bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator

Data: 2014-05-26 15:17:47
Autor: ww
bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator
Witam. Sta³em siê posiadaczem i7 4770. Szukam teraz maksymalnie bud¿etowej p³yty.
Warunki konieczne:

- stabilno¶æ
- niska cena
- dobra obs³uga grafiki z i7 (koniecznie dvi lub hdmi)
- lpt (je¶li nie na p³ycie to mo¿liwo¶æ w³o¿enia karty w port pci)

No i chyba tyle.

Natomiast wentylator ma pasowaæ do p³yty, byæ wzglêdnie cichy (oczywi¶cie przy maks
obci±¿eniu dopuszczam jaki¶ szum) i ch³odziæ.

Nie planuje ¿adnego podkrêcania bo i chyba niezbyt siê da.

Kto¶ co¶ doradzi ?

Data: 2014-05-26 20:10:52
Autor: Piotr Rezmer
ww pisze:
Witam. Sta³em siê posiadaczem i7 4770. Szukam teraz maksymalnie
bud¿etowej p³yty.

Mam ten sam procesor i zakupi³em p³ytê Asrock H87M Pro4.
Warunki konieczne:
- stabilno¶æ
Jak na razie ¿adnych BSOD
- niska cena

wg. ceneo od 270 z³

- dobra obs³uga grafiki z i7 (koniecznie dvi lub hdmi)

Mam pod³±czone po DVI-D 2 monitory 24" 1920x1200. Dzia³a bez problemu, mia³em tylko problem z uzyskaniem tej rozdzielczo¶ci na DSUB.

- lpt (je¶li nie na p³ycie to mo¿liwo¶æ w³o¿enia karty w port pci)

Jest na p³ycie ale musisz dokupiæ ¶ledzia (brak w zestawie).

No i chyba tyle.

Natomiast wentylator ma pasowaæ do p³yty, byæ wzglêdnie cichy
(oczywi¶cie przy maks
obci±¿eniu dopuszczam jaki¶ szum) i ch³odziæ.

Aktualnie mam boxowy wentylator Intela, jest przyzwoicie, tzn s³ychaæ wentylator nawet w IDLE ale nie jest to d¼wiêk natrêtny. Tyle, ¿e ja mam w miarê wyciszon± obudowê matami.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-05-27 08:35:37
Autor: ww
bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator

U¿ytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lm003b$ebo$1node1.news.atman.pl...
ww pisze:
[...]

Tania p³yta to np ta:

http://www.agito.pl/plyta-glowna-gigabyte-ga-h81m-s2ph-79-916466.html?attr=264-650466

Ma normalne LPT i HDMI. Mnie slotów na ram, mniej wszystkiego, ale pasuje chyba do moich
wymagañ.

[...]

Da siê to kupiæ ? Przejrza³em BARDZO POBIE¯NIE kilka miejsc i nie ma. Jedynie
jakie¶ stare ¶ledzie z czasów p³yt AT. Zreszt± takie nawet mam tylko czy to mo¿e byæ
kompatybilne ? Nawet wtedy by³y ich 2 standardy.

[...]

A ja nie mam boxowego wentylatora. Mam sam procesor. I ma byæ prawie nies³yszalny
przy braku obci±¿enia.

My¶le np o czym¶ takim:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/silentiumpc-fera-2-he1224-test.html

Super tani to on nie jest ale to podobno absolutne minimum je¶li chce siê uzyskaæ wzglêdn±
ciszê przy dobrej wydajno¶ci.

Data: 2014-05-27 09:02:05
Autor: Piotr Rezmer
ww pisze:

[...]

Policzy³bym piny na zdjêciach p³yt g³ównych i sprawdzi³bym czy za¶lepione piny w ¶ledziu pasuj± do p³yty.

Niestety nie mam takiego coolera. Sam zamówi³em ThermalRight HR-22 (http://www.thermalright.com/html/products/cpu_cooler/hr22.html) ale jeszcze nie dotar³ zatem nie mogê siê wypowiedzieæ nt. wyników. Zdecydowa³em siê na niego bo praktycznie bêdzie w komputerze tylko jeden element ruchomy (pasywny PSU, dysk SSD).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-05-27 10:19:51
Autor: ww
bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator

U¿ytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lm1d9b$mjf$1node2.news.atman.pl...
ww pisze:

[...]

Bud¿etowe ch³odzenie to nie jest. Jaki¶ wentylator wspieraj±cy jest w obudowie ?

Te i7 siê podobno grzej±...

Data: 2014-05-27 11:11:16
Autor: Piotr Rezmer
ww pisze:

Bud¿etowe ch³odzenie to nie jest. Jaki¶ wentylator wspieraj±cy jest w
obudowie ?
Fakt, wola³bym aby kosztowa³o 200 z³ mniej. Jednak tak mnie zmêczy³ psychicznie szum notebooka z którego do tej pory korzysta³em, ¿e postanowi³em zadbaæ o zdrowie fizyczno/psychiczne i zainwestowaæ niema³e pieni±dze w cichy sprzêt.

Obudowa Fractal Design Mini DEFINE. Na razie pod³±czony jest jeden wentylator 12cm z ty³u obudowy. Po zamontowaniu HR-22 planujê zamontowaæ jaki¶ ultracichy wentylator 14 cm na górnej ¶ciance obudowy i po³±czyæ go tunelem z HR-22.

Te i7 siê podobno grzej±...

Moim zdaniem jest lepiej ni¿ siê spodziewa³em. W laptopie zdarza³o mi siê widzieæ na core i5 520M temperatury rzêdu 95 stopni i to wcale nie podczas testów jakimi¶ benchmarkami tylko podczas normalnej eksploatacji.

