budowa wentylacji

Data: 2011-03-23 11:45:00
Autor: ad
budowa wentylacji
Witam,
przymierzam sie do budowy domu w dalekiej przyszłości. I nurtuje mnie jedno rozwiązanie bardzo popularne w ostatnim czasie. Chodzi o umieszczenie wlotu wentylacji dla całego domu. Znajomy sugerował mi żebym dopływ powietrza do domu zorganizował przy pomocy rury PCV zakopanej połtora metra pod ziemią, gdzie wlot byłby w najdalszej części działki. Czyli rura miałaby jakieś 20 metrów długości. Tą rurą byłoby dostarczane powietrze do wentylacji. Ida jest taka, ze temperatura pod ziemią jest cały czas ta sama, czyli w granicach 4 stopni. Więc zimą powietrze by się tam ogrzewało, a latem schładzało.
Pytanie z mojej strony brzmi: czy takie rozwiązanie wymusza zastosowanie dodatkowego wentylatora która będzie wciagac powietrze z zewnątrz czy ta cyrkulacja wymusi sie sama?
Sasiad też zdecydował sie na taki zabieg, ale ma w domu rekuperator i wentylatory ktore wymuszaja cyrkulacje powietrza.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-23 04:36:59
Autor: Jarek P.
budowa wentylacji
On 23 Mar, 11:45, ad <a...@wp.pl> wrote:
..
Pytanie z mojej strony brzmi: czy takie rozwi zanie wymusza zastosowanie
dodatkowego wentylatora kt ra b dzie wciagac powietrze z zewn trz czy ta
cyrkulacja wymusi sie sama?

Wymusić się wymusi, ale żeby grawitacyjnie wentylować dom przez jedną
wspólną rurę, w dodatku dwudziestometrową, musiałaby mieć ona
zajebistą za przeproszeniem średnicę. A wtedy całe (i tak podobno
dyskusyjne) korzyści z takiego gruntowego wymiennika ciepła trafi
szlag.

J.

Data: 2011-03-23 12:42:04
Autor: ad
budowa wentylacji
W dniu 2011-03-23 12:36, Jarek P. pisze:

Wymusić się wymusi, ale żeby grawitacyjnie wentylować dom przez jedną
wspólną rurę, w dodatku dwudziestometrową,

20 metrów to za dużo czy za mało?

zajebistą za przeproszeniem średnicę. A wtedy całe (i tak podobno
dyskusyjne)

własnie, idzie gdzies o tym poczytać?

Data: 2011-03-23 14:02:04
Autor: Druid29
budowa wentylacji

Użytkownik "ad" <ad@wp.pl> napisał w wiadomości news:imcm98$m0u$1news.task.gda.pl...
W dniu 2011-03-23 12:36, Jarek P. pisze:

Wymusić się wymusi, ale żeby grawitacyjnie wentylować dom przez jedną
wspólną rurę, w dodatku dwudziestometrową,

20 metrów to za dużo czy za mało?

Sporo za mało. Najpierw poszukaj w sieci materiały o rurowym gruntowym wymienniku ciepła (GWC), produkuje go Rehau. Współpracuje toto z wentylacją mechaniczną nawiewno-wywiewną z rekuperatorem.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2011-03-23 19:36:02
Autor: Jarek P.
budowa wentylacji

Użytkownik "ad" <ad@wp.pl> napisał w wiadomości news:imcm98$m0u$1news.task.gda.pl...

20 metrów to za dużo czy za mało?

Zależy, od której strony patrzeć. Żeby to działało jako GWC - za mało. Żeby przez to swobodnie dmuchała gwaitacyjna wentylacja - za dużo.

własnie, idzie gdzies o tym poczytać?

Gógłe => "gruntowy wymiennik ciepła"

J.

Data: 2011-03-24 13:08:12
Autor: Albercik
budowa wentylacji
W dniu 23.03.2011 12:42, ad pisze:

własnie, idzie gdzies o tym poczytać?

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?61589-GWC-100-sposob%C3%B3w-zmieszczenia-jamnika-pod-szaf%C4%85

miłej lektury..

