budżetowy składak - co wybrać?

Data: 2012-07-17 00:50:45
Autor: shaman
budżetowy składak - co wybrać?
Cześć, Po 10 latach padł mi Chieftec 360W i utrupił wszystko co było do niego podłączone. Muszę skompletować nowe bebechy. Na płytę procesor i pamięć mogę przeznaczyć 400-500zł. Co wybrać w tej cenie? Nie potrzebuję super sprzętu - raczej celuję w używane komponenty. Komp przeznaczony do netu i pisania dokumentów. Zależy mi na ciszy ze względu na specyficzne warunki. Im mniej wiatraków tym lepiej. Grafika może być na płycie (dotychczas tak było) ale wolałbym uniknąć grafiki od Intela.

Oddzielną kwestią jest zasilacz. Co kupić żeby było tanio i wystarczająco? Jakieś używane firmowe wchodzą w grę? Komp nigdy nie będzie miał żadnej wymagającej grafiki więc nie potrzebuję zapasów mocy.

Poradźcie coś żeby było rozsądnie.

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-17 08:18:10
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-07-17 02:50,  * shaman* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Poradźcie coś żeby było rozsądnie.

Coś takiego?:
http://allegro.pl/dell-sff-745-c2d-e6300-c2d-1-83ghz-2gb-80gb-dvdrw-i2464595878.html

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-07-17 11:50:25
Autor:
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):
Coś takiego?:
http://allegro.pl/dell-sff-745-c2d-e6300-c2d-1-83ghz-2gb-80gb-dvdrw-
i2464595878
.html

Pozdrawiam - Mirek

Odpada. W pracy wszystkie starsze Optiplexy padły, kupiłem teściowi używkę - też padł. Nowsze Optiplexy (dokładnie takie jak ten z linku) jeszcze się trzymają, ale straciłem wiarę w ten sprzęt.

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-17 08:59:36
Autor: Roman

Użytkownik " shaman" <shamanx@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ju2ct5$nlm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Procesor AMD A4 X2 3300 FM1 BOX  210 zł
Płyta Socket FM1 ASRock A75M-HVS  200 zł
DIMM PC-1600 DDR3 4GB Corsair Vengeance CL9 ** 2 x 2048MB **  95 zł
plus HDD, DVD, obudowa z zasilaczem razem można się zmieścić w 1000 zł
zintegrowana grafika jest dobra, wystarczy na niewymagające gry.

Data: 2012-07-17 12:03:28
Autor: shaman
Roman <rsz4@SPAMgazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> Po 10 latach padł mi Chieftec 360W i utrupił wszystko co było do niego
> podłączone. Muszę skompletować nowe bebechy.
[ciach]

[...]

Zacząłem szukać z tego poziomu który miałem (MS-7207 + Athlon 64 3200+ S939) ale okazuje się, że ta platforma jest dosyć droga. Dokładając 200zł mogę mieć coś dużo bardziej współczesnego. Problem w tym, że całkowicie się nie orientuję w obecnym układzie sił i cen. Jak się ma wydajność tego zestawu do czegoś takiego:
ATHLON X3 455 3x3,3GHz + ASUS M5A78L-M LX HD3000
lub takiego:
ATHLON II X4 630 2.8GHZ AM3 + Gigabyte GA-78LMT-S2P

Widzę jeszcze, że dużo sprzedawców oferuje zestawy z FX-4100. Czy można prosić o kilka słów komentarza bo czytałem, że te tańsze APU 3300 to takie sobie jeśli chodzi o wydajność. Co do zasilacza - czy wystarczy Tagan TG400-U33II 400W 80PLUS?

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-19 15:16:14
Autor: Remek
Użytkownik "shaman" napisał:

Zacząłem szukać z tego poziomu który miałem (MS-7207 + Athlon 64 3200+
S939)

Trzymaj się z daleka od AMD. Już dawno odpadli z konkurencji. Był jakiś
czas, że wygrywali wydajnością, ale zawsze ich procesor był prądożerny i
awaryjny.

Remek

Data: 2012-07-19 15:31:42
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
Remek nabazgrał(a):

Użytkownik "shaman" napisał:
[...]

A w Ameryce biją murzynów ....

Data: 2012-07-17 14:36:17
Autor: dwr
W dniu 2012-07-17 02:50,  shaman pisze:
[...]

A może coś z Asrocka plus G530/G540 Intela i 4GB ramu?
Minus, że grafa Intela :) lecz może przebolejesz?
Cisza, chłodno. Cena wydajnośc chyba też nieźle.

Dałem za takie coś ok. 440 zł i zasilacz praktycznie przestał kręcic wiatrakiem.

Data: 2012-07-17 12:58:33
Autor: shaman
dwr <d-w-r@g-a-z-e-t-a.-u-s-u-n.pl> napisał(a):
> [...]

Cisza, chłodno. Cena wydajnośc chyba też nieźle.

Dałem za takie coś ok. 440 zł i zasilacz praktycznie przestał kręcic wiatrakiem.

Starałem się na szybko ogarnąć temat i obecnie G530 wychodzi na prowadzenie.
Jaką masz dokładnie płytę? W tym procku jest HD1000 czy HD2000?

PZDR
shaman

Data: 2012-07-17 15:08:19
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
dwr nabazgrał(a):

A może coś z Asrocka plus G530/G540 Intela i 4GB ramu?

np. ASROCK H61M-S H61 LGA1155 mATX   i jeszcze na browarka wystarczy  :)

Data: 2012-07-18 08:18:20
Autor: shaman
budżetowy składak - co wybrać?
Chris <spam@spam.net> napisał(a):
dwr nabazgrał(a):

> A może coś z Asrocka plus G530/G540 Intela i 4GB ramu?

np. ASROCK H61M-S H61 LGA1155 mATX   i jeszcze na browarka wystarczy  :)

dlaczego wszyscy mówią dokładnie o tym ASRocku? Ma jakąś przewagę nad innymi płytami na H61? Na morele jest MSI H61M-P31(G3) za 184PLN. Zdaje się, że to jest nowszy revision tego chipsetu. Może być taka płyta czy może gorsza od tego ASRocka?

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-18 10:35:49
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
 shaman nabazgrał(a):

[...]

Cena ta sama:
24 miesiące gwarancji (pewna i dobra)
    ASROCK H61M-S Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/LAN/SATA/DDR3) mATX
36 miesięcy gwarancji ale kiepska bo naprawiąją po parę razy a i tak nigdy to nie działa jak trzeba. Brak DVI.
    GIGABYTE GA-H61M-S1 Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

+20 zł gwarancja jak każdy GB czyli kiepska. Ma już DVI.
    GIGABYTE GA-H61M-S2PV Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

+40 zł i MSI poprawiło się jeśli chodzi o sprawy gwarancyjne.
    MSI H61M-P31 (G3) Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

Data: 2012-07-18 09:24:30
Autor: shaman
[...]

Czyli jeśli nie boli mnie 40zł i mam taki kaprys to mogę wziąć MSI :) O revizji B3 już poczytałem - wygląda na to, że nowe płyty wszystkie już są z nowymi chipsetami.

A co w końcu z tym zasilaczem? Brać Fortrona z Allegro czy może doradzisz coś innego do budżetowego zestawu?

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-18 11:42:04
Autor: Chris
[...]

Obecnie MSI nie są złe .. cioekawe co będzie za 2-3 lata bo u nich to różnie bywało, na chwilę obecną jest OK ale z drugiej strony czemu przepłacać skoro nie widać różnicy ? ja bym wolał dołożyć te 40zł do lepszego zasilacza.

A co w końcu z tym zasilaczem? Brać Fortrona z Allegro czy może
doradzisz coś  innego do budżetowego zestawu?

Nie ufam im ale twój wybór :) ja bym wrócił do Chiefteca ...

Data: 2012-07-18 10:55:45
Autor:
> [...]

> doradzisz coś  innego do budżetowego zestawu?

Nie ufam im ale twój wybór :) ja bym wrócił do Chiefteca ...

Czytałem, że Chiefteki polecane są jedynie z konkretnych serii.
A co sądzisz/sądzicie o takim Taganie TG400-U33II?
http://goo.gl/2YwPA

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-18 13:37:32
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
shamanx@NOSPAM.gazeta.pl nabazgrał(a):

Nie ufam im ale twój wybór :) ja bym wrócił do Chiefteca ...
Czytałem, że Chiefteki polecane są jedynie z konkretnych serii.

Chcesz dobt kup OCZ, Zalmana .. reszta to loteria i można jedynie mieć nadzieję że nie padnie za wcześnie, oczywiście z tego też można wybrać bardziej awaryjne i mniej. Ja tam do tej pory jakoś ufam Chieftecowi.

A co sądzisz/sądzicie o takim Taganie TG400-U33II?
http://goo.gl/2YwPA

Fajne tylko że bardzo awaryjne w okolicach 2 lat od zakupu.

Data: 2012-07-19 15:19:26
Autor: Remek
Użytkownik " shaman" napisał:

[...]

Bo MSI to synonim badziewia. Kontakt zerowy. Sterowniki, czy instrukcja to
droga przez mękę. Asrock to przyzwoita firma.

Remek

Data: 2012-07-19 15:32:18
Autor: Chris

Użytkownik " shaman" napisał:
[...]

Znawca tematu  ... hahahahahaah  nie ma to jak dobry kawał na koniec dnia :)

Data: 2012-07-19 16:15:12
Autor: Dawid
budżetowy składak - co wybrać?
W dniu 2012-07-19 15:32, Chris pisze:
Remek nabazgrał(a):

[...]

Ma rację, MSI to badziew.Asrock obecnie ma bardzo przyzwoite płyty.
Twoje porady co do sprzętu są żałosne, zachwalasz gówno którego nikt nie kupuje i dodajesz legendy o super hurtowni.

Data: 2012-07-19 15:36:15
Autor: kamil
On 19/07/2012 15:15, Dawid wrote:
[...]

Śmiesz wątpić, że Chris jednego dnia składa 2000 serwerów dla CERNu, a drugiego przyjmuje pęknięty wyświetlacz w PSP? ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-19 21:15:35
Autor: Chris
W dniu 2012-07-19 16:15, Dawid pisze:
[...]

MSI od jakiego roku się zmieniło jeśli chodzi o jakość i obsługę i obecnie robią dobre płyty tak samo serwis nie wygląda już jak kiedyś gdzie kupując MSI kupowało się kota w worku z beznadzieją obsługą. Wcześniej najgorszemu wrogowi bym nie kupił :)
Obecnie najgorszy serwis i jakość ma GB i Asus który potrafi naprawiać a i tak wiadomo że za chwilę to znowu padnie.

Twoje porady co do sprzętu są żałosne, zachwalasz gówno którego nikt nie
kupuje i dodajesz legendy o super hurtowni.

haha nawet czytać nie potrafisz .. jak byś nie widział to polecam właśnie płyty Asrocka bo są tanie, dobre i mało awaryjne do tego mają najlepszy serwis w PL nie liczą Intela bo jako jedyne firmy nie naprawiają tylko wymieniają na nowe. Tak samo obecnie robi MSI, jak coś nie działa to wymieniają na nową sztukę.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-07-19 21:52:38
Autor: Remek
Użytkownik "Chris" napisał:

MSI od jakiego roku się zmieniło jeśli chodzi o jakość i obsługę i

Od roku? To niech jeszcze popracują kilka lat na zmianę opinii, którą
wypracowali sobie przez kilka ładnych lat.

obecnie robią dobre płyty

Dobre? Jak zwykle wyżyłowane do granic możliwości na rzecz minimalizacji
kosztów. Po co się pakować w szajs, skoro za parę zł drożej można mieć
przyzwoitą płytę.

Remek

Data: 2012-07-19 22:50:42
Autor: Chris
W dniu 2012-07-19 21:52, Remek pisze:
Użytkownik "Chris" napisał:

MSI od jakiego roku się zmieniło jeśli chodzi o jakość i obsługę i

Od roku? To niech jeszcze popracują kilka lat na zmianę opinii, którą
wypracowali sobie przez kilka ładnych lat.

Wiem co nie znaczy że należy ich mieszać z błotem. Dawno temu LG czy Samsung robili gówniane TV a teraz to światowa czołówka.

obecnie robią dobre płyty

Dobre? Jak zwykle wyżyłowane do granic możliwości na rzecz minimalizacji
kosztów. Po co się pakować w szajs, skoro za parę zł drożej można mieć
przyzwoitą płytę.

Dla tego zawsze staram się wkładać Asrocka o ile ktoś się nie uprze np. na GB :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-07-17 14:36:46
Autor: kamil
On 17/07/2012 01:50,  shaman wrote:
Cześć,
Po 10 latach padł mi Chieftec 360W i utrupił wszystko co było do niego
podłączone. Muszę skompletować nowe bebechy. Na płytę procesor i pamięć mogę

Czekaj, jak to Chris pisał w wątku o zasilaczach? Że to się nie zdarza? :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-17 14:37:42
Autor: kamil
On 17/07/2012 14:36, kamil wrote:
[...]

A, tu jest:

"Nic ... zasilacz nie generuje wysokiego napięcia, jak pada to odcina zasilanie i już .. "

I rest my case.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-18 09:10:11
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
kamil nabazgrał(a):

[...]

A udowodnij że to zasilacz a nie przepięcie w sieci spowodowane okoliczną burzą...  :)

Data: 2012-07-18 08:14:55
Autor: shaman
budżetowy składak - co wybrać?
> Czekaj, jak to Chris pisał w wątku o zasilaczach? Że to się nie zdarza? :)

A udowodnij że to zasilacz a nie przepięcie w sieci spowodowane okoliczną burzą...  :)

To zasilacz na 100%. Ale sprawa nie jest taka znowu prosta. Chieftec wyciągając kopyta wywalił bezpieczniki. Nie wiem czy w tym momencie reszta kompa była już uwalona czy nie. Nie było mnie wtedy w domu i jak wróciłem to poszedłem do piwnicy włączyć S-kę. Dalej musiałbym wyjaśnić jak bezsensowną instalację mam w wieżowcu który zamieszkuję. Powiem tylko że w mieszkaniu mam topiki a w piwnicy zabezpieczeniem przedlicznikowym jest modułowy bezpiecznik automatyczny - czyli tzw. S-ka. Taki automat zawsze działa szybciej niż topik - nawet gdy ma o rząd większy prąd zadziałania. Więc te topiki w mieszkaniu nigdy nie mają szans zadziałać w razie zwarcia. I teraz cały szkopuł w tym, że przełączając wajchę w takim automacie zawsze go palcem sekundę siłą rzeczy przytrzymujemy. No i w tej właśnie chwili dokonała się reszta zniszczenia. W bezpieczniku zrobiło się jasno od iskier, wyskoczył znowu, ale mój paluch na 0.5s go podtrzymał i być może tedy zasilacz wszystko zniszczył.

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-18 11:12:17
Autor: Chris
[...]

Zniszczył go prąd z sieci a nie zasilacz ... zwarcie w zasilaczu nie generuje sam prądu który potem w cudowny sposób jest transportowany do reszty komputera :)

Data: 2012-07-18 09:27:29
Autor:
> [...]

Zniszczył go prąd z sieci a nie zasilacz ... zwarcie w zasilaczu nie generuje sam prądu który potem w cudowny sposób jest transportowany do reszty komputera :)

A możesz wyjaśnić w jaki sposób prąd z sieci dostał się do elektroniki HDD i dlaczego po włączeniu bezpiecznika strzeliło (głuchy trzask) i zaśmierdziało z zasilacza? PZDR
Shaman

Data: 2012-07-19 22:01:38
Autor: Remek
Użytkownik <shamanx@NOSPAM.gazeta.pl> napisał:

A możesz wyjaśnić w jaki sposób prąd z sieci dostał się do elektroniki HDD
dlaczego po włączeniu bezpiecznika strzeliło (głuchy trzask) i
zaśmierdziało z
zasilacza?

Od kogo oczekujesz wyjaśnień? Przestań go karmić.

Remek

Data: 2012-07-19 07:10:07
Autor: b0ni
Dnia 18.07.2012 Chris <spam@spam.net> napisał/a:

Zniszczył go prąd z sieci a nie zasilacz ... zwarcie w zasilaczu nie generuje sam prądu który potem w cudowny sposób jest transportowany do reszty komputera :)

Ale czy to na prawdę tak trudno zrozumieć?
W kondensatorach wejściowych wejściowych (o pojemności do kilkuset do kilku tysięcy mikrofaradów) jest zgromadzona całkiem spora ilość energii zupełnie wystarczająca do wywalenia w kosmos całej elektroniki w komputerze. Napięcie na tych kondensatorach podczas normalnej pracy to ponad 300V (230 * 1.4242). Znając to napięcie oraz łączną pojemność kondensatorów łatwo obliczyć sobie jaki to ładunek.
Poza tym podczas podłączania do sieci zasilacza słychać wyraźnie iskrzenie na stykach - to właśnie efekt ładowania tych kondensatorów.
Jeżeli w stanach awaryjnych pada sterowanie przetwornicą, to napięcia wyjściowe przestają być kontrolowane i utrzymywane w dopuszczalnych granicach (czyli równie dobrze mogą opadać, ale mogą też kilkukrotnie wzrosnąć). Nawet jeżeli napięcie wejściowe zostanie odłączone przez jakieś zabezpieczenie to i tak praca zasilacza jest podtrzymywana właśnie przez kondensatory wejściowe, bo przecież musi upłynąć jakiś czas potrzebny do ich rozładowania. Wtedy właśnie najczęściej dochodzi do "tragedii" czyli uszkodzenia elektroniki podłączonej do zasilacza.

