bramki Viatool - nie dla idiotow...

Data: 2011-07-01 00:01:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
bramki Viatool - nie dla idiotow...
Hello Kris_Poland,

Thursday, June 30, 2011, 11:57:12 PM, you wrote:

mam nie potwierdzone informacje iz na tych bramkach bedzie
zainstalowany system identyfikacji tablic rejestracyjnych

Musi być - inaczej system nie miałby sensu.

czyzby full monitoring kradzionych /

To raczej uboczne...

przejezdzajacych aut?

Oczywiście. Wielki Brat czuwa...

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 00:06:37
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Gdyby system miał rozpoznawać tablice, to nie byłoby potrzeby montować w samochodzie dodatkowego urządzenia elektronicznego.
System rozpoznaje samochód po terminalu z którym brama komunikuje się bezprzewodowo.

Dziś kamery co prawda mogą być bardzo małe, ale pooglądałem dwie już zmontowane bramy i nie widać tam żadnych kamer.
Są tylko trzy małe urządzenia zamontowane nad dwoma pasami.

Do ganiania jeżdżących bez działających terminali to ITD ma wyposażenie swoich samochodów które będzie wykrywać niedziałające viatool'e.

czyzby full monitoring kradzionych /

To raczej uboczne...

Oczywiście przy założeniu że szanowny złodziej raczy jeździć na tablicach ze skradzionego pojazdu.

Data: 2011-07-01 08:00:35
Autor: Axel
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message

[...]

Brama, ktora stoi na drodze S8 Radzymin-Wyszkow, ma 2x 3 kamery w obudowach przemyslowych zamontowane na zewnetrznej krawedzi (na slupie podtrzymujacym).

--
Axel

Data: 2011-07-01 09:23:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
bramki Viatool - nie dla idiotow...
Hello Tomasz,

Friday, July 1, 2011, 12:06:37 AM, you wrote:

[...]

System musi zweryfikować, który samochód ma urządzenie a który nie i
czy na przykład wielki TIR nie jeździ z urządzeniem z busika.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 12:09:31
Autor: The_EaGle
[...]

Nie rozpoznaje tego sam system ale ITD - dokładnie tak jak napisał Tomek.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-01 12:20:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
bramki Viatool - nie dla idiotow...
Hello The_EaGle,

Friday, July 1, 2011, 12:09:31 PM, you wrote:

[...]

Nie zauważyłem, żeby ITD rozpoczęła nabór tysięcy funkcjonariuszy do
sprawdzania modułów. I nie wyobrażam sobie zatrzymywania ruchu, żeby
ręcznie sprawdzać.

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 12:26:07
Autor: The_EaGle
bramki Viatool - nie dla idiotow...

Nie zauważyłem, żeby ITD rozpoczęła nabór tysięcy funkcjonariuszy do
sprawdzania modułów. I nie wyobrażam sobie zatrzymywania ruchu, żeby
ręcznie sprawdzać.

Bo nikt tego ręcznie nie będzie sprawdzał. Żyjemy w XXI wieku. Kapsch dostarczył odpowiednie narzędzia do sprawdzania z zaparkowanych samochodów specjalnie ITD i pewnie część radiowozów policji.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-01 12:29:29
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 1, 2011, 12:26:07 PM, you wrote:

[...]

Jasne a bramy z kamerami to dla ozdoby są.

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 12:32:35
Autor: The_EaGle
[...]

Kamery nie są montowane standardowo na bramownicach. Bramownice nie mają nawet połączenia wystarczająco wydajnego aby przesyłać obraz. Transmisja odbywa się z kanałem zwrotnym po GSM.

Inne kamery na innych bramownicach służą do innych celów i nie mają nic do viatoll.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-01 12:17:55
Autor: kamil
On 01/07/2011 11:32, The_EaGle wrote:
[...]

Pomijając już do czego te kamery faktycznie mają służyć - po co przesyłać obraz, skoro można przesłać wyniki jego analizy?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-01 15:07:59
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-07-01 13:17, kamil pisze:
[...]

Przy odcinkowym pomiarze prędkości zdjęcia są przesyłane do centrali. W Warszawie z monitoringu też. Chcesz serwery stawiać przy każdej bramownicy? :) Dodatkowo klimatyzacja, grzanie i redundancja - lekko bez sensu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-01 14:26:46
Autor: kamil
On 01/07/2011 14:07, The_EaGle wrote:
[...]

Serwery? Analizą numerów na zdjęciach może zająć się bez problemu system wbudowany, byle smartphone ma aż za dużo mocy obliczeniowej na takie zadanie.

Kamery w radiowoazach potrafią na żywo odczytywać numery rejestracyjne samochodów i sprawdzać przez GSM, czy aby nie kradzione i opłacony podatek/ubezpieczenie, nie trzeba do tego serwerowni w bagażniku.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-01 15:48:51
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-07-01 15:26, kamil pisze:
[...]

Mówimy o systemie przemysłowym a nie SOHO to lekko inna półka. Czasem wydajność SOHO jest wyższa niż serwerów przemysłowych ale co z tego skoro MTBF jest lekko różny ;)

Kamery w radiowoazach potrafią na żywo odczytywać numery rejestracyjne
samochodów i sprawdzać przez GSM, czy aby nie kradzione i opłacony
podatek/ubezpieczenie, nie trzeba do tego serwerowni w bagażniku.

