Data: 2010-08-20 09:48:17 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
buspas, a rower - przepisy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " "
Jak zgodnie z PRoD jechać ulicą na której namalowano buspas - obowiązuje Zgadza się. Zgodnie z przepisami dotyczącymi rowerów, rowerzysta ma obowiązek jechać przy Nie "przy prawej krawędzi", tylko "możliwie blisko prawej krawędzi". Co więcej Jeśli faktycznie jest pobocze (sprawdź sobie w PoRD co to jest pobocze), to masz obowiązek jazdy poboczem. Buspas to jednak nie pobocze. Przepisy są więc sprzeczne. Nie. Po prostu ich nie znasz albo źle interpretujesz. jazdę poza linią krawędziową). Wniosek byłby taki, że rowerzysta ma OBOWIĄZEK Bzdura. Czy ktoś może podać oficjalną interpretację przepisów ? Oczywiście. Wiążącą interpretację może ci podać Sąd Najwyższy. W określonych przypadkach. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2010-09-05 20:33:08 | |
Autor: | |
buspas, a rower - przepisy | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
>Co więcejjest >buspas), po obszarze na którym nie wolno poruszać się innym pojazdom.Buspas jest oddzielony od pozostałych pasów znakami P7 i P7a. Zgodnie z par 86.8 Rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych: "Umieszczone przy krawędzi jezdni znaki: 1) P-7a "linia krawędziowa przerywana", 2) P-7b "linia krawędziowa ciągła" wyznaczają krawędź jezdni; znak P-7b oznacza ponadto zakaz wjazdu na pobocze kierującemu pojazdem samochodowym." Rozporządzenie mówi jednoznacznie, że znak P7 wyznacza krawędź jezdni. Wnioskując z art 2 PROD "pobocze - część drogi przyległą do jezdni, która może być przeznaczona do ruchu pieszych lub niektórych pojazdów, postoju pojazdów, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;" IMHO zestawiając te dwa przepisy, to jeśli buspas jest oddzielony znakiem P7 lub P7a, to jest on wyznaczony na poboczu i rowerzysta ma obowiązek się nim poruszać. -- |
|
Data: 2010-09-06 08:35:32 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
buspas, a rower - przepisy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " "
>Co więcejjest Znak P-22 wyznacza i D-11 mówią o "pasie ruchu". To raz. Ponadto, nawet jeśli miałoby to być pobocze, to znaki P-22 i D-11 mówią o jego przeznaczeniu i "stoją wyżej" od przepisów ogólnych, więc rowerzyście nie wolno się nim poruszać. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2010-09-06 15:08:47 | |
Autor: | |
buspas, a rower - przepisy | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
Ponadto, nawet jeśli miałoby to być pobocze, to znaki P-22 i D-11 mówiąMówimy tylko o sytuacji w której zastosowano znak P7, P7a do oddzielenia buspasa od reszty jezdni. Zakres stosowania znaków P7, P7a jest określony w załączniku 2 punkt 2.2.2 rozporządzenia z 2003r. Znak wyznacza krawędź jezdni. Nie ma prawnej możliwości zastosowania tego znaku do oddzielenia pasów ruchu. Znakiem tym może być oddzielone pobocze lub torowisko (nie buspas). Znaki P-22 i D-11 mówią o pasach ruchu przeznaczonych dla pojazdów komunikacji publicznej. Nie ma rozporządzenia (przynajmniej nie znalazłem) określającego zakres ich stosowania. Równoczesne zastosowanie znaków P7 i P-22 może być interpretowane na dwa sposoby: Interpretacja 1: buspas jest pasem ruchu, a znak P7 został użyty niezgodnie z przepisami rozporządzenia z 2003r. Interpretacja 2: znak P7 wyznacza krawędź jezdni, a znaki P-22 i D-11 informują o dopuszczeniu ruchu autobusów na poboczu wyznaczonym znakiem P7. Wobec braku szczegółowych wytycznych dotyczących zakresu stosowania znaku P-22 i D-11, takie oznakowanie jest zgodne z przepisami. Wszystkie znaki są tak samo ważne, nie ma ważniejszych i mniej ważnych. Zakładając, że zarządca drogi działa zgodnie z rozporządzeniem z 2003r, interpretacja nr. 2 wydaje mi się bardziej prawidłowa. Przy takiej interpretacji rowerzysta ma obowiązek jechać poboczem na którym dopuszczono ruch autobusów. -- |
|
Data: 2010-09-06 15:36:19 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
buspas, a rower - przepisy | |
On 2010-09-06, wrote:
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisaĹ(a): RĂłwnoczesne zastosowanie znakĂłw P7 i P-22 moĹźe byÄ interpretowane na dwa sposoby: CaĹkiem czÄsto buspas jest rĂłwnieĹź pasem do skrÄtu w prawo. I co wtedy? :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-09-07 15:22:14 | |
Autor: Kosu | |
buspas, a rower - przepisy | |
On 2010-09-06 17:36, Jan Srzednicki wrote:
CaĹkiem czÄsto buspas jest rĂłwnieĹź pasem do skrÄtu w prawo. I co wtedy? JeĹli jest to skrÄt bez skrzyĹźowania, to sÄ znaki, ktĂłre to regulujÄ . JeĹli jest skrzyĹźowanie, to najczÄĹciej buspas koĹczy siÄ ~20m wczeĹniej. A jak nic takiego nie ma, to bÄdzie. Zjawisko o nazwie "buspas" jeszcze siÄ nie wgryzĹo dobrze w rzeczywistoĹÄ. Ale spoko... zjawisko "droga rowerowa" nigdy siÄ nie wgryzie, wiÄc buspasy nie majÄ tak Ĺşle :) pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2010-09-06 20:58:26 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
