brak wezwania do zaplaty ->komornik

Data: 2009-12-18 05:15:04
Autor: Michal
brak wezwania do zaplaty ->komornik
Witam,

Otrzymalem grzywne w wysokosci 800zl z sadu. Sad nie raczyl mnie
jednak o tym powiadomic w zaden sposob dlatego w dniu dzisiejszym
pojawil sie u mnie komornik w tej sprawie ktory procz kwoty 800zl
doliczyl sobie 300zl za zalatwienie sprawy. Czy zanim sad skieruje
sprawe do komornika nie powinien pierw napisac do mnie ze mam do
uregulowania jakas kwote? wyslac upomnienia etc? Oczywiscie odmowilem
zaplaty beszczelnemu komornikowi ktory mi grozil jednak wiem ze jak
wplace na konto sadu i napisze odpowiednie pisemko to jego 300zl
przepadnie. Pytanie czy jest jakis paragraf na to ze wierzyciel
powinien pierw poinformowac/upomniec a dopiero skierowac sprawe na
droge komornicza?

pzd -Michal

Data: 2009-12-18 09:09:28
Autor: witek
Michal wrote:
Oczywiscie odmowilem
zaplaty beszczelnemu komornikowi ktory mi grozil jednak wiem ze jak
wplace na konto sadu i napisze odpowiednie pisemko to jego 300zl
przepadnie.

Nie przepadnie. 300 zł jest już jego. kwestia kiedy mu zapłacisz lub sam sobie ściągnie.
Niezależnie od tego gdzie wpłacisz te 800 zł.
A jak wpłacisz do sądu to konornik na podstawie tytułu egezekucyjnego ściągnie ci  je drugi raz, a potem przez dwa lata będzie zwracał.

Zeby było śmiesznie wysłałbym do twojego zakładu pracy wniosek o ściąganie po 100 zł i przez 8 miesiecy jeszcze zapłacisz odsetki.

Data: 2009-12-18 07:47:04
Autor: Michal
[...]

Dziwne, z informacji zamieszczonych na necie wynika calkiem co innego
np: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-uniknac-oplat-komorniczych-1728463.html

Mimo to ponawiam pytanie, czy sad nie powinien pierw poinformowac mnie
o naleznosci? a dopiero zglaszac sprawe do komornika?

Data: 2009-12-18 10:34:51
Autor: witek
Michal wrote:

Mimo to ponawiam pytanie, czy sad nie powinien pierw poinformowac mnie
o naleznosci? a dopiero zglaszac sprawe do komornika?

1) jakie pisma dostałeś z sądu.

2) idż do sądy zajrzyj w akta i zobacz co zostało do ciebie wysłane i kiedy

Data: 2009-12-18 09:28:33
Autor: Michal
brak wezwania do zaplaty ->komornik
1) jakie pisma dostałeś z sądu.

2) idż do sądy zajrzyj w akta i zobacz co zostało do ciebie wysłane i kiedy

Z sadu dostalem tylko jedno pismo wobec ktorego jestem poinformowany
iz sprawa jest zakonczona i za zniewazenie funkcjonariusza policji
zostaje ukarany powyzsza grzywna. Nic poza tym. Brak konta, komu i
gdzie wplacic pieniadze. Zadnych innych dok nie otrzymalem (a
odbierasz wszystkie polecone)

Data: 2009-12-18 16:55:34
Autor: Liwiusz
Michal pisze:
[...]

   Przecież masz wyraźnie napisane:

"W przypadku egzekucji wszczynanych od 28 grudnia 2007 r. nie uniknie się już całkowicie opłaty egzekucyjnej w razie wpłacenia pieniędzy bezpośrednio wierzycielowi. Jeśli wierzyciel otrzyma pieniądze od dłużnika i złoży wniosek o umorzenie postępowania egzekucyjnego, komornik pobierze od dłużnika opłatę stosunkową w wysokości 5% wartości świadczenia pozostałego do wyegzekwowania. Opłata nie może być niższa niż 1/10 ani wyższa niż dziesięciokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego."

Mimo to ponawiam pytanie, czy sad nie powinien pierw poinformowac mnie
o naleznosci? a dopiero zglaszac sprawe do komornika?

   Dlaczego nie byłeś na ogłoszeniu wyroku?

--
Liwiusz

Data: 2009-12-18 16:26:10
Autor: Liwiusz
witek pisze:

Zeby było śmiesznie wysłałbym do twojego zakładu pracy wniosek o ściąganie po 100 zł i przez 8 miesiecy jeszcze zapłacisz odsetki.

   To moĹźe od razu się zgłosić po wierzytelność za 10 lat?

--
Liwiusz

Data: 2009-12-18 15:07:03
Autor: Leszek
brak wezwania do zaplaty ->komornik
In article <4b3ea478-7dc4-4fa9-a0cf-dfd4cab2e3a1
@p8g2000yqb.googlegroups.com>, miklamer@gmail.com says...>

Nie przepadnie nie przepadnie.

Data: 2009-12-18 16:18:47
Autor:
brak wezwania do zaplaty ->komornik
A co z art. 49 Ustawy o komornikach sądowych i egzekucji?

Art. 49
4. W przypadku niecelowego wszczęcia postępowania egzekucyjnego opłaty, o
których mowa w ust. 1 i 2, uiszcza wierzyciel. W celu ich pobrania komornik
wydaje postanowienie, w którym wzywa wierzyciela do uiszczenia należności z
tego tytułu w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia. Postanowienie
po uprawomocnieniu się podlega wykonaniu w drodze egzekucji bez zaopatrywania
w klauzulę wykonalności.

