buty

Data: 2011-06-14 08:18:32
Autor: ŁR
buty
Witam szanowne grono :)
Krótko opis sytuacji:
kupiłem buty w sklepie i przy pierwszym użyciu okazało się że z lewym butem coś jest nie tak (mierzyłem inną parę przy zakupie i podobnego problemu nie było), tzn. w miejscu gdzie jest szew występuje małe zgrubienie co powoduje zadzieranie paznokcia (dla uszczypliwych :) paznokcie obcięte). Buty oddałem do sklepu bo są oczywiście na gwarancji, jednak po tygodniu przyszła odpowiedź iż rzeczoznawca uznał że wszystko jest ok i nie ma podstaw do wymiany na nowe. I teraz pytanie co mogę w tej sytuacji zrobić? Reklamować reklamację, złożyć kolejną (ale pewnie skutek będzie podobny)? Ogólnie jakie kroki podjąć aby wymienili mi tego buta na "sprawny".

Za wszelkie informacje dziękuję.

Łukasz

Data: 2011-06-14 08:20:32
Autor: Liwiusz
buty
W dniu 2011-06-14 08:18, ŁR pisze:
[...]

Kolejnym etapem jest sąd.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-14 14:22:20
Autor: Robert Tomasik
buty
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:it6uji$a60$1news.onet.pl...
[...]

Przy czym wygoda obuwia ne podlega reklamacji, więc boję się, że nic z tego nie wyniknie. Zamiast sądu można jeszcze iść po poradę do Rzecznika Praw Konsumenta, który powinien być przy Urzędzie Miasta / Gminy / Dzielnicy.

Data: 2011-06-14 15:22:34
Autor: Massai
buty
Robert Tomasik wrote:

> [...]

nic z tego nie wyniknie. Zamiast sądu można jeszcze iść po
poradę do Rzecznika Praw Konsumenta, który powinien być przy

Ale wadliwe wykonanie, np. miejscowe zgrubienie skóry, nieprawidłowo
zeszyta skóra - już jak najbardziej podlega.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-14 18:57:35
Autor: qwerty
buty
Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:it7ubq$khr$1@news.onet.pl...
Ale wadliwe wykonanie, np. miejscowe zgrubienie skóry, nieprawidłowo
zeszyta skóra - już jak najbardziej podlega.

Pod gwarancję?

Data: 2011-06-14 17:00:13
Autor: Massai
buty
qwerty wrote:

Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomości grup
> Ale wadliwe wykonanie, np. miejscowe zgrubienie skóry,
> nieprawidłowo zeszyta skóra - już jak najbardziej podlega.

Pod gwarancję?

A to zalezy od zapisów gwarancji.

Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-14 19:17:21
Autor: Robert Tomasik
buty
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:it842t$c4v$1news.onet.pl...
qwerty wrote:

> [...]

Pod gwarancję?

A to zalezy od zapisów gwarancji.

Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

Wygoda buta?

Data: 2011-06-14 18:31:46
Autor: Massai
buty
Robert Tomasik wrote:

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości

Wygoda buta?

Nie wygoda, tylko fakt iż dany egzemplarz został źle uszyty.
Zdarza się - maszyna przy szyciu złapie podwójnie skórę i ją
zawinie, z zewnątrz nie widać, a w środku się robi fałda.

Sam na tej podstawie wymieniałem buty (akurat sportowe) - w środku na
pięcie lewy miał pionowy "garb" (fałdę skóry), w pierwszej chwili
nie wyczuwalny, ale po pół godzinie mocno odgniatający sie na
skórze.

Jak się porównało prawy i lewy, różnica była oczywista.
Pokazałem, pomacali - "rzeczywiście, zaraz przyniosę inną parę".
sprawdziliśmy i druga była w porządku.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-16 08:14:06
Autor: niusy.pl
buty

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

> [...]

Pod gwarancję?

A to zalezy od zapisów gwarancji.

Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

A buty nie do wygodnego noszenia są ?

Data: 2011-06-14 19:58:48
Autor: qwerty
buty
Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:it842t$c4v$1@news.onet.pl...
A to zalezy od zapisów gwarancji.

Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

No to gwarant odpisze, że w sklepie była możliwość przymierzenia.
Akurat miałem podobną sytuację co ŁR. Gwarant może też odpisać, że tak ma być i po problemie.

Data: 2011-06-14 18:33:20
Autor: Massai
buty
qwerty wrote:

Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomości grup
> A to zalezy od zapisów gwarancji.

No to gwarant odpisze, że w sklepie była możliwość przymierzenia.

Wada nie musi być od razu rozpoznawalna, w praktyce masz na to pół
roku...

Akurat miałem podobną sytuację co ŁR. Gwarant może też
odpisać, że tak ma być i po problemie.

No i wtedy się trzeba sądzić.
Jak kupisz buty i na drugi dzień puszczą szwy to też uznasz "tak ma
być i po problemie"?

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-15 07:30:18
Autor: Misiek
buty

qwerty wrote:

UĹźytkownik "Massai"  napisał w wiadomości grup
> Ale wadliwe wykonanie, np. miejscowe zgrubienie skĂłry,
> nieprawidłowo zeszyta skóra - już jak najbardziej podlega.

Pod gwarancję?

A to zalezy od zapisĂłw gwarancji.

Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

gwarancja? Hmmm ciekawostka, a widzieliscir kiedys karte gwarancyjna na buty? hehehe

Data: 2011-06-15 07:22:49
Autor: Massai
buty
Misiek wrote:

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości
podlega.
> gwarancja? Hmmm ciekawostka, a widzieliscir kiedys karte gwarancyjna
na buty? hehehe

W sumie karty nie widziałem, ale buty które kupuję mają gwarancję
bodajże trzyletnią, "na podstawie paragonu".

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-15 13:18:26
Autor: Misiek
buty

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:it9mk9$p4f$1news.onet.pl...
Misiek wrote:

> [...]

W sumie karty nie widziałem, ale buty które kupuję mają gwarancję
bodajże trzyletnią, "na podstawie paragonu".

a gdzie masz warunki  gwarancji?
W sklepie powiedza ci ze warunkiem naprawy gwarancyjnej jest zeby buty byly nie noszone, w innym sklepie powiedza ze te buty nie sluza do biegania, a ty wlasnie w  nich biegales, w jeszcze innym ze to buty do tenisa a nie do chodzenia.
Hehehe. I nie zapomnij ze warunkiem naprawy gwarancyjnej bedzie oddanie butow w opakowaniu fabrycznym <lol>

Data: 2011-06-15 13:45:34
Autor: Gotfryd Smolik news
buty
On Wed, 15 Jun 2011, Misiek wrote:

Uytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisa
Misiek wrote:

gwarancja? Hmmm ciekawostka, a widzieliscir kiedys karte gwarancyjna
na buty? hehehe

W sumie karty nie widziaem, ale buty ktre kupuj maj gwarancj
bodaje trzyletni, "na podstawie paragonu".

a gdzie masz warunki  gwarancji?

  le zadane pytanie :), bo sugeruje e on je *ma* (a nie tylko
moe mie do nich dostp).
  Warunki musz by spisane.
  Z naciskiem na wszystkie sowa, w tym "by".
  Ale to nie oznacza, e konsument musi mie "papier" u siebie!
  Musi tylko umie (w razie czego) powiedzie, gdzie ten "papier"
(a raczej: tekst) jest :P

"owiadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym
  lub reklamie" (to cytat z ustawy).
  Chtni sprawdz sobie przez CTL-F:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321

W sklepie powiedza ci ze warunkiem naprawy gwarancyjnej jest

  To si nie liczy, zgoda.
  Ale jeli opis wywiesili na cianie, to nie ma wtpliwoci i
taki opis "warunkw" *jest* gwarancj.

w innym sklepie powiedza ze te buty nie sluza do biegania

  A to wanie bdzie ju kwestia ustalenia co byo w opisie :)

Hehehe. I nie zapomnij ze warunkiem naprawy gwarancyjnej bedzie oddanie butow w opakowaniu fabrycznym <lol>

....o ile gwarant tak zastrzeg :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-16 07:48:20
Autor: Misiek
buty

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomoci news:Pine.WNT.4.64.1106151338020.516quad...

Misiek wrote:

[...]

Zgoda

[...]

To akurat nie ma wplywu na gwarancje. Tu kluczowym jest przeznaczenie obuwia (to akurat nie musi byc w warunkach  gwarancji zamieszczone, a raczej w opisie "produktu".

w innym sklepie powiedza ze te buty nie sluza do biegania

 A to wanie bdzie ju kwestia ustalenia co byo w opisie :)

Nie ma nic wspolnego z gwarancja. reszta jak wyzej.

Hehehe. I nie zapomnij ze warunkiem naprawy gwarancyjnej bedzie oddanie butow w opakowaniu fabrycznym <lol>

...o ile gwarant tak zastrzeg :D

w 99% niestety tak jest i przez to trzymasz tony opakowan w domu (niektore nawet przez 5 lat).

Data: 2011-06-16 08:30:10
Autor: niusy.pl
buty

Uytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl>

[...]

Przecie to przeznaczenie obuwia z warunkw sprzeday wynika. Klient przyjmuje ofert jak mu przedstawiono. Jeli but nie nadaje si do tego to mona reklamowa. Ukrycie innego przeznaczenia buta (tutaj ni zwyke) nie uwolni sprzedawcy.

Data: 2011-06-16 08:18:44
Autor: niusy.pl
buty

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl>

> [...]

Hehehe. I nie zapomnij ze warunkiem naprawy gwarancyjnej bedzie oddanie butow w opakowaniu fabrycznym <lol>

Ale Ty sobie spekulujesz bo te wymogi jednak gdzieś muszą być by klienta w jakikolwiek sposób dotyczyły.

Data: 2011-06-15 13:20:02
Autor: ŁR
buty
Butów jeszcze nie odebrałem, bo sklep mam trochę daleko, ale ogólnie są to buty sportowe i właśnie w lewym jest lekko zgrubiały zgrzew i to on jest przedmiotem problemów. Ogólnie spróbuję to jeszcze raz zareklamować jako wada ukryta, może się uda a jak nie to będę zły :) i chyba tylko tyle.

Data: 2011-06-15 16:06:52
Autor: Robert Tomasik
buty

qwerty wrote:

> [...]

Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

gwarancja? Hmmm ciekawostka, a widzieliscir kiedys karte gwarancyjna na buty? hehehe

Tak. Ja miałem kilkukrotnie przy specjalistycznych butach trekingowych. Właśnie z tego wyczytałem, że wygoda nei podlega gwarancji :-)

Data: 2011-06-16 08:32:51
Autor: niusy.pl
buty

[...]

Czego to ludzie nie wymyślą by uniknąć odpowiedzialności.

Data: 2011-06-16 16:59:39
Autor: Robert Tomasik
buty
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:itc82k$66c$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Nie, no chodzi o to, że buty się mierzy. Poza tym wygoda jest pojęciem mało mierzalnym.

buty