brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?

Data: 2017-10-28 15:51:07
Autor: ToMasz
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
witam
dzisiaj w tvn przeczytałem że brak zmiany czasu może być informatycznym problemem. nawet tytuł był intrygujacy "kto wstrzyma procesory" Ale prawda jest taka ze faktycznie to się nie zastanawiałem nad tym problemem. powiedzcie mi proszę, czy w istocie są gdzies sytemy informatyczne, z jakimiś maszynami, może z windowsem 95-xp, które raz zaprogramowane na automatyczną zmianę czasu nie mogą być przełączone na utrzymywanie czasu letniego cały rok?

ToMasz

Data: 2017-10-28 15:59:17
Autor: t-1
W dniu 2017-10-28 o 15:51, ToMasz pisze:

dzisiaj w tvn przeczytałem że brak zmiany czasu może być informatycznym

TVN - cała prawda całą dobę.

Data: 2017-10-28 16:13:43
Autor: nadir
[...]

Są kraje, w których nie zmienia się czasu i w TVNie mogą tego nie wiedzieć.

Data: 2017-10-28 23:04:55
Autor: jakson
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
Są kraje, w których nie zmienia się czasu i w TVNie mogą tego nie wiedzieć.

....i są w tych krajach komputery a w nich procesory co wstrzymują zmianę czasu.

Data: 2017-10-30 08:38:44
Autor: nadir
W dniu 2017-10-28 o 23:04, jakson pisze:

...i są w tych krajach komputery a w nich procesory co wstrzymują zmianę czasu.

Procesorowi jest obojętne w jakiej strefie czasowej pracuje. To system/program, w zależności od potrzeb, tego pilnuje.

Data: 2017-11-01 11:08:18
Autor: jakson
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
Procesorowi jest obojętne w jakiej strefie czasowej pracuje. To system/program, w zależności od potrzeb, tego pilnuje.

No shit, Sherlock!

Data: 2017-10-28 16:51:01
Autor: Mint User
ToMasz wrote:
[...]

Problemem będą urządzenia off-line. Bo trzeba je będzie zaktualizować "ręcznie". Oczywiście nie dotyczy to np. ekspresu do kawy, gdzie i tak trzeba ręcznie przestawiać godzinę. Ale w niektórych RTV/AGD czas się sam zmieniał. A takich urzadzeń off-line pomijając AGD jest pewnie sporo.

Inną sprawą jest... np to, że przez pół roku, ktoś wjeżdzający z Niemiec, czy Słowacji - będzie musiał zmienić strefę czasową :)

Data: 2017-10-28 19:50:24
Autor: ToMasz
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?

trzeba ręcznie przestawiać godzinę. Ale w niektórych RTV/AGD czas się sam zmieniał. A takich urzadzeń off-line pomijając AGD jest pewnie sporo.
daj przykłady. bo moje wszystkie urządzenia albo się nie przestawiają, albo korzystają z innych wzorców czasu. i tu widzę duży problem, bo zegary ustawiane radiowo (dcf77).... z Frankfurtu przez pół roku będa wskazywały niemiecki czas.
Inną sprawą jest... np to, że przez pół roku, ktoś wjeżdzający z Niemiec, czy Słowacji - będzie musiał zmienić strefę czasową :)

aż niemcy nie dojdą do wniosku że lepiej mieć jeden czas...

ToMasz

Data: 2017-10-30 00:33:42
Autor: Animka
W dniu 2017-10-28 o 16:51, Mint User pisze:
ToMasz wrote:
[...]

Tam gdzie godzina się przestawia automatycznie można ustawić, żeby się nie nie przestawiała.

Data: 2017-10-30 08:00:53
Autor: z
W dniu 2017-10-30 o 00:33, Animka pisze:
Tam gdzie godzina się przestawia automatycznie można ustawić, żeby się nie nie przestawiała.

Dzięki Animka.
Genialność tkwi w prostocie :-)
Nie wiem czy wszędzie ale jakoś mi świta że zazwyczaj w opcjach zmiany czasu oprócz wyboru strefy było "nie zmieniaj automatycznie"

PS. Ale problem jest tu inny. Czas powinien być jeden ale ten co jest teraz ZIMOWY. To jest naturalny dla naszego położenia
A te peezele chcą zostawić tylko letni. Gamonie :-)

Argument? Dziecko na 8.00 do szkoły ma mieć jasno na dworze.
To chyba oczywiste :-)
Reszta jest bez znaczenia

Data: 2017-10-30 08:34:30
Autor: m
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
W dniu 30.10.2017 o 08:00, z pisze:
[...]
[...]

