brak odpowiedzi na korespondencje

Data: 2015-02-09 21:19:54
Autor: janek z pola
brak odpowiedzi na korespondencje
Witam,

w połowie grudnia 2014 złożyłem w placówce jednego z banków korespondencję.

Pismo dotyczyło tego, że ów bank zignorował mój sprzeciw na przetwarzanie danych osobowych do marketingu. Bank przesłał mi SMS oraz użył mojego adresu korespondencyjnego do przesłania mi reklamy. Ani SMS ani przesyłka pocztowa nie zawierały nic innego - była tam tylko reklama - zachęcali mnie do tego, żebym podpisał umowę na kolejny produkt (czy tam usługę jak tutaj niektórzy uważają). Na początku lutego 2015 reklama w formie listu zwykłego przyszła kolejny raz.

Nie mam żadnej odpowiedzi z banku - ani na adres pocztowy, ani w bankowości elektronicznej. W sumie to w bankowości elektronicznej mają nawet taką zakładkę "wnioski" i jest tam w ogóle pusto (ale nie wiem czy takie pismo dostarczona do placówki mogłoby się tam pojawić).

Jakie kroki powinienem teraz podjąć? Czy ktoś już ćwiczył taki scenariusz?

--
Wysłane z pola.

Data: 2015-02-09 14:48:05
Autor: Glaukon
brak odpowiedzi na korespondencje
Mam podobne pytanie. Pisalem pare reklamacji klientce wrobionej
w Getin i zawsze Getin odpowiada listem o tresci "to bardzo
trudna sprawa, odpowiemy pozniej", po czym nie odpowiada wcale.
Co moge zrobic?

Data: 2015-02-10 06:23:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
brak odpowiedzi na korespondencje

"Glaukon" 7fc7a94d-539a-41fd-b5a8-e8cd85df9954@googlegroups.com

[...]

Choæby pisaæ, aby inni mieli ¶wiadomo¶æ tego, jakim bagnem s± klonownice.

Data: 2015-02-10 09:26:36
Autor: radar
W dniu 2015-02-09 o 21:19, janek z pola pisze:

> Jakie kroki powinienem teraz podjąć? Czy ktoś już ćwiczył taki scenariusz?

1. wypowiadasz umowÄ™, bierzesz potwierdzenie, dodajesz getin do spamlisty

2. zlecasz sprawÄ™ prawnikowi, sprawa trwa 2 lata, wygrywasz ale wychodzisz na zero, bank dalej robi swoje, wypowiadasz umowÄ™, bierzesz potwierdzenie, dodajesz getin do spamlisty

--
radar

Data: 2015-02-10 16:16:31
Autor: Sierp
brak odpowiedzi na korespondencje
W dniu 2015-02-09 o 21:19, janek z pola pisze:
Jakie kroki powinienem teraz podj±æ? Czy kto¶ ju¿ æwiczy³ taki scenariusz?

ostatnio bodaj na gazecie byl artyku³ dotycz±cy tego "podobno" przekretu w Gdañski - Skarbiec co¶tam, który za po¿yczkê bra³ zaliczkê, a de facto potem po¿yczki nie dawa³
w tym artykule by³ przyk³ad kobiety, która podpisa³a umowê, wp³aci³a Xpln i mia³a wp³aciæ potem jeszcze raz Xpln - ale nie wp³aci³a
Ten Skarbiec j± nagabywa³, straszy³ itp - a ona stwierdzi³a, ¿e nie da³a prawa na przetwarzanie swoich danych osobowych, umowa nie dosz³a do skutku bo nie wp³aci³a ca³o¶ci zaliczki i sprawê zg³osila do (nie pamiêtam dok³adnie) GIODO lub od razu do S±du.

Koniec koñców dosta³a odszkodowanie bodaj 3000pln za to przetwarzanie danych. Wiêcej szczegó³ów w artykule, na szybko nie mog³em wygooglaæ.
Nie pamiêtam, czy wyrok by³ prawomocny

Sierp

Data: 2015-02-11 04:22:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
brak odpowiedzi na korespondencje

"Sierp" mbd7cf$15m$1@ext.sierp.net

[...]

Nie mylisz aby ;) klonownic z pomocn± po¿yczk±?

Data: 2015-02-10 18:30:12
Autor: Darek
brak odpowiedzi na korespondencje

Jakie kroki powinienem teraz podjąć? Czy ktoś już ćwiczył taki scenariusz?

Zawsze możesz użyć tego formularza https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp

Darek

Data: 2015-02-10 21:40:12
Autor: janek z pola
Darek wrote:

[...]

Super, strona KNF ma certyfikat SSL ważny do 06 lutego 2015, czyli certyfikat stracił ważność w zeszły piątek. W komercyjnej firmie po tego typu wpadce poleciałaby głowa dyrektora informatyki. Ciekawe czy w KNF też poleci za to czyjaś głowa?

