Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrob ić ?

brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrob ić ?

Data: 2013-08-18 00:38:25
Autor: Maciej Bebenek
brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrob ić ?
"ww" <wokuukow@o2.pl> wrote:
Witam

Było o tym pewnie nie raz ale przekopałem sporo tematów i nie widzę
żadnych konkretów. Z tego
co zauważyłem to warunki gwarancji mają być przedstawione w formie
pisemnej. Niby sytuacja prosta:
ma być gwarancja, coś takiego jak "gwarancja na podstawie paragonu" jest
niedopuszczalne. I czemu
w praktyce tak nie jest ? Ide do reala i oczywiście jak zwykle: gwarancja
24 miesiÄ…ce na podstawie paragonu,
nie ma żadnego dokumentu który by to potwierdzał. A jak za tydzień
przyjdę to może się okazać, że to nie
chodziło o 2 lata tylko o 2 dni.

Czy coś się z tym da zrobić ? Gdzieś to zgłaszać ? Jest jakakolwiek
instutucja która jest w stanie cokolwiek
zrobić ? Czy może jak zwykle nic nie warto i trzeba się z tym pogodzić ?

Nic. Gwarancja jest DOBROWOLNYM oświadczeniem woli gwaranta.
Jeśłi "na paragon" to lepiej od razu założyć, że nie ma gwarancji i trzeba
się bujać z "niezgodnością z umową", chyba że sprzedawca sam się podłoży.

Data: 2013-08-18 12:47:11
Autor: ww
brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrob ić ?

Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:520ffb61$0$1447$65785112news.neostrada.pl...
"ww" <wokuukow@o2.pl> wrote:

chodziło o 2 lata tylko o 2 dni.

Czy coś się z tym da zrobić ? Gdzieś to zgłaszać ? Jest jakakolwiek
instutucja która jest w stanie cokolwiek
zrobić ? Czy może jak zwykle nic nie warto i trzeba się z tym pogodzić ?

Nic. Gwarancja jest DOBROWOLNYM oświadczeniem woli gwaranta.
Jeśłi "na paragon" to lepiej od razu założyć, że nie ma gwarancji i trzeba
się bujać z "niezgodnością z umową", chyba że sprzedawca sam się podłoży.

Dobrowolność udzielenia gwarancji a dobrowolność potwierdzenia jej na piśmie
to 2 różne sprawy !

Czyli jak zwykle są przepisy które sprzedawcy mają w dupie a ja mogę najwyżej u nich
nie kupować ?

Data: 2013-08-18 15:14:08
Autor: Maciej Bebenek
brak pisemnej gwarancji - mo żna z tym cokolwiek zrob ić ?
"ww" <wokuukow@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości
news:520ffb61$0$1447$65785112news.neostrada.pl...
"ww" <wokuukow@o2.pl> wrote:

chodziło o 2 lata tylko o 2 dni.

Czy coś się z tym da zrobić ? Gdzieś to zgłaszać ? Jest jakakolwiek
instutucja która jest w stanie cokolwiek
zrobić ? Czy może jak zwykle nic nie warto i trzeba się z tym pogodzić ?

Nic. Gwarancja jest DOBROWOLNYM oświadczeniem woli gwaranta.
Jeśłi "na paragon" to lepiej od razu założyć, że nie ma gwarancji i trzeba
się bujać z "niezgodnością z umową", chyba że sprzedawca sam się podłoży.

Dobrowolność udzielenia gwarancji a dobrowolność potwierdzenia jej na piśmie
to 2 różne sprawy !

Czyli jak zwykle są przepisy które sprzedawcy mają w dupie a ja mogę najwyżej u nich
nie kupować ?

Niekoniecznie sprzedawcy. Z reguły gwarancji nie udziela sprzedawca, a
producent, importer, dystrybutor czy jeszcze ktoś inny. Sprzedawcy bycie gwarantem się najczęściej nie opłaca, bo i tak ma miecz
nad głową w formie zapisów kodeksowych.

Data: 2013-08-18 19:01:59
Autor: ww
brak pisemnej gwarancji - mo żna z tym cokolwiek zrob ić ?

Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:5210c8a0$0$1216$65785112news.neostrada.pl...

Nic. Gwarancja jest DOBROWOLNYM oświadczeniem woli gwaranta.
Jeśłi "na paragon" to lepiej od razu założyć, że nie ma gwarancji i trzeba
się bujać z "niezgodnością z umową", chyba że sprzedawca sam się podłoży.

Dobrowolność udzielenia gwarancji a dobrowolność potwierdzenia jej na piśmie
to 2 różne sprawy !

Czyli jak zwykle są przepisy które sprzedawcy mają w dupie a ja mogę najwyżej u nich
nie kupować ?

Niekoniecznie sprzedawcy. Z reguły gwarancji nie udziela sprzedawca, a
producent, importer, dystrybutor czy jeszcze ktoÅ› inny.

