brak meldunku a rejestracja samochodu

Data: 2009-08-12 17:51:19
Autor: HANA
brak meldunku a rejestracja samochodu
Czy ktos sie orientuje jak zarejestrowac samochod nie posiadajac meldunku?
zadnego (ani stalego ani tymczasowego)
i gdzie?
w miejscu zamieszkania ?

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-08-12 11:50:50
Autor: witek
HANA wrote:
Czy ktos sie orientuje jak zarejestrowac samochod nie posiadajac meldunku?
zadnego (ani stalego ani tymczasowego)
i gdzie?
w miejscu zamieszkania ?

1. zameldowac sie tam gdzie sie mieszka
2. zarejestrowac samochod

Data: 2009-08-12 19:19:29
Autor: HANA

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h5urtb$3ad$1inews.gazeta.pl...
HANA wrote:
[...]

nie da rady, dom nie skonczony a przed odbiorem nie ma mozliwosci zameldowania

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-08-12 20:53:04
Autor: Andrzej Lawa
HANA pisze:

1. zameldowac sie tam gdzie sie mieszka
2. zarejestrowac samochod

nie da rady, dom nie skonczony a przed odbiorem nie ma mozliwosci zameldowania

To zamelduj się nie w domu, ale na działce - żaden przepis nie zabrania
mieszkać w namiocie czy przyczepie kempingowej :D

Data: 2009-08-12 21:11:46
Autor: HANA

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:glfbl6-47n.ln1ncc1701.lechistan.com...
HANA pisze:

[...]

zeby sie zameldowac na dzialce trzeba miec numer posesji
a numer nadaja po odbiorze budynku,
bledne kolo
akurat z tym juz walczylem i urzednikowi nie przetlumaczysz...
--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-08-12 23:14:52
Autor: Andrzej Lawa
HANA pisze:

To zamelduj się nie w domu, ale na działce - żaden przepis nie zabrania
mieszkać w namiocie czy przyczepie kempingowej :D

zeby sie zameldowac na dzialce trzeba miec numer posesji

Numer posesji musisz już mieć. Choćby na pozwoleniu na budowę.

a numer nadaja po odbiorze budynku,

Po odbiorze budynku można nadać numer budynkowi.

Data: 2009-08-13 08:18:45
Autor: Marek Dyjor
HANA pisze:

[...]

a tu ja cie skoryguje  :) numer nadaja na podstawie prawomocnego pozwolenia na budowę, ale taki numer nie ejst podstawą do zameldowania (jest adnotacja na dokuimencie nadania numeru)

Data: 2009-08-13 09:07:18
Autor: kris
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h60b88$152$1news.onet.pl...
HANA wrote:
[...]

Nieprawda. Nr nadaja jak zjawisz się w urzedzie z aktem własności + ksero mapki. znam kilka przypadków ze nadali nr samej działce. Mnie zameldowali jak dom nie był jeszcze nawet w stanie surowym. O żadne pozwolenia nie pytali. To nie ich rola.

Kilka razy juz to cytowałem:

Do 19.06.2002 r. obowiązywał art. 9 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i
dowodach osobistych, który stanowił, że przy zameldowaniu na pobyt stały lub
czasowy trwający ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie
uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić
zameldowanie.. Przepis ten został jednak uznany przez TK za niezgodny z art.
52 ust. 1 i art. 83 w związku z art. 2 Konstytucji (wyrok z dnia 27 maja
2002 r.
sygn. akt K. 20/01), w konsekwencji czego przestał obowiązywać. Potwierdził
to Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 października 2002 r., III RN 183/2001,
stwierdzając, co następuje: Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust.
2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku
ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001
(Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do
przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa
miesiące.

Krzysiek

Data: 2009-08-13 11:22:41
Autor: Michal Jankowski
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Ale nadal meldujesz sie _w lokalu_, a nie na dzialce. Jezeli urzad
uzna, ze lokalu nie ma, to cie nie zamelduje i co mu zrobisz?

  MJ

Data: 2009-08-13 11:52:13
Autor: kris
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjz8whom5jy.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

Nic nie zrobie. Poprosiłbym o uzasadnienie decyzji na piśmie.
Mnie zameldowali jak na działce były same mury przyszłego mojego domu. Znajomy zameldował sie w momencie gdy na działce nic nie było. Dopiero zaczynał budować. A zameldował się aby przy sprzedaży domu(budował na sprzedaż) skorzystać z ulgi meldunkowej.
Ja meldowałem sie gdyż bez meldunku zakład energetyczny chciał mi naliczać opłaty za prad wg. taryfy "budowlanej" a jak miałem meldunek to była od razu normalna, dużo tańsza taryfa.

