była sobie umowa...

Data: 2010-03-17 23:14:24
Autor: Feromon
była sobie umowa...
.... z roku 2003, w której byÅ‚ zapis, że cena najmu  lokalu może być podnoszona wedÅ‚ug wskaźnika inflacji GUS.
Od tamtego roku nie była podnoszona. Teraz żądają podpisania aneksu o 70% wyższej ceny.

Mi wychodzi z obliczeń procentów (nawet składanych) znacznie mniej, teraz nie pamiętam, ale około 45-50%.
Nie chodzi o te 10% czy 20%, ale wynajmujący twierdzi, ze może podnieść o 200% i tak MA PRAWO!
Ale chyba nie aneksem, tylko rozwiązaniem i podpisaniem nowej (to oczywiście nie wchodzi w grę przy takiej sumie).
Mam wrażenie, że chce wykurzyć i wprowadzić znajomego...

Czy tak sobie gada, czy stare umowy podlegaja jakimÅ› innym prawom?
Jak się bronić?

Feromon

PS. To w sprawie znajomej, więc jakby trzeba szczegóły, to sie dowiem

Data: 2010-03-17 23:25:56
Autor: Piotr [trzykoty]
byÅ?a sobie umowa...
A jaka to umowa, na jaki okres, jest co¶ o jej rozwi±zywaniu?

Data: 2010-03-18 08:11:59
Autor: Alek
była sobie umowa...
Użytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisał

... z roku 2003, w której byÅ‚ zapis, że cena najmu  lokalu może być podnoszona wedÅ‚ug wskaźnika inflacji GUS.
Od tamtego roku nie była podnoszona. Teraz żądają podpisania aneksu o 70% wyższej ceny.

Jeśli waloryzacja jest przewidziana w umowie to zmiana stawki nie wymaga żadnego aneksu. Wynajmujący powinien dokonać obliczenia i przedstawić je najemcy. Gdyby najemca nie zgodził się z wyliczeniem to wtedy może się wdać w spór.

[...]

Aneksem można zmienić wszystko, ale żadna ze stron nie ma obowiązku go podpisać.

była sobie umowa...