Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).

brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).

Data: 2011-04-08 12:21:14
Autor: Tomasz Kaczanowski
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
butterfly pisze:
Witam
Dostawca usług internetowych od 24 marca (czyli juz ponad 14 dni) nie jest w stanie zapewnic wykonywanie usługi w jakości o jakiej mowa w umowie. Z tytułu braku interntu przyługuje mi ulga w abonamencie w wysokości 1/30 abonamentu. Umowa w zasadnie nie przewiduje żadnych kar umownych za wyjatkiem sytuacji kiedy jedna ze stron wypowiada umowę. W takim przypadku kara umowna wynosi wysokośc wartości abonamntowych jakie  byłyby płacone w przypadku gdyby umowa nie była rozwiazana.
Co zrobic bo satysfakcja z ulgi w wysokości 1/30 mnie nie satysfakcjonuje. Tzn czy mozna coś "wywalczyc" na podstawie innych przepisów?
Pozdrawiam


Zajrzyj do prawa telekomunikacyjnego - w art 105 masz opisane jakie odszkodowanie Ci przysługuje.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-08 11:31:48
Autor: Smok Eustachy
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
Dnia Fri, 08 Apr 2011 12:21:14 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

butterfly pisze:
Witam
Dostawca usług internetowych od 24 marca (czyli juz ponad 14 dni) nie
jest w stanie zapewnic wykonywanie usługi w jakości o jakiej mowa w
umowie. Z tytułu braku interntu przyługuje mi ulga w abonamencie w
wysokości 1/30 abonamentu. Umowa w zasadnie nie przewiduje żadnych kar
umownych za wyjatkiem sytuacji kiedy jedna ze stron wypowiada umowę. W
takim przypadku kara umowna wynosi wysokośc wartości abonamntowych
jakie  byłyby płacone w przypadku gdyby umowa nie była rozwiazana. Co
zrobic bo satysfakcja z ulgi w wysokości 1/30 mnie nie satysfakcjonuje.
Tzn czy mozna coś "wywalczyc" na podstawie innych przepisów?
Pozdrawiam


Zajrzyj do prawa telekomunikacyjnego - w art 105 masz opisane jakie
odszkodowanie Ci przysługuje.

A nie dotyczy to tylko TP (pewne) i tylko telefonów (mniej pewne)? http://www.rp.pl/artykul/100254.html

Data: 2011-04-08 13:45:12
Autor: Tomasz Kaczanowski
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
Smok Eustachy pisze:
Dnia Fri, 08 Apr 2011 12:21:14 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

butterfly pisze:
Witam
Dostawca usług internetowych od 24 marca (czyli juz ponad 14 dni) nie
jest w stanie zapewnic wykonywanie usługi w jakości o jakiej mowa w
umowie. Z tytułu braku interntu przyługuje mi ulga w abonamencie w
wysokości 1/30 abonamentu. Umowa w zasadnie nie przewiduje żadnych kar
umownych za wyjatkiem sytuacji kiedy jedna ze stron wypowiada umowę. W
takim przypadku kara umowna wynosi wysokośc wartości abonamntowych
jakie  byłyby płacone w przypadku gdyby umowa nie była rozwiazana. Co
zrobic bo satysfakcja z ulgi w wysokości 1/30 mnie nie satysfakcjonuje.
Tzn czy mozna coś "wywalczyc" na podstawie innych przepisów?
Pozdrawiam


Zajrzyj do prawa telekomunikacyjnego - w art 105 masz opisane jakie
odszkodowanie Ci przysługuje.

A nie dotyczy to tylko TP (pewne) i tylko telefonów (mniej pewne)? http://www.rp.pl/artykul/100254.html


1) Ustawa dotyczy wszystkich świadczących usługi telekomunikacyjne.
2) rozdział tego artykułu dotyczy odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-08 12:20:42
Autor: Smok Eustachy
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
Dnia Fri, 08 Apr 2011 13:45:12 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):
/.../
1) Ustawa dotyczy wszystkich świadczących usługi telekomunikacyjne. 2)
rozdział tego artykułu dotyczy odpowiedzialność za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych.

Art 105:
1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo abonentowi

POWSZECHNEJ POWSZECHNEJ napisane jak byk jak wół jak krowa.
Jest tam mowa o przerwie a o transferze nic -zresztą.

Data: 2011-04-08 15:16:23
Autor: Tomasz Kaczanowski
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
Smok Eustachy pisze:
Dnia Fri, 08 Apr 2011 13:45:12 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):
/.../
1) Ustawa dotyczy wszystkich świadczących usługi telekomunikacyjne. 2)
rozdział tego artykułu dotyczy odpowiedzialność za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych.

Art 105:
1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo abonentowi

POWSZECHNEJ POWSZECHNEJ napisane jak byk jak wół jak krowa.
Jest tam mowa o przerwie a o transferze nic -zresztą.

No tak - moje niedopatrzenie. Nie zauważyłem, że chodzi o gorszą jakość łącza. Tu co najwyżej reklamacja i lub skarga.


