brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?

Data: 2014-01-28 21:02:05
Autor: Frez
brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?
Odległość 60km od nadajnika. MUXy z kanału 55(746Mhz) i 58 (770Mhz) ok, choć sygnał obu jest na około 70%. Tymczasem kanał 25 zero.

Antena siatkowa(no, badziewna z Casto) + wzmacniacz  i dawało się jakoś odbierać ale bez kanału 25.Wywaliłem wzmacniacz, wstawiłem taki, gdzie wytwĂłrca GWARANTUJE stosowne pasmo i nadal dupa. Kanału 25 nadal nie ma:-(
A na pewno nadaje...

Data: 2014-01-28 21:58:56
Autor: Jacek Maciejewski
brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?
Dnia Tue, 28 Jan 2014 21:02:05 +0100, Frez napisał(a):

A na pewno nadaje...

Jeszcze antena musi mieć stosowne pasmo :)
--
Jacek

Data: 2014-01-28 23:23:07
Autor: Big Jack
brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?
W wiadomości
*Frez* napisał(-a):

Antena siatkowa

W wiadomości
*Jacek Maciejewski* napisał(-a):

Jeszcze antena musi mieć stosowne pasmo :)

Siatkowa to łapie (chyba) absolutnie wszystko, od FM do ostatniego kanału telewizyjnego. Nie wiemy czy na owym kanale 25 jest taka sama moc jak na 55 i 58, a wcale tak nie musi być. Jak sygnał nędza, to może być problem.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-01-29 09:11:08
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 28 Jan 2014 23:23:07 +0100, Big Jack napisał(a):

Siatkowa to łapie (chyba) absolutnie wszystko, od FM do ostatniego

No, powiedzmy. Ale koło 25 kanału ma zysk o dobre 6 dB mniejszy niż w
okolicy 50. O ile wierzyć wykresom :)
--
Jacek

Data: 2014-01-29 09:41:25
Autor: Big Jack
*Jacek Maciejewski* napisał(-a):

No, powiedzmy. Ale koło 25 kanału ma zysk o dobre 6 dB mniejszy niż w
okolicy 50. O ile wierzyć wykresom :)

Ja nie wierzę w te 6dB. Poniżej charakterystyka dla anteny siatkowej,
wyłącznie z symetryzatorem
http://fotoo.pl//out.php?i=708084_antena.png

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-01-29 10:05:04
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 29 Jan 2014 09:41:25 +0100, Big Jack napisał(a):

Ja nie wierzę w te 6dB. Poniżej charakterystyka dla anteny siatkowej,
wyłącznie z symetryzatorem
http://fotoo.pl//out.php?i=708084_antena.png

No, nie spierajmy się. Niech będzie 3 dB, pewnie źle zapamiętałem. Zapewne
powodów nieodbierania 25 kanału jest kilka i to jest jeden z nich. Jakby
gość podał swoją lokalizację, można by sprawdzić moce nadajników.
--
Jacek

Data: 2014-01-29 11:46:47
Autor: pawell32
[...]

ja powiem tyle, że z tym mux`em są problemy w dużo mniejszej odległości.
wszystkie są nadawane ze Ślęży i wszystkie teoretycznie z tą samą mocą.
25 k. (mux3) jest również doświetlany z nadajnika Żórawina
z czym były problemy.
odebrać mux 1 i 2 - nie ma problemu.

Data: 2014-01-29 11:56:05
Autor: Big Jack
*Jacek Maciejewski* napisał(-a):

Jakby gość podał swoją lokalizację, można by sprawdzić moce
nadajników.

Dokładnie tak, tym bardziej, że wszytkie trzy kanały (MUX-y) wcale nie muszą lecieć z jednej lokalizacji. A przy takiej odległości i relatywnie dość słabym sygnale kierunek może być niebagatelny. Jak sam zauważyłeś przyczyn może być kilka. Ale tak czy owak, zawsze niepozbawiona sensu będzie dobra antena kierunkowa doposażona w razie konieczności o dobry wzmacniacz. No i druga sprawa, jeśli  lokalizacji nadajników jest więcej niż jedna, to układ antenowy trochę się komplikuje, ale nie znając szczegółów nie ma co na razie w to się zagłębiać.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-01-29 11:07:27
Autor: Uncle Pete
On 2014-01-28 21:02, Frez wrote:
[...]

wytwórca GWARANTUJE stosowne pasmo i nadal dupa. Kanału 25 nadal nie ma:-(
A na pewno nadaje...

Zacząłbym od sprawdzenia, czy MUX1 obecnie absolutnie na pewno nadaje na 25 kanale (czy np. ostatnio nie zmienmili częstotliwości). Przepraszam za taką radę, ale czasami ludziom (mi też) zdarzają się najgłupsze błędy. Jeżeli tak, poszukałbym lepszego miejsca na antenę. Jeśli nie da się/nie pomoże, kupiłbym jakąś porządną yagi obejmującą całe pasmo. Wzmacniacz ma sens raczej tylko przy za długim kablu.