--
tu wszystko się kończy i zaczyna
Gdańsk Sopot Gdynia

Data: 2012-07-18 13:38:48
Autor: Roman
[...]

 Przy takim stanie instalacji elektrycznej to raczej ciesz się że wszyscy w domu są cali, drutowanie bezpieczników gwoździem to nie najlepszy pomysł.

Data: 2012-07-19 08:18:17
Autor:
> [...]

 Przy takim stanie instalacji elektrycznej to raczej ciesz się że wszyscy w domu są cali, drutowanie bezpieczników gwoździem to nie najlepszy pomysł.

Bezpieczniki topikowe oryginalne - sam kupiłem i wkręciłem - kto przy zdrowych zmysłach drutuje bezpiecznik za 2zł? A ten automat w piwnicy nie wiem kto wsadził. Mam go tylko ja - pozostałe bezpieczniki na tablicy to staromodne 'korki'. Musiało tak być już od początku - choć dowiedziałem się o tym dopiero niedawno. Pewnie zrobił to elektryk z uprawnieniami :) bez którego podobno wszyscy w domu zginą rażeni prądem. (to tak &#224; propos dyskusji z p.m.b o samodzielnym wykonawstwie instalacji).

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-19 22:07:30
Autor: Remek
Użytkownik napisał:

A ten automat w piwnicy nie wiem kto wsadził. Mam go tylko
ja - pozostałe bezpieczniki na tablicy to staromodne 'korki'.

Bo znacznie tańsze. Nie ma niczego złego w S-kach oprócz ceny. Trzeba dobrać
właściwie stopniowanie i same bezpieczniki. Jeśli wcześniej jest szybka
S-ka, to u siebie również zamontuj o jeden stopień słabszą. Ta w piwnicy
powinna być zwłoczna, a w domu szybka.

Remek

Data: 2012-07-19 21:59:52
Autor: Remek
Użytkownik " shaman" napisał:

[...]

Ale zawsze wolniej niz uszkadzają się półprzewodniki :) Żaden bezpiecznik
nie zdąży. Jeśli zadziałało zabezpieczenie zwarciowe to dzieło zniszczenia
już było dokonane. A przetwornice psują się różnie. Nawet te najlepsze
potrafią zepsuć się wrednie.

Remek

Data: 2012-07-18 10:27:47
Autor: kamil
budżetowy składak - co wybrać?
On 18/07/2012 08:10, Chris wrote:
kamil nabazgrał(a):

[...]

Zaraz po tym, jak udowodnisz że to przepięcie, a nie pad zasilacza.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-19 21:54:14
Autor: Remek
Użytkownik "kamil" napisał:

Czekaj, jak to Chris pisał w wątku o zasilaczach? Że to się nie zdarza? :)

Bo to bezczelny prymityw.

Remek

Data: 2012-07-19 22:52:10
Autor: Chris
W dniu 2012-07-19 21:54, Remek pisze:
Użytkownik "kamil" napisał:

Czekaj, jak to Chris pisał w wątku o zasilaczach? Że to się nie zdarza? :)

Bo to bezczelny prymityw.

Przegiąłeś dzieciaku ...

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-07-20 14:46:21
Autor: Dawid
Użytkownik "kamil" napisał:

Czekaj, jak to Chris pisał w wątku o zasilaczach? Że to się nie
zdarza? :)

Bo to bezczelny prymityw.

Przegiąłeś dzieciaku ...

Widzisz, już wszyscy mają dosyć twoich bajek.

Data: 2012-07-20 19:55:41
Autor: Chris
W dniu 2012-07-20 14:46, Dawid pisze:
Widzisz, już wszyscy mają dosyć twoich bajek.

Tak gdzie się nie znam nie wypowiadam się np. sieci ... a tam gdzie ma doświadczenie i znam statystki oraz jak działa branża IT to wypowiadam się a jeśli komuś to się nie podoba bo rynek zna tylko z sieci to trudno.
Nawet w/w osoba w tym temacie zmieniła moją opinię na temat płyt Astrocka że niby ja je krytykuję a zawsze i wszędzie polecałem te płyty jako tanie i dobre, sam obecnie wsadziłem takie do renderfarmy zamiast płyt Intela które były wcześniej.

Poza tym tu jest bezczelna obraza a nie polemika.