Moduł wbudowany może lokalizować nr rej na fotce i robić OCR z tego zdjęcia i wysyłać jako informacja tekstowa. Natomiast lokalnie bazy danych nie będzie.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-01 15:00:03
Autor: kamil
On 01/07/2011 14:48, The_EaGle wrote:

[...]

Ale ja właśnie o tym mówię - wyśle kilka bajtów z numerem rejestracyjnym, zamiast kilkuset kilobajtów zdjęcia, a na to nie trzeba światłowodu ani satelity..

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-01 21:51:00
Autor: jerzu
On Fri, 01 Jul 2011 15:07:59 +0200, The_EaGle <ehge@jss.com> wrote:

Chcesz serwery stawiać przy każdej bramownicy? :) Dodatkowo klimatyzacja, grzanie i redundancja - lekko bez sensu.

Tam i tak niezłe szafy stoją.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-07-02 09:59:23
Autor: Shrek
W dniu 2011-07-01 21:51, jerzu pisze:
[...]

Tymczasowo. Tam są generatory:P Bo prądu na czas nie dowieźli;)

Shrek.

Data: 2011-07-01 15:11:55
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-07-01 12:32, The_EaGle pisze:
[...]

A te satelity to po co sa? Zeby ludzie w poblizu sobie ogladali tv?

Nie masz racji - transmisja leci via sat - tutaj predkosci sa wyzsze, niz w przypadku gsmow.

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

Data: 2011-07-01 15:50:13
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-07-01 15:11, Mikołaj Jopczyński pisze:

A te satelity to po co sa? Zeby ludzie w poblizu sobie ogladali tv?

Nie masz racji - transmisja leci via sat - tutaj predkosci sa wyzsze,
niz w przypadku gsmow.

Na 100% nie jestem pewien - muszę zapytać ale wydaje mi się ze to transmisja w jedną stronę do bramownicy - natomiast upload to gsm.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-01 18:45:24
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-07-01 15:50, The_EaGle pisze:
[...]

I dlatego do/z anteny biegna 2 kable koncentryczne, a antena ma konwerter do nadawania i odbierania. Do tego skierowana nie jest na hb/astre ?:)

Data: 2011-07-01 21:52:12
Autor: jerzu
bramki Viatool - nie dla idiotow...
On Fri, 01 Jul 2011 18:45:24 +0200, Mikołaj Jopczyński
<mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

Do tego skierowana nie jest na hb/astre ?:)

Bardzo nisko ten HB ostatnio lata...

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-07-02 00:27:58
Autor: Kris_Poland

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:qa9s075h0sg869de2ghalrebipe0cvqcis4ax.com...
On Fri, 01 Jul 2011 18:45:24 +0200, Mikołaj Jopczyński
<mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

Do tego skierowana nie jest na
hb/astre ?:)

Bardzo nisko ten HB ostatnio lata...

to zalezy od typu anteny i promiennika
rzeczywiscie albo na stre albo hb
blizej to 2
bo prawie na poludnie

Data: 2011-07-02 00:05:08
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Fri, 01 Jul 2011 00:06:37 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Do ganiania jeżdżących bez działających terminali to ITD ma wyposażenie
swoich samochodów które będzie wykrywać niedziałające viatool'e.
Tak w kwestii formalnej - Viatoll, nie Viatool.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-07-01 00:07:20
Autor: Kris_Poland

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:1533007212.20110701000141pik-net.pl...
To raczej uboczne...

przejezdzajacych aut?

Oczywiście. Wielki Brat czuwa...

i wyjdzie gdzie jechales w sadzie ...

Data: 2011-07-01 09:21:58
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 1, 2011, 12:07:20 AM, you wrote:

To raczej uboczne...
przejezdzajacych aut?
Oczywiście. Wielki Brat czuwa...
i wyjdzie gdzie jechales w sadzie ...

Myślę, że w sadach jednak bramek nie będzie.

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 09:26:35
Autor: Grejon
[...]

No jak nie? Jakaś musi być, żeby z sadu jabłek nie podpieprzyli ;)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-01 11:09:01
Autor: venioo
W dniu 2011-07-01 09:26, Grejon pisze:
[...]

Zeby zoptymalizowac trase przejazdu przy zbiorach i opryskach raczej ;)

--
venioo

Data: 2011-07-01 12:07:56
Autor: The_EaGle
[...]

System nie identyfikuje tablic a moduł który z kolei jest przypisany do konkretnego auta.

czyzby full monitoring kradzionych /

To raczej uboczne...

Raczej się mylisz. Właściwie to na pewno.

przejezdzajacych aut?

Oczywiście. Wielki Brat czuwa...

"Wielka to sprawa" kiedy wypowiada się człowiek wtedy kiedy ma coś do powiedzenia zamiast to co mu ślina na język przyniesie.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-01 12:16:47
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 1, 2011, 12:07:56 PM, you wrote:

[...]

Jasne. Ale system musi umożliwiać automagiczne wykrywanie niezgodności
numeru rejestracyjnego z numerem modułu oraz samochody bez modułu. Bez
kamer tego nie zrobisz.

[........]

Orzełku, nie pluj jadem, proszę.

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 12:30:25
Autor: The_EaGle
[...]

  System sam nie wykrywa niezgodność modułu do samochodu - to może sprawdzać ITD a nie bramownica. Na bramownicach nie ma kamer albo są kamery do monitoringu samej bramownicy a nie pojazdów.

System może wykryć pojazd z wyłączonym modułem to wszystko...

Pozdrawiam
Rafał

bramki Viatool - nie dla idiotow...