buspas, a rower - przepisy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " "
Ponadto, nawet jeśli miałoby to być pobocze, to znaki P-22 i D-11 mówiąMówimy tylko o sytuacji w której zastosowano znak P7, P7a do oddzielenia Zacznijmy od tego, że nie ma znaku P-7. W rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych występuje tylko "P-7a" i "P-7b". Zakres stosowania znaków P7, P7a jest określony w załączniku 2 punkt 2.2.2 Dobre pytanie zatem co oznacza coś zbliżonego do P-7a. Nie może być to krawędź, ponieważ po obu stronach jest jezdnia, zgodnie z definicją. Znaki P-22 i D-11 mówią o pasach ruchu przeznaczonych dla pojazdów komunikacji I to jest najlogiczniejsza interpretacja. Z dokładnością do nieistnienia P-7 Interpretacja 2: znak P7 wyznacza krawędź jezdni, a znaki P-22 i D-11 Nie, ponieważ buspas jest jezdnią, a nie poboczem. Dodatkowo oznaczałoby to, że samochody mogą jeździć buspasem, ponieważ P-7a nie zabrania zjeżdżania na pobocze. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2010-09-06 20:15:10 | |
Autor: | |
buspas, a rower - przepisy | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
Tak, mój błąd.
To co jest w takim razie na zdjęciu http://bi.gazeta.pl/im/0/8266/z8266790X.jpg ? Dla mnie jest to znak P-7a, wyznaczający krawędź jezdni. Nie, ponieważ buspas jest jezdnią, a nie poboczem.Poboczem nie wolno jeździć - mogą się po nim poruszać jedynie (art 2.8 PRoD) "niektóre pojazdy" - czyli jeśli zarządca drogi wyznaczy taką organizację ruchu mogą to być autobusy. -- |
|
Data: 2010-09-07 09:48:31 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
buspas, a rower - przepisy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " "
Zacznijmy od tego, że nie ma znaku P-7.Tak, mój błąd. Nie, P-7a byłaby przerywana. To, jeśli już, musiałaby być P-7b. A dla mnie to po prostu P-2 (możliwe, że źle namalowana). Nie, ponieważ buspas jest jezdnią, a nie poboczem.Poboczem nie wolno jeździć - mogą się po nim poruszać jedynie (art 2.8 PRoD) "niektóre pojazdy" - czyli jeśli zarządca drogi wyznaczy taką organizację ruchu mogą to być autobusy. Mój błąd. Mogą wjechać, na przykład w celu zatrzymania. Jeśli to miałoby być coś, co ty określasz jako P-7b, zabroniony byłby wjazd tamże. Także autobusom. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2010-09-10 10:53:48 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
buspas, a rower - przepisy | |
On Mon, 6 Sep 2010, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " "[...] Ponadto, nawet jeśli miałoby to być pobocze, to znaki P-22 i D-11 mówią W kwestii formalnej - tylko tak długo, jak mowa o przepisach ogólnych z rozporządzeń. Nad przepisami z ustawy nie stoją, więc trzeba uważać które (z przepisów ogólnych) mamy na myśli :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-09-10 12:45:24 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
buspas, a rower - przepisy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Gotfryd Smolik news"
[...]Rozporządzenie mówi jednoznacznie, że znak P7 wyznacza krawędź jezdni. W kwestii formalnej: "Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe." -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2010-09-10 12:54:34 | |
Autor: johnkelly | |
buspas, a rower - przepisy | |
Mariusz Kruk pisze:
Ponadto, nawet jeśli miałoby to być pobocze, to znaki P-22 i D-11 mówiąW kwestii formalnej - tylko tak długo, jak mowa o przepisach ogólnych Powiem szczerze, że pojęcia nie mam co autor tego zapisu ma na myśli. Czyli jeśli sygnał świetlny w świetle ustawy nakazuje mi jechać to, wedle tego zapisu, może mi nakazywać stać? Pozdrawiam Maciej Różalski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... .................. fotoblog: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2010-09-10 13:03:13 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
buspas, a rower - przepisy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly"
Powiem szczerze, że pojęcia nie mam co autor tego zapisu ma na myśli. Czyli jeśli sygnał świetlny w świetle ustawy nakazuje mi jechać to, wedle tego zapisu, może mi nakazywać stać?W kwestii formalnej:Ponadto, nawet jeśli miałoby to być pobocze, to znaki P-22 i D-11 mówiąW kwestii formalnej - tylko tak długo, jak mowa o przepisach ogólnych Nie. Chodzi o to, że np. znak D-1 mówi, że nie musisz ustępować pierwszeństwa wjeżdżającemu na skrzyżowanie z twojej prawej strony. Albo że tramwaj, który ma "czerwone" nie ma pierwszeństwa na skrzyżowaniu (chociaż do tego jest jeszcze Art.5 ust.3). Albo masz S-7 nakazujący ominąć go po prawej stronie mimo, że jedziesz środkowym pasem pomiędzy dwiema P-1. -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|