Czarek

Data: 2009-12-18 11:40:11
Autor: witek
fotoreporter1@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
[...]

a to bylo niecelowe.

nie bylo sytuacji, ze wierzyciel dostal pieniadze, a mimo to poszedl do komornika.

On poszedl do komornika bo pieniedzy nie mial.
splata pozniej na konto wierzyciela, bo rozpoczeciu dzialan przez komornika nie pozbawia zaplaty komornika i jak najbardziej zaplaci to dluznik, bo wszczecie postepowania egzekucyjnego bylo jak najbardziej celowe.

Data: 2009-12-18 09:58:24
Autor: Michal
[...]

A ja sie nie zgodze. powiedzmy ze sad kieruje sprawe do komornika a w
miedzy czasie dostaje przelew. znaczy sie co? ja zaniechalem splaty?
mam placic 300zl extra? z calym czacunkiem ale skoro komornik nie
podjal zadnych krokow, nie potrafil sciagnac od dluznika grosza to za
co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie
komornikiem?

Data: 2009-12-19 10:32:54
Autor: Icek
[...]

takie juz mamy prawo. I przynajmniej bedziesz mial nauczke, ze pism z sadu
sie nie olewa.

Co do komornikow to ostatnio byl program w TV jacy to dranie. Wiec twoje 300
zeta to pikus w porownaniu z tym co mogloby byc gdybys wisial wiecej.

Icek

Data: 2009-12-29 11:07:39
Autor: Herald
Dnia Sat, 19 Dec 2009 10:32:54 +0100, Icek napisał(a):

[...]

Widzisz że koleś nie dostał niczego z sądu by zapłacił grzywnę?
Miał ją zapłacić gdzie? Na jaki nr rachunku?

Data: 2009-12-29 11:57:11
Autor: Icek
> [...]
> sie nie olewa.

Widzisz że koleś nie dostał niczego z sądu by zapłacił grzywnę?
Miał ją zapłacić gdzie? Na jaki nr rachunku?

dostajesz wyrok (albo nie jak nie idziesz na rozprawe albo nie odbierasz
poleconego z wezwaniem). W Twoim interesie jest zaplacic grzywne czy inne
zasadzone rzeczy. Nikt juz po wyroku wzywac Cie nie musi. To ze sie wzywa to
juz z czystej dobrej woli.

Icek

Data: 2009-12-29 21:22:07
Autor: Andrzej Lawa
Herald pisze:

[...]

Generalnie numery rachunków sądów są w sądach dostępne. Aczkolwiek
faktycznie sąd powinien przysłać wezwanie do zapłaty (czy jak to się
formalnie nazywa) określające dokładnie ile to ma być, na jaki numer
rachunku, w jakim terminie i z jakim tytułem - z możliwością odwołania
się w razie błędów lub wnioskowania o rozłożenie na raty.

Data: 2009-12-24 08:24:21
Autor: Marcin Wasilewski
brak wezwania do zaplaty ->komornik
Uzytkownik "Michal" <miklamer@gmail.com> napisal w wiadomosci news:3890f3b3-61c8-488b-bcc1-f07ab62a2972k19g2000yqc.googlegroups.com...

za
co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie
komornikiem?

    Chocby za to, ze byl u ciebie w domu, a ty mu nie zaplaciles.

Data: 2009-12-29 11:12:00
Autor: Herald
Dnia Fri, 18 Dec 2009 09:58:24 -0800 (PST), Michal napisał(a):

[...]

Tu masz podobny przypadek:
http://www.biznesforum.pl/sad-nie-wyslal-wezwania-do-zaplaty-grzywna-koszty-vt6780.html
Z tym że klientka nie wie czy nie awizowano czegoś w międzyczasie z sądu
gdy ona bawiła za granicą.

A co do sedna:

//
Po uprawomocnieniu się wyroku, sąd zawiadamia pismem osobę, na którą
nałożył obowiązek zapłaty grzywny, o dokładnym sposobie jej uiszczenia
(określa miejsce i termin zapłaty). W przypadku, gdy po uprawomocnieniu się
wyroku, stosowne pismo nie nadejdzie, najwłściwszym wydaje się skontaktować
z wydziałem karnym sądu rejonowego, w celu wyjaśnienia sprawy. Kodeks Karny
Wykonawczy przewiduje możliwość rozłożena nałożonej grzywny na raty oraz
jej odroczenia, jeżeli natychmiastowe jej ściągnięcie pociągnęłoby dla
skazanego lub jego rodziny zbyt ciężkie skutki. W takim wypadku odracza
się, bądź rozkłada na raty na okres nie przekraczający roku. Natomiast w
przypadkach zasługujących na szczególne uwzględnienie, można rozłożyć
grzywnę na raty na okres lat 3 (art 49 - 51 Kodeksu Karnego Wykonawczego) W
celu rozłożenia grzywny na raty należy złożyć pisemny wniosek do sądu,
który wydał wyrok. We wniosku należy przytoczyć okoliczności uzasadniające
prośbę.
//
http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-karne/wyrok/odpowiedzi/wykonanie-wyroku-zasadzajacego-grzywne.html

I wszystko jasne.

Data: 2009-12-18 17:46:08
Autor: Icek
[...]

wiesz, w Twoim konkretnym przypadku nie ma mowy o nieprawidlowej egzekucji.
Olales wezwanie z sadu to masz

Icek

PS Przepisy prawa stosuje sie wobec obywatelki. Komornikow, urzednikow,
urzedow one nie obowiazuja ;P tak przynajmniej zawsze twierdza urzednicy

brak wezwania do zaplaty ->komornik