Data: 2011-03-23 12:58:09
Autor: Bartek
budowa wentylacji
"ad" <ad@wp.pl> wrote:
[...]

Ciekaw jestem czy ktoś, kto buduje czerpnie, myśli o możliwości łatwego uśpienia mieszkańców domu gazem usypiającym.
W mojej okolicy niedawno było 45 włamań do domów jednorodzinnych. Większość pod nieobecność mieszkańców, ale do mojego znajomego włamali się nocą, gdy był w domu z całą rodziną.

--
Bartek

Data: 2011-03-23 13:40:46
Autor: kogutek
budowa wentylacji
ad <ad@wp.pl> napisał(a):
[...]

W skali na jaką stać przecietną rodzinę budujacą dom wynalazki typu
rekuperator i gruntowy wymiennik ciepla nie dzialają. Założenie że pod ziemią
utrzymje się stalą temperatura jak jest coś co powoduje odbieranie ciepla jest
blędne. Przy -10 wystudzisz ziemię w pobliżu rury do -10 w stosunkowo krótkim
czasie. Ta metodą oszczędności nie zrobisz, bo zapewne idzie Ci o oszczędnośći
na grzaniu zimą i studzeniu latem. Rekuperatory i GWC w malych domach to
kosztowna lipa na kólkach do ktorej paru cwaniaków dobudowalo ideologię zeby
zarabiać na zwyczajnie glupich klientach.  --

Data: 2011-03-23 20:55:48
Autor: emarcin
budowa wentylacji

[...]

Wiesz - czy tylko domyślasz się?
Rozmawiałeś z ludźmi którzy korzystają z takich rozwiązań?
Chyba jednak nie. Informacja zamieszczona przez Ciebie,
dotycząca zasady "działania" wymiennika i jego eksploatacji,
świadczy o ignorancji.

Pozdrawiam emarcin

Data: 2011-03-23 21:21:09
Autor: kogutek
budowa wentylacji
emarcin <emarcin@tlen.pl> napisał(a):

> [...]

Chyba jednak nie. Informacja zamieszczona przez Ciebie,
dotycząca zasady "działania" wymiennika i jego eksploatacji,

Ludzie twierdza ze rekupeatory w domku prznoszą zysk, samochody mało palą i
nie zużywają oleju itp. Co mam z glupimi rozmawiać o czymś co mogę policzyć.
GWC kosztuje a nie dziala tak żeby warto go było robić. Koniowi mozesz wmawiać
ze jak jest na dworzu -10 to do pomieszczenia wlatuje +6 przez całą zimę.  --

Data: 2011-03-24 17:05:43
Autor: emarcin
budowa wentylacji

> [...]

ze jak jest na dworzu -10 to do pomieszczenia wlatuje +6 przez całą zimę.

Zysk to może przynieść robota ;)
Za każdy rodzaj komfortu trzeba zapłacić - tylko
pojawia się pytanie - czy taniej, czy drożej?
A do pomieszczenia może wlatywać powietrze
o temperaturze +6 stopni, tyle że nie przez cały rok
i nie 24h/dobę. Zresztą polecam wykresy ze strony
http://www.wymiennikgruntowy.pl/skutecznosc-wymiennika-miesiecznie,pl,0.html

A temat jest  z gatunku: rower jest do d..y. Bo z góry to OK,
po płaskim jak Cię mogę, ale pod górkę to już PORAŻKA.

Pozdrawiam emarcin

Data: 2011-03-24 22:00:50
Autor: kogutek
budowa wentylacji

> [...]

A temat jest  z gatunku: rower jest do d..y. Bo z góry to OK,
po płaskim jak Cię mogę, ale pod górkę to już PORAŻKA.