Kontrargument - dziecko jak wraca ze szkoły o 16 to chce mieć jasno, a
nie po ciemku rozpoczynać dzień (bo szkoła to tylko wstęp do tego co się
robi po szkole :) ).

Zawsze mnie wkurzało że nie dość że mi zmierzch coraz wcześniej
nadchodzi, to jeszcze mnie jeszcze zmianą czasu dobiją.

Reszta jest bez znaczenia

Takoż.

p. m.

Data: 2017-10-30 08:50:30
Autor: z
W dniu 2017-10-30 o 08:34, m pisze:
Kontrargument - dziecko jak wraca ze szkoły o 16 to chce mieć jasno, a
nie po ciemku rozpoczynać dzień (bo szkoła to tylko wstęp do tego co się
robi po szkole :) ).

Po szkole trzeba się z tym pogodzić  że będzie ciemno choćby i lekcje się zaczynały 6.00. Ważne żeby się chciało do tej szkoły wyjść.
Każdy psychologi Ci to powie ;-)
A później jest już z górki :-)

Data: 2017-10-30 12:54:20
Autor: m
W dniu 30.10.2017 o 08:50, z pisze:
[...]

Inaczej to pamiętam :). Tyle to czy mi się do tej szkoły chciało pójść
czy nie nie miało najmniejszego znaczenia, przynajmniej w czasach
przedlicealnych. Za to na to co było PO szkole, miałem jakiś wpływ.

p. m.

Data: 2017-10-30 19:58:59
Autor: z
W dniu 2017-10-30 o 12:54, m pisze:
Inaczej to pamiętam :). Tyle to czy mi się do tej szkoły chciało pójść
czy nie nie miało najmniejszego znaczenia, przynajmniej w czasach
przedlicealnych. Za to na to co było PO szkole, miałem jakiś wpływ.

Zapewne patrzysz z pozycji ucznia a ja już ojca ;-)

Data: 2017-10-31 08:34:29
Autor: m
W dniu 30.10.2017 o 19:58, z pisze:
[...]

Będąc ojcem, wczuwam się w rolę syna-ucznia i jest mi go żal.

p. m.

Data: 2017-10-31 18:18:15
Autor: z
W dniu 2017-10-31 o 08:34, m pisze:
Będąc ojcem, wczuwam się w rolę syna-ucznia i jest mi go żal.

Żal? Poprzednie pokolenie miało lepiej?

Data: 2017-10-31 18:24:27
Autor: m
W dniu 31.10.2017 o 18:18, z pisze:
W dniu 2017-10-31 o 08:34, m pisze:
Będąc ojcem, wczuwam się w rolę syna-ucznia i jest mi go żal.

Żal? Poprzednie pokolenie miało lepiej?

Jest mi go żal w kontekście tego że będzie wracac do domu w nocy.
Poprzednie pokolenie, czyli ja, miało tak samo źle, pamięta to i dlatego
współczuje następnemu pokoleniu.

Na szczęście sztafeta pokoleń wracających po ciemku do domu się kończy,
o ile koalicja nie odwali tego z powodu tego że to projekt opozycji.

p. m.

Data: 2017-10-31 21:04:31
Autor: z
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
W dniu 2017-10-31 o 18:24, m pisze:

Jeśli ma być jeden czas to ma być zimowy! :-)
To pisałem ja ze ściany wschodniej :-)
Podyskutuj teraz.
Albo robimy dwa czasy dla wschodniej i zachodniej Polski :-)

Data: 2017-10-31 21:44:04
Autor: Adam
W dniu 2017-10-31 o 21:04, z pisze:
W dniu 2017-10-31 o 18:24, m pisze:

Jeśli ma być jeden czas to ma być zimowy! :-)
To pisałem ja ze ściany wschodniej :-)
Podyskutuj teraz.
Albo robimy dwa czasy dla wschodniej i zachodniej Polski :-)

Tak z ciekawości: ile "długości czasowej" ma Polska?
Coś mi się wydaje, że ok. pół godziny.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-10-31 23:21:29
Autor: marrgol
On 2017-10-31 at 21:44, Adam wrote:
Tak z ciekawości: ile "długości czasowej" ma Polska?
Coś mi się wydaje, że ok. pół godziny.

40 minut -- 10° długości geograficznej.