Krzysiek

Data: 2009-08-13 12:19:59
Autor: Marek Dyjor
kris wrote:
[...]

z tego wysztekigo wynika tylko jedno:

polska to kraj kompletnego bezprawia.  :)

Data: 2009-08-13 12:51:54
Autor: kris
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h60pcj$dgc$1news.onet.pl...
kris wrote:
[...]

Może nie bezprawia ale Polska to dziwna kraj;)
Prawo jest niby jedno ale różni urzędnicy różnie je interpretują.
U nas meldują na łące gdzie indziej nie meldują itp.
3 siekiery  5 noży i dwa styliska od kilofa możesz w bagażniku wozić- kija bejsbolowego nie możesz.
Drzewa na swoim podwórku ściąć nie możesz, gniazdka elektrycznego formalnie bez projektu przenieść nie możesz w inne miejsce itp
Takich przykładów jest mnóstwo

Krzysiek

Data: 2009-08-13 14:13:15
Autor: ąćęłńóśźż
brak meldunku a rejestracja samochodu
Udało Ci się, powinno być pozwolenie na użytkowanie.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-13 14:19:40
Autor: Marek Dyjor
ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Enion w Krakowie kompletnie się tym nei interesuje, podpisujesz umowę wieszają licznik i spokój. trzeba miec tylko prawo własności lub upoważneinei i numer pocztowy, no i ścianę do powieszenie licznika i haka.

Data: 2009-08-13 15:07:50
Autor: kris

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h6100n$kp8$1news.wp.pl...
Udało Ci się, powinno być pozwolenie na użytkowanie.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Krzysiek

Data: 2009-08-13 09:02:42
Autor: kris

Użytkownik "HANA" <hana33@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5utj1$s21$1news.onet.pl...
nie da rady, dom nie skonczony a przed odbiorem nie ma mozliwosci
zameldowania

Wielokrotnie pisałem ze można się zameldować przed odbiorem. Wystarczy akt własności działki i nadany nr nieruchomości. I muszą zameldować.

Krzysiek

Data: 2009-08-13 09:21:46
Autor: Szerr
brak meldunku a rejestracja samochodu
Dnia Wed, 12 Aug 2009 19:19:29 +0200, HANA napisał(a) w

nie da rady, dom nie skonczony a przed odbiorem nie ma mozliwosci zameldowania

Złóż papiery, napisz pismo przewodnie i czekaj na ich ruch. Jak będą
musieli wydać odmowną decyzję administracyjną na piśmie, to dziesięć razy
przeanalizują przepisy. Stawiam dolary przeciw orzechom, że jednak
zameldują. ;)

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-12 20:50:05
Autor:
[...]

Po co się meldować?
Samochód rejestruje się tam, gdzie się mieszka (art. 73 Kodeksu Drogowego). Bardzo często wymaga to jednak "wojny" z upartym urzędnikiem.

Data: 2009-08-12 23:20:43
Autor: koment

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:h5v2tc$ao8$1news.onet.pl...
[...]

Witam
Wczoraj miałem podobny problem.
Siostra ma samochód ze mną (ja jestem wpisany jako 2 współwłaściciel) i akurat mam wbity ostatni stempel od przeglądu (ważny do marca przyszłego roku) i urzędniczka zrobiła oczy jak położyłem dowód osobisty, a siostra francuskie prawo jazdy i paszport (polski) - no i zaczęła piać o meldunku. Siostra jak wyszła za mąż za Francuza to wyjechała na stałe do Francji i tam mieszka/pracuje itd - i tam nie ma czegoś takiego jak meldunek. Płace za prąd/gaz/telefon -rachunek jest na mnie z adresem to znaczy że tam mieszkam.
Siostra przyjechała na krótko - i problem - co zrobić. Do odbioru dowodu rejestracyjnego potrzebne są ponoć również dokumenty obu właścicieli - prawda to czy wymysł urzędasa?
Miał ktoś podobny przypadek?

Pozdrawiam
Koment

Data: 2009-08-13 08:11:29
Autor: Adam Kłobukowski
brak meldunku a rejestracja samochodu
<ciach>

Siostra przyjechała na krótko - i problem - co zrobić. Do odbioru dowodu
rejestracyjnego potrzebne są ponoć również dokumenty obu właścicieli -
prawda to czy wymysł urzędasa?
Miał ktoś podobny przypadek?

Jak ja odbierałem, to nie było takiego problemu, wystarczyły moje dokumenty.

Adam Kłobukowski

Data: 2009-08-13 11:01:00
Autor: Szerr
brak meldunku a rejestracja samochodu
Dnia Wed, 12 Aug 2009 23:20:43 +0200, koment napisał(a) w

Do odbioru dowodu rejestracyjnego potrzebne są ponoć również dokumenty
obu właścicieli - prawda to czy wymysł urzędasa?

Wymysł urzędasa.

Zobacz:
Dz.U. 2003 nr 192 poz. 1878 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie
szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem
pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

Dz.U. 2002 nr 133 poz. 1123
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie
rejestracji i oznaczania pojazdów.

Do obu były rozporządzenia zmieniające. Patrz: http://isap.sejm.gov.pl/

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-13 17:39:23
Autor: koment

Użytkownik "Szerr" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:12ukgwo33f04b$.44ci4t9yt0tb$.dlg40tude.net...
[...]

dziękuję - poczytam!

Data: 2009-08-13 15:01:24
Autor: Szerr
brak meldunku a rejestracja samochodu
Dnia Wed, 12 Aug 2009 17:51:19 +0200, HANA napisał(a) w

Wysłać wniosek pisemnie, podając adres zamieszkania. W piśmie zawnioskować
o załatwienie sprawy analogicznie do wniosków wysyłanych drogą
elektroniczną. I potem albo oryginały wymaganych dokumentów oraz tablice
rejestracyjne wysłać im kurierem lub pocztą, albo poprosić o wyznaczenie
terminu ich osobistego przedłożenia i jednoczesnego odebrania nowych
dokumentów. W pierwszym przypadku gwarantujesz sobie, że urzędnika nie
obejrzysz na oczy. :)

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-13 15:22:33
Autor: HANA

Użytkownik "Szerr" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:vxl0d93xp2ju.ia2pva9xkrql.dlg40tude.net...
[...]

Dzieki, to jest to...
meldowac sie na razie nie chce (drozsze OC)
a tu gdzie mieszkam jest taniutko (OC)
dam znac co mi z tego wyszlo ;-)

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-08-13 15:56:51
Autor: Szerr
brak meldunku a rejestracja samochodu
Dnia Thu, 13 Aug 2009 15:22:33 +0200, HANA napisał(a) w

a tu gdzie mieszkam jest taniutko (OC)

Dlaczego się nie zameldujesz tam, gdzie mieszkasz? W sumie masz taki
obowiązek.

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-13 16:01:53
Autor: HANA

Użytkownik "Szerr" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:15pu1mbjfb44u$.4jzlushyubne$.dlg40tude.net...
[...]

nie ma szans, wynajmowane mieszkanie i to po cichu
--
Andrzej

Data: 2009-08-13 09:25:48
Autor: witek
HANA wrote:

nie ma szans, wynajmowane mieszkanie i to po cichu

a w czym to przeszkadza w zameldowaniu sie?

Data: 2009-08-13 17:35:58
Autor: Szerr
brak meldunku a rejestracja samochodu
Dnia Thu, 13 Aug 2009 09:25:48 -0500, witek napisał(a) w

nie ma szans, wynajmowane mieszkanie i to po cichu
a w czym to przeszkadza w zameldowaniu sie?

Jest wymagane potwierdzenie ze strony właściciela lokalu?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-13 12:11:19
Autor: witek
Szerr wrote:
Dnia Thu, 13 Aug 2009 09:25:48 -0500, witek napisał(a) w

nie ma szans, wynajmowane mieszkanie i to po cichu
a w czym to przeszkadza w zameldowaniu sie?

Jest wymagane potwierdzenie ze strony właściciela lokalu?

No a w czym problem? Niech potwierdzi.
A jak nie chce, to zlozyc wniosek o zameldowanie w trybie administracyjnym. Was zameldują, a on dostanie 1000 zł grzywny.