Jak gówno nie umie plywać to krzyczy ze woda za rzadka. Jak oszołomom brakuje
argumentow to uderzają w komfort. Dałeś linka do strony. Zapomnialeś że tam są
i inne strony. Na jednej jest tabelka z wielkosciami zaleznymi od przeplywu
powietrza. Taki do domku 120 metrów zajmuje powierzchnię 120m2. To plaski
wymiennik czyli ma powierzchnię 240m2. Przy rurze fi 300 to tylko 240mb rury
po od 50 do 100 złotych za metr ( takie ceny pokazuje allegro). To od 12 do 24
tysiecy za samą rurę jak by ktoś chcial robic sam. Oczami wyobraźni widzę
wykop wielkości basenu olimpijskiego zrobiony łopatą i taczką. Na allegro jest
i rurowy wymiennik do kupienia. 14 tysięcy za 50 metrow. Tylko 70 tysięcy
kosztuje wątpliwy komfort. Nie napisalęm ze GWC nie działa. Taki dzialąjacy
kosztuje kilkadziesiąt tysięcy. Niech działacy kosztuje 35 tysięcy. Odsetki od
35 tysięcy to ponad 2 tysiące rocznie. Z nawiązką 2 tysiące rocznie wystarczą
na zapewnienie komfortu o jakim piszesz i ma się nie ruszone 35 tysięcy. Jak
byś mogl przybliżyć w jaki sposob czyści sie 240 metrów rury. Niewątpliwie po
kilku tatach bęzdie tam wszystko, robaki, brud, mech, zdechłe szczury i myszy.   --

Data: 2011-03-24 23:39:59
Autor: JK
budowa wentylacji
W dniu 2011-03-24 23:00, kogutek pisze:

Odsetki od
35 tysięcy to ponad 2 tysiące rocznie.

Gdzie tyle dają kogutku?

JK

Data: 2011-03-25 12:04:25
Autor: ATZ Rzeszow
budowa wentylacji
Użytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imgh7u$2e7$1news.onet.pl...
W dniu 2011-03-24 23:00, kogutek pisze:

Odsetki od
35 tysięcy to ponad 2 tysiące rocznie.

Gdzie tyle dają kogutku?

w KogutekBank, z tym ze on to przelicza na jajka.

--
pozdr Z.

Data: 2011-03-25 12:04:58
Autor:
budowa wentylacji
ATZ Rzeszow <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> napisał(a):

> Gdzie tyle dają kogutku?

w KogutekBank, z tym ze on to przelicza na jajka.

Widzę że po wyczerpaniu możliwości obrony jednego z najlepszych pomysłów na
zmarnowanie pieniędzy budując GWC, pomyślnie rozwija się watek poboczny.
Posiadajacym nawis inflacyjny polecam zalożenie rekuperatora. Powiększą w ten
sposób stratę. A jajka. Dobre są same żóltka utarte z cukrem i czekoladą w
proszku. Nie mam GWC, rekuperatora, elektrowni wiatrowej. Zrobię sobie kogel
mogel, stać mnie. A za nawis inflacyjny pojadę na wakacje. --

Data: 2011-03-25 13:25:39
Autor: Panslavista
budowa wentylacji

<sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:imi0da$jpm$1inews.gazeta.pl...
> [...]

proszku. Nie mam GWC, rekuperatora, elektrowni wiatrowej. Zrobię sobie kogel
mogel, stać mnie. A za nawis inflacyjny pojadę na wakacje.

Kogel mogel na 20 min przed coitus - naturalny przedłużacz.

Data: 2011-03-25 12:32:55
Autor: kogutek
budowa wentylacji
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):

> [...]
> mogel, stać mnie. A za nawis inflacyjny pojadę na wakacje.

Kogel mogel na 20 min przed coitus - naturalny przedłużacz.
Co tam miękka kita bulgoczesz. Kablara pisala ze tobie picie wody z gipsem nie
pomaga.  --

Data: 2011-03-25 12:59:30
Autor: Panslavista
budowa wentylacji

"ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> wrote in message news:imhsra$8mr$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nawet tego nie może, to kapłon.

Data: 2011-03-25 12:07:10
Autor: kogutek
budowa wentylacji
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):

> w KogutekBank, z tym ze on to przelicza na jajka.