Na 4770 w tym momencie (czyli 98 zwyk³ych procesów, ponad 1000 w±tków, obci±¿enie CPU 1% - otwarta poczta, chrome - 8 zak³adek, palringo,steam i kilka innych aplikacji w systrayu), HW monitor pokazuje mi:

Hardware Monitors
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Hardware monitor Nuvoton NCT6776
Voltage 0 0.89 Volts [0x6F] (CPU VCORE)
Voltage 1 1.87 Volts [0xEA] (VIN1)
Voltage 2 3.36 Volts [0xD2] (AVCC)
Voltage 3 3.34 Volts [0xD1] (3VCC)
Voltage 4 0.97 Volts [0x79] (VIN4)
Voltage 5 1.68 Volts [0xD2] (VIN5)
Voltage 6 0.78 Volts [0x61] (VIN6)
Temperature 0 35°C (95°F) [0x23] (SYSTIN)
Temperature 1 43°C (109°F) [0x56] (CPUTIN)
Temperature 2 37°C (98°F) [0x4A] (AUXTIN)
Temperature 3 32°C (89°F) [0x20] (TMPIN3)
Fan 1 0 RPM [0x0] (CPUFANIN)
Fan 4 543 RPM [0x21F] (AUXFANIN2)

Jak widaæ wentylator na CPU nie by³ nawet aktywny (ustawi³em inne progi obrotów w aplikacji A-Tuning)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-05-27 10:35:40
Autor: Chris
bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator
Piotr Rezmer nabazgra³(a):

ww pisze:
[...]

To trzeba by³o kupiæ pasywne ch³odzenie na CPU , wtedy by³a by total cisza.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu.

Data: 2014-05-27 11:12:38
Autor: Piotr Rezmer
Chris pisze:

[...]

Na przyk³ad jaki model? My¶la³em, ¿e w³a¶nie HR-22 mo¿na nazwaæ pasywnym ch³odzeniem (je¶li nie zamontuje siê wentylatora w kanale).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-05-27 11:24:00
Autor: Chris

Chris pisze:
[...]

Znajomemu kupowa³em taki na AMD Phenom 6c 150W czy ajko¶ tak ... ten grzej±cy siê.

Ultimate Fanless CPU Cooler FX100
http://www.zalman.co.kr/global/product/Product_Read.php?Idx=782&categoryname=Cooling

Data: 2014-05-27 11:44:02
Autor: Piotr Rezmer
Chris pisze:

Ultimate Fanless CPU Cooler FX100
http://www.zalman.co.kr/global/product/Product_Read.php?Idx=782&categoryname=Cooling

Tej konstrukcji nie widzia³em. Troszkê niepokoj± mnie te zabudowane naro¿niki, mam wra¿enie ¿e w ten sposób pogarsza siê przep³yw powietrza pomiêdzy finami. Ciekawe jak wygl±da porównanie z HR-22. Widzia³e¶ gdzie¶ takie testy?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-05-27 12:04:14
Autor: Chris

Chris pisze:
[...]

Niestety dawno nie bawi³em siê w PC i OC bo przeszed³em na laptopa i raczej dorywczo mam dostêp do tego typu testów.

Z czego co pamiêtam to tem. wacha³a siê powmiêdzy 35 a 60 stopni podczas grania BF4, D3 itp ...

Data: 2014-05-27 15:50:41
Autor: Przemys³aw Ryk
bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator
Dnia Tue, 27 May 2014 12:04:14 +0200, Chris napisa³(a):

Piotr Rezmer nabazgra³(a):

Chris pisze:
[...]

A pachnia³a fio³kami czy raczej czym¶ innym?

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ludzie s± jak skarpetki. Jeden podobny do drugiego, a do pary nie        ]

Data: 2014-05-28 10:14:59
Autor: Chris
bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator
Przemys³aw Ryk nabazgra³(a):

Chris pisze:
[...]
Z czego co pamiêtam to tem. waha³a siê powmiêdzy 35 a 60 stopni podczas
grania BF4, D3 itp ...
A pachnia³a fio³kami czy raczej czym¶ innym?

Upssss .... waha³a ... przepraszam ... masz racjê mój b³±d.

Data: 2014-05-28 11:11:18
Autor: BartekK
budżetowa płyta do i7 4770 oraz cich y wentylator
W dniu 2014-05-27 11:44, Piotr Rezmer pisze:
Ultimate Fanless CPU Cooler FX100
http://www.zalman.co.kr/global/product/Product_Read.php?Idx=782&categoryname=Cooling
Tej konstrukcji nie widziałem. Troszkę niepokoją mnie te zabudowane
narożniki, mam wrażenie że w ten sposób pogarsza się przepływ powietrza
pomiędzy finami.
Pogarsza przepływ powietrza w narożnikach, ale narożniki są "najdalej" i najsłabiej chłodzą - więc ich pogorszenie niewiele zmienia. Za to przez ograniczenie przepływu powietrza w narożnikach - poprawia przepływ na środku, tam gdzie ten przepływ daje lepszy rezultat w chłodzeniu.

Data: 2014-05-27 12:41:57
Autor: Peter
bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator
  ww napisa³:

[...]

Mam taki wentylator na i7-4771. W Iddle ledwo go s³ychaæ, przy pe³nym obci±¿eniu 100% wszystkich 8 w±tków umiarkowanie wiêcej a temperatura procesora 78C.
Polecam

--
  Peter

bud¿etowa p³yta do i7 4770 oraz cichy wentylator