budżetowa piasta shimano czy novatec?

Data: 2018-06-04 01:10:02
Autor: poncki[LUB]
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Dzień dobry.

Krótkie pytanie.
Mam do wymiany piasty: 32H, tarcze pod śruby.
Nie chcę i nie mogę wydać dużo.
Rozważam w zasadzie dwie piasty: shimanowską M525 lub novatecowską D041SB.
Rower to przełajówka używana w codziennych dojazdach do pracy i jak czas lub dzieci pozwolą to rekreacyjnie. Zależy mi na wytrzymałości ze względu na 100kg masy własnej, sensownym uszczelnieniu  i kulturze pracy.

Która z tych dwóch?

ps. dawno mnie tu na preclu nie było

Data: 2018-06-04 10:51:45
Autor: qrt
Dnia Mon, 4 Jun 2018 01:10:02 -0700 (PDT), poncki[LUB] napisał(a):

[...]

przód czy tył? Mam przód novateca na maszynówkach i złego słowa nie moge powiedzieć.
Shimano od czasu do czasu konserwuje a tego nie trzeba. Jeździ i jeździ.  Tył to wiadomo - bębenek - ale tutaj nie wiem jak to u novateca wygląda. Shimanowskie są na rynku i da się wymienić bez problemu.

Data: 2018-06-04 05:29:24
Autor: poncki[LUB]
budżetowa piasta shimano czy novatec?
przód czy tył? Mam przód novateca na maszynówkach i złego słowa nie moge powiedzieć.
Shimano od czasu do czasu konserwuje a tego nie trzeba. Jeździ i jeździ.

Na pierwszy ogień przód. Tył jeszcze pohula.
Na maszynówkach jeszcze nie jeździłem. W poprzednim rowerze stare dobre LX, w moim przypadku kompletnie bezserwisowe, no ale niestety nie ma wersji pod tarcze.

Obecnie tanie Joytechy na konusach wykończyły mnie, nie mam czasu na ciągłe grzebanie przy rowerze,  stąd pomysł na taniego novateca, ku któremu się skłaniam.

Data: 2018-06-04 11:29:53
Autor: Maciek
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Tył to wiadomo - bębenek - ale tutaj nie wiem jak to u novateca wygląda.
Shimanowskie są na rynku i da się wymienić bez problemu.

Są do dostania. Niepotrzebnie wymieniałem w Novatecu NT-802, który złapał luz.
Bębenek można rozebrać na części a w środku mamy kilka podkładek, którymi luz się kasuje.
Zapadki nigdy problemów nie sprawiały.
Bębenki mocne.

Data: 2018-06-04 11:02:49
Autor: ń
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Sprawdź na rysunkach serwisowych, czy i jak te piasty Shimano są uszczelniane, bo mogą wcale nie być lub być słabo (porównaj rysunki z jakąś XT).

-- -- -
shimanowską M525

Data: 2018-06-04 18:20:15
Autor: ToMasz
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Która z tych dwóch?
poszukaj shimano hone. co prawda będziesz musiał dokupić 2 nakrętki, ale jeśli chodzi o wytrzymałość - jest bardzo dobra, a ostatnio jest wysyp tanich kół na tych piastach. moze same piasty tez dostaniesz

ToMasz

Data: 2018-06-04 19:33:47
Autor: ń
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Uszczelnienie jak XT z tamtych roczników.

-- -- -
poszukaj shimano hone.

Data: 2018-06-05 04:05:49
Autor: poncki[LUB]
budżetowa piasta shimano czy novatec?

> Która z tych dwóch?
poszukaj shimano hone. co prawda będziesz musiał dokupić 2 nakrętki, ale jeśli chodzi o wytrzymałość - jest bardzo dobra,

Hone jest dla tarcz centerlock więc z nakrętkami chodzi o adaptery centerlock -> is?
Dlaczego dwie a nie jedna?

a ostatnio jest wysyp tanich kół na tych piastach. moze same piasty tez dostaniesz

Kółek nie chcę, piastę znalazłem tylko jedną na allegro ale wersja 36 szprychowa

Uszczelnienie jak XT z tamtych roczników.

znaczy się bardzo dobre, tak?

Data: 2018-06-05 18:31:42
Autor: ń
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Data: 2018-06-05 18:41:20
Autor: ń
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Data: 2018-06-06 20:54:09
Autor: ToMasz
W dniu 05.06.2018 o 13:05, poncki[LUB] pisze:

[...]

bo hone ma oś na nakrętki. tyle ze z jednej strony jest nakrętka ozdobna z wjeściem na imbus, a z drugiej ta sama nakrętka jest zintegorwana z przerzutką. więc jak chcesz mieć  samą piastę, bez zmiany przerzutki, to musisz dokupić dwie nakrętki 10x1. kiedyś był problem, z motorowerów adoptowałem, ale teraz dostaniesz bez problemu. tylko pamiętać trzeba.
a ostatnio jest wysyp
tanich kół na tych piastach. moze same piasty tez dostaniesz

Kółek nie chcę, piastę znalazłem tylko jedną na allegro ale wersja 36 szprychowa
ja widzidziałem tylk 32 szprychowe. ale ja widziałem tylko te "promocyjne". ówczesna regularna cena to dlamnie był kosomos
Uszczelnienie jak XT z tamtych roczników.

znaczy się bardzo dobre, tak?
nie wiem jakie było w xt, ale hone są rewelacyjnie uszczelnione. ja stosuje biały smar i po roku jest dalej biały. ok 2 tyś km.
ToMasz

PS. masz racje że teraz na allegro niema nic taniego. o ile pamiętam, dwa koła na honach można było kupić za mniej niż 200zł

Data: 2018-06-07 07:03:57
Autor: ń
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Ale to na ch..ych szprychach i nyplach i przeciętnych niekapslowanych obręczach (wiem bo kupiłem i bardzo się lubią rozcentrowywać).
Rysunek złożeniowy taki sam jak XT.

-- -- -
dwa koła na honach można było kupić za mniej niż 200zł

Data: 2018-06-05 04:18:04
Autor: poncki[LUB]
[...]

Kółek nie chcę. Same piasty do dostania jak widzę na allegro.

Data: 2018-06-05 06:51:58
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 5 czerwca 2018 13:18:06 UTC+2 użytkownik poncki[LUB] napisał:
> poszukaj shimano hone.

Same piasty do dostania jak widzę na allegro.

A długości szprych, w posiadanym kole, będą pasować do nowej piasty?

Data: 2018-06-05 15:48:00
Autor: ń
budżetowa piasta shimano czy novatec?
Uszczelnienia dobre, piasty raczej ciężkie, części ponoć już brak gdyby chcieć serwisować.

-- -- -
znaczy się bardzo dobre, tak?

budżetowa piasta shimano czy novatec?