brezniewka - konswerwacja

Data: 2009-12-03 10:19:50
Autor: Jar
brezniewka - konswerwacja
Witam,
Wlasnie podczas przegladania zbiorniczka 'brezniewki' (radziecka kuchenka benzynowa w obudowie w ksztalcie kostki) zobaczylem na dnie jakas szmatke.
Bylem przkonany, ze ktos ja tam zostawil (np. przy okazji czyszczenia- jestem drugim wlascielem) i wyciagnalem ja jakos za pomoca szprychy rowerowej.

No, to z postów kolegów wiesz już,że zrobiłes się w balona wyciagając ten knot. Oprócz funkcji podanych przez Wojtka [filtr i zasysacz paliwa z dna] moim zdaniem spełnia on jeszcze jedną, mianowicie stabilizatora szybkości wypływu paliwa. Osobiście nie sądze, aby kuchenka w ogóle działała poprawnie bez niego, niezależnie od ilosci paliwa w zbiorniku. Jeśli chcesz odłaczyc palnik od zbiornika, by ją umiescic ponownie, to nie wiem, czy to takie proste. Jest on faktycznie osadzony na gwint, ale tu pojawia się pytanie, jak w Twoim egzemplarzu jest to połączenie uszczelnione. U mnie wyglada to na jakiś rodzaj solidnego lutu czy laku odpornego na temperaturę. Problemem będzie pewnie nie tyle demontaż, co raczej ponowny montaż. Daj to obejrzeć [choćby fotki macro] komuś, kto się na takich połaczeniach zna [nie ja], kto będzie wiedział, jak to zrobić i czy sie w ogóle opłaca. Może taniej będzie kupić na allegro 2-gą breżniewkę, a tę uszkodzoną broń Boże nie wyrzucać -
przeznaczyć na  dawcę części zamiennych. Ja w swojej, też allegrowej, od razu po zakupie wymieniłem korek zbiornika na drugi, który ostał się po starym juwlopodobnym Ogonioku [kupa elementów identyczna z breżniewką, od korka po palnik], bo oryginalny miał sparciałą uszczelkę.
Pozdrawiam
-J.

Data: 2009-12-03 11:17:39
Autor: nuroslaw
brezniewka - konswerwacja
Osobiście nie sądze, aby kuchenka w ogóle działała poprawnie bez niego, niezależnie od ilosci paliwa w zbiorniku.

działa sprawnie, problem jest tylko z uruchamieniem kuchenki jak mało paliwa.

Data: 2009-12-03 11:57:33
Autor: Grzegorz
brezniewka - konswerwacja
Hello nuroslaw@poczta.fm !:
Osobiście nie sądze, aby kuchenka w ogóle działała poprawnie bez niego, niezależnie od ilosci paliwa w zbiorniku.

działa sprawnie, problem jest tylko z uruchamieniem kuchenki jak mało paliwa.

Dokładnie !

A montaż po odkręceniu nie jest żadnym problemem, to stożkowy gwint bez żadnych uszczelek. Ale . trzeba uważać na poprawne położenie obu części, no i starawa rurka łatwo się wygina / ukręca. Ale myślę, że odrobina taśmy teflonowej powinna pomóc.

pzdrw.
--
Grzegorz

brezniewka - konswerwacja