Mam 50 km do nadajnika w Łazach pod Warszawą (czyli mocnego, ale mam przed sobą las) i zobacz, jaka antena dopiero daje sobie radę: http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Poland/Tomczyce/t_2014-01-26_03.jpg (to ta patrząca wprawo).

Pozdrawiam,

Piotr

Data: 2014-01-29 11:50:11
Autor: pawell32
W dniu 2014-01-29 11:07, Uncle Pete pisze:

Zacząłbym od sprawdzenia, czy MUX1 obecnie absolutnie na pewno nadaje na
25 kanale (czy np. ostatnio nie zmienmili częstotliwości).

jak mowa o rejonie Wrocławia to jest to mux3.
jak poda dokładną lokalizację to może się okazać,
Ĺźe jest bliĹźej inny nadajnik.

Data: 2014-01-29 12:19:26
Autor: Uncle Pete
On 2014-01-29 11:50, pawell32 wrote:
[...]

I OIDP MUX3 zazwyczaj ma mniejszą moc. Więc tu też może być problem, dlaczego 1 i 2 odbiera, a 3 nie.

Piotr

Data: 2014-01-29 12:32:01
Autor: pawell32
W dniu 2014-01-29 12:19, Uncle Pete pisze:

I OIDP MUX3 zazwyczaj ma mniejszą moc. Więc tu też może być problem,
dlaczego 1 i 2 odbiera, a 3 nie.

coś w tym jest, choć zgodnie z rozpiską Emitela wszystkie
nadajniki pracują z mocą 100kW

Data: 2014-01-29 17:30:31
Autor: Frez
brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?

Tak jest, chodzi o MUX 3 ze Ślęży (Wrocek).Spróbuję po zejściu śniegu pobiegać jeszcze po dachu..

Data: 2014-01-29 21:33:18
Autor: pawell32
W dniu 29.01.2014 17:30, Frez pisze:

Napisałem mało szczęśliwie "1 MUXa" mając na myśli "jednego" a nie
"pierwszego":-)
Tak jest, chodzi o MUX 3 ze Ślęży (Wrocek).Spróbuję po zejściu śniegu
pobiegać jeszcze po dachu..

ale nadal nie podałeś lokalizacji

Data: 2014-02-02 17:06:45
Autor: Frez
W dniu 2014-01-28 21:02, Frez pisze:
[...]

Dziwna sprawa- po wyłączeniu zasilania do wzmacniacza,odbiór kanału 25 jest ok. ale za to pozostałe MUXy znikają.
Przesterowanie?

Data: 2014-02-02 18:32:41
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 02 Feb 2014 17:06:45 +0100, Frez napisał(a):

Dziwna sprawa- po wyłączeniu zasilania do wzmacniacza,odbiór kanału 25 jest ok. ale za to pozostałe MUXy znikają.
Przesterowanie?

Zaiste, dziwne :) łatwo wytłumaczyć czemu pozostałe znikają, trudniej
wyjaśnić czemu pojawia się 25 kanał. Jedno jest pewne - większość wzmacniaczy antenowych w amatorskich
instalacjach jest stosowana bez potrzeby (winno się stosować je jedynie tam
gdzie długi kabel antenowy powoduje niedopuszczalne straty). Weź ty wywal w
ogóle ten wzmacniacz, zastąp symetryzatorem i sprawdź co będzie :)
--
Jacek

Data: 2014-02-03 07:57:25
Autor: pawell32
W dniu 2014-02-02 17:06, Frez pisze:
[...]

to zrób sobie przełącznik na pilota ;-)

do tej pory nie podałeś lokalizacji, więc otwórz mapę i sprawdź
czy nie ma blisko nadajnika doświetlającego na 25 kanale.
i zamień wzmacniacz na symetryzator jak radzi kolega.

Data: 2014-02-15 20:28:34
Autor: Frez
W dniu 2014-02-03 07:57, pawell32 pisze:
W dniu 2014-02-02 17:06, Frez pisze:
Przesterowanie?
Problem rozwiązany. Wymieniłem zasilacz wzmacniacza antenowego z 12V na 5V i wszystko gra. Sygnał  był przesterowany.

Data: 2014-02-15 20:51:04
Autor: DareckY

Użytkownik "Frez" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:ldof51$uv8$1news.dialog.net.pl...
[...]

Trzeba było wywalić wzmacniacz i założyć symetryzator . Bo zasilanie z 5V'tów to nic nie daje wzmocnienia tylko przepuszcza sygnał bez tłumienia :-)

Data: 2014-02-15 23:21:38
Autor: Frez
brak odbioru 1 MUXa co mo�e by� powodem?
W dniu 2014-02-15 20:51, DareckY pisze:

Trzeba by�o wywali� wzmacniacz i za�o�y� symetryzator . Bo zasilanie z
5V't�w to nic nie daje wzmocnienia tylko przepuszcza sygna� bez t�umienia
:-)

Tyle,że na symetryzatorze odbiór był b.lichy- pixeloza.

brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?