brak wezwania do zaplaty ->komornik

Data: 2009-12-18 16:18:47
Autor:
brak wezwania do zaplaty ->komornik
A co z art. 49 Ustawy o komornikach sądowych i egzekucji?

Art. 49
4. W przypadku niecelowego wszczęcia postępowania egzekucyjnego opłaty, o
których mowa w ust. 1 i 2, uiszcza wierzyciel. W celu ich pobrania komornik
wydaje postanowienie, w którym wzywa wierzyciela do uiszczenia należności z
tego tytułu w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia. Postanowienie
po uprawomocnieniu się podlega wykonaniu w drodze egzekucji bez zaopatrywania
w klauzulę wykonalności.

Czarek

Data: 2009-12-18 11:40:11
Autor: witek
fotoreporter1@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
[...]

a to bylo niecelowe.

nie bylo sytuacji, ze wierzyciel dostal pieniadze, a mimo to poszedl do komornika.

On poszedl do komornika bo pieniedzy nie mial.
splata pozniej na konto wierzyciela, bo rozpoczeciu dzialan przez komornika nie pozbawia zaplaty komornika i jak najbardziej zaplaci to dluznik, bo wszczecie postepowania egzekucyjnego bylo jak najbardziej celowe.

Data: 2009-12-18 09:58:24
Autor: Michal
[...]

A ja sie nie zgodze. powiedzmy ze sad kieruje sprawe do komornika a w
miedzy czasie dostaje przelew. znaczy sie co? ja zaniechalem splaty?
mam placic 300zl extra? z calym czacunkiem ale skoro komornik nie
podjal zadnych krokow, nie potrafil sciagnac od dluznika grosza to za
co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie
komornikiem?

Data: 2009-12-19 10:32:54
Autor: Icek
[...]

takie juz mamy prawo. I przynajmniej bedziesz mial nauczke, ze pism z sadu
sie nie olewa.

Co do komornikow to ostatnio byl program w TV jacy to dranie. Wiec twoje 300
zeta to pikus w porownaniu z tym co mogloby byc gdybys wisial wiecej.

Icek

Data: 2009-12-29 11:07:39
Autor: Herald
Dnia Sat, 19 Dec 2009 10:32:54 +0100, Icek napisał(a):

[...]

Widzisz że koleś nie dostał niczego z sądu by zapłacił grzywnę?
Miał ją zapłacić gdzie? Na jaki nr rachunku?

Data: 2009-12-29 11:57:11
Autor: Icek
> [...]
> sie nie olewa.

Widzisz że koleś nie dostał niczego z sądu by zapłacił grzywnę?
Miał ją zapłacić gdzie? Na jaki nr rachunku?

dostajesz wyrok (albo nie jak nie idziesz na rozprawe albo nie odbierasz
poleconego z wezwaniem). W Twoim interesie jest zaplacic grzywne czy inne
zasadzone rzeczy. Nikt juz po wyroku wzywac Cie nie musi. To ze sie wzywa to
juz z czystej dobrej woli.

Icek

Data: 2009-12-29 21:22:07
Autor: Andrzej Lawa
Herald pisze:

[...]

Generalnie numery rachunków sądów są w sądach dostępne. Aczkolwiek
faktycznie sąd powinien przysłać wezwanie do zapłaty (czy jak to się
formalnie nazywa) określające dokładnie ile to ma być, na jaki numer
rachunku, w jakim terminie i z jakim tytułem - z możliwością odwołania
się w razie błędów lub wnioskowania o rozłożenie na raty.

Data: 2009-12-24 08:24:21
Autor: Marcin Wasilewski
brak wezwania do zaplaty ->komornik
Uzytkownik "Michal" <miklamer@gmail.com> napisal w wiadomosci news:3890f3b3-61c8-488b-bcc1-f07ab62a2972k19g2000yqc.googlegroups.com...

za
co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie
komornikiem?

    Chocby za to, ze byl u ciebie w domu, a ty mu nie zaplaciles.

Data: 2009-12-29 11:12:00
Autor: Herald
Dnia Fri, 18 Dec 2009 09:58:24 -0800 (PST), Michal napisał(a):

[...]

Tu masz podobny przypadek:
http://www.biznesforum.pl/sad-nie-wyslal-wezwania-do-zaplaty-grzywna-koszty-vt6780.html
Z tym że klientka nie wie czy nie awizowano czegoś w międzyczasie z sądu
gdy ona bawiła za granicą.

A co do sedna:

//
Po uprawomocnieniu się wyroku, sąd zawiadamia pismem osobę, na którą
nałożył obowiązek zapłaty grzywny, o dokładnym sposobie jej uiszczenia
(określa miejsce i termin zapłaty). W przypadku, gdy po uprawomocnieniu się
wyroku, stosowne pismo nie nadejdzie, najwłściwszym wydaje się skontaktować
z wydziałem karnym sądu rejonowego, w celu wyjaśnienia sprawy. Kodeks Karny
Wykonawczy przewiduje możliwość rozłożena nałożonej grzywny na raty oraz
jej odroczenia, jeżeli natychmiastowe jej ściągnięcie pociągnęłoby dla
skazanego lub jego rodziny zbyt ciężkie skutki. W takim wypadku odracza
się, bądź rozkłada na raty na okres nie przekraczający roku. Natomiast w
przypadkach zasługujących na szczególne uwzględnienie, można rozłożyć
grzywnę na raty na okres lat 3 (art 49 - 51 Kodeksu Karnego Wykonawczego) W
celu rozłożenia grzywny na raty należy złożyć pisemny wniosek do sądu,
który wydał wyrok. We wniosku należy przytoczyć okoliczności uzasadniające
prośbę.
//
http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-karne/wyrok/odpowiedzi/wykonanie-wyroku-zasadzajacego-grzywne.html

I wszystko jasne.

Data: 2009-12-18 17:46:08
Autor: Icek
[...]

wiesz, w Twoim konkretnym przypadku nie ma mowy o nieprawidlowej egzekucji.
Olales wezwanie z sadu to masz

Icek

PS Przepisy prawa stosuje sie wobec obywatelki. Komornikow, urzednikow,
urzedow one nie obowiazuja ;P tak przynajmniej zawsze twierdza urzednicy

brak wezwania do zaplaty ->komornik