Wracając zaś do ad remu, no mogę pisać do KNF - zresztą nie przez formularz WWW tylko mogę nawet normalnie pismo pocztą do nich przesłać.

Tylko bardziej mnie zastanawia co ogólnie powinienem zrobić, bo tak:

a) bank ma mnie w nosie, bo zignorował mój sprzeciw na przetwarzanie danych
b) bank ma mnie w nosie, bo zignorował moją korespondencję (potwierdzoną)

Chciałbym, żeby bank poniósł rzeczywiste konsekwencje swojego lekceważącego podejścia do przepisów obowiązujących w Polsce. Owszem, mogę zrezygnować z konta u nich. Tylko to nie jest wyjście.

Wychodzi na to, że mogę pisać skargę do KNF (z doświadczenia wiem, że przekroczenie terminu odpowiedzi na pismo będące de facto skargą jest uznawane przez KNF za nieprawidłowość w działaniu banku). Mogę pewnie wynająć radcę prawnego i próbować egzekwować na banku jego obowiązek przestrzegania ochrony danych osobowych. Czy może KNF w moim imieniu wystąpi teraz do banku o wyjaśnienia odnośnie danych osobowych? Czy może skoro już powiadomiłem bank, że pogwałcili mój sprzeciw na marketing, to teraz może powinienem po prostu do GIODO zgłosić to?

Najogólniej rzecz biorąc jestem teraz ofiarą ignorancji tego banku i nie mam ochoty ponosić kosztów (=radca prawny, =proces cywilny) na udowodnienie moich racji. Oczekiwałbym raczej że odpowiednie organy państwowe wytłumaczą bankowi że robi źle. Czyli co? Tylko KNF, czy może KNF i GIODO?

--
Wysłane z pola.

Data: 2015-02-11 04:20:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
brak odpowiedzi na korespondencje

"Darek" 54da4025$0$6811$65785112@news.neostrada.pl

Jakie kroki powinienem teraz podj±æ? Czy kto¶ ju¿ æwiczy³ taki scenariusz?

Zawsze mo¿esz u¿yæ tego formularza https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp

Wola³bym jednak pozostaæ g³upcem, który kiedy¶ b³êdnie uzna³, ¿e
,,prawnicy'' nam pomog±. :) Albo budujemy lobby, albo li¿emy dupy
urzêdnikom... Albo (jak kto¶ to piêknie i malowniczo tu okre¶li³)
gnieciemy j±dra z³ym bankom, albo dajemy siê skubaæ (i to do ko¶ci,
nie do go³ej skóry!!!) paso¿ytom spo³ecznym, którzy ani pisaæ nie
potrafi± poprawnie, ani czytaæ... -- którzy i histori± gardz±,
i w nic nie wierz± a pod³o¶ci± sw± zawstydzaj± samego diab³a!

Jak to w Sienkiewiczu -- ja Rusin, wiêc powinienem byæ za uk³adami,
ale je¶li mam wybieraæ pomiêdzy wojn± a hañb±, powiem: Wojna!

   -- Mo¶ci ksi±¿ê, ja mam lat siedemdziesi±t, jestem Rusin b³ahoczestywy,
      by³em komisarzem kozackim i ojcem mnie sam Chmielnicki nazywa³.
   Prêdzej bym powinien za uk³adami przemawiaæ, ale je¶li mi rzec przyjdzie:
   hañba albo wojna, tedy jeszcze do grobu zstêpuj±c, powiem: wojna!

Z kogo my mamy braæ przyk³ad? Nie z Sienkiewiczów?!
Nie z bia³oruskich Mickiewiczów? Nie z ukraiñskich S³owackich?
Kto Polakom pozbawionym w³asnego pañstwa pisa³ q pokrzepieniu serc i dusz?

Du¿o Wam urzêdnicy pomogli w starciu ze z³otym Plicht±?
A z frankiem -- zaproponowali co¶ rozs±dnego?
Jedynie KANGury potrafi± ratowaæ -- naszymi pieniêdzmi!!!
¯r± w najdro¿szych restauracjach, je¿d¿± naraz kilkoma
samochodami -- bywa, ¿e nieistniej±cymi, szydz± ze wszystkich
i z ka¿dego, czyni±c siê zbawcami narodu... Nowe logo -- pó³
miliona... Nowa szata makulatury... Spoty reklamowe... Sk³adki
w górê, progi podatkowe bez zmian, wiek emerytalnym podwy¿szony...
Górnicy powadz± wojnê, rolnicy -- podobnie...

Banki nam da³y zarobiæ, a urzêdnicy nas tylko doj±!!
I strasz± -- komornikami zajmuj±cymi co popadnie i komu popadnie,
podatkami -- za oddychanie (ponoæ nielegalnie, ale i co z tego?!)
i (przepraszam) sranie, karami na ka¿dym kroku... (a nawet i bez
tego kroku -- chyba w³a¶nie znów ,,zliberalizowano'' przepisy
dotycz±ce ruchu drogowego w RP)

brak odpowiedzi na korespondencje