Nawet tego nie może, to kapłon.
Tylko kablary do kompletu brakuje. Pisz jak to cie starozakonni oszczędzili i
nie obcięli ci napletka żeby na dziewczynkę nie przerobić. --

Data: 2011-03-25 13:27:33
Autor: Panslavista
budowa wentylacji

"kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:imi0he$kfo$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Tylko kablary do kompletu brakuje. Pisz jak to cie starozakonni oszczędzili i
nie obcięli ci napletka żeby na dziewczynkę nie przerobić.

Pierwszego parcha zobaczyłem en face mając ponad 30 lat.

Data: 2011-03-25 12:36:37
Autor: kogutek
budowa wentylacji
> [...]

> nie obcięli ci napletka żeby na dziewczynkę nie przerobić.

Pierwszego parcha zobaczyłem en face mając ponad 30 lat.
Tata Cie do wyłączego użytku w komórce trzymał, Jedzenie na łopacie pod
drzwiami wsuwał. Juz wiadomo dlaczego naleśników nie lubisz. A ten parch to
był policjant co cie z komórki wypuścił i dlatego ich nie lubisz. --

Data: 2011-03-25 22:11:16
Autor: Kris
budowa wentylacji

[...]

7% jeszcze daja gdzie niegdzie

Data: 2011-03-25 22:30:45
Autor: JK
budowa wentylacji

napisał w wiadomości
W dniu 2011-03-24 23:00, kogutek pisze:

Odsetki od
35 tysięcy to ponad 2 tysiące rocznie.

Gdzie tyle dają kogutku?

7% jeszcze daja gdzie niegdzie

A gdzie jest "gdzie niegdzie"?

JK

Data: 2011-03-25 22:37:26
Autor: Kris
budowa wentylacji

napisał w wiadomości
[...]

Getin, niektóre SKOKi...

Data: 2011-03-26 09:44:53
Autor: JK
budowa wentylacji
W dniu 2011-03-25 22:37, Kris pisze:

[...]

Jeszcze tylko 3 miesiące, więc z tych dwóch kawałków nici  :-(

JK

Data: 2011-03-26 09:52:02
Autor: Kris
budowa wentylacji

Użytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imk924$vot$1news.onet.pl...
[...]

Stopyprocentowe ida w gore wiec za 3 mce moze byc 10%np.;))

Data: 2011-03-23 13:54:57
Autor: Przesmiewca
budowa wentylacji
ad <ad@wp.pl> napisał(a):

Sasiad też zdecydował sie na taki zabieg, ale ma w domu rekuperator i wentylatory ktore wymuszaja cyrkulacje powietrza.

Jedna z glownych zasada dzialania wentylacji grawitacyjnej (jesli o niej mowa)
jest to, ze nie moze byc w niej odcinkow poziomych! Kazde odchylenia
kanalu wentylacyjnego od pionu powoduje spadek "ciagu",
a poziome docinki (nawet krotkie) dramatycznie niszcza caly efekt.

Piszesz o zakopywaniu rury w ziemi - wiec sadze, ze  bez mechanicznego
wymuszenia ciagu sie nie obejdzie.

Data: 2011-03-26 20:02:21
Autor: t
budowa wentylacji
Myślałem o takim rozwiązaniu.
Ale jest pytanie, jak czyścić taką rurę z pleśni i innych świństw które muszą się tam pojawić? Oraz problem wody gruntowej dostającej się do rury zakopanej w ziemi z wylotami po obu końcach powyżej terenu.
Obecnie mam zrobioną w ten sposób czerpnie powietrza dla kominka..

Data: 2011-03-27 13:34:20
Autor: kogutek
budowa wentylacji
t <t@N02.pl> napisał(a):
[...]

Też jestem ciekawy jak to się robi. W sumie oddychanie zimnym powietrzem a
nawet grzanie zimnego powietrza żeby oddychać ciepłym jest bezpieczniejsze i
tańsze niż oddychanie zarodnikami pleśni i grzybów. Cwierć kilometra rury fi
300 trzeba co jakiś czas wyczyścić. Rura jak rura ale plaskie wymienniki też
są. Najlepszy jest cieczowy. Tylko że drogi.

--

budowa wentylacji