 2011-05-11 12:17:23
Autor: Kamil
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Dnia Wed, 11 May 2011 07:57:47 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

http://olgierd.bblog.pl/
"Tym razem w zasadê tê postanowi³a wpisaæ siê Rzeczniczka Praw
Obywatelskich, która w wyst±pieniu do prezesa spó³ki Ekstraklasa SA"

Co to jest "*rzeczniczka* praw obywatelskich"?  :)))
To ¿ona Rzecznika Praw Obywatelskich?   ;)

Data: 2011-05-11 10:50:13
Autor: Olgierd
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Dnia Wed, 11 May 2011 12:17:23 +0200, Kamil napisał(a):

Co to jest "*rzeczniczka* praw obywatelskich"?  )) To żona Rzecznika
Praw Obywatelskich?

Kierownik-kierowniczka, sprzedawca-sprzedawczyni, nauczyciel-
nauczycielka, poseł-posłanka... Sprzedawczyni to nie żona sprzedawcy ;-)

Data: 2011-05-11 10:57:40
Autor: jol
Dnia Wed, 11 May 2011 10:50:13 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

Tak jak ladacznica to nie pani stojÄ…ca za ladÄ… :)

Data: 2011-05-11 11:22:40
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 10:57:40 +0000, jol napisał(a):

Kierownik-kierowniczka, sprzedawca-sprzedawczyni, nauczyciel-
nauczycielka, poseł-posłanka... Sprzedawczyni to nie żona sprzedawcy
;-)

Tak jak ladacznica to nie pani stojÄ…ca za ladÄ…

A jej dziecko nie ladaco :)

Data: 2011-05-11 13:12:29
Autor: Kamil
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Dnia Wed, 11 May 2011 10:50:13 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

Co to jest "*rzeczniczka* praw obywatelskich"?  )) To ¿ona Rzecznika
Praw Obywatelskich?

Kierownik-kierowniczka,

Ale tu w rachubê wchodzi organ i jego nazwa, a nie osoba.
Tak samo nie ma pani sêdziny tylko jest sêdzia.

Jak opisa³by¶ Pani± Stre¿yñsk± jak wyst±pi z czym¶ tam?  ;)
Urzêdniczka Komunikacji Elektronicznej?   :)

Data: 2011-05-11 11:50:33
Autor: Olgierd
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Dnia Wed, 11 May 2011 13:12:29 +0200, Kamil napisał(a):

Ale tu w rachubÄ™ wchodzi organ i jego nazwa, a nie osoba. Tak samo nie
ma pani sędziny tylko jest sędzia.

W sądzie jest sędzia. Ale poza sądem jest sędzina.

Komunikacji Elektronicznej?

Prawniczka, prezeska.

Data: 2011-05-11 14:30:23
Autor: Kamil
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Dnia Wed, 11 May 2011 11:50:33 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

Ale tu w rachubê wchodzi organ i jego nazwa, a nie osoba. Tak samo nie
ma pani sêdziny tylko jest sêdzia.

W s±dzie jest sêdzia. Ale poza s±dem jest sêdzina.

Lito¶ci.
http://www.sjp.pl/co/s%EAdzina
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Aby rozwi±zaæ odwieczny spór dotycz±cy wyrazów sêdzia i sêdzina,
postanowi³em zasiêgn±æ porady u autorytetu w dziedzinie jêzyka. Profesor
Miros³aw Skar¿yñski, jêzykoznawca, nauczyciel akademicki Uniwersytetu
Jagieloñskiego podaje takie rozró¿nienie: Sêdzia - mê¿czyzna - rzeczownik mêskoosobowy - deklinacja:

l.poj.
M. sêdzia
D. sêdziego
C. sêdziemu
B. sêdziego
N. sêdzi±
Ms. sêdzi
W. sêdzio !

Sêdzia - kobieta - rzeczownik mêskoosobowy o odmianie ¿eñskiej:

M. sêdzia
D. sêdzi
C. sêdzi
B. sêdziê
N. sêdzi±
Ms. sêdzi
W. sêdzio !

Sêdzina w znaczeniu kobieta-sêdzia, jest form± tylko potoczn± - co oznacza,
¿e jej oficjalne u¿ycie w okre¶leniu kobiety-sêdzi jest b³êdem. Sêdzina w
znaczeniu ¿ony sêdziego jest poprawna. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Jak opisa³by¶ Pani± Stre¿yñsk± jak wyst±pi z czym¶ tam?   Urzêdniczka
Komunikacji Elektronicznej?

Prawniczka, prezeska.

Czyli napisa³by¶ np. Prezes Urzêdu Komunikacji Elektronicznej?
Czy tak?

