by³o?

Data: 2014-06-08 15:45:59
Autor: PiteR
by³o?
na  ** p.m.s **  megrimsES pisze tak:

sk±d siê tacy bior±?

Driving in Poland may be stressful :)

Due to the driving style of the locals. Driver behaviour is sometimes very poor in terms of impatience, rudeness and absence of ordinary common sense.

"Dynamic driving style" is expected :)

In practice this means that Poles often drive aggressively and recklessly, push in, "meander" through surrounding cars, routinely disrespect speed limits.

In heavier traffic it's common to overtake "on 3rd"

http://wikitravel.org/en/Poland#By_car_2

--
Piter

golf - nic nie póka nic nie stóka

Data: 2014-06-09 03:35:28
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
by³o?
Powitanko,

Dynamic driving style" is expected:)

Taa, moze i expected, ale prawda jest taka, ze u bardzo wielu zapalenie sie zielonego swiatla powoli wyzwala tok mysli: "o, cos sie zmienilo, hmm, przysiaglbym, ze przed chwila sie palilo czerwone. Czerwone, zielone... co to moze znaczyc. I jeszcze zolte sie czasem zapali. Moze to cos znaczy? Hmm, moze powinienem pojsc na zakupy, albo zrobic pranie. Zaraz! (olsnienie), przeciez jestem w samochodzie, to na pewno ma jakis zwiazek. Ah tak, juz wiem, powinienem ruszyc. Tylko czy to na czerwonym sie jedzie, czy na zielonym. Zaraz, na czerwonym stalem, to na zielonym powinienem jechac. Ale to bez sensu, samochody maja z tylu czerwone swiatla, a nie zielone, a jada... Dobra, jade, jak to bylo? jedynka, sprzeglo..., nie chyba najpierw sprzeglo. No czego ch' trabisz tam z tylu, cos ty taki niecierpliwy"
Albo ci mistrzowie, co do skretu matizem, lub smartem robia taki zamach, jakby powozili road trainem.
"Anglicy" uwazajcy lewy pas za defaultowy
Kierowcy LLU i taksowkarze zdolni wykonac manewr od czapy w dowolnym momencie.
Do tego moj "ulubiony" Miejski Inzynier (bez)Ruchu.
A potem ktos wypisuje, ze w Polsce ktos sie czasem wk' i zatrabi.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2014-06-09 07:08:27
Autor: WOJO
by³o?
"Anglicy" uwazajcy lewy pas za defaultowy
Kierowcy LLU i taksowkarze zdolni wykonac manewr od czapy w dowolnym momencie.
Wiesz, na Lubelszczy¼nie nie ma takiej rozwiniêtej infrastruktury, jak u Was w stolycy, wiêc siê nie dziw,
¿e nie umiemy je¼dziæ. Taki tramwaj np. to zjawisko dla ka¿dego Lublinianina. My jeste¶my zacofani pod tym wzglêdem, u nas co najwy¿ej trolejbusy je¿d¿±, nie to co u Was.
Co do taksówkarzy, to te¿ dawno nie mia³em okazji widzieæ manewru, którego siê nie spodziewa³em lub który utrudni³by mi ¿ycie.
Mo¿e to jaki¶ lokalny folklor Twojej zakorkowanej miejscowo¶ci?
A tak powa¿nie to pierdolisz Waæpan bez ³adu i sk³adu, uogólniaj±c i obra¿aj±c wielu kierowców, którym przysz³o ¿yæ
na terenie Lubelszczyzny.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-08 23:44:02
Autor: Marcin Kiciñski
by³o?
W dniu poniedzia³ek, 9 czerwca 2014 07:08:27 UTC+2 u¿ytkownik WOJO napisa³:

Wiesz, na Lubelszczyznie nie ma takiej rozwinietej infrastruktury, jak u Was w stolycy, wiec sie nie dziw,

ze nie umiemy jezdzic. Taki tramwaj np. to zjawisko dla kazdego Lublinianina.