--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-08 13:20:17
Autor: Smok Eustachy
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
Dnia Fri, 08 Apr 2011 15:16:23 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

Smok Eustachy pisze:
Dnia Fri, 08 Apr 2011 13:45:12 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):
/.../
1) Ustawa dotyczy wszystkich świadczących usługi telekomunikacyjne. 2)
rozdział tego artykułu dotyczy odpowiedzialność za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych.

Art 105:
1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej
okresowo abonentowi

POWSZECHNEJ POWSZECHNEJ napisane jak byk jak wół jak krowa. Jest tam
mowa o przerwie a o transferze nic -zresztą.

No tak - moje niedopatrzenie. Nie zauważyłem, że chodzi o gorszą jakość
łącza. Tu co najwyżej reklamacja i lub skarga.

No i powszechna to jest świadczenie przez TP telefonu, faxu i wdzwonki. Tylko.

Data: 2011-04-08 13:55:28
Autor: Tomasz Kaczanowski
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
Tomasz Kaczanowski pisze:
Smok Eustachy pisze:
Dnia Fri, 08 Apr 2011 12:21:14 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

butterfly pisze:
Witam
Dostawca usług internetowych od 24 marca (czyli juz ponad 14 dni) nie
jest w stanie zapewnic wykonywanie usługi w jakości o jakiej mowa w
umowie. Z tytułu braku interntu przyługuje mi ulga w abonamencie w
wysokości 1/30 abonamentu. Umowa w zasadnie nie przewiduje żadnych kar
umownych za wyjatkiem sytuacji kiedy jedna ze stron wypowiada umowę. W
takim przypadku kara umowna wynosi wysokośc wartości abonamntowych
jakie  byłyby płacone w przypadku gdyby umowa nie była rozwiazana. Co
zrobic bo satysfakcja z ulgi w wysokości 1/30 mnie nie satysfakcjonuje.
Tzn czy mozna coś "wywalczyc" na podstawie innych przepisów?
Pozdrawiam


Zajrzyj do prawa telekomunikacyjnego - w art 105 masz opisane jakie
odszkodowanie Ci przysługuje.

A nie dotyczy to tylko TP (pewne) i tylko telefonów (mniej pewne)? http://www.rp.pl/artykul/100254.html


1) Ustawa dotyczy wszystkich świadczących usługi telekomunikacyjne.
2) rozdział tego artykułu dotyczy odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych.


I jeszcze odnośnie artykułu - jest on stary, prawo telekomunikacyjne od tamtego czasu zmieniało się kilkukrotnie...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-08 13:42:36
Autor: butterfly
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inmniq$n2h$1news.onet.pl...

Zajrzyj do prawa telekomunikacyjnego - w art 105 masz opisane jakie odszkodowanie Ci przysługuje.

-- Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Dziękuję bardzo. podobnej odpowiedzi oczekiwałem.

Data: 2011-04-08 14:01:37
Autor: Robert Tomasik
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
Użytkownik "butterfly" <butterfly@wp.pl> napisał w wiadomości news:inmsbg$p3j$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inmniq$n2h$1news.onet.pl...

Zajrzyj do prawa telekomunikacyjnego - w art 105 masz opisane jakie odszkodowanie Ci przysługuje.

-- Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Dziękuję bardzo. podobnej odpowiedzi oczekiwałem.


Dodam tylko, że już na podstawie przepisów ogólnych masz prawo wezwać tego dostawcę do wznowienia świadczenia usług zastrzegając, ze po upływie terminu po prostu zawrzesz umowę z innym dostawcą i MOIM ZDANIEM nie tylko nie będzie to zerwanie umowy z Twojej strony, ale jeszcze masz szansę wygrać w sądzie taką kwotę, którą będziesz musiał nadpłacić ponad ten płacony jemu abonament.

Data: 2011-04-08 12:22:07
Autor: Smok Eustachy
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
Dnia Fri, 08 Apr 2011 14:01:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
/.../
Dodam tylko, że już na podstawie przepisów ogólnych masz prawo wezwać
tego dostawcę do wznowienia świadczenia usług zastrzegając, ze po
upływie terminu po prostu zawrzesz umowę z innym dostawcą i MOIM ZDANIEM
nie tylko nie będzie to zerwanie umowy z Twojej strony, ale jeszcze masz
szansę wygrać w sądzie taką kwotę, którą będziesz musiał nadpłacić ponad
ten płacony jemu abonament.

A moim zdaniem nie. :-)

Data: 2011-04-08 14:26:22
Autor: Kondi
brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:inmtg8$t2q$2inews.gazeta.pl...

Dodam tylko, że już na podstawie przepisów ogólnych masz prawo wezwać tego dostawcę do wznowienia świadczenia usług zastrzegając, ze po upływie terminu po prostu zawrzesz umowę z innym dostawcą i MOIM ZDANIEM nie tylko nie będzie to zerwanie umowy z Twojej strony, ale jeszcze masz szansę wygrać w sądzie taką kwotę, którą będziesz musiał nadpłacić ponad ten płacony jemu abonament.


Przecież jemu cały czas świadczą usługę na warunkach które ma w umowie (o ile znam tego typu umowy). Czy możesz rozwinąc myśl bo w lekkim szoku jestem.

Kondi

brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona