brak obrońcy

Data: 2012-05-20 18:48:59
Autor: Randal Iduchhopkirka
brak obrońcy
Czy oskarżony, który broni się sam, ma większe uprawnienia do
prowadzenia obrony (stawianie pytań, wniosków, powoływanie świadków)
niż wtedy gdy ma adwokata obrońcę? Z jakich przepisów to wynika?

Data: 2012-05-21 18:53:48
Autor: SDD
brak obrońcy
Randal Iduchhopkirka pisze:
Czy oskarżony, który broni się sam, ma większe uprawnienia do
prowadzenia obrony (stawianie pytań, wniosków, powoływanie świadków)
niż wtedy gdy ma adwokata obrońcę? Z jakich przepisów to wynika?

Nie. Mozna nawet powiedziec, ze ma mniejsze uprawnienia o tyle, ze pewne czynnosci objete sa przymusem adwokackim i np. apelacji od wyroku sadu okregowego czy tez kasacji sam oskarzony nie wniesie.

A tak - czy ma obronce, czy nie ma, moze dokladnie to samo.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-21 19:13:15
Autor: SDD
brak obrońcy
SDD pisze:

A tak - czy ma obronce, czy nie ma, moze dokladnie to samo.

Oczywiscie formalnie - bo nieformalnie to raczej nie pojdzie do sedziego i nie zapyta "Czesc Roman, ile chcesz za uniewinnienie" :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-21 19:42:56
Autor: Roman Rumpel
brak obrońcy
W dniu 2012-05-21 19:13, SDD pisze:

Oczywiscie formalnie - bo nieformalnie to raczej nie pojdzie do sedziego
i nie zapyta "Czesc Roman, ile chcesz za uniewinnienie" :)

Pozdrawiam
SDD

Żenada.

--
Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich niewolnicy. A pożycie to taka zabawa władzy cudzym kosztem, najważniejsze aby ktoś tyrał na utrzymanie spółki - jest spółka są podatki i darmowa obsługa politycznych ćwoków (c) by  NKAB

Data: 2012-05-22 00:28:15
Autor: gr
brak obrońcy
On 21 Maj, 19:42, Roman Rumpel <rom...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> Oczywiscie formalnie - bo nieformalnie to raczej nie pojdzie do sedziego
> i nie zapyta "Czesc Roman, ile chcesz za uniewinnienie" :)

Żenada.

Rzeczywistość

Data: 2012-05-22 01:58:02
Autor: Jasio
brak obrońcy
W dniu 2012-05-21 19:42, Roman Rumpel pisze:

Żenada.

uderz w stół... :D

Data: 2012-05-22 11:33:39
Autor: SDD
brak obrońcy
Roman Rumpel pisze:

[...]

Nie wiedziałem, że kolega jest sędzią - w takim razie: "Czesc Wacek, ile chcesz za uniewinnienie?"

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-22 11:48:11
Autor: Andrzej Kubiak
brak obrońcy
Dnia Mon, 21 May 2012 19:42:56 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

Oczywiscie formalnie - bo nieformalnie to raczej nie pojdzie do sedziego
i nie zapyta "Czesc Roman, ile chcesz za uniewinnienie" :)
Żenada.

Nic nie wiesz o życiu, czy masz interes w utrzymywaniu fikcji?

AK

Data: 2012-05-22 01:07:06
Autor: Robert Tomasik
brak obrońcy
Użytkownik "Randal Iduchhopkirka" <obalicrzadswiatowy@gmail.com> napisał w wiadomości news:354ce9f2-fa99-45a7-b2ae-76c9b2b910abl5g2000vbo.googlegroups.com...
Czy oskarżony, który broni się sam, ma większe uprawnienia do
prowadzenia obrony (stawianie pytań, wniosków, powoływanie świadków)
niż wtedy gdy ma adwokata obrońcę? Z jakich przepisów to wynika?

Oskarżony ma większe prawa od obrońcy (może nawet odwołać pełnomocnictwo), natomiast przeważnie mniejsze doświadczenie.

Data: 2012-05-23 09:54:08
Autor: _ąćęłńóśźż.
brak obrońcy
I dodatkowo sąd niestety zwykle uchyla znacznie więcej pytań strony niereprezentowanej przez pełnomocnika, niż pytań profesjonalnego pełnomocnika (taki efekt "aureoli").

A z pouczaniem strony też różnie bywa, sędziemu się zapomni i co zrobisz.

-- -- -
Oskarżony ma większe prawa od obrońcy, natomiast przeważnie mniejsze
doświadczenie.

--

brak obrońcy