buczÄ…ca obudowa

Data: 2014-07-16 20:50:06
Autor: ww
buczÄ…ca obudowa
Zwariuje zaraz ! Dyski HDD w obudowach revoltec silencer 2, SSD brzęczeć chyba nie powinien, wentylator na procesorze zmieniony na silentiumpc fera 2, zasilacz zmieniony na bequiet L8, więcej wentylatorów nie ma... i buczy !

Jak się coś położy na górze to tragedia, jak się nie położy to niewiele lepiej. Poskręcałem dokładnie wszystko, wywaliłem zbędne blachy. Zlikwidowałem efekt przelatującego helikoptera ale nadal buczenie jest nieznośne.

Ile kosztuje niewielka obudowa która NIE BUCZY ? Pewnie zaraz się okaże, że 500 zł a kupowanie tańszej to proszenie się o buczenie...

Data: 2014-07-16 20:58:48
Autor: Jacek Maciejewski
buczÄ…ca obudowa
Dnia Wed, 16 Jul 2014 20:50:06 +0200, ww napisał(a):

 wentylator na procesorze zmieniony na silentiumpc fera 2,

Jak masz procek o mocy nie więcej niż 60-70W, zastosuj bierne chłodzenie.
Złożyłem ostatnio dwa kompy z C2D i dosyć przypadkowymi heatpipami z
allegro i jest ciiichooo :)
--
Jacek

Data: 2014-07-16 20:59:59
Autor: feldmarszałek tusk
buczÄ…ca obudowa
moim zdaniem to buczą dyski, odłącz na chwilę

Data: 2014-07-16 22:09:45
Autor: ToMasz
buczÄ…ca obudowa

Ile kosztuje niewielka obudowa ktĂłra NIE BUCZY
o ile ja sie znam na buczeniu, to wszystko emituje dzwięki, tyle że nasze uszy ich nie słyszą. w dużym uproszczeniu to jest tak, że jakieś blachy stykają się mocno, ale w jednym punkcie, a obok niego są tak blisko siebie, że drgania dysku są wstanie je zetknąć i odsunąć. to właśnie słyszymy.

O ile akurat ten problem u Ciebie występuje, możesz rozebrać obudowę, może nawet roznitować za pomocą wiertarki, powtykać przekładki pomiędzy blachy i poskładać. nitownicą lub śrubkami.

Zacznij od tego co radzili koledzy. odpal kompa, wejdź do biosu i zatrzymuj palcem wentylatory, wyłączaj dyski....

ToMasz

Data: 2014-07-19 02:02:52
Autor: ww
buczÄ…ca obudowa
W dniu 2014-07-16 22:09, ToMasz pisze:

[...]

Rozpierdole ten złom o ściane bo nie wytrzymam. Macałem już wszystkie możliwe miejsca żeby spróbować jakoś zmniejszyć ten dzwięk i zgadnać gdzie to właściwie buczy i brzęczy.

Zacznij od tego co radzili koledzy. odpal kompa, wejdź do biosu i zatrzymuj palcem wentylatory, wyłączaj dyski....

Sprawdzałem to już 100 razy. Jak dyski idą spać to jest cisza. Ale i tak nie wiem czy te piepszone buczenie nie jest powodowane przez kilka różnych urządzeń kiedy działają jednocześnie.

Data: 2014-07-19 22:25:00
Autor: liryczny podmiot
buczÄ…ca obudowa

UĹĽytkownik "ww"

W dniu 2014-07-16 22:09, ToMasz pisze:

Rozpierdole ten złom o ściane bo nie wytrzymam.

Rozwiąże to problem obudowy, ale pozostanie problem naprawy ściany.
 Bez nerwĂłw. WyĹ‚aduj napiecie na jakiejĹ› kobiecie...

Macałem już wszystkie

A to bardzo przepraszam;)

A teraz powaĹĽnie:
Niezłą metodą, o ile pozwala na to długośc kabli, jest wymontowywanie zasilacza/ dysków/napędów - i zawieszanie ich w powietrzu, położenie w obudowie albo poza obudową np grubej gąbce. W ten sposób wykryłem pewien dysk który bardzo nisko i bardzo niecharakterystycznie brzęczał mimo gumowych dystansów (i brzeczy nadal nawet jak go położyć np. na kilku warstwach filcu. Właściwie niesłyszalny jest tylko jak pracuje leżąc na 2, 3 grubych książkach;)

LP

Data: 2014-07-25 20:08:34
Autor: Jeffrey
buczÄ…ca obudowa
ww wrote:
W dniu 2014-07-16 22:09, ToMasz pisze:

Ile kosztuje niewielka obudowa ktĂłra NIE BUCZY
o ile ja sie znam na buczeniu, to wszystko emituje dzwięki, tyle że
nasze uszy ich nie słyszą. w dużym uproszczeniu to jest tak, że
jakieĹ› blachy stykajÄ… siÄ™ mocno, ale w jednym punkcie, a obok niego
[...]

Zacznij od tego co radzili koledzy. odpal kompa, wejdĹş do biosu i
[...]

jeżeli masz 2 zwykłe dyski to stawiam na nie właśnie
czy dźwięk jest brzęczący ale tak jakby narastał i malał ?
dajesz klej z glugana po tych wszystkich blachach które się odłamuje jak chcesz nowy napęd włożyć ( z góry do dołu kilka rzędów) i masz już trochę ciszej
optymalnie by było położyć dyski na gąbkach jakichś, ja jeszcze walczę

jeffrey

Data: 2014-07-26 07:37:02
Autor: 666
buczÄ…ca obudowa
Jeżeli to są dyski o tej samej prędkości obrotowej, to może występować nieprzyjemny efekt zdudnienia.

-- -- -
jeżeli masz 2 zwykłe dyski to stawiam na nie właśnie czy dźwięk jest brzęczący ale tak jakby narastał i malał?

Data: 2014-07-26 11:40:13
Autor: Michal Lukasik
bucz±ca obudowa
On 16/07/2014 19:50, ww wrote:

[...]

Mniej wentylatorów wcale nie musi oznaczać ciszej. Z tej prostej przyczyny, że może być cieplej i wentylatory kręc± szybciej przez to i gło¶niej (przy wolnych obrotach nie zapewniaj± wystarczaj±cej cyrkulacji).
Je¶li problem stwarza dysk to przeważnie wyrokuje to jego rychły koniec.

Jak się co¶ położy na górze to tragedia, jak się nie położy to niewiele
lepiej. Poskręcałem dokładnie wszystko, wywaliłem zbędne blachy.
Zlikwidowałem efekt przelatuj±cego helikoptera ale nadal buczenie jest
niezno¶ne.

Ile kosztuje niewielka obudowa która NIE BUCZY ? Pewnie zaraz się okaże,
że 500 zł a kupowanie tańszej to proszenie się o buczenie...

Nawet w tanich konstrukcjach da się uzyskać zadowalaj±cy efekt pod warunkiem, że jest przemy¶lana. ;D
Pochwal się jak± "budę" masz teraz.

Sam mam pasywnie chłodzony CPU i GPU w CM Gladiator 600 (kupiony w promocji za ~150zł bez PSU), ale w budzie s± 3 duże, wolnoobrotowe wentylatory plus ten w zasilaczu. Nic się nie przegrzewa i nic nie chałasuje (nie żeby było bezgło¶nie, ale jest cicho).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-07-26 14:47:10
Autor: ww
bucz±ca obudowa
W dniu 2014-07-26 12:40, Michal Lukasik pisze:
On 16/07/2014 19:50, ww wrote:

[...]

Nie chodzi o mniej tylko o fakt zmiany wentylatorów i to na takiej raczej względnie dobrej jako¶ci. A wyższe obroty powinny powodować najwyżej większy szum powietrza a nie spadanie szklanek które kto¶ nieopatrznie położył na obudowie.

Je¶li problem stwarza dysk to przeważnie wyrokuje to jego rychły koniec.

W±tpie

[...]

Zwykł±.

[...]

Czyli jednak.  Jak obudowa nie ma wymy¶lnej nazwy to będzie napierdalać.

Data: 2014-07-26 21:50:23
Autor: Michal Lukasik
bucz±ca obudowa
On 26/07/2014 13:47, ww wrote:

[...]

Jeżeli "buda" wpada w aż takie wibracje to IMO jest albo mocno "przekoszona" (kto¶ na niej siadał? ;D) i nic już z tym nie zrobisz, albo który¶ wentylator jest niewyważony (np. stracił fragment łopatki).
Rozebrałbym cało¶ć wyci±gaj±c nawet MB i złożył wszystko od pocz±tku sprawdzaj±c co dokładnie powoduje wibracje.

Zwykł±.

Tzn.?
Każda ma jakiego¶ producenta. Nawet legendarnego Codegena 6013 za 100zł z zasilaczem dało się ujarzmić.

Czyli jednak.  Jak obudowa nie ma wymy¶lnej nazwy to będzie napierdalać.

IMO niekoniecznie. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-07-27 18:04:21
Autor: GLaF
buczÄ…ca obudowa
Dnia Wed, 16 Jul 2014 20:50:06 +0200, ww napisał(a):

Zwariuje zaraz ! Dyski HDD w obudowach revoltec silencer 2, SSD brzęczeć chyba nie powinien,

Nie widziałem tej konstrukcji na żywo, ale na oko nie wygl±da zbyt
obiecuj±co (testowałem co¶ podobnego i nie byłem zadowolony). Jedyn±
fabryczn± konstrukcj±, która gwarantuje nieprzenoszenie się drgań dysku na
obudowę jest Sharkoon Hdd Vibe Fixer (nie mam nic wspólnego z t± aukcj±):
http://allegro.pl/f1s105-sharkoon-hdd-vibe-fixer-obudowa-sata-ide-i4393871973.html
Kiedy¶ miałem samoróbkę z gum od wecków, ale szybko parciały, kupiłem Vibe
Fixera i jestem zadowolony (a jestem cichofilem!). A moja buda to
"legendarny" Codegen.
 --
GLaF

Data: 2014-07-27 20:19:05
Autor: ww
bucz±ca obudowa
W dniu 2014-07-27 18:04, GLaF pisze:
[...]

No ja też nie jestem. Opinie były raczej pozytywne ale to co u miliona osób się sprawdzi
u kolejnej wcale nie musi. Może mój dysk wibruje w nietypowy sposób a obudowa wyj±tkowo
szybko zaczyna brzęczeć.

[...]

Jeżeli jest kontakt (nawet przez gumy) to nic nie może gwarantować. A poza tym ja wolę jednak
dyski mieć solidnie zamocowane.

Kiedy¶ miałem samoróbkę z gum od wecków, ale szybko parciały, kupiłem Vibe
Fixera i jestem zadowolony (a jestem cichofilem!). A moja buda to
"legendarny" Codegen.

Nie wiem co to za legendarny codegen. Praktycznie wszyscy moi znajomi mieli zawsze najtańsze
obudowy i nigdy nie słyszałem żeby która¶ tak brzęczała. Spróbuję zmienić j± na dowoln± inn± i
jestem przekonany, że problem zniknie (i może pojawi się inny). Z t± chyba stało się co¶ złego.

Data: 2014-07-27 21:03:55
Autor: GLaF
bucz±ca obudowa
Dnia Sun, 27 Jul 2014 20:19:05 +0200, ww napisał(a):

[...]

To pozostaje tylko lewitacja.

Nie wiem co to za legendarny codegen. Praktycznie wszyscy moi znajomi mieli zawsze najtańsze

Niegdy¶ najbardziej popularne, bo najtańsze, obudowy. Z cienkiej blachy,
łatwo wpadały w rezonans.

Spróbuję zmienić j± na dowoln± inn± i
jestem przekonany, że problem zniknie (i może pojawi się inny). Z t± chyba stało się co¶ złego.

Jakie masz dyski (marka, model) i ile?

--
GLaF

Data: 2014-07-27 21:59:26
Autor: ww
bucz±ca obudowa
W dniu 2014-07-27 21:03, GLaF pisze:
[...]

No tak.
Spróbuję
zmienić j± na dowoln± inn± i
jestem przekonany, że problem zniknie (i może pojawi się inny). Z t±
chyba stało się co¶ złego.
Jakie masz dyski (marka, model) i ile?

Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS
Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS
Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS

Data: 2014-07-27 23:56:10
Autor: GLaF
bucz±ca obudowa
Dnia Sun, 27 Jul 2014 21:59:26 +0200, ww napisał(a):

[...]

3 dyski mog± wpadać w rezonans (dudnienie), który jest bardziej uci±żliwy
niż suma hałasu od pojedynczych dysków. Życzę powodzenia z now± obudow±, a
jak nie wyjdzie - zawsze można powiesić na gumie.
Boki obudowy można też okleić mat± bitumiczn±, ale z mojego do¶wiadczenia -
niewiele to daje.

--
GLaF

Data: 2014-07-29 14:41:04
Autor: ww
bucz±ca obudowa
W dniu 2014-07-27 23:56, GLaF pisze:
[...]

No i nie miałem racji. Zmieniłem obudowę a dĽwięk jest identyczny. Przy okazji wywaliłem
nawet jeden z tych większych dysków. To jest po prostu niemożliwe ! Rozumiem to buczenie ale
identyczne metaliczne brzęczenie w 2 zupełnie różnych obudowach ?

Data: 2014-08-23 22:55:31
Autor: ww
buczÄ…ca obudowa
W dniu 2014-07-16 20:50, ww pisze:
[...]

No i jednak nie znalazłem "porządnego" rozwiązania. W końcu włożyłem dyski we wspólną metalową ramkę i wcisnąłem całość owiniętą gąbką w miejsce napędów 5,25. No i dalej słyszę buczenie chociaż teraz już raczej bezpośrednio z dysków i nie wzmocnione aż tak przez obudowę. Komfort niesamowity.

buczÄ…ca obudowa