brak meldunku a wyrobienie dowodu

Data: 2011-11-28 13:34:55
Autor: Wojtek
brak meldunku a wyrobienie dowodu
Witam.
Od maja 2008 nie mam meldunku.
Sprzedaz mieszkania , wymeldowanie , mieszkam gdzie indziej i nie mam jeszcze meldunku i nie wiem kiedy bede miał a musze wyrobic nowy dowód.
Waznosc dowodu skonczyla mi sie w marcu 2011.

Czy moge to zrobic nie majac meldunku ?

Data: 2011-11-28 05:32:43
Autor: Proste Prawo
On 28 Lis, 13:34, "Wojtek" <yoy...@op.pl> wrote:
[...]

Nie. Mało tego, masz obowi±zek zameldować się w tym miejscu, w którym
przebywasz.

Data: 2011-11-28 08:07:49
Autor: witek
On 11/28/2011 6:34 AM, Wojtek wrote:
Witam.
Od maja 2008 nie mam meldunku.
Sprzedaz mieszkania , wymeldowanie , mieszkam gdzie indziej

to sie zamelduj tam gdzie mieszkasz.
Narazie narazasz sie na 1000 zl grzywny.

Czy moge to zrobic nie majac meldunku ?

jak zglosisz, ze jestes bezdomny to mozesz.
Ale za podanie falszywych danych mozna jeszcze bardziej w p..ol dostac.

Data: 2011-11-28 14:40:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2011 13:34, Wojtek pisze:
Witam.
Od maja 2008 nie mam meldunku.

Bo?

Sprzedaz mieszkania , wymeldowanie , mieszkam gdzie indziej

Meldujesz się tam, gdzie mieszkasz.

i nie mam jeszcze meldunku

Dlaczego?

i nie wiem kiedy bede miał a musze wyrobic nowy dowód.
Waznosc dowodu skonczyla mi sie w marcu 2011.

Czy moge to zrobic nie majac meldunku ?

Je¶li faktycznie nigdzie nie mieszkasz to zasadniczo można, choć jest
to... mocno nietypowe.

Natomiast ty mieszkasz gdzie¶ i nie dopełniasz obowi±zku meldunkowego, i
jak trafisz na zły dzień urzędnika, to grozi za to grzywna nawet do 5
tysięcy - nieważny dowód to piku¶.

Data: 2011-11-28 06:11:46
Autor: Proste Prawo
brak meldunku a wyrobienie dowodu
On 28 Lis, 14:40, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
W dniu 28.11.2011 13:34, Wojtek pisze:

> Witam.
> Od maja 2008 nie mam meldunku.

Je¶li faktycznie nigdzie nie mieszkasz to zasadniczo można, choć jest
to... mocno nietypowe.

Hmm... No teoretycznie może być tak, że kto¶ nie ma stałego miejsca
zamieszkania, a tam, gdzie jest, jest tylko tymczasowo.  Niemniej i
tak musiałby się zameldować na pobyt czasowy.

Ale jeste¶ pewny, że brak jakiegokolwiek meldunku nie będzie
przeszkod± do wydania dowodu osobistego?

pozdrawiam
http://prosteprawo.blogspot.com
 Przyszedłem dyskutować, nie kłócić się. Postaram się nie dać
 sprowokować. Ostrzegam - na zaczepki nie odpowiadam :)

Data: 2011-11-28 16:12:28
Autor: Dysiek
brak meldunku a wyrobienie dowodu
Ale jeste¶ pewny, że brak jakiegokolwiek meldunku nie będzie
przeszkod± do wydania dowodu osobistego?

Widzialem taki dowod na wlasne oczy, wiec mysle, ze sie da.

Dysiek

Data: 2011-11-30 17:20:40
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 28 Nov 2011 16:12:28 +0100, Dysiek napisał(a):
Ale jeste¶ pewny, że brak jakiegokolwiek meldunku nie będzie
przeszkod± do wydania dowodu osobistego?
Widzialem taki dowod na wlasne oczy, wiec mysle, ze sie da.

Dokładnie, też widziałem - ładne "Brak" w miejscu "Adres zameldowania" :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-11-30 13:02:44
Autor: witek
On 11/30/2011 11:20 AM, Jacek Osiecki wrote:
[...]

to w takim razie taki dowód jest nieważny.