--
mrg

Data: 2017-11-03 12:20:50
Autor: ń
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
W sensie braku pecetów to miało lepiej, była piłka ;-)))

-- -- -
Poprzednie pokolenie miało lepiej?

Data: 2017-10-30 19:29:58
Autor: Animka
W dniu 2017-10-30 o 08:00, z pisze:
[...]

Nie jest chyba ciemno o 7 rano, ale jakoś ostatnimi latami nie zwracałam na to uwagi.

Natomiast jakiś m-c temu zaczęło szybciej robić się ciemno i jak wyszłam z domu o godz. 17:30 to wszędzie było ciemno jak w d* murzyna. Latarnie się nie paliły, bo były ustawione na automatyczne włączanie się o godz.18-stej.

--
animka

Data: 2017-10-30 20:02:11
Autor: z
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
W dniu 2017-10-30 o 19:29, Animka pisze:

Wyobraźcie sobie że ludzie żyją bez latarni. :-)

Data: 2017-11-03 12:21:48
Autor: ń
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
Są nawet ludzie bez pe...ów ;-))

-- -- -
Wyobraźcie sobie że ludzie żyją bez latarni.

Data: 2017-11-03 13:54:18
Autor: BaSk
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
W dniu 2017-11-03 o 12:21, ń pisze:
Są nawet ludzie bez pe...ów ;-))

Ale jak można żyć, bez peCETów?

--
  Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

"Cokolwiek robisz
    -   rób to dobrze!"

Data: 2017-11-03 17:55:22
Autor: ń
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
Np. z książką.
Lub z telefonem (dla tych na odwyku).

-- -- -
Ale jak można żyć, bez peCETów?

Data: 2017-10-31 02:44:13
Autor: Animka
W dniu 2017-10-30 o 20:02, z pisze:
W dniu 2017-10-30 o 19:29, Animka pisze:

Wyobraźcie sobie że ludzie żyją bez latarni. :-)

Nazad! Cofnij i wskaż to co ja napisałam i nie przeinaczaj mojej odpowiedzi.

--
animka

Data: 2017-10-30 21:45:31
Autor: JaNus
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
W dniu 2017-10-30 o 08:00, z pisze:
Dzięki Animka. Genialność tkwi w prostocie :-)

Hm. Hm?

Czas powinien być jeden ale ten co jest teraz ZIMOWY. (-- -) Argument?
Dziecko na 8.00 do szkoły ma mieć jasno na dworze. To chyba oczywiste
:-) Reszta jest bez znaczenia

Argument przekonywujący, nawet wielce, ale... Ale szkoły przepełnione,
więc dzieciaki mają uczyć się wszak na dwie zmiany, a podobno nawet i
trzy! Nad tym się chwilę zatrzymam, choć nieco zbaczam z tematu:
Jak można sobie te 3 zmiany wyobrazić? Załóżmy, że każda "wachta" będzie
trwać 4 godziny (nnno, tyle to dla klas 1-2, im starsza klasa, tm dłużej
siedzi w ławkach, bywało "za moich czasów", że i 9 godzin lekcyjnych
mieliśmy), więc razem te zmiany łączą się (bez "zakładek") w godzin
dwanaście. Dlatego, gdy pierwsze zajęcia rozpoczną się o 8, to ostatnie
-- o 20-tej! Czy dzieci są w stanie o tej porze jeszcze w ogóle myśleć?
Nawet te najstarsze mogą co i rusz przysypiać w ławkach.

Chyba jasnym być powinno, że gdy czas zmienimy jesienią tak, aby "słońce
wcześniej wschodziło", to w konsekwencji zmrok zapada też wcześniej! No
i te dzieci, które będą dłużej nieco słuchać co ma im do zakomunikowania
nauczyciel - będą wracać do domu po zmroku.

Data: 2017-10-31 18:16:06
Autor: z
W dniu 2017-10-30 o 21:45, JaNus pisze:
Argument przekonywujący, nawet wielce, ale... Ale szkoły przepełnione,
więc dzieciaki mają uczyć się wszak na dwie zmiany, a podobno nawet i
trzy!

A mamy niż demograficzny wszak :-)

będą wracać do domu po zmroku.

Tylko maluchy mają szansę wrócić w zimie za dnia.
Inni zawsze po zmroku :-)

Data: 2017-11-01 10:45:15
Autor: ToMasz
W dniu 31.10.2017 o 18:16, z pisze:
[...]

nie lubię jak się robią takie oftopy, ale może coś dopisze. mam 2 szkolnych dzieci, w 150tyś mieście. w zasadzie od 1-3 trzeba dziecko odbierać osobiście (1-100% 2,3 -przymykają oko). W związku z pracą, mniejsze dziecko tak czy siak siedzi na świetlicy. mogę sie "urwać" odebrać zaprowadić do domu. mogę poprosić dziatków (teoretycznie) żeby odebrali dziecko. i co dalej? Latem jeszcze moze park, ale w deszcz, jesień, zimę - tablet. Tablet i nic więcej. Więc ja zdecydowałem że lepiej niech dziecko siedzi na świetlicy, uczestniczy w harcerstwie, kółkach teatralnych, plastycznych, tanecznych..... i tak z większości zrezygnuje, ale każde z tych zajęć jest lepsze niż tablet, albo e-konfesjonał zwany facebookiem. Tak więc pora powrotu do domu, to czy jest jasno czy ciemno - niczego nie zmienia. Może tylko tyle że mamy blisko park, więc latem mozna tam siedzieć do 20stej.
Starsze dziecko też ma jakieś tam zajęcia, albo idzie do kogoś po lekcjach, albo ma tyle nauki że to czy jest jasno czy ciemno nic nie zmienia. Można by nawet z przyjemnością użyć latarki (gdy ja chodziłem do szkoły było by to za drogie) do świecenia sobie o 17stej, ale wszędzie są latarnie uliczne.....
Reasumując. To czy w dobie jest 8 godzin dnia czy 16scie, - zmienia w naszym życiu co nieco. ale to czy jest ciemno o 16 czy o 17stej - już nic
ToMasz

Data: 2017-11-05 21:30:16
Autor: Dąbrowski
[...]

Witam
Całą 3 i 4 klasę chodziłem do szkoły na trzecią zmianę. Lekcje zaczynały się około 14 - 15 a kończyły o 19 - 20. W czwartki i piątki lekcje były od 16 do 21. Zimą było ciemno gdy się szło do szkoły i ciemno gdy wracało. A było to w latach 1971-1973. W tamtych czasach w moim miasteczku obowiązywała "godzina milicyjna" dla uczniów szkół podstawowych, czyli po godzinie 20 uczeń podstawówki mógł przebywać na ulicy tylko pod opieką dorosłego. Pilnowały tego patrole złożone z milicjanta, nauczyciela i rodzica. Uczniowie chodzący na trzecią zmianę mogli oczywiście być na ulicy po 20, ale tylko na drodze ze szkoły do domu. No i jeszcze był obowiązek noszenia tarczy szkolnej na rękawach, żeby od razu wiadomo było z jakiej szkoły jest uczeń. I co najważniejsze, żeby nawiązać do tematyki grupy, wtedy nie było komputerów, nawet kalkulatorów nie było.

Data: 2017-10-29 15:48:58
Autor: Irokez
[...]

tam gdzie prowadzą testy wydajności sprzętu mają problem.
Bo w wynikach okazuje się, że np. rendering zakończył się, zanim został uruchomiony ;)
Jedyna chwila kiedy można mieć ponadczasowy sprzęt

--
Irokez

Data: 2017-10-29 18:35:08
Autor: Andrzej W.
[...]

Są urządzenia mające w swoim firmwarze zdefiniowane strefy czasowe, takie urządzenie będzie wymagało aktualizacji oprogramowania lub przestawienia w tryb stałego przesunięcia względem UTC.
Zarówno jedno jak i drugie może nie być możliwe dla niektórych urządzeń.
Nie sądzę jednak by te kila tysięcy/milionów mikrokontrolerów  mogło spowodować jakieś katastrofalne skutki. Raczej będzie to jednorazowy bul dupy serwisu.
Coś w stylu naklejania w windach karteczek "Numer alarmowy xxxxxx" po zablokowaniu niezarejestrowanych kart SIM.

--
AWa.

Data: 2017-10-30 00:30:28
Autor: Animka
[...]

Żyłka Ci pęknie jak sam poprawisz sobie w komputerze godzinę? :D

--
animka

Data: 2017-10-30 01:56:28
Autor: JaNus
W dniu 2017-10-30 o 00:30, Animka pisze:
Żyłka Ci pęknie jak sam poprawisz sobie w komputerze godzinę? :D

Oto fundamentalna różnica w podejściu do pewnej klasy zagadnień, różnica
pomiędzy kobietą, a mężczyzną. Ona będzie cierpliwie i bez szemrania --
dajmy na to: nosić wodę z rzeki. Ta płynie w dolinie, więc często te
ciężary dźwigać będzie pod górę, spory wysiłek! No ale trzeba dziecko
umyć, zupę ugotować, woda potrzebna, a chłop leży do góry brzuchem, i
nad czymś duma. No ni cholery nie można w tym względzie na niego liczyć!

