brezniewka - konswerwacja

Data: 2009-12-04 01:32:57
Autor: Dariusz K. Ładziak
brezniewka - konswerwacja
Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:
Witam,
Wlasnie podczas przegladania zbiorniczka 'brezniewki' (radziecka
kuchenka benzynowa w obudowie w ksztalcie kostki) zobaczylem na dnie
jakas szmatke.

Radziecka to była tylko produkcja tej kuchenki. Kopia 1:1 ciut mniej znanej wersji prymusa Juwla (bardziej znany jest prymus stojący Juwla). Zresztą tę stojącą wersję również w Sojuzie kopiowali - tyle że na mniejszą skalę i chyba do nas nie sprowadzano.
A "kostki" produkcji Juwla dostępne są i teraz - za komuny dostępne nie były bo to panie, za dewizy...

--
Darek

Data: 2009-12-04 03:09:36
Autor: Titus Atomicus
brezniewka - konswerwacja
In article <hf9m0d$j2m$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 "Dariusz K. Ładziak" <ladzk@waw.pdi.net> wrote:

> [...]
> jakas szmatke.

Radziecka to była tylko produkcja tej kuchenki.
Kopia 1:1 ciut mniej znanej wersji prymusa Juwla

E, nikt tego nie kwestionuje.

[...]

A ciekawe czy w oryginalnym Juwlu tez jest taki knot w srodku...

TA

Data: 2009-12-04 06:37:56
Autor: Wojciech Wierba
brezniewka - konswerwacja

A ciekawe czy w oryginalnym Juwlu tez jest taki knot w srodku...

Nie miałem okazji rozbierać Optimusa Hunter 8R, ale Juwel 34, Primus (nie pamietam modelu)
i ta podróbka z Dębicy mają knoty.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-12-04 06:26:28
Autor: Wojciech Wierba
brezniewka - konswerwacja
Dariusz K. Ładziak pisze:
[...]

IMVHO to wzorcem do kostki była kuchenka turystyczna Optimusa
model Hunter 8R.
http://www.wellingtonsurplus.com.au/showProduct/OS0008

Zresztą tę stojącą wersję również w Sojuzie kopiowali - tyle że na mniejszą skalę i chyba do nas nie sprowadzano.

ZTCP nie sprowadzano 'klasycznego' Juwla 34 (produkcji DDR - dla tych co już nie pamiętają -
Deutsche Dramatische Republik) :-)
http://tinylink.pl/Juwel34
do Polski, ponieważ 'podrabiały' je jakieś zakłady w Dębicy (IMVHO bo na zbiorniku jest wytłoczony napis Dębica).
Zresztą ta podróbka bardziej przypominała podobny (identyczny?) model Primusa, tyle,
że zbiornik był z blachy stalowej z wlutowanym  denkiem.
I te zbiorniki łatwo mogły przerdzewieć (Primus miał mosiężne) oraz, co było prawdziwym
horrorem, denka się odlutowywały.
Mam w swojej kolekcji Juwla 34, Primusa i tą podróbę z Dębicy (?).

A "kostki" produkcji Juwla dostępne są i teraz -

IMVHO Juwel nigdy nie produkował 'kostki' a dostępne obecnie 'kostki'
pochodzą z terenu Rosji (lub byłego ZSRR).

Pozdrawiam
Wojtek
PS. Ktoś coś wie, na temat podróbek Primusa/Juwla w Polsce (w Dębicy)?

Data: 2009-12-04 06:52:04
Autor: Doczu
brezniewka - konswerwacja

Radziecka to była tylko produkcja tej kuchenki. Kopia 1:1 ciut mniej
znanej wersji prymusa Juwla (bardziej znany jest prymus stojący Juwla).

Czy aby na pewno ?
Powszechnie uważa się, że "kostka" jest kopią szwedzkiego Optimusa. pierwszy raz spotykam się z tezą, że Juwla.
--
-=< Pozdrawiam Doczu >=-
Adres do korespondencji

brezniewka - konswerwacja