Piszesz ironicznie, ale ja kilka lat temu poznalem goscia, ktorego
spotkanie z tramwajem mocno zestresowalo. On akurat nie byl z Lublina tylko z Lubina, ale jak sam powiedzial, nie nawykl do tramwajow i nie wie jak sie z nimi obchodzic. Co zabawne, rzecz siê dziala w malych
Myslowicach, gdzie jest jedna nitka torow i tramwaj jezdzi co pol godziny i do tego ruch jest tak zorganizowany, ze nawet nie trzeba za bardzo uwazac. Tak sobie mysle, ze jakby ten gosc znalazl siê np. w Warszawie na Placu Zawiszy, to chyba zostawilby auto i uciekl ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-06-09 09:44:23
Autor: WOJO
by³o?
[...]
I tak nale¿y na tê sprawê patrzeæ - zdarzaj± siê jednostki, które s± niedoszkolone, ale nie uogólniajmy, ¿e wszyscy
z rejestracj± LLU to ludzie nie potrafi±cy je¼dziæ.
Takie jednostki zdarzaj± siê wszêdzie, nawet z rejestracj± W{A..Z}*.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-09 11:02:42
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
by³o?
Dnia 2014-06-09, o godz. 07:08:27
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa³(a):

> [...]
> dowolnym momencie.
Wiesz, na Lubelszczy¼nie nie ma takiej rozwiniêtej infrastruktury,

LLU to nie lubelskie. To oddzielna enklawa. Tak jak GWE. ;-)
Bywam do¶æ czêsto w krainie LLU z tej okazji ¿e Te¶æ ma tam dzia³kê na
któr± wyprowadza siê na pó³ roku. 2 tygodnie temu jecha³em sobie ko³o
6.00 piêkna tras± wzd³u¿ torów w £ukowie. Trasa fajna, nowa, pusta ale
ma po drodze ronda. Na pierwszym lokals pojecha³ w poprzek przez
¶rodkow± wysepkê. Na drugim kolejny bardzo siê widaæ spieszy³. Ja
spokojnie prawym pasem i prawym na rondzie. A on lewym pasem mnie przed
rondem dogania³ i ¶mign±³ z lewej strony ronda. Mimo ¿e swój pas mia³
wolny. Widocznie musia³by zwolniæ a tak to by³o szerzej. Jak na poranek
i kilka minut jazdy wra¿enia ciut ekstremalne.A¿ ¿a³ujê ¿e w aucie nie
mia³em akurat rejestratora. ;-)

Zdrówko

Data: 2014-06-09 12:08:26
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
by³o?

Powitanko,

Wiesz, na Lubelszczy¼nie nie ma takiej rozwiniêtej infrastruktury,

Przepraszam, macie tam inna PoRD, ruch lewostronny, samochody wymagajace do manewru skretu, lub ruszenia, wykonania checklisty z grubej ksiazki? Nie czepiam sie LLU, choc jakos dziwnie kierowcy z innych miejscowosci radza sobie z ruszaniem i skrecaniem. A ze mamy inzyniera miejskiego od ruchu zdolnego wk' swoim uspokajaniem ruchu kazdego anielskiej cierpliwosci kierowce, to juz inna sprawa.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-06-09 13:41:36
Autor: WOJO
by³o?
Przepraszam, macie tam inna PoRD, ruch lewostronny, samochody wymagajace do manewru skretu, lub ruszenia, wykonania checklisty z grubej ksiazki?
Inna to taka "pop music singer from Romania". :)
A PORD mamy jednakowe dla wszystkich.

[...]
Problem maj± tak¿e mieszkañcy innych rejonów kraju..., ale ja nie uogólniam.
A L(L)U dosta³o ³atkê jaki¶ czas temu i teraz ka¿dy powtarza, jacy to oni ¼li, tam na tej Lubelszczy¼nie.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-10 03:45:19
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
by³o?
Powitanko,

A L(L)U dosta³o ³atkê jaki¶ czas temu i teraz ka¿dy powtarza, jacy to
oni ¼li, tam na tej Lubelszczy¼nie.

Ja tez nie uogolniam, ale pal licho zachowujacych sie jak nacpani kierowcow, gorzej, gdy z tych okolic przyjdzie stanowic prawo taki orzel:
http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/posel.xsp?id=458&type=A
wyGooglaj sobie rewelacyjne pomysly tego yntelygenta.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa