buspas, a rower - przepisy

Data: 2010-08-19 07:26:12
Autor: piotrt
buspas, a rower - przepisy

...tak trochę off-topic...chciałem się zapytać jak radzicie sobie z
buspasami?
....ostatnio widziałem rowerzystę jadącego przy prawej krawędzi
środkowym pasem z trzech gdzie skrajny prawy był buspasem...
....prawidłowo - przestrzegał prawa - nie dostanie mandatu ale czy
zadbał o siebie?

pozdro
Piotr

Data: 2010-08-20 06:23:29
Autor: Rafał Muszczynko
buspas, a rower - przepisy
piotrt <piotr.tarasiuk@gmail.com> napisał(a):

...tak troch=EA off-topic...chcia=B3em si=EA zapyta=E6 jak radzicie sobie z
buspasami?

Jak jest korek, jadę między autami, by nie blokować autobusów. Nie jadę wtedy
buspasem. Jak korka nie ma i auta jadą >30km/h, to jadę buspasem. Autobus
wyprzedzi sobie, a ja nie narażam życia i zdrowia jadąc środkowym pasem. I o moim zdaniem jest optymalne.

Data: 2010-08-20 10:07:49
Autor: Alfer_z_pracy
buspas, a rower - przepisy
Rafał Muszczynko napisał:
Jak korka nie ma i auta jadą >30km/h, to jadę buspasem. Autobus wyprzedzi sobie, a ja nie narażam życia i zdrowia jadąc środkowym pasem.

Wyprzedzi, o ile da radę. Np. na Solidarności /WAW/ buspas jest wąski, w szczycie dość spory ruch autobusów i tam właściwie trzeba jechać pasem środkowym (o ile nie chcesz blokować busa). A jazda pasem środkowym kiedy wyprzedzają cię auta z lewej i prawej, przynajmniej w moim odczuciu jest cholernie niebezpieczna - nie ze względu na mój strach, ale ze względu na "nierówno" jeżdżących kierowców. I m.in. dlatego unikam Solidarności jadąc bezstresowo ulicami równoległymi. I to jest przykład jak wykurzyć rowerzystów z ulic :-)

A.

Data: 2010-08-20 11:13:32
Autor: amrac
buspas, a rower - przepisy
W dniu 20.08.2010 10:07, Alfer_z_pracy pisze:
Rafał Muszczynko napisał:
[...]

Analogcznie jak u nas na Alejach. Moja rada? ŚRODKIEM! Niżej uzasadniłem dlaczego.

Data: 2010-08-20 11:12:37
Autor: amrac
buspas, a rower - przepisy
W dniu 20.08.2010 08:23, Rafał Muszczynko pisze:
[...]

Pogieło? Równie dobrze możesz powiedzieć, że jeźiesz CHODNIKAMI (jak sama nazwa wskazuje przeznaczonym z definicji do CHODZENIA) bo boisz się JEŹDZIĆ po JEZDNI.

PS: wiesz co znaczy słowo optymalny, optimum i pochodne?

Data: 2010-08-22 16:00:23
Autor: Jan Kowalski
buspas, a rower - przepisy
amrac wrote:

[...]

Tu nie chodiz o jazdę na chodniku - ale o jazdę bezpieczną po jezdni. Najrozsądniejsze jest właśnie jechanie po buspasie, sprawdzałem to ostatnio na pionie na Al. jerozolimskich tuż obok kilku patroli Policji i jakoś nikt o nic się mnie nie czepiał, bo wszyscy wiedzą (ci normalnie myślący), że pchanie się pod szybsze pojazdy na 2 i 3 pasie to... samobójstwo. I osobiście jeśli masz tego typu zapędy - jeżdżenie po 2 i 3 pasie, lub pomiędzy nimi, lub pomiędzy buspasem a 2 paeem to miast się tym chwalić tu - pochwal się na jakiejś izbie odpowiedniego szpitala psychiatrycznego. Na pewno dostaniesz odpowiednią opiekę i odpowiednie tabletki.

Data: 2010-08-23 22:09:13
Autor: amrac
buspas, a rower - przepisy
W dniu 22.08.2010 16:00, Jan Kowalski pisze:
Najrozsądniejsze jest właśnie jechanie po buspasie, sprawdzałem to ostatnio
na pionie na Al. jerozolimskich

Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. A co do najrozsądniejszego rozwiązania, w dodatku zgodnego z logiką i przepisami ruchu drogowego jest jazda ŚRODKIEM skrajnego prawego pasa do jazdy na wprost.

Data: 2010-09-05 19:50:57
Autor: Ryszard Mikke
buspas, a rower - przepisy
=?ISO-8859-2?Q?Rafa=B3_Muszczynko?= <roweroraffi@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

wyprzedzi sobie, a ja nie narażam życia i zdrowia jadąc środkowym pasem. I o moim zdaniem jest optymalne.

A ja walę buspasem i zjeżdżam z niego, jak dogania mnie autobus (na
Poniatoszczaku). Chyba, że na lewym pasie luźno, to nie zjeżdżam - autobus
mnie spokojnie wyprzedzi, a wyjazd na lewy pas mógłby się dla mnie skończyć
pod kołami jakiegoś bolidu...

rmikke

Data: 2010-08-21 22:06:24
Autor: Krzysztof Rudnik
buspas, a rower - przepisy
piotrt wrote:

[...]

Zadbał - zgodnie z kodeksem pojazd jednośladowy należy wyprzedzać z zachowaniem odstępu 1m. Z każdej strony. Tak więc ma zagwarantowane że autobus go nie wyprzedzi buspasem, bo musiałby wjechać na chodnik/trawnik czy co tak jest obok by zachować wymagany odstęp.

Data: 2010-08-23 07:57:07
Autor: Mariusz Kruk
buspas, a rower - przepisy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Krzysztof Rudnik"
[...]

Ale zdajesz sobie sprawę, że jazda swoim pasem to nie wyprzedzanie?

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-08-23 00:19:00
Autor: Piotrpo
buspas, a rower - przepisy
On 23 Sie, 07:57, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
> [...]

>czy co tak jest obok by zachować wymagany odstęp.

Ale zdajesz sobie sprawę, że jazda swoim pasem to nie wyprzedzanie?
O.....
Tak się przyczepię - na jakiej podstawie tak wnioskujesz? I co to jest
"swój" pas? Bo sobie nie przypominam takiej definicji.

Data: 2010-08-23 10:09:55
Autor: Fabian
buspas, a rower - przepisy
W dniu 23.08.2010 07:57, Mariusz Kruk pisze:
[...]

Bzdura. Wg PORD jest wyprzedzaniem.
Art. 2 ust 20
wyprzedzanie – przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

A w art. 24 nawet piszą o wyprzedzaniu, gdy wyznaczone są pasy ruchu.

Fabian.

Data: 2010-08-23 10:26:19
Autor: Mariusz Kruk
buspas, a rower - przepisy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
[...]

Oczywiście w każdym momencie gdy z przeciwka jedzie samochód zjeżdżasz
na pobocze i zatrzymujesz się?
Art. 33 ust.3
"Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:
1. Jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu"

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-08-23 11:09:08
Autor: Fabian
buspas, a rower - przepisy
W dniu 23.08.2010 10:26, Mariusz Kruk pisze:
[...]

To co robię nie ma znaczenia. Bo m. in. przejeżdżam przez skrzyżowanie
na czerwonym świetle. Głupi argument.

A co do przepisu, który cytujesz to.
1. "jazda obok" nie jest chyba zdefiniowany
2. są za to zdefiniowane pojęcia wyprzedzania oraz wymijania co
sugeruje, że nie jest to "jazda obok"
3. imho przepis zabrania "jazdy obok" innym pasem

Fabian.

Data: 2010-08-22 15:55:33
Autor: Jan Kowalski
buspas, a rower - przepisy
piotrt wrote:

[...]

Nieprawidłowo dla swojego zdrowia i życia. Ja zalecam i jeżdżę buspasem - bus zawsze sobie poradzi bo większ,, silniejszy i szybszy, a rowerzysta jadąc "na linii" między pasami utrudniać będzie przejechanie samochodom i busowi. Prosząc się jednocześnie o rozjechanie...

buspas, a rower - przepisy