brak zgody - a przetwarzanie danych osobowych przez TPSA

Data: 2010-08-27 09:56:27
Autor: Piotr [trzykoty]
brak zgody - a przetwarzanie danych osobowych przez TPSA
Sprawdziłem w książce telefonicznej - jest mój nr nazwisko i adres, pomimo że telefon jest zastrzeżony (tzn nie wyświetla się odbiorcy na komórce) i nie wyraziłem na to zgody.

Zgoda na wyświetlanie numeru, a zgoda na umieszczanie w książce to dwie różne rzeczy, jak mi się zdaje.

Masz jakiś dokument poświadczający złożenie oświadczenia, o tym, że nie zgadzasz się na umieszczenia danych w książce? Nie wiem jak teraz, czy muszą mieć zgodę, czy zgoda jest standardem, a zaprzeczenie musi myś świadomie wyrażone przez klienta. Kiedyś drukowali wszystkich, chyba że ktoś nie chciał. Ja nie chciałem, była specjalna urna, do której wrzucało się prośbę o nie umieszczanie w książce. Wrzuciłem... I tak w książce umieścili. Ale nie miałem nawet jak udowodnić, że się nie zgodziłem.

Data: 2010-08-27 10:12:09
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:i57r3b$ams$1z-news.wcss.wroc.pl...
[...]

Ale obie tyczą się zastrzeżenia numeru.
I o ile dobrze zrozumiałem, to autor nie wyraził zgody ani na jedno ani na drugie, ale spełniono tylko jeden warunek - brak wyświetlania numeru u odbiorcy.

Masz jakiś dokument poświadczający złożenie oświadczenia, o tym, że nie zgadzasz się na umieszczenia danych w książce? Nie wiem jak teraz, czy muszą mieć zgodę,

Tak.

K.

Data: 2010-08-27 17:56:47
Autor: koment
[...]

Tak mam potwierdzenie z pieczątką telepunktu, osobą która to przyjmowała i wykreśleniami dot. wszystkich tematów o przetwarzanie danych przez TPSA.
Faktycznie tylko zrobili 1 rzecz -czyli numer się nie wyświetla.

Odnośnie wątku - to wyszukałem w elektronicznej wersji (płyta CD dołączana do książki telefonicznej -  w 2008r zawiera również moje dane) czyli co roku była publikacja danych - co tłumaczy dlaczego jak mnie nie ma w ciągu dnia -to dostaje potem od rodziny informacje że dzwonił ktoś w sprawie jakichś promocji, kołder, pokazów garnków itd. - no i oczywiście z TPSA - że chcą mi wcisnąć kolejny abonament który jest "tańszy" i neostrade na dalszy okres.

Dziękuję za reakcję i obserwuję wątek :)

Koment

brak zgody - a przetwarzanie danych osobowych przez TPSA