Wiêc we¿ i popraw ten swój wpis bo to kompromitacja :)
Spójrz na stronê samego RPO :)
http://www.brpo.gov.pl/
gdzie stoi jak byk:
-- -- -- -- -
2011-05-11 13:32:01
Rzecznik Praw Obywatelskich, prof. Irena Lipowicz i Dyrektor Zespo³u
Wspó³pracy Miêdzynarodowej Biura RPO Zbigniew Zarêba uczestniczyli...
-- -- -- -- -
2011-05-06 13:15:24
Rzecznik Praw Obywatelskich wrêczy³a odznakê honorow± RPO "Za Zas³ugi dla
Ochrony Praw Cz³owieka" Pani Mecenas Marii Sawickiej...
-- -- -- -- -

i tak dalej, i tak dalej.... nigdzie nie napisano "rzeczniczka praw
obywatelskich"....no zlituj siê Olgierd :)

Data: 2011-05-11 12:37:14
Autor: jol
Dnia Wed, 11 May 2011 14:30:23 +0200, Kamil napisał(a):

Dnia Wed, 11 May 2011 11:50:33 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Ale tu w rachubÄ™ wchodzi organ i jego nazwa, a nie osoba. Tak samo nie
ma pani sędziny tylko jest sędzia.

W sądzie jest sędzia. Ale poza sądem jest sędzina.

Litości.

No właśnie litości. Czy temat dotyczył deklinacji? Chcesz się wykazać skocz na pl.odmiana_w_jezyku_polskim czy jakoś tak. Sorki, ale szlak trafia jak w temacie jest 30 postów, z czego tylko 3 dotyczą meritum.

Data: 2011-05-11 17:37:00
Autor: Alek
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Użytkownik "jol" <nospamnoproblem@example.com> napisał

No właśnie litości. Czy temat dotyczył deklinacji?
Chcesz się wykazać skocz na pl.odmiana_w_jezyku_polskim czy jakoś tak.
Sorki, ale szlak trafia

Szlag, przez "g".

jak w temacie jest 30 postów, z czego tylko 3
dotyczÄ… meritum.

Taka jest uroda Usenetu. Przywyknij albo idź sobie.

Data: 2011-05-11 20:31:58
Autor: jol
Dnia Wed, 11 May 2011 17:37:00 +0200, Alek napisał(a):

Użytkownik "jol" <nospamnoproblem@example.com> napisał

No właśnie litości. Czy temat dotyczył deklinacji? Chcesz się wykazać
skocz na pl.odmiana_w_jezyku_polskim czy jakoÅ› tak.
Sorki, ale szlak trafia

Szlag, przez "g".

Mnie trafia szlak, a jak siÄ™ nie podoba to nie czytaj.

jak w temacie jest 30 postów, z czego tylko 3 dotyczą meritum.

Taka jest uroda Usenetu.

Tak? A gdzie to przeczytałeś?

Data: 2011-05-11 13:03:47
Autor: Olgierd
[...]

Rzucasz linka i nie czytasz go? "1. potocznie: kobieta sędzia".

Sędzina w znaczeniu kobieta-sędzia, jest formą tylko potoczną - co
oznacza, że jej oficjalne użycie w określeniu kobiety-sędzi jest błędem.

To teraz przeczytaj to, co napisałem wcześniej: "W sądzie jest sędzia. Ale poza sądem jest sędzina".

Komunikacji Elektronicznej?

Prawniczka, prezeska.

i tak dalej, i tak dalej.... nigdzie nie napisano "rzeczniczka praw
obywatelskich"....no zlituj siÄ™ Olgierd

Poczucia humoru masz akurat za 2 grosze.

Data: 2011-05-11 17:34:51
Autor: Alek
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
U¿ytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisa³

[...]
[...]
Sêdzina w znaczeniu ¿ony sêdziego jest poprawna.

Ten profesor to musi byc jaki¶ bardzo przedwojenny, bo dzisiaj o ¿onie sedziego nikt nie powie "sêdzina", chyba ¿e ona sama te¿ jest sêdzi±.

Data: 2011-05-11 13:19:56
Autor: Zbynek Ltd.
brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
Olgierd napisa³(a) :
Dnia Wed, 11 May 2011 12:17:23 +0200, Kamil napisa³(a):

Co to jest "*rzeczniczka* praw obywatelskich"?  )) To ¿ona Rzecznika
Praw Obywatelskich?

Kierownik-kierowniczka, sprzedawca-sprzedawczyni, nauczyciel-
nauczycielka, pose³-pos³anka... Sprzedawczyni to nie ¿ona sprzedawcy ;-)

Ale pu³kownikowa, to ¿ona pu³kownika :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Cz³owiek zaczyna u¿ywaæ dopiero wtedy rozumu, gdy koñcz± mu siê
wszystkie mo¿liwo¶ci.]

Data: 2011-05-11 11:49:21
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 13:19:56 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Kierownik-kierowniczka, sprzedawca-sprzedawczyni, nauczyciel-
nauczycielka, poseł-posłanka... Sprzedawczyni to nie żona sprzedawcy
;-)

Ale pułkownikowa, to żona pułkownika

Pułkownikowa, to tak. A pułkowniczka już nie ;-)

Data: 2011-05-11 17:07:29
Autor: Bydlê
On 2011-05-11 12:17:23 +0200, Kamil <asdfg@asd.com> said:

Co to jest "*rzeczniczka* praw obywatelskich"?  :)))
To ¿ona Rzecznika Praw Obywatelskich?   ;)

To taka moda.
Teraz mamy psycholo¿ki, hydrauliczki, adwokatki, demago¿ki, ochroniarki, graficzki, detepówki, nekrofilki i furmanki.

--
Bydlê

brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?