Z reguły to ja słyszę "udzielamy gwarancji" (nie producent, MY UDZIELAMY!). A jeśli udziela
producent to też kartę gwarancyjną powinien dołączyć i zadbać o jej prawidłowe wypełnienie
(np data zakupu).

Nawiasem mówiąc jeśli kupuje towar w sklepie to jakim cudem może wiązać mnie potem jakaś
umowa dotycząca gwarancji z producentem ? Czy sklep reklamując i sprzedając towar jako objęty
jakimś tam okresem gwarancyjnym może całkowicie odciać się od odpowiedzialności za
wykonanie tej gwarancji ? To jest coś na zasadzie: na ten sprzęt jest milion lat gwarancji ale jak się
zepsuje to proszÄ™ z pretensjami do innego sklepu

Data: 2013-08-18 22:45:57
Autor: Marek Dyjor
brak pisemnej gwarancji - mo żna z tym cokolwiek zrob ić ?
ww wrote:

Nawiasem mówiąc jeśli kupuje towar w sklepie to jakim cudem może
wiązać mnie potem jakaś
umowa dotyczÄ…ca gwarancji z producentem ? Czy sklep reklamujÄ…c i
sprzedając towar jako objęty
jakimś tam okresem gwarancyjnym może całkowicie odciać się od
odpowiedzialności za
wykonanie tej gwarancji ? To jest coś na zasadzie: na ten sprzęt jest
milion lat gwarancji ale jak siÄ™
zepsuje to proszÄ™ z pretensjami do innego sklepu

przy zakupie konsumenckim obligatoryjną odpwoedzialnością jest odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową.

Gwarancja jest opcjonalna, zwykle udziela jej producent, wydając zwykle odpwiedzni dokuemnt który winien zostać wypełniony u sprzedawcy w chwili sprzedaży, zwykle jest wypełniany w chwili reaklamacji:)


Sprzedawca ma obowiązek (chyab nie jestem pewien) na żadanie klienta pośredniczyć w naprawie gwarancyjnej, przyjmując zepsuty sprzet i odsyłając go do serwisu autoryzowanego przez producenta, zwykle tez można zepsuty sprzet przekazać bezpośrdnio do serwisu pomijajać sprzedawcę.

Pośrednictwo sprzedawcy zwykle przedłuża czas naprawy. Bo psrzedawca musi to wysłać a potem odebrac z serwisu, a nie jest zobligowany do uczenienia tego natychmiast. Może np wysyłac i odbierać raz w tygodniu.
Przy przyjeciu poinformuje nas że deklarowny czas naprwy z karty gwarancyjnej przedłuży sie o czas jego obsługi.

Data: 2013-08-20 11:17:55
Autor: Gotfryd Smolik news
brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrob ić ?
On Sun, 18 Aug 2013, ww wrote:

Dobrowolno¶æ udzielenia gwarancji a dobrowolno¶æ potwierdzenia jej na pi¶mie
to 2 ró¿ne sprawy !

  Ale z prawnego p. widzenia decyduj±ca jest "skuteczno¶æ" danej
formy. Krótko mówiac, jak nie dochowano formy, to powo³ywanie
siê na fakt przedstawienia deklaracji woli jest nieskuteczne.
  To tak, jakby kto¶ obieca³ Ci 1000 000 z³ darowizny, ale nie
zapisa³ tego w akcie notarialnym.
  T³umacz±c na polski - "mo¿esz mu skoczyæ".

Czyli jak zwykle s± przepisy które sprzedawcy maj± w dupie

  Przepis jest prosty - gwarancja jest dobrowolna.
  Sprzedawca obiecuj±cy co¶ ustnie Ci gwarancji NIE DAJE.
  On nie lekcewa¿y przepisów, on z nich korzysta :>
  Tyle.

  Usi³owanie wywiedzenia ¿e "da³ gwarancjê bo obieca³" jest
równie skuteczne, jak w przypadku darowizny - je¶li faktycznie
obs³u¿y Ciê "w trybie gwarancyjnym", to znaczy, ¿e da³
gwarancjê.
  A jak nie to nie.

  Jak jeste¶ konsumentem, mo¿esz skorzystaæ z "konsumenckiej niezgodno¶ci".
  Jak nie jeste¶ konsumentem, mo¿esz skorzystaæ z rêkojmi
(chyba ¿e zaakceptowa³e¶ wy³±czenie rêkojmi).

  Druga strona medalu jest taka, ¿e sprzedawcy wol± tryb
gwarancyjny ze wzglêdu na mo¿liw± ni¿sz± restrykcyjno¶æ.

a ja mogê najwy¿ej u nich nie kupowaæ ?

  Te¿ mo¿esz.
  Dlaczego "najwy¿ej"? :D

  Mam takie proste pytanie - czy zdajesz sobie sprawê z faktu,
¿e wszystkie przepisy "ochronne" tak zwyczajnie KOSZTUJ¡
i... kto za to p³aci?

pzdr, Gotfryd

brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrob ić ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona