budowa domu - kosztorys

Data: 2010-01-03 17:40:40
Autor: Daniel Smoliński
budowa domu - kosztorys
Witam,
Mam taką prośbę do kogoś kto budował czy też jeszcze buduje dom.
Chciałbym sie dowiedzieć jakie to są koszty ale tak w miarę dokładnie, z cenami zakupu cegły, cementu, drutu, robocizna, dach itp.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2010-01-03 18:15:30
Autor: Kris
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "Daniel Smoliński" <smolinskid@gmail.com> napisał w wiadomości news:hhqhb4$5ko$1inews.gazeta.pl...
[...]

 Wydasz wszystko to co masz i co zarobisz przez najbliższe lata;)))
A tak na poważnie:
zapytaj na pl.misc.budowanie tam więcej budujacych
Ja mam dom parter+poddaszsze użytkowe razem ok 180mkw licząc po podlogach i w 300tys spokojnie sie zmiescilem.
Budowalem od pażdziernika 2007 do lipca 2008. Teraz ceny materialow i robocizny troche spadły. Zalezy tez czy masz dzialke czy nie i gdzie sie budujesz.
Ja w cenia jak wyżej zmiescilem koszt działki+ projektu+pozwolenia(60tys)

Kris

Data: 2010-01-03 19:25:16
Autor: wolim
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał

Ja mam dom parter+poddaszsze użytkowe razem ok 180mkw licząc po podlogach i w 300tys spokojnie sie zmiescilem.

Ja w cenia jak wyżej zmiescilem koszt działki+ projektu+pozwolenia(60tys)

Tia... Chyba działkę masz gdzieś w koziej wólce, a dom lepiłeś własnoręcznie ze ścinek gazet...

Data: 2010-01-03 19:31:42
Autor: Kris
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomości news:hhqlt8$bng$1news.interia.pl...

[...]

Działka 800metrów z własną 100metrową drogą dojazdową niedaleko centrum 40tysięcznego miasta na Pomorzu.
Kupiona za 60tys zł we wrzesniu 2007 roku. było juz pozwolenie na budowe, projekt itp. Przepisalem tylko pozwolenie na siebie od pazdziernika budowałem. Wprowadzilem sie w lipcu 2008. Wydałem ok 240tys na budowe + 60tys dzialka.
Znam conajmniej kilkanascie osob które spokojnie pobudowały dom ponizej 300tys.
I gwarantuje Tobie ze nie ze ścinek itp.

Kris

Data: 2010-01-04 21:23:38
Autor: Maciej S.
budowa domu - kosztorys
[...]

Ale i tak ci nie uwierzy.
Dom za 240 tys można zbudować jak się buduje samemu, oraz z badziewiastych materiałów, oszczędzając na maxa na wykończeniówce.
I tak pewnie było w twoim wypadku.

MS

Data: 2010-01-05 12:44:58
Autor: kris
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hhtio0$rcd$1news.onet.pl...
Ale i tak ci nie uwierzy.
Dom za 240 tys można zbudować jak się buduje samemu, oraz z badziewiastych materiałów, oszczędzając na maxa na wykończeniówce.
I tak pewnie było w twoim wypadku.

Budowałeś cos w życiu czy tak tylko gdybasz?
A oszczędności to fakt w ofertach wybierać trzeba
Np stan surowy + dach.
Miałem kilka ofert za 70-170tys(robocizna)
Jednak w końcu znalazłem firme która mi to zrobiła za 29tys
Woda+ kanaliza- przyłącze- oferta wodociagów i okolicznych firm była na 15tys a zrobione zostało w końcu za 3tys.
Glazura i terakota- Ceny za robocizne w przedziale 20-120zł za mkw. I żadnego przełozenia typu wyższa cena= wyższa jakość
Materiały- tu ostre negocjacje z hurtowniami sa potrzebne. Jak nie negocjujesz to kupisz w tzw cenach katalogowych. Jak negocjujesz to upusty sięgaja 70%(np kable i wełna)w stosunku do cen "katalogowych". Dachówka i rynny- upust kilkadziesiąt procent od cen katalogowych.
Głupie sznurowanie rozdzielnicy- niektórzy za to wołaja i 1000zł a to 4 godziny pracy i mi to gość za 50pln zrobił.
Styropian +siatka+klej+ tynk. Byli tacy co wołali za robocizne 80zł za mkw. A spokojnie znajdziesz takich co zrobia za 25-30zł

Chcąc budować tanio nalezy materiał kupować samemu nie godząc się na opcje: wykonawstwo z materiałem. Bo jak zlecisz zakup materiałów wykonawcy to z rabatów i upustów nici.

Samemu robiłem instalacje elektryczna, podłogi szwedzkie, wełna na poddaszu, ogrodzenie, biały montaż.
A jak wełny na poddaszu nie połozysz samemu to masz baaardzo duże szanse że robota będzie spieprzona. A to najbardziej newralgicny punkt w całej budowie.
Wynajęta firma nie zrobi tego jak nalezy.

No i nie bać sie zakupów na odległość. Cała armatura, wiekszość wyposażenia, cały agd kupione w sieci. Osczędności spore.

Krzysiek

Data: 2010-01-05 15:37:17
Autor: Maciej S.
budowa domu - kosztorys
Budowałeś cos w życiu czy tak tylko gdybasz?

Nie, ale mam dużo szczerych do bólu znajowych którzy budowali.

Krótko - wierzę ci. Rzeczywiście można oszczędzić. Ale po tym co napisałeś wiem że musiałbym zrezygnować z pracy, by mieć tyle czasu by szukać tańszych (i mniemam równie dobrych dobrych) wykonawców, negocjować ze sklepami, sam robić niektóre rzeczy. Mi to się nie opłaca. Wolę przez ten czas zarobić w tym co robię dobrze.

MS

Data: 2010-01-05 21:41:05
Autor: Kris
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hhviqi$feh$1news.onet.pl...
[...]

Budowałem 8 miesiecy. Dzieki poszukiwaniom negocjacja itp zaoszczedzilem mysle za 200tys
25tys miesiecznie raczej bym nie zarobił robiac to co robie. A te 7 miesiecy budowy wspominam jako bardzo mily okres w moim zyciu. Przy okazji zreszta kilku z moich kontrachentów(wykonawców, handlowców) jest teraz moimi klientami.
Zreszta większośc spraw mozna zalatwic z biura telefonicznie. Osobiscie tylko trzeba bywac kilka razy dziennie na budowie i wszystkiego pilnowac jak che sie miec zrobione solidnie i nie byc wykiwany przez wykonawców

Kris

Kris

Data: 2010-01-05 22:19:42
Autor: Maciej S.
budowa domu - kosztorys

Budowałem 8 miesiecy. Dzieki poszukiwaniom negocjacja itp zaoszczedzilem mysle za 200tys

Daj spokój przez 8 miesięcy odejścia od zawodu straciłbym wszystkich klientów. Zresztą 8 miesięcy to ekstremum. Dom musi osiąść, 2 lata dla mnie to optimum, a najlepiej 3.

MS

Data: 2010-01-05 23:29:11
Autor: Kris
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hi0ade$li0$1news.onet.pl...

[...]

Bzdura. Te gadki o osiadaniu to teksty partaczy wykonawców którzy osiadaniem budynku tłumacza np pekniecia na ścianach które tak na prawde powstaja w wyniku innych błedów wykonawczych.
Tak samo jak oddychanie ścian i inne tego typu mity.

Kris

Data: 2010-01-06 21:34:05
Autor: Maciej S.
budowa domu - kosztorys
[...]

Sugerujesz że grunt nie pracuje?
Bo ta teoria osiadania jest logiczna.

MS

Data: 2010-01-06 23:00:52
Autor: Kris
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hi2s3s$9lc$1news.onet.pl...
[...]

Sugeruję że jak jest prawidłowo posadowiony budynek to nie osiada albo osiada rownomiernie wiec nikt tego nie zauważy
Mój stoi już dwa lata i nie osiada a kawal budy to jest.

Kris

Data: 2010-01-05 15:46:24
Autor: Bartek
budowa domu - kosztorys
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Podziwiam Cię. Mi się wydawało że budowałem tanio (robocizna stanu surowego zmieściła się w 45 tys. z dachem na domu 180m2 i osobnym garażu 50m2) i sporo zrobiłem sam: izolacje fundamentów wraz z ociepleniem, heblowanie więźby+nabitka,schody betonowe na poddasze,instalacje elektryczne i alarmowe,izolacje pod wylewki,sciany dzialowe na poddaszu,ocieplenie+zabudowa sufitów i skosów poddasza, strop drewniany na strychu, izolacja + zabudowy z płyt gk łazienek, sufity podwieszane, kominek,parapety zewnętrzne,izolacja balkonu,montaż drzwi zewn.,sterowanie rolet+montaż silników, kafle na 20m2 i masę pierdułek typu akrylowanie, podmalowywanie, demontaż/montaż grzejników.
Do tej pory wydałem ok. 500tys. przy czym działkę już miałem, wraz z uzbrojeniem.
Do końca budowy potrzebuję jeszcze ok. 50tys. zł. Został montaż ogrodzenia, elewacja 450m2, bruk 150m2, schody (już się robią, będą mnie kosztować ok. 5 tys. z własnym montażem), balustrada na balkonie, podłogi na 100m2, klamki i kamień na kominek.
Kupuję w większość w sieci (nawet porotherm), okazyjnie (np. klej do parkietu na którym zaoszczędziłem z 500zł) lub w hurtowniach, gdzie mam odpowiednie wtyki (elektryka i instalacje).
Na jakości i ilości materiałów nie oszczędzam (18 styro na ścianie, 30cm wełny w dachu).
Rok po mnie budowę zaczął szwagier (dom nieco mniejszy, identyczny garaż).
Niemal każdy etap budowy wychodzi mu drożej ode mnie...
Nie mam pojęcia jak można zbudować dom za 240 tys. :)

--
Bartek

Data: 2010-01-05 21:52:01
Autor: Kris
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości news:hhvjc1$gsd$1news.onet.pl...
Nie mam pojęcia jak można zbudować dom za 240 tys. :)

Utopic w budowie mozna i 1mln zl jak ktos ma talent;)
Ale trzeba byc swiadom swoich mozliwości
Ja nie dałem sie wmanewrowa w kosztowne wynalazki typu reku +went mechaniczna za kilkanascie tys, pompa ciepła za kilkadziesiat, drenaz który w pewnych warunkach gruntowych nic nie daje czy drogie rozwiazania systemowe.
Nie uleglem rowniez specom od marketingu i styro mam zwykłe12cm zamiast grafitowe30cm a wełny 25cm.
Z racji swojej pracy(m in kredytowanie nieruchomosci) bywam na budowach i widuje kosztorysy.
250-300tys spokojnie sie ludzie mieszczą budujac systemem gospodarczym i rozsądnie wydaja kasę
Ale mam tez znajoma ktora na dom bardzo podobny do mojego wydała juz 500tys a jeszcze ze 100tys wyda.
Tylko ze ona wychodzi z zalozenia ze tylko drogie jest dobre itp.
Na same meble i agd do kuchni wydala chyba z 70tys.

Kris

Data: 2010-01-05 22:22:23
Autor: Maciej S.
budowa domu - kosztorys
Tylko ze ona wychodzi z zalozenia ze tylko drogie jest dobre itp.
Na same meble i agd do kuchni wydala chyba z 70tys.

To może lekka (ale tylko lekka) przesada, ale na tym nie wolno oszczędzać. No chyba że ktoś buduje kuchnię po to by koleżance się pochwalić a je sięna mieście (znam takie osoby)

MS

Data: 2010-01-06 08:54:46
Autor: Bartek
budowa domu - kosztorys
"Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> wrote:
[...]

Nie mam went. mech. (z wyjątkiem DGP z kominka), nie mam równiez drenażu a w kotłowni wisi najzwyklejszy kocioł atmosferyczny vaillanta za niecałe 3 tys.zł. Nie stosowałem również żadnych rozwiązań "systemowych", nawet w łazienkach stosowałem izolacje remmers, grunt i klej sopro, fugę PCI (taka kombinacja była najtańsza).
Styropian mam zwykły w kropki (gold termoorganiki) bo platinum się po prostu nie opłaca.
Ja też bywam na budowach znajomych, rodziny i właśnie dlatego zastanawiam się jak zmieściłeś się w tych 240 tys.
Jeden z moich kolegów wydał o 50 tys więcej na stan surowy domu :)

--
Bartek

Data: 2010-01-06 09:12:14
Autor: kris
budowa domu - kosztorys

Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości news:hi1fk7$tua$1news.onet.pl...
[...]

To widocznie kwestia regionu i cen robocizny.
Ja buduje na Pomorzu ceny robocizny tu nie powalają.
Pisałem wyżej o mojej znajomej. Budowała dokładnie w tym smym okresie co ja. Dwa kilometry dalej
Tylko ze ona za styropian płaciła 120zł za m3 ja tydzień pózniej w tej samej hurtowni kupiłem styro po 100zł
Ona meble kuchenne kupowała w renomowanym salonie mebli kuchennych. Ja bardzo podobne meble(te same okucia itp) zamówiłem u lokalnego stolarza i zapłaciłem 1/3 ceny.
U mnie robocizna stanu surowego + dach wyszła 29tys kolezankwe skroili z tego co pamietam na ponad 60tys sama robociznę a dodatkowo sporo nabili jej koszty materiałowe bo wmówili jej ze do murowania to musi byc gotowa zaprawa murarska w workach( u mnie kazałem robic w betoniarce tradycyjnie)
Same gotowe nadproza tzw eL-ki u niej kosztowały sporo kasy ja kazałem nadproza zaszalowac zazbroić i wylać z betoniarki.
Itd. Takich przykładów mógłbym podać wiele. Nie wolno po prostu zaufac za bardzo wykonawcom. Oni nie doradza optymalnych rozwiazań tylko zaproponuja takie aby im było wygodniej i prościej. No niestety trzeba bywać na swojej budowie i patrzec na ręce. Nawet głupie cegły liczyłem jak wybudowali komin. i dobrze zrobiłem bo okazało się że paleta(300szt) brakowała. Oczywiście własciciel firmy zwrócił mi to.
Ale jak juz pisałem warto te pare godzin dziennie poswiecić na pilnowanie i wukonać te kilka telefonów dziennie czy osobiście ponegocjowac ceny w hurtowniach. Tak z grubsza licząc to min 200tys zostało w kieszeni dzięki takiemu podejściu

Krzysiek

Data: 2010-01-06 03:53:55
Autor: wolim
budowa domu - kosztorys
On 6 Sty, 09:12, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Bartek" <b...@v.atonet.pl> napisał w wiadomościnews:hi1fk7$tua$1news.onet.pl...

> [...]

wukonać te kilka telefonów dziennie czy osobiście ponegocjowac ceny w
hurtowniach. Tak z grubsza licząc to min 200tys zostało w kieszeni dzięki

Mógłbyś napisać, ile z grubsza kosztowały Cię poszczególne etapy?

240 000 - 29 000 (robocizna) daje 211 000 za materiały.

Ja mam dom 130 m2 i mi za materiały (licząc od końca) wyszło, mniej
więcej tak:

1. Wyposażenie kuchni bez zbędnych szaleństw - 21 000 zł (wymieniam,
bo z Twoich postów wynika, że te 240 000 to razem z kuchnią wydałeś).
2. Podłogi (panele Classen) - 8 500 zł
3. Drzwi wew. classen (7 szt.) - 7 000 zł
4. Schody modułowe (bo tanie) - 6 000 zł
5. Farby - 1 500 zł
6. Łazienki (2 sztuki) kompletne, tj. kafle, lustra, ceramika,
armatura - 16 000 zł.
7. Parapety wew marmurowe (7 szt.)- 1 000 zł
8. Okna (8 szt. w tym jedno duże tarasowe) - 8 000 zł
9. Wylewki (razem z tarasem ok. 230 m2) - 10 000 zł
10. Tynki gipsowe (ok. 450 m2) - 11 000 zł
11. Instalacja elektryczna - 7 000 zł
12. Instalacja co+wod/kan z piecem na groszek - 28 000 zł - też bez
szaleństw (tylko 2 podłogówki w łazienkach, reszta grzejniki płytowe,
żadnych solarów, buforów, itp.) z tego robocizna 4 500 zł, czyli
niedrogo.
13. Instalacja alarmowa - 2 000 zł
14. Ocieplenie 10 cm + tynki zewn. - 11 000 zł (z czego sam kleiłem
styro i zaciągałem klejem).
15. Kominek z wkładem (sam stawiałem) - 6 000 zł
16. Drzwi wejściowe - 2 000 zł
17. Ocieplenie + zabudowa poddasza (samodzielnie) 23 cm wełny - 9 000
zł.
18. Ściany (nośne i działowe) sam materiał (gazobeton 24) - 14 000 zł
19. Kominy systemowe z wentylacją (2 szt) - 4500 zł
20. Strop teriva materiały (100 m2) - 8 000 zł
21. Dach kompletny z dachówki betonowej Braas, czyli więźba i pokrycie
z obróbkami (z robocizną - dach mam dość skomplikowany, ale tylko
200m2) - 48 000 zł
22. Beton z betoniarni - na całą budowę ok. 15 000 zł
23. Bloczki betonowe na fundament - 7 000 zł (miałem dość wysoki
fundament, ze względu na warunki gruntowe).

To już razem wychodzi 250 000 z dobrym okładem. Nie liczę już nawet
jakichs zbrojen, dociepleń fundamentów, robót ziemnych, przyłączy,
szamba, ogrodzenia, podjazdu, gwoździ, stempli, szalunków i całej masy
innych wydatków, z których pewnie zrobiłaby się też niezła sumka. Za
robociznę (roboty murarskie + kominy) zapłaciłem ok. 27 000 zł.

Powiem tak. Też jestem zdania, że budowa domu nie jest tak droga, jak
niektórzy straszą, a kosztorysy dołączane do projektów są przesadzone
(ja się zmieściłem z kwotą brutto i wyposażeniem domu w cenie netto z
kosztorysu), ale nie jestem w stanie uwierzyć, że za 240 tysięcy można
postawić dom o powierzchni 180 m2 i w nim zamieszkać.

Ja wydałem na budowę domu jakieś 330 tysięcy - ale dom mam niewielki i
baaardzo dużo zrobiłem sam. No i działki do tego nie wliczam - kupiłem
ją jakieś 10 lat temu za śmieszne pieniądze.

I też oszczędzałem każdą złotówkę.

No i jeszcze nie mam zagospodarowanego terenu wokół (mam tylko
ogrodzenie z przodu i podjazd wysypany tłuczniem).

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-01-06 13:53:33
Autor: kris
budowa domu - kosztorys
Użytkownik "wolim" <wolim@interia.pl> napisał w wiadomości news:ea3d6f41-fc44-4a89-bf01-c4140e6de7c7j5g2000yqm.googlegroups.com...

Mógłbyś napisać, ile z grubsza kosztowały Cię poszczególne etapy?

240 000 - 29 000 (robocizna) daje 211 000 za materiały.

29tys to koszt robocizny stanu surowego+ dach.
Okna- robocizna była w cenie okien wliczona za wszystkie okna zapłaciłem cos koło 6-7 tys. Brama garazowa 2000zł
Instalacje el. robiłem sam za wod-kan robocizna to 2000zł, posadzki robocizna 2000zł, tynki chyba tez cos koło 2 tys.
Ocieplenie poddasz robiłem sam, styro+ siatka + klej- część robiłem sam a reszta to ok 20zł za mkw

Ja mam dom 130 m2 i mi za materiały (licząc od końca) wyszło, mniej
więcej tak:

2. Podłogi (panele Classen) - 8 500 zł

To po ile Ty te panele kupowałeś?

3. Drzwi wew. classen (7 szt.) - 7 000 zł

9. Wylewki (razem z tarasem ok. 230 m2) - 10 000 zł
Tu wydaje mi się drogo nawet z materiałem
Robocizna za mixokreta to od 10zł za mkw a z materaiąłem pewnie w granicach 20-25zł

10. Tynki gipsowe (ok. 450 m2) - 11 000 zł

troche drogo. 20zł/mkw za robocizne+ materiał spokojnie znajdziesz

11. Instalacja elektryczna - 7 000 zł

Wydaje mi się drogo. Za robocizne u nas biora max 2000zł ja nie płaciłem bo robiłem sam a materiały drogie nie są.

[...]

U mnie robocizna to 2000zł kocioł+ bojler 3500zł
Myślę że z 10tys za wszystko tak wyszło
Kuchnie łazienki salon podłopgówka pozostałe grzejniki

13. Instalacja alarmowa - 2 000 zł

U mnie z materaiałem wyszło podobnie

14. Ocieplenie 10 cm + tynki zewn. - 11 000 zł (z czego sam kleiłem
styro i zaciągałem klejem).
Tak na szybko licze ze mnie wysżło trochę taniej. Mam 12cm styro +siatka+klej + atlas snmal+farba atlasa silikonowa

15. Kominek z wkładem (sam stawiałem) - 6 000 zł

Mam kominek otwarty, wymurowany z klinkieru łączna cena to max 1000zł

16. Drzwi wejściowe - 2 000 zł

Ja dałem 1000zł w sieci kupione. Niemarkowe ale dwa lata juz maja i nic złego się nie dzieje

