Data: 2010-09-15 17:02:05 | |
Autor: Massai | |
brak zapłaty - jakie najlepsze postępowanie?` | |
Lukasz wrote:
Witam, Ja tak od ponad roku czekam ;-) Też na początku było "nie zapłacili nam", potem się zaczęło nieodbieranie telefonów itd. Na przyszłość zainteresuj się w banku usługą o nazwie "faktoring". Oddajesz do banku fakturę, bank od razu Ci wypłaca duży procent kasy i resztę jak ścignie delikwenta, pobierając prowizję. IMHO ten produkt ma dużą przyszłość w naszych warunkach. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-09-15 19:04:00 | |
Autor: Liwiusz | |
brak zapłaty - jakie najlepsze postępowanie?` | |
W dniu 2010-09-15 19:02, Massai pisze:
Na przyszłość zainteresuj się w banku usługą o nazwie "faktoring". To nie faktoring, tylko ubezpieczenie wierzytelności - jeśli zależy nam na pieniądzach, nawet jak kontrahent nie zapłaci. Faktoring i ubezpieczenie to dwie różne usługi, które można łączyć ze sobą, albo stosować osobno. -- Liwiusz |
|
Data: 2010-09-15 20:03:12 | |
Autor: Krzysztof | |
brak zapłaty - jakie najlepsze postępowanie?` | |
"Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:i6qu6d$khd$1news.onet.pl...
Na przyszłość zainteresuj się w banku usługą o nazwie "faktoring". A jak nie ściągnie od klienta, to ponownie ściąga od Ciebie, więc jesteś stratny kasę za fakturę i dodatkowo prowizję do banku. Bank zajmujący się faktoringiem nie bawi się jednocześnie w windykację, bo to nie jego broszka. IMHO ten produkt ma dużą przyszłość w naszych warunkach. Faktoring nie polega na ściąganiu wierzytelności od nieuczciwych kontrahentów, tylko na skróceniu terminu płatności klientów solidnych, ale takich, którzy z jakichś przyczyn (proces produkcyjny, system dystrybucji itp.) nie mogą zapłacić "od ręki", tylko w długim okresie. Wówczas Tobie płaci za nich właśnie firma faktoringowa (najczęściej bank), rozliczając się z klientem. Jednak jak wyżej - jeśli klient ociąga się z płatnościami do banku, to bank ma w nosie windykację klienta, tylko kasę ściąga sobie z Twojego konta. K. |
|
Data: 2010-09-15 21:58:46 | |
Autor: cef | |
brak zapłaty - jakie najlepsze postępowanie?` | |
Massai wrote:
Na przyszłość zainteresuj się w banku usługą o nazwie "faktoring". Chyba odległą nieco szczególnie dla drobnych DG. Bo na razie limit obrotów przy którym banki czy inne instytucje oferują faktoring jest trudno osiągalny dla większości małych biznesów. Ale może to się kiedyś zmieni. |
|
Data: 2010-09-15 22:05:11 | |
Autor: Liwiusz | |
brak zapłaty - jakie najlepsze postępowanie?` | |
W dniu 2010-09-15 21:58, cef pisze:
Massai wrote: Wszystko jest osiągalne, tylko pozostaje kwestia kosztów. Faktycznie, aby mieć koszty w sensownie niskiej wysokości, to trzeba mieć miliony obrotu rocznie, i to nie 3, a bardziej 13, ale współpracuję od niedawna też z firmami, które twierdzą, że i dla 50 tysięcy dadzą faktoring. -- Liwiusz |
|
Data: 2010-09-15 22:19:16 | |
Autor: cef | |
brak zapłaty - jakie najlepsze postępowanie?` | |
Liwiusz wrote:
Wszystko jest osiągalne, tylko pozostaje kwestia kosztów. Pewnie na 30%. To już chyba lepiej czekać na zapłatę ;-) |
|
Data: 2010-09-15 22:31:33 | |
Autor: Liwiusz | |
brak zapłaty - jakie najlepsze postępowanie?` | |
W dniu 2010-09-15 22:19, cef pisze:
Liwiusz wrote: No nie wiem :) Jak znajdę odpowiednio małą firmę, to będę miał okazję przetestować :) -- Liwiusz |
|