budżetowy składak - co wybrać?

Data: 2012-07-17 14:36:17
Autor: dwr
budżetowy składak - co wybrać?
W dniu 2012-07-17 02:50,  shaman pisze:
Cześć,
Po 10 latach padł mi Chieftec 360W i utrupił wszystko co było do niego
podłączone. Muszę skompletować nowe bebechy. Na płytę procesor i pamięć mogę
przeznaczyć 400-500zł. Co wybrać w tej cenie? Nie potrzebuję super sprzętu -
raczej celuję w używane komponenty. Komp przeznaczony do netu i pisania
dokumentów. Zależy mi na ciszy ze względu na specyficzne warunki. Im mniej
wiatraków tym lepiej. Grafika może być na płycie (dotychczas tak było) ale
wolałbym uniknąć grafiki od Intela.

Oddzielną kwestią jest zasilacz. Co kupić żeby było tanio i wystarczająco?
Jakieś używane firmowe wchodzą w grę? Komp nigdy nie będzie miał żadnej
wymagającej grafiki więc nie potrzebuję zapasów mocy.

Poradźcie coś żeby było rozsądnie.

PZDR
Shaman

A może coś z Asrocka plus G530/G540 Intela i 4GB ramu?
Minus, że grafa Intela :) lecz może przebolejesz?
Cisza, chłodno. Cena wydajnośc chyba też nieźle.

Dałem za takie coś ok. 440 zł i zasilacz praktycznie przestał kręcic wiatrakiem.

Data: 2012-07-17 12:58:33
Autor: shaman
dwr <d-w-r@g-a-z-e-t-a.-u-s-u-n.pl> napisał(a):
> [...]

Cisza, chłodno. Cena wydajnośc chyba też nieźle.

Dałem za takie coś ok. 440 zł i zasilacz praktycznie przestał kręcic wiatrakiem.

Starałem się na szybko ogarnąć temat i obecnie G530 wychodzi na prowadzenie.
Jaką masz dokładnie płytę? W tym procku jest HD1000 czy HD2000?

PZDR
shaman

Data: 2012-07-17 15:08:19
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
dwr nabazgrał(a):

A może coś z Asrocka plus G530/G540 Intela i 4GB ramu?

np. ASROCK H61M-S H61 LGA1155 mATX   i jeszcze na browarka wystarczy  :)

Data: 2012-07-18 08:18:20
Autor: shaman
budżetowy składak - co wybrać?
Chris <spam@spam.net> napisał(a):
dwr nabazgrał(a):

> A może coś z Asrocka plus G530/G540 Intela i 4GB ramu?

np. ASROCK H61M-S H61 LGA1155 mATX   i jeszcze na browarka wystarczy  :)

dlaczego wszyscy mówią dokładnie o tym ASRocku? Ma jakąś przewagę nad innymi płytami na H61? Na morele jest MSI H61M-P31(G3) za 184PLN. Zdaje się, że to jest nowszy revision tego chipsetu. Może być taka płyta czy może gorsza od tego ASRocka?

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-18 10:35:49
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
 shaman nabazgrał(a):

[...]

Cena ta sama:
24 miesiące gwarancji (pewna i dobra)
    ASROCK H61M-S Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/LAN/SATA/DDR3) mATX
36 miesięcy gwarancji ale kiepska bo naprawiąją po parę razy a i tak nigdy to nie działa jak trzeba. Brak DVI.
    GIGABYTE GA-H61M-S1 Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

+20 zł gwarancja jak każdy GB czyli kiepska. Ma już DVI.
    GIGABYTE GA-H61M-S2PV Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

+40 zł i MSI poprawiło się jeśli chodzi o sprawy gwarancyjne.
    MSI H61M-P31 (G3) Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

Data: 2012-07-18 09:24:30
Autor: shaman
[...]

Czyli jeśli nie boli mnie 40zł i mam taki kaprys to mogę wziąć MSI :) O revizji B3 już poczytałem - wygląda na to, że nowe płyty wszystkie już są z nowymi chipsetami.

A co w końcu z tym zasilaczem? Brać Fortrona z Allegro czy może doradzisz coś innego do budżetowego zestawu?

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-18 11:42:04
Autor: Chris
[...]

Obecnie MSI nie są złe .. cioekawe co będzie za 2-3 lata bo u nich to różnie bywało, na chwilę obecną jest OK ale z drugiej strony czemu przepłacać skoro nie widać różnicy ? ja bym wolał dołożyć te 40zł do lepszego zasilacza.

A co w końcu z tym zasilaczem? Brać Fortrona z Allegro czy może
doradzisz coś  innego do budżetowego zestawu?

Nie ufam im ale twój wybór :) ja bym wrócił do Chiefteca ...

Data: 2012-07-18 10:55:45
Autor:
> [...]

> doradzisz coś  innego do budżetowego zestawu?

Nie ufam im ale twój wybór :) ja bym wrócił do Chiefteca ...