Zresztą wam też to grozi przy okazji pierwszej wizyty policjantów z byle jakiego powodu. Wystarczy, zeby byli bardziej gorliwi niż zwykle.

Data: 2009-08-13 19:53:46
Autor: Szerr
brak meldunku a rejestracja samochodu
Dnia Thu, 13 Aug 2009 12:11:19 -0500, witek napisał(a) w

A jak nie chce, to zlozyc wniosek o zameldowanie w trybie administracyjnym. Was zameldują, a on dostanie 1000 zł grzywny.

W sumie można i tak...

Zresztą wam też to grozi

Nam czyli komu?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-13 13:00:03
Autor: witek
Szerr wrote:
[...]

temu  kto mieszka i się nie zameldował.

Data: 2009-08-13 20:01:14
Autor: Szerr
brak meldunku a rejestracja samochodu
Dnia Thu, 13 Aug 2009 13:00:03 -0500, witek napisał(a) w

Nam czyli komu?
temu  kto mieszka i się nie zameldował.

Ale czemu kierujesz to do mnie? ;)

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-13 13:05:19
Autor: witek
Szerr wrote:
Dnia Thu, 13 Aug 2009 13:00:03 -0500, witek napisał(a) w

Nam czyli komu?
temu  kto mieszka i się nie zameldował.

Ale czemu kierujesz to do mnie? ;)

kieruje do autora, który twierdzil, ze nie moze sie zameldowac

Data: 2009-08-13 22:03:48
Autor: HANA

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h61kkv$p5m$1inews.gazeta.pl...
Szerr wrote:
[...]

tak mniej wiecej od 15 lat mieszkam nie tam gdzie mam/mialem meldunek
i jedyne co uslyszalem od policji to:
"moze by pan w koncu uporzadkowal sprawy meldunkowe?"
wojny z wlascicielem mieszkania nie bede robil
za dobrze mi tu nawet bez meldunku
facet nie chce i juz
prawo i przepisy sobie a zycie sobie
tak jest bylo i bedzie chyba ze ktos pozmienia w koncu przepisy

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-08-13 21:59:48
Autor: witek
HANA wrote:

tak mniej wiecej od 15 lat mieszkam nie tam gdzie mam/mialem meldunek
i jedyne co uslyszalem od policji to:
"moze by pan w koncu uporzadkowal sprawy meldunkowe?"

widać masz inteligentnego dzielnicowego, który przed szereg nie wychodzi.
Poczekaj aż się zmieni, albo go wystarczająco wkurzysz.

Data: 2009-08-14 03:03:07
Autor: Andrzej Lawa
HANA pisze:

[...]

Bo im się nie chce. Ale jakby się im zechciało (jakiś służbista się
pojawi, może "centrala" zrobi "akcję specjalną", żeby się wykazać albo
statystyki wyrobić) to grzywnę masz jak w banku.

Data: 2009-08-14 13:56:07
Autor: czarny_19
On 13 Sie, 15:22, "HANA" <han...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Szerr" <n...@podam.pl> napisał w wiadomościnews:vxl0d93xp2ju.ia2pva9xkrql.dlg40tude.net...

> [...]

> Quid leges sine moribus?

Dzieki, to jest to...
meldowac sie na razie nie chce (drozsze OC)

Ludzie, kiedy wt wreszcie przestaniecie mylić miejsce zamieszkania z
meldunkiem. Meldunek to obowiązek administracyjny. A miejsce
zamieszkania określa Kodeks cywilny. Owszem powinno się być
zameldowanym w miejscu zamieszkania, ale to inna sprawa. Prawo o ruchu
drogowym mówi o urzędzie właściwym dla miejsca zamieszkania. Dla
leniwych:

Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w
której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

Dla kanapowców: miejscem zamieszkania jest miejscowość a nie konkretny
lokal z adresem. Zaznaczam przy tym, że pod jakimś adresem mieszkasz ;)

Data: 2009-08-21 15:08:24
Autor: paranoix
HANA pisze:
Czy ktos sie orientuje jak zarejestrowac samochod nie posiadajac meldunku?
zadnego (ani stalego ani tymczasowego)
i gdzie?
w miejscu zamieszkania ?

Przerabiałem taki przypadek w 2004 roku - rejestrujesz samochód w ostatnim miejscu stałego zameldowania.

brak meldunku a rejestracja samochodu