Bo żaden przepis nie pozwala na wpisanie tam słowa brak.
Ma po prostu pozostać puste.

*)  no chyba, ze ktos wydal nowe rozporzadzenie w ostatnim czasie

Data: 2011-11-28 17:28:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2011 15:11, Proste Prawo pisze:

Hmm... No teoretycznie może być tak, że kto¶ nie ma stałego miejsca
zamieszkania, a tam, gdzie jest, jest tylko tymczasowo.

Teoretycznie może ;)

 Niemniej i
tak musiałby się zameldować na pobyt czasowy.

Tylko powyżej 3 dni ;)

Ale jeste¶ pewny, że brak jakiegokolwiek meldunku nie będzie
przeszkod± do wydania dowodu osobistego?

Formalnie - nie. W praktyce będ± problemy wynikaj±ce z wykroczenia poza standardowe procedury, do których przyzwyczajeni s± urzędnicy.

Czyli: będ± marudzić, nie będzie im się chciało, ale jak się nie dasz zbyć, to się uda.

Data: 2011-11-28 18:51:47
Autor: Olgierd
brak meldunku a wyrobienie dowodu
On Mon, 28 Nov 2011 14:40:50 +0100, Andrzej Lawa wrote:

Natomiast ty mieszkasz gdzieś i nie dopełniasz obowiązku meldunkowego, i
jak trafisz na zły dzień urzędnika, to grozi za to grzywna nawet do 5
tysięcy - nieważny dowód to pikuś.

Już nie zdążą ukarać -- przepis traci moc 1 stycznia, więc raczej nikt nie będzie się nawet wygłupiał z wnioskiem o ukaranie.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2011-11-29 08:02:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2011 19:51, Olgierd pisze:
[...]

Przepis nakładający obowiązek w ustawie o ewidencji czy przepis
nakładający karę w KW?

Data: 2011-11-29 08:00:11
Autor: Olgierd
On Tue, 29 Nov 2011 08:02:08 +0100, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Wypada przepis z kodeksu wykroczeń. Lepiej późno niż później ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-11-29 07:47:52
Autor: witek
On 11/29/2011 2:00 AM, Olgierd wrote:
[...]

z kodeksu wykroczen czy z ustawy o ewidencji ludnosci?

bo ustawa sama w sobie ma zapis o karze.

Data: 2011-11-29 15:06:09
Autor: Olgierd
On Tue, 29 Nov 2011 07:47:52 -0600, witek wrote:

Wypada przepis z kodeksu wykroczeń. Lepiej późno niż później ;-)

z kodeksu wykroczen czy z ustawy o ewidencji ludnosci?

bo ustawa sama w sobie ma zapis o karze.

W ustawie o ewidencji ludności z 2010 r. (która wejdzie w życie 1 stycznia 2012 r.) jest jeden przepis karny, mówiący o cudzoziemcach bez meldunku (art. 59).

W szczątkach ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych z 1974 r. (szczątkach, ponieważ po 1 stycznia zostaje parę przepisów) będzie to samo, co jest teraz: art. 55 o karze za:

- uchylanie siÄ™ od obowiÄ…zku posiadania dowodu osobistego
- zatrzymywaniu cudzego d.o.
- odmowie zwrotu d.o. po utracie obywatelstwa polskiego (to nieładnie, bo w sumie nawet nie można go sobie na pamiątkę zostawić).

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-11-30 17:36:50
Autor: PiotRek
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2011.11.29.15.06.08rudak.org...
W szczątkach ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych z 1974 r.
(szczątkach, ponieważ po 1 stycznia zostaje parę przepisów) będzie to
samo, co jest teraz: art. 55 o karze za:

[...]
- odmowie zwrotu d.o. po utracie obywatelstwa polskiego (to nieładnie, bo
w sumie nawet nie można go sobie na pamiątkę zostawić).

Panie urzędniku, zgubiłem (albo mi ukradli)...

Piotr

Data: 2011-11-29 10:35:45
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.11.2011 09:00, Olgierd pisze:
[...]

A, czyli będzie jak z obowiązkiem wyrejestrowania - obowiązek jest, kar
za olanie nie ma...

brak meldunku a wyrobienie dowodu