Czytałem, że Chiefteki polecane są jedynie z konkretnych serii.
A co sądzisz/sądzicie o takim Taganie TG400-U33II?
http://goo.gl/2YwPA

PZDR
Shaman

Data: 2012-07-18 13:37:32
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
shamanx@NOSPAM.gazeta.pl nabazgrał(a):

Nie ufam im ale twój wybór :) ja bym wrócił do Chiefteca ...
Czytałem, że Chiefteki polecane są jedynie z konkretnych serii.

Chcesz dobt kup OCZ, Zalmana .. reszta to loteria i można jedynie mieć nadzieję że nie padnie za wcześnie, oczywiście z tego też można wybrać bardziej awaryjne i mniej. Ja tam do tej pory jakoś ufam Chieftecowi.

A co sądzisz/sądzicie o takim Taganie TG400-U33II?
http://goo.gl/2YwPA

Fajne tylko że bardzo awaryjne w okolicach 2 lat od zakupu.

Data: 2012-07-19 15:19:26
Autor: Remek
Użytkownik " shaman" napisał:

[...]

Bo MSI to synonim badziewia. Kontakt zerowy. Sterowniki, czy instrukcja to
droga przez mękę. Asrock to przyzwoita firma.

Remek

Data: 2012-07-19 15:32:18
Autor: Chris
budżetowy składak - co wybrać?
Remek nabazgrał(a):

Użytkownik " shaman" napisał:
[...]

Znawca tematu  ... hahahahahaah  nie ma to jak dobry kawał na koniec dnia :)

Data: 2012-07-19 16:15:12
Autor: Dawid
budżetowy składak - co wybrać?
W dniu 2012-07-19 15:32, Chris pisze:
Remek nabazgrał(a):

[...]

Ma rację, MSI to badziew.Asrock obecnie ma bardzo przyzwoite płyty.
Twoje porady co do sprzętu są żałosne, zachwalasz gówno którego nikt nie kupuje i dodajesz legendy o super hurtowni.

Data: 2012-07-19 15:36:15
Autor: kamil
On 19/07/2012 15:15, Dawid wrote:
[...]

Śmiesz wątpić, że Chris jednego dnia składa 2000 serwerów dla CERNu, a drugiego przyjmuje pęknięty wyświetlacz w PSP? ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-19 21:15:35
Autor: Chris
W dniu 2012-07-19 16:15, Dawid pisze:
[...]

MSI od jakiego roku się zmieniło jeśli chodzi o jakość i obsługę i obecnie robią dobre płyty tak samo serwis nie wygląda już jak kiedyś gdzie kupując MSI kupowało się kota w worku z beznadzieją obsługą. Wcześniej najgorszemu wrogowi bym nie kupił :)
Obecnie najgorszy serwis i jakość ma GB i Asus który potrafi naprawiać a i tak wiadomo że za chwilę to znowu padnie.

Twoje porady co do sprzętu są żałosne, zachwalasz gówno którego nikt nie
kupuje i dodajesz legendy o super hurtowni.

haha nawet czytać nie potrafisz .. jak byś nie widział to polecam właśnie płyty Asrocka bo są tanie, dobre i mało awaryjne do tego mają najlepszy serwis w PL nie liczą Intela bo jako jedyne firmy nie naprawiają tylko wymieniają na nowe. Tak samo obecnie robi MSI, jak coś nie działa to wymieniają na nową sztukę.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-07-19 21:52:38
Autor: Remek
Użytkownik "Chris" napisał:

MSI od jakiego roku się zmieniło jeśli chodzi o jakość i obsługę i

Od roku? To niech jeszcze popracują kilka lat na zmianę opinii, którą
wypracowali sobie przez kilka ładnych lat.

obecnie robią dobre płyty

Dobre? Jak zwykle wyżyłowane do granic możliwości na rzecz minimalizacji
kosztów. Po co się pakować w szajs, skoro za parę zł drożej można mieć
przyzwoitą płytę.

Remek

Data: 2012-07-19 22:50:42
Autor: Chris
W dniu 2012-07-19 21:52, Remek pisze:
Użytkownik "Chris" napisał:

MSI od jakiego roku się zmieniło jeśli chodzi o jakość i obsługę i

Od roku? To niech jeszcze popracują kilka lat na zmianę opinii, którą
wypracowali sobie przez kilka ładnych lat.

Wiem co nie znaczy że należy ich mieszać z błotem. Dawno temu LG czy Samsung robili gówniane TV a teraz to światowa czołówka.

obecnie robią dobre płyty

Dobre? Jak zwykle wyżyłowane do granic możliwości na rzecz minimalizacji
kosztów. Po co się pakować w szajs, skoro za parę zł drożej można mieć
przyzwoitą płytę.

Dla tego zawsze staram się wkładać Asrocka o ile ktoś się nie uprze np. na GB :)