17. Ocieplenie + zabudowa poddasza (samodzielnie) 23 cm wełny - 9 000

Wełny mam 15+10 robiłem samemu - cena wełny jesli dobrze pamietam to 18zł za 15cm i 12zł za 10cm

18. Ściany (nośne i działowe) sam materiał (gazobeton 24) - 14 000 zł

Tu na pewno miałem materiał ponizej 10000zł- też gazobeton 24cm na działówki 12cm

19. Kominy systemowe z wentylacją (2 szt) - 4500 z

Mam tradycyjne murowane wyszło chyba dwie lub trzy palety cegieł(poniżej 1zł sztuka zł) + kilkadziesiatr sztuk klinkieru
20. Strop teriva materiały (100 m2) - 8 000 zł

Ja mam lany. Jeśli dobrze pamietam to tona stali za 1900zł + 3000 beton. Robocizna wliczona w stanie surowym.
Deski na szalunki i stemple wykonawca miał swoje

21. Dach kompletny z dachówki betonowej Braas, czyli więźba i pokrycie
z obróbkami (z robocizną - dach mam dość skomplikowany, ale tylko
200m2) - 48 000 zł

Też mam skomplikowany podobno i tez z betonowej Brasa. Materiał(dachówka+ rynny+ okna dachowe+łaty kontrłaty  membrany itp to wyszło 15tys chyba. Drewno na więżbe 6tys. Robocizna wliczona w cenie stanu surowego

22. Beton z betoniarni - na całą budowę ok. 15 000 zł

Z betoniarni tylko nma strop i ławy brałem resztę krecili na budowie

[...]

Z tym metrażem u mnie to jest tak:
Dom ma 10,5x 10,5metra- garaz w bryle budynku
Posadzek bez garażu wyszło chyba 180metrów kw.
Na poddaszu w wiekszości pomieszczeń sa skosy więc uzytkowo sie inaczej liczy(do 1,4 metra i do 2,2 metra).

No i jeszcze nie mam zagospodarowanego terenu wokół (mam tylko
ogrodzenie z przodu i podjazd wysypany tłuczniem).

Ogrodzenie z przodu mam juz gotowe, pozostałe strony ogrodzone zwykła sietke metalową
Podjazdu jeszcze tez nie mam skończone ale jestem na etapie zakupowania materiału i wydam na niego max 5 tys. Robocizna własna

Krzysiek

Data: 2010-01-03 21:43:59
Autor: Jarek P.
budowa domu - kosztorys
Daniel Smoliński <smolinskid@gmail.com> wrote:
[...]

A ja chciałbym się dowiedzieć, ile teraz kosztuje samochód. Ale tak w miare dokładnie ;-)

Napisz, jaki dom Cię interesuje, duży czy mały, prosta stodoła, czy pałac gargamela, w jakim rejonie Polski, czy budowę w całości chcesz zlecić firmie, budowac systemem gospodarczym, czy wręcz część prac wykonac samemu, czy będziesz miał czas i zdolności do szukania materiałów "taniej" (nie, nie mówię o kradzionych) i wtedy można zacząć szacować koszty.
Bo na tak zadane pytanie, jak zadałes, odpowiedź brzmi "koszty to tak gdzieś od 100tys do miliona PLN. Mniej więcej."

J.

Data: 2010-01-04 14:41:18
Autor: robercik-us
budowa domu - kosztorys
Daniel Smoliński pisze:
[...]

Takich dokładnych wyliczeń nikt przy zdrowych zmysłach Ci nie zrobi...
Wszystko zależy od:
projektu - jaki dom?
lokalizacji - gdzie? duże miasto/metropolia, czy kresy na wsi, gdzie diobeł mówi 'dobranoc' :-)
lokalnych warunków gruntowych i terenowych
lokalnej infrastruktury
i jeszcze paru innych rzeczy.

Najogólniej możesz bezpiecznie przyjąć, że jak chcesz, by dom wybudowała Ci fyrma, a Ty się niczym nie interesujesz, to jakieś 3-4 tyś za m2 powierzchni i dają Ci klucze, wprowadzasz się i mieszkasz, ale... nie wiesz tak na prawdę co oni tam zrobili i po latach, przy likwidacji usterek dopiero dowiadujesz się na ile Cię orżnęli :-).

Sprecyzuj dokładniej o co Ci chodzi i spytaj na pl.misc.budowanie :-)))

pozdrawiam
robercik-us

budowa domu - kosztorys