No to leży ten chłop dzień, drugi, dziesiąty, aż któregoś poranka
wstaje, bierze młotek, siekierę, inne narzędzia, lezie nad rzekę, i
buduje... wodociąg. I woda od tej pory płynie do domu rurą. Bez
noszenia, bez wysiłku.
Po czym chłop idzie się urżnąć, musi, bo baba ma teraz więcej czasu, i
wykorzystuje go, aby mu ciosać kołki na głowie.

Data: 2017-10-30 13:31:10
Autor: Roman Tyczka
On Mon, 30 Oct 2017 01:56:28 +0100, JaNus wrote:

[...]

Toś rzekł prawdę, wódki mu polać! :-)

Roman Tyczka

Data: 2017-11-05 21:33:06
Autor: Dąbrowski
W dniu 2017-10-30 o 01:56, JaNus pisze:

[...]

Jak to płynie? Pod górę? Bez pompy?

Data: 2017-11-06 07:42:25
Autor: JaNus
W dniu 2017-11-05 o 21:33, Dąbrowski pisze:
[...]

Pompę wynalazł pół roku wcześniej

Data: 2017-10-30 08:08:53
Autor: ToMasz
W dniu 30.10.2017 o 00:30, Animka pisze:
[...]

czytałaś co napisałem? Pisząc te słowa nie znałem maszyny która może mieć problem ze stałym czasem. moje komputery ustawiają czas z NTP. JEdnakże po napisaniu tych słów odkryłem że gdy dojdzie do "rozjechania" czasu w Polsce i Niemczech, zegary DCF77 staną się bezużyteczne, bo tam niema możliwości ustawienia godziny i daty przyciskami.
Reasumując: w kompie nic nie przestawie, w kilku zegarach dcf77 również, ale chyba pójdą na śmietnik. Więc po co to komentujesz - nie wiem

ToMasz

Data: 2017-10-30 09:08:55
Autor: Robert Wańkowski
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
W dniu 2017-10-30 o 08:08, ToMasz pisze:
zegary DCF77 staną się bezużyteczneNie sprzedaje się zegarów z DCF w krajach bez zmiany czasu?

I tak przy okazji zapytam dlaczego w tablecie nie ma możliwości synchronizowania czasu z serwerem przez internet?
W telefonie widocznie to działa przez GSM. W stacjonarnym komp. właśnie przez serwer NTP, a tablet z Androidem?

Robert

Data: 2017-10-31 02:22:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?

"Robert Wańkowski" 59f6de17$0$15208$65785112@news.neostrada.pl

przez serwer NTP, a tablet z Androidem?

Miałem w Overmaxie możliwość -- z GSM lub z GPS.
Po zrutowaniu można było z czymkolwiek. ;)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-11-05 21:44:28
Autor: Dąbrowski
[...]

W Lenovo Yoga wchodzisz w Ustawienia - System - Data i czas. Przełączniki przy Automatyczna data i czas oraz Automatyczna strefa czasowa ustawiasz na włączone. Od tej pory masz czas z internetu.

Data: 2017-10-31 02:22:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?

"ToMasz" ot6j68$u4i$1@dont-email.me

[...]

U mnie wszędzie jest. :) (co najmniej 7 stacji)

Reasumując: w kompie nic nie przestawie, w kilku
zegarach dcf77 również, ale chyba pójdą na śmietnik.
Więc po co to komentujesz - nie wiem

Moje stacje pogody z DCF oferują zmianę strefy czasowej,
ale ja za swe płaciłem bardzo dużo ;) -- nawet po 3 dychy
za sztukę... (temp. zewn. i temp. wewn. oraz wilg. wzgl. ;)
wewn. a do tego DCF i zmiany ciśnienia oraz przewidywanie ;)
pogody; mam też poważniejsze, lecz droższe -- nawet kolorową,
w której można skorygować wysokość a wilg. wzgl. zewn. też jest)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-11-03 17:52:45
Autor: ń
brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
Obróć wskazówkę (małą) na ośce.

-- -- -
zegary

Data: 2017-11-03 18:05:59
Autor: ń
Czas, a Kiszyniów?
Dostałem zwrotne potwierdzenie przeczytania maila:

Twoja wiadomość Do: xxxxx xxxxx