budżetowy składak - co wybrać?

Data: 2012-07-17 08:59:36
Autor: Roman
budżetowy składak - co wybrać?

Użytkownik " shaman" <shamanx@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ju2ct5$nlm$1inews.gazeta.pl...
Cześć,
Po 10 latach padł mi Chieftec 360W i utrupił wszystko co było do niego
podłączone. Muszę skompletować nowe bebechy. Na płytę procesor i pamięć mogę
przeznaczyć 400-500zł. Co wybrać w tej cenie? Nie potrzebuję super sprzętu -
raczej celuję w używane komponenty. Komp przeznaczony do netu i pisania
dokumentów. Zależy mi na ciszy ze względu na specyficzne warunki. Im mniej
wiatraków tym lepiej. Grafika może być na płycie (dotychczas tak było) ale
wolałbym uniknąć grafiki od Intela.

Oddzielną kwestią jest zasilacz. Co kupić żeby było tanio i wystarczająco?
Jakieś używane firmowe wchodzą w grę? Komp nigdy nie będzie miał żadnej
wymagającej grafiki więc nie potrzebuję zapasów mocy.

Procesor AMD A4 X2 3300 FM1 BOX  210 zł
Płyta Socket FM1 ASRock A75M-HVS  200 zł
DIMM PC-1600 DDR3 4GB Corsair Vengeance CL9 ** 2 x 2048MB **  95 zł
plus HDD, DVD, obudowa z zasilaczem razem można się zmieścić w 1000 zł
zintegrowana grafika jest dobra, wystarczy na niewymagające gry.

Data: 2012-07-17 12:03:28
Autor: shaman
Roman <rsz4@SPAMgazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> Po 10 latach padł mi Chieftec 360W i utrupił wszystko co było do niego
> podłączone. Muszę skompletować nowe bebechy.
[ciach]

[...]

Zacząłem szukać z tego poziomu który miałem (MS-7207 + Athlon 64 3200+ S939) ale okazuje się, że ta platforma jest dosyć droga. Dokładając 200zł mogę mieć coś dużo bardziej współczesnego. Problem w tym, że całkowicie się nie orientuję w obecnym układzie sił i cen. Jak się ma wydajność tego zestawu do czegoś takiego:
ATHLON X3 455 3x3,3GHz + ASUS M5A78L-M LX HD3000
lub takiego:
ATHLON II X4 630 2.8GHZ AM3 + Gigabyte GA-78LMT-S2P

Widzę jeszcze, że dużo sprzedawców oferuje zestawy z FX-4100. Czy można prosić o kilka słów komentarza bo czytałem, że te tańsze APU 3300 to takie sobie jeśli chodzi o wydajność. Co do zasilacza - czy wystarczy Tagan TG400-U33II 400W 80PLUS?

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-19 15:16:14
Autor: Remek
Użytkownik "shaman" napisał:

Zacząłem szukać z tego poziomu który miałem (MS-7207 + Athlon 64 3200+
S939)

Trzymaj się z daleka od AMD. Już dawno odpadli z konkurencji. Był jakiś
czas, że wygrywali wydajnością, ale zawsze ich procesor był prądożerny i
awaryjny.

Remek

Data: 2012-07-19 15:31:42
Autor: Chris

[...]