budowlanka - sprzedaż materiałów zakupion ych na klienta i VAT

Data: 2011-03-08 21:32:13
Autor: M
budowlanka - sprzedaż materiałów zakupion ych na klienta i VAT
Witam,

byłbym wdzięczny za wyjaśnienie jednej (chyba prostej) sprawy.

Mianowicie podczas prac budowlanych kupuję materiały na siebie (jestem wykonawcą). Następnie chcę te materiały "zamontować" u klienta (gładzie, kleje, supporeksy etc) i zafakturować go na nie.
Materiały kupiłem z 23% VAT, natomiast na usługę materiałów budowlanych z montażem jest (jeżeli się nie mylę) 8% VATu, tak więc wystawiam fakturę dla klienta na kwotę netto za materiały + 8% VAT, zgadza się?
Jak odzyskać "utracone" 15%, i czy one są faktycznie w całości do odzyskania?

Marek

Data: 2011-03-08 21:36:31
Autor: Marek Dyjor
M wrote:
[...]

występujesz o zwrot nadpłaconego VATu... albo ci sie zbilansuje ze zwykła sprzedażą...

Data: 2011-03-08 22:19:12
Autor: tomek
budowlanka - sprzedaż materiałów zakupionych na klienta i VAT
Dnia 2011-03-08, o godz. 21:36:31
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

M wrote:
> [...]
> zgadza się? Jak odzyskać "utracone" 15%, i czy one s± faktycznie w
> cało¶ci do odzyskania?

występujesz o zwrot nadpłaconego VATu...

Tylko uwaga na zwroty "michałków", bo kontrola może wyj¶ć drożej niż to
co będzie do zwrotu. Raz zapomniałem jak to jest i zwrot ~100zł
wygenerował serię dosyć absorbuj±cych kontaktów z urzędem :-)

Więc jak już wnioskować o zwrot, to lepiej poczekać aż się co¶ więcej
uzbiera, zależnie od tego na ile wycenia się swój czas.

Tomek

Data: 2011-03-10 23:14:12
Autor: Marek Dyjor

M wrote:
[...]

no po zwrot 100zł to tylko desperat wystepuje...

Data: 2011-03-11 01:29:51
Autor: tomek
budowlanka - sprzedaż materiałów zakupionych na klienta i VAT
Dnia 2011-03-10, o godz. 23:14:12

tomek wrote:

> [...]
> więcej uzbiera, zależnie od tego na ile wycenia się swój czas.

no po zwrot 100zł to tylko desperat wystepuje...

Zaraz tam desperat.
Wystarczy nie mieć sprzedaży krajowej i nie chcieć przenosić 100zł przez
kolejny rok. Aczkolwiek lepiej bym wyszedł gdybym przenosił :-)

Tomek

Data: 2011-03-12 17:37:22
Autor: Marek Dyjor
tomek wrote:
[...]

no piszę że desperat albo jaki¶ biedak, normalny przedsiębiorca nie bezie sobie robił kłopotów z powodu 100 zeta.

Data: 2011-03-12 23:43:39
Autor: tomek
budowlanka - sprzedaż materiałów zakupionych na klienta i VAT
Dnia 2011-03-12, o godz. 17:37:22

tomek wrote:

> [...]

no piszę że desperat albo jaki¶ biedak, normalny przedsiębiorca nie
bezie sobie robił kłopotów z powodu 100 zeta.

My¶lę że zgodzisz się że bycie biednym to nie jest ujma
je¶li jest się zdesperowanym aby zmienić ten stan o własnych siłach ?

Tomek

Data: 2011-03-13 12:12:28
Autor: Marek Dyjor
budowlanka - sprzedaż materiałów zakupionych na klienta i VAT
Dnia 2011-03-12, o godz. 17:37:22

tomek wrote:
[...]

a co ma do tego bieda... piszemy jednak o przedsiębiorcach a jak przedsiębiorca ma problemy z brakiem 100zł to chyba musi pomy¶leć o zmianie branży.

Data: 2011-03-13 13:04:05
Autor: tomek
budowlanka - sprzedaż materiałów zakupionych na klienta i VAT
Dnia 2011-03-13, o godz. 12:12:28

tomek wrote:

> [...]

a co ma do tego bieda... piszemy jednak o przedsiębiorcach a jak przedsiębiorca ma problemy z brakiem 100zł to chyba musi pomy¶leć o

Ja my¶lę że chyba musi pomy¶leć o EOT, bo dyskusja przestała być
merytoryczna.

Tomek

Data: 2011-03-09 07:28:19
Autor: M
W dniu 2011-03-08 21:32, M pisze:
Jak odzyskać "utracone" 15%, i czy one są faktycznie w całości do
odzyskania?

i jeszcze jedno (przepraszam za banalne pytania) - czy muszę do zamontowanych towarów doliczyć jakiś % zysku ze sprzedaży?

Marek

Data: 2011-03-10 08:39:13
Autor: Maddy
W dniu 09-03-2011 07:28, M pisze:
W dniu 2011-03-08 21:32, M pisze:
Jak odzyskać "utracone" 15%, i czy one są faktycznie w całości do
odzyskania?

i jeszcze jedno (przepraszam za banalne pytania) - czy muszÄ™ do
zamontowanych towarów doliczyć jakiś % zysku ze sprzedaży?

Przecież Ty nie montujesz towarów tylko świadczysz usługi budowlane.

Bosz, nie masz jakiegoś kolegi - budowlańca, który by Ci wyjasnił takie podstawowe i oczywiste sprawy?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

budowlanka - sprzedaż materiałów